2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Her kan du vise din Volkswagen frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af GaSelle » 11. jan 2017, 20:45

i-s skrev:
KMDTHY skrev:Ser sgu godt ud Søren.... Tillykke med den... Den er sgu fin, var lige henne og sparke lidt på dækkene i dag da jeg opdagede den på P-pladsen 8-) 8-)

Hvorfor ikke en ny Superb? :)
Nå okay ha ha.

Prøvede også den nye Superb og de ligger også tæt på hinanden. Nu bliver jeg nok sablet ned, så det er bare sådan jeg har oplevet det.

Men jeg synes Passat'en er plus på følgende detaljer:
- Passat'en har en bedre størrelse og der er bare bedre plads i en B8 end i en B7, fordi akselafstanden er øget. Så vi behøver ikke de ekstra 9 cm længde en Superb vil give (udvendig længde).
- Passat'en har et flottere design, både ude og inde.
- Materialerne i Passat'en er lige en tand mere lækker.
- Der var mere kørestøj i Superb'en - blev faktisk lidt skuffet.
- Passat'en har lidt bedre køreegenskaber.
- Forstår ikke at man ikke kan få fuld LED baglygter på en 2017 Superb og hvorfor kan man ikke få LED forlygter ? Virker lidt gammeldags på det punkt. Forstår ikke der er glødepærer i baglygterne på en ½Mill. kr bil i 2017.
- Kunne ikke rigtig med det Tjekkiske krystal design i lygterne. Synes ikke det er et plus. Kunne nok godt leve med det.

Derimod synes jeg Passat'en er minus på følgende:
- Forsæderne er kun "halv" el. Man skal sætte nogle meget dyre krydser for at få "fuld" el.
- Ingen tilt funktion i passagersædet.
- De 2 siderum i baggagerummet er åbne. Der er klap for i en Superb.

Udover det, så ville Skoda give 30k mindre for min gamle og ikke ret meget rabat på en ny. Så hvis det skulle være en Superb, så skulle jeg have solgt den gamle Privat tror jeg. Den pris jeg fik for den gamle hos VW, vil jeg ikke påstå jeg kunne sælge bedre Privat.

Så + / - og så et valg til sidst.

Men det sjove af det hele er, at jeg startede med at kikke på en Passat GTE :D
Det er godt, der er lidt for enhver smag, og det er ikke for at ødelægge glæden ved din fine nye bil. Jeg stod i samme situation for et års tid siden, og valgte Superb. Jeg er helt uenig med dig i vurderingerne om materialekvaliteten, køreegenskaberne, støj og især designet. Superb er så meget skarpere, i min optik. Baglygterne mangler LED i bak/blink, men det betyder ikke noget for mig. Det kommer sikkert ved et facelift og er nok resultatet af, at VW prøver at gøre sig selv bedre, ved at indfase nyheder i egne modeller før Seat/Skoda.

Nå, det var bare et host - tillykke med vognen. Fin motor/gear kombi - det dur' :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 11. jan 2017, 21:40

GaSelle skrev: Det er godt, der er lidt for enhver smag, og det er ikke for at ødelægge glæden ved din fine nye bil. Jeg stod i samme situation for et års tid siden, og valgte Superb. Jeg er helt uenig med dig i vurderingerne om materialekvaliteten, køreegenskaberne, støj og især designet. Superb er så meget skarpere, i min optik. Baglygterne mangler LED i bak/blink, men det betyder ikke noget for mig. Det kommer sikkert ved et facelift og er nok resultatet af, at VW prøver at gøre sig selv bedre, ved at indfase nyheder i egne modeller før Seat/Skoda.

Nå, det var bare et host - tillykke med vognen. Fin motor/gear kombi - det dur' :)
Tak for det Kasper.
Nu må du ikke læse det, som om jeg synes Superb er dårlig. Slet ikke .. så havde jeg ikke været ude og kikke på den i flere omgange. Synes de ligger meget tæt og forskellen ligger i detaljerne.
Men som du ved, når man har prøvet begge et par gange, så mærker man inderst inde hvilken der er rigtig. For mig var det Passat og omvendt for dig. Jeg synes også du har også fået en fin vogn, ingen tvivl om det.

Ja, motor/gear kører supergodt. Ikke nogen racer ;) Men rigtig god i hverdagstrafik.

Håber DSG7 bliver en god oplevelse - jeg har med gru læst rædselshistorierne herinde.
/Søren.

Brugeravatar
Harboe
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 4. aug 2008, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tåstrup
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Harboe » 10. feb 2017, 12:14

i-s skrev:
GaSelle skrev: Det er godt, der er lidt for enhver smag, og det er ikke for at ødelægge glæden ved din fine nye bil. Jeg stod i samme situation for et års tid siden, og valgte Superb. Jeg er helt uenig med dig i vurderingerne om materialekvaliteten, køreegenskaberne, støj og især designet. Superb er så meget skarpere, i min optik. Baglygterne mangler LED i bak/blink, men det betyder ikke noget for mig. Det kommer sikkert ved et facelift og er nok resultatet af, at VW prøver at gøre sig selv bedre, ved at indfase nyheder i egne modeller før Seat/Skoda.

Nå, det var bare et host - tillykke med vognen. Fin motor/gear kombi - det dur' :)
Tak for det Kasper.
Nu må du ikke læse det, som om jeg synes Superb er dårlig. Slet ikke .. så havde jeg ikke været ude og kikke på den i flere omgange. Synes de ligger meget tæt og forskellen ligger i detaljerne.
Men som du ved, når man har prøvet begge et par gange, så mærker man inderst inde hvilken der er rigtig. For mig var det Passat og omvendt for dig. Jeg synes også du har også fået en fin vogn, ingen tvivl om det.

Ja, motor/gear kører supergodt. Ikke nogen racer ;) Men rigtig god i hverdagstrafik.

Håber DSG7 bliver en god oplevelse - jeg har med gru læst rædselshistorierne herinde.
Apropos DSG7 problemer. Jeg synes det er lang tid siden man har hørt noget om nogle problemer med DSG7. I hvert fald på nyere biler (max. 1 år).
Måske er der ikke de store problemer længere...? Ellers er folk bare blevet trætte af at brokke sig.

Håber på første mulighed. :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 10. feb 2017, 15:23

Harboe skrev:
Apropos DSG7 problemer. Jeg synes det er lang tid siden man har hørt noget om nogle problemer med DSG7. I hvert fald på nyere biler (max. 1 år).
Måske er der ikke de store problemer længere...? Ellers er folk bare blevet trætte af at brokke sig.

Håber på første mulighed. :)
Tør jeg ikke sige. Jeg har oplevet det i min nu. Hvis man giver godt med gas i 3 gear indenfor de første minutter, når den er startet kold, så kan den også finde på at rufle lidt. Kører jeg almindeligt, så er der ingenting. Jeg gider ikke klage over det, når det er på det niveau. Men nu må vi se om det bliver værre med tiden.
Jeg tror helt sikkert det har noget med fugt på koblingspladerne at gøre. For når den har holdt i garage, så kan det ikke provokeres frem.

Ellers siden sidst ... nu med dashcam:
Vedhæftede filer
2017-01-14 16.33.39.jpg
2017-01-14 16.33.39.jpg (99.28 KiB) Vist 6121 gange
/Søren.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af SteffenR » 11. feb 2017, 22:12

Nihad lavede en tråd omkring det, da der var mange med ens problemer på den.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af tief und breit » 23. feb 2017, 11:55

Flot Passat.
Hvor meget skal der til for at montere sådan et cam?
Skal det bare have tændings strøm også sd kort i ?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 23. feb 2017, 12:48

tief und breit skrev:Flot Passat.
Hvor meget skal der til for at montere sådan et cam?
Skal det bare have tændings strøm også sd kort i ?
Ja, det er stort set det. Tændingsstrøm via 12V -> 5V converter og derfra til kamera.
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af HansH » 23. feb 2017, 13:03

@tief und breit:
Jeg er selv i færd med (=når førstkommende ledige weekend melder sig) at montere samme model som Søren har.
I forhold til converter 12V --> 5V har jeg købt nedenstående på eBay.
Den fylder intet og løser opgaven.
Man indstiller ønsket output (=5V) på en justerskrue og så giver den 5V uanset hvad den får ind (forudsat input >=5V selvf).
Har en løs strømforsyning som kan give 6-7-9-12V og den har jeg testet med. Fungerer fint - uanset hvad jeg sender ind, leverer den lille dims 5V ud efter at justerskruen er stillet rigtigt.

Da de kun kostede 58 kr + send på eBay, tænkte jeg at købe 2 (de er fra Hong Kong), så jeg havde en i reserve hvis det var..
Det viste sig så at jeg ikke havde kigget ordentligt efter. Prisen var for 10 stk. Så nu har jeg 20 af disse :)

Hvis du er interesseret kan jeg dumpe en i en kuvert og sende til dig. Ugens tilbud: En 10'er for converteren + 1,5 mia til PostNord !

Tilbudet gælder selvfølgelig også til andre "så længe lager haves".
IMAG1521_cut.jpg
IMAG1521_cut.jpg (191.44 KiB) Vist 5816 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 10:14

De første tågelygte LED'er var alligevel lidt for fesne.
Nu er disse kommet i og der væsentlig mere lys - samme som halogen,- måske lidt mere faktisk.
Vedhæftede filer
vagcars1.jpg
vagcars1.jpg (17.81 KiB) Vist 5891 gange
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 10:20

HansH skrev:@tief und breit:
Jeg er selv i færd med (=når førstkommende ledige weekend melder sig) at montere samme model som Søren har.
I forhold til converter 12V --> 5V har jeg købt nedenstående på eBay.
Den fylder intet og løser opgaven.
Man indstiller ønsket output (=5V) på en justerskrue og så giver den 5V uanset hvad den får ind (forudsat input >=5V selvf).
Har en løs strømforsyning som kan give 6-7-9-12V og den har jeg testet med. Fungerer fint - uanset hvad jeg sender ind, leverer den lille dims 5V ud efter at justerskruen er stillet rigtigt.

Da de kun kostede 58 kr + send på eBay, tænkte jeg at købe 2 (de er fra Hong Kong), så jeg havde en i reserve hvis det var..
Det viste sig så at jeg ikke havde kigget ordentligt efter. Prisen var for 10 stk. Så nu har jeg 20 af disse :)

Hvis du er interesseret kan jeg dumpe en i en kuvert og sende til dig. Ugens tilbud: En 10'er for converteren + 1,5 mia til PostNord !

Tilbudet gælder selvfølgelig også til andre "så længe lager haves".
IMAG1521_cut.jpg
Skrællede du også et USB kabel og loddede det på ?
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af HansH » 25. feb 2017, 10:57

i-s skrev:Skrællede du også et USB kabel og loddede det på ?
Altså, nu har jeg ikke gjort noget endnu.. venter lige på at der er tid en weekend.
Men ja - min plan er bare at klippe ledningen af den medfølgende adapter, og så bruge den.

Hvis man klipper et "almindeligt" USB kabel, er der vel mere end bare 2 ledninger ? Dvs så skal man lige have fundet ud af hvilke der bærer 5V strømmen. Men det har du garanteret tjek på :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 11:22

HansH skrev:
i-s skrev:Skrællede du også et USB kabel og loddede det på ?
Altså, nu har jeg ikke gjort noget endnu.. venter lige på at der er tid en weekend.
Men ja - min plan er bare at klippe ledningen af den medfølgende adapter, og så bruge den.

Hvis man klipper et "almindeligt" USB kabel, er der vel mere end bare 2 ledninger ? Dvs så skal man lige have fundet ud af hvilke der bærer 5V strømmen. Men det har du garanteret tjek på :)
Jeg vil anbefale du klipper i et standard kabel, så du bevarer den originale intakt - just in case.
Der er 4 farver i et USB kabel. Rød = +5V, Sort = Stel. Så er der 2 andre farver, som regel grøn og hvid. Det er data, dem klipper du bare ned, så de ikke har forbindelse.
/Søren.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af vw4ever » 25. feb 2017, 12:33

i-s skrev:De første tågelygte LED'er var alligevel lidt for fesne.
Nu er disse kommet i og der væsentlig mere lys - samme som halogen,- måske lidt mere faktisk.

Er de dyre Søren ?

Evt link, mine giver ikke for meget lys ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af HansH » 25. feb 2017, 13:11

i-s skrev:Jeg vil anbefale du klipper i et standard kabel, så du bevarer den originale intakt - just in case.
Der er 4 farver i et USB kabel. Rød = +5V, Sort = Stel. Så er der 2 andre farver, som regel grøn og hvid. Det er data, dem klipper du bare ned, så de ikke har forbindelse.
God pointe. Det kan jo også være at man vil sælge kameraet en dag..

Jeg finder en USB ledning til formålet. Tak :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Anders D » 25. feb 2017, 13:13

Mht. de LED lyskilder der du har købt Søren, sidder blæseren og elektronikken eksponeret i det fri/beskyttet af bundskjoldet? Jeg tænker den model der ikke tåler vand og fugt i længden?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 16:16

Anders D skrev:Mht. de LED lyskilder der du har købt Søren, sidder blæseren og elektronikken eksponeret i det fri/beskyttet af bundskjoldet? Jeg tænker den model der ikke tåler vand og fugt i længden?
Jammen du har helt ret. Vi får se hvor længe det holder, men til 23 € inkl. fragt, så er det ikke den store risiko.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 16:22

vw4ever skrev:
i-s skrev:De første tågelygte LED'er var alligevel lidt for fesne.
Nu er disse kommet i og der væsentlig mere lys - samme som halogen,- måske lidt mere faktisk.

Er de dyre Søren ?

Evt link, mine giver ikke for meget lys ;)
Nej, de er R.. billige. 23 € inkl. fragt.
http://www.ebay.de/itm/232150366750

Men som Anders påpeger, så er der ingen langtidsgaranti mod fugt osv i den lille blæser der sidder til køling.

Selvom de bliver solgt som "40W LED", så er det som sædvandligt lavere IRL. Jeg målte 2.3 A @ 12V på disse. Det er ~ 28 Watt.
Det gode ved denne type er, at LED elementerne sidder på siden. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på inden, men det gør at de ser naturlige ud forfra uden at have et skarpt punkt. Fordi alt lyset går til reflektoren.

Der burde have været LED tågelygter standard fra fabrikken på den bil :?
/Søren.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Anders D » 25. feb 2017, 16:59

Jeg kører med disse i 5K Kelvin uden blæser.

Jeg bilder mig selv ind at luften køler dem tilstrækkeligt da stik og klumpen er eksponeret bag på lygtehuset. Jeg har i en lang periode kørt med dem som DRL før jeg fik OEM LED.

Derefter som tåge og kurvelys. Det har holdt ganske fint i 20.000 km nu.
BilledeBillede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 25. feb 2017, 17:11

Var lige ude og køre et ærinde og tog et stemningsbillede :idea:
Vedhæftede filer
vagcars1.jpg
vagcars1.jpg (103.88 KiB) Vist 5804 gange
/Søren.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Anders D » 26. feb 2017, 08:18

Fint kompromis ;)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 26. feb 2017, 11:15

Anders D skrev:Fint kompromis ;)
Har du målt på dine ? Jeg tænker hvor meget strøm der løber i dem ved 12 volt ?
/Søren.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Anders D » 26. feb 2017, 19:23

Nu ved jeg ikke lige hvor du har målt dit forbrug, men hvis det er før blæseren er dit forbrug vel inkl. blæser, driver og LED?

Jeg har målt mine på stikket der går ind i driveren og der måler jeg følgende:Billede

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Chivau » 26. feb 2017, 19:33

Melder pærekontrol ikke fejl på disse pærer? Jeg har forsøgt med nogle 15W i tågelygterne, som skulle have været "canbus error free" men det var nærmere free canbus error. :-(
F31 330d
B8 Passat GTE

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Anders D » 26. feb 2017, 19:36

Den originale H8 er jo 35w så ~30w forbrug accepterer bilen fint. Men ellers kan man kode udgangen på BCM til at acceptere de 15w så længe bilen er en MQB. De 15w batter næppe meget til tågelys dog.

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Chivau » 26. feb 2017, 19:43

Anders D skrev:Den originale H8 er jo 35w så ~30w forbrug accepterer bilen fint. Men ellers kan man kode udgangen på BCM til at acceptere de 15w så længe bilen er en MQB. De 15w batter næppe meget til tågelys dog.
Ok så giver det mening. Jeg har H11 i min (55W mener jeg). Årsagen til 15W er at de blot skal bruges til CH/LH lys. 55W LED bliver nok lige kraftigt nok 8-)

Desværre er min generationen før MQB, så har ikke fundet noget sted man kan slå pærekontrol fra på tågelys.

Man kan vel altid sætte en modstand på og få lidt tilskudsvarme samtidig :lol:
F31 330d
B8 Passat GTE

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 26. feb 2017, 20:38

Anders D skrev:Nu ved jeg ikke lige hvor du har målt dit forbrug, men hvis det er før blæseren er dit forbrug vel inkl. blæser, driver og LED?

Jeg har målt mine på stikket der går ind i driveren og der måler jeg følgende:Billede
Ok. ja min måling er inkl. blæser. Men jeg ved de bruger omkring 50 mA, så det kan der ses bort fra.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 26. feb 2017, 20:40

Chivau skrev:
Anders D skrev:Den originale H8 er jo 35w så ~30w forbrug accepterer bilen fint. Men ellers kan man kode udgangen på BCM til at acceptere de 15w så længe bilen er en MQB. De 15w batter næppe meget til tågelys dog.
Ok så giver det mening. Jeg har H11 i min (55W mener jeg). Årsagen til 15W er at de blot skal bruges til CH/LH lys. 55W LED bliver nok lige kraftigt nok 8-)

Desværre er min generationen før MQB, så har ikke fundet noget sted man kan slå pærekontrol fra på tågelys.

Man kan vel altid sætte en modstand på og få lidt tilskudsvarme samtidig :lol:
Så skal du bare søge lidt herinde. Pærekontrollen kan godt slåes fra på pre-MQB.
/Søren.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Blackfinger » 4. mar 2017, 10:30

i-s skrev:
RIX skrev:fin vogn, husk hvis du skal have fyr igen så har vw et originalt sæt til 1000 euro plus montering så det kommer op i radioen og med fjernbetjening

VH:
Det er en fin pris. Satser på jeg ikke behøver fyr i denne her. Det var nødvendig i diesel'en, men når jeg kikker tilbage, så har det også været en bekostelig affære. Har i snit brugt 1000 kr per år i vedligeholdelse på fyret + selve indkøb. Dejlig luksus men dyr ...
Det må have været et Eberspächer/Bosch Hydronic. Har jeg ret?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af i-s » 4. mar 2017, 10:38

Blackfinger skrev:
Det må have været et Eberspächer/Bosch Hydronic. Har jeg ret?
Korrekt - Eberspächer D5S-Compact.
/Søren.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 2017 Passat variant 1.4TSi DSG

Indlæg af Blackfinger » 4. mar 2017, 11:05

Jeg er officielt medlem af Eberspächer haters Club :mrgreen:

Besvar

Tilbage til "Volkswagen"