2017 VW Passat Variant GTE

Her kan du vise din Volkswagen frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Passat Variant GTE

Indlæg af Jannik » 16. jan 2019, 14:32

Husk derudover at en GTE skal til service for hver 15.000km og ikke 30.000km som din nuværende bil.

Drivlinjen er der ikke ændret på siden den blev introduceret.

Med 95km motorvej, er det et absolut must for økonomien, at du kan lade hjemme såvel som på arbejdet, og selv da vil jeg sige det ikke er optimalt. Du kommer til at køre en del km med benzinmotoren, der skal slæbe en Passat, der er ca. 200kg tungere end en tilsvarende uden hybrid-drivlinjen.

Jeg kører selv en 2018 Golf GTE.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Darksaint
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. maj 2014, 07:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Variant GTE

Indlæg af Darksaint » 23. jan 2019, 22:50

Jeg har kørt den nye passat b8 først 150 hk tdi i 2½ åf og det seneste halve år i en GTE kører rigtigt meget motorvej både til og fra arbejde og til kundebesøg.
Får ca. 25-30 km på en opladning lidt afhængig af sommer og vinter - batteriet bliver hurtigt træt når man køre på motorvej og det tære også med klima sædevame.
På motorvej køre den ca. 14 km/l - oplader ofte bilen der hvor jeg kommer frem hoteller indkøbscentre osv syntes der er mange steder man gratis kan lade batteriet.
Sammenligner jeg med min tidligere passat tdi150 bruger jeg nok lidt mere brændstof mens forbrændingsmotoren er tændt men har også konverteret mange kilometer til el.
GTE'en har noget bedre komfort meget stille og harmonisk bil som næsten magisk formår at skifte mellem el og forbrændingsmotor - køre ofte i GTE mode hvor man får en kvik bil som sagtens kan følge de fleste på motorvejen :-)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Passat Variant GTE

Indlæg af ij6210 » 7. feb 2019, 11:07

Så du er stadig tilfreds med bilen? (til Darksaint)

Nogen der har erfaring med Passat GTE og som har benzinfyr i bilen? Eller er det unødvendigt? Kan dens normale klimaanlæg (via el) varme bilen nok her i de kolde tider?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Darksaint
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. maj 2014, 07:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Variant GTE

Indlæg af Darksaint » 7. feb 2019, 20:38

har kun positive kommentare til bilen - nyder hver gang jeg skal ud og køre hvilket bliver til mange kilometer om året :-)

SST
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jan 2020, 18:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: 2017 VW Passat Variant GTE

Indlæg af SST » 9. jan 2020, 18:42

Vi er ved at købe en brugt Passat GTE fra 2016 og har ikke noget voldsomt stort kørselsbehov. Kører nok 10.000 kilometer om året. Højt sat. Mindst 50 procent af kilometerne køres inde i byen.
Jeg har ikke tænkt mig at købe en oplader fra Clever/FDM eller en tredje forhandler, men blot lade den op om natten via vores 220 volts stik. Vil nok nedsætte ladehastigheden for ikke at overbelaste kablerne i huset.
Vil den Passat GTE være et komplet tåbeligt købe set med jeres øjne, hvis alternativet er en almindelig Passat fra samme årgang? Og vil det kunne betale sig at købe/leje en stander; i givet fald fra hvilket selskab?
På forhånd tusind tak for ethvert råd!

Besvar

Tilbage til "Volkswagen"