Dato og tid er 15. dec 2017, 11:21

Svar p√• emne  [ 11 indl√¶g ] 
 Endnu et indbrud i bil i √Örhus, samme fremgangsm√•de 
Forfatter besked
Nyt medlem

Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
 Endnu et indbrud i bil i √Örhus, samme fremgangsm√•de
Skoda Superb brudt ind i i nat i √Örhus p√• Tr√łjborgvej. S√• imens min kone hj√¶lper de syge p√• hospitalet er der nogen der synes de skal √łdel√¶gge vores bil for 40 tkr for en gammel radio de h√łjst f√•r en plov for.

Samme fremgangsm√•de som her, med at bore hul i d√łren: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=15&t=132337

Columbus navi samt telefoninstallation stj√•let. Diveser rum t√łmt for servietter, kuglepenne osv.! Helt √¶rligt, de l√łb med min kuglepen... Dog ingen h√¶rv√¶rk af st√łrre betydning, udover d√łren.

Det v√¶rste er jo at nogen derude med en Octavia eller Superb rent faktisk k√łber de her h√¶lervarer :-( Folk med den her slags talenter kunne sagtens arbejde i stedet. De kan jo b√•de planl√¶gge, har noget teknisk snilde, er villige til at arbejde p√• sk√¶ve tidspunkter. Hvorfor fanden g√łr de ikke det i stedet?

Vedhæftede filer:
IMG_1284.JPG
IMG_1284.JPG [ 186.02 KiB | Vist 2421 gange ]
IMG_1283.JPG
IMG_1283.JPG [ 64.43 KiB | Vist 2421 gange ]
IMG_1279.JPG
IMG_1279.JPG [ 66.28 KiB | Vist 2421 gange ]
27. aug 2017, 12:02
Nyt medlem

VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Endnu et indbrud i bil i √Örhus, samme fremgangsm√•de
Har de os h√¶ldt olie og s√•dan p√• ? Fuck hvor tr√¶ls, utroligt folk ikke kan kende forskel p√• dit og mit, ja de navigationer er sku ikke meget v√¶rd mere men desv√¶rre alt for nemme at afmontere i forhold til de nyere biler i dag, man af de nyere biler er med komponent beskyttelse og g√łr markedet d√•rligere for tyvene heldigvis

27. aug 2017, 17:13
Helt nyt medlem

Tog de også rattet og servicebog?

28. aug 2017, 15:56
Helt nyt medlem

Kan sige s√• meget at de ogs√• t√łmmer BMW'er p√• samme m√•de i √•rhus

30. aug 2017, 21:09
Helt nyt medlem

fonner skrev:
Kan sige s√• meget at de ogs√• t√łmmer BMW'er p√• samme m√•de i √•rhus

De to gange jeg havde indbrud i min G6 i √Örhus holdte jeg ved siden af dyre BMW/Audi/Mercedes/Honda, med alt i udstyr alle gangene og de var ikke r√łrt. VWerne fra den √•rgang er bare meget nemmere og hurtigere...

10. sep 2017, 12:29
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekants Området
Geografisk region: S√łnderjylland
Har ogs√• set en enkelt gang hvor de har boret l√•sen op p√• en 5er serie BMW og t√łmt den for navi/radio.

Det var en BMW E60

10. sep 2017, 12:37
Helt nyt medlem

JerrilD skrev:
Har ogs√• set en enkelt gang hvor de har boret l√•sen op p√• en 5er serie BMW og t√łmt den for navi/radio.

Det var en BMW E60

Tror absolut også, at det er muligt for dem at komme ind, men at det tager noget længere tid både at komme ind og at afmontere diverse udstyr.
Jeg fik i hvert fald at vide, af en BMW forhandler og v√¶rksted, at tyvene ikke "bare" kunne bore et hul under l√•sen og lukke d√łren op p√• f√• sekunder, p√• nyere BMWere mv., og mener jeg da heller ikke man kan p√• fx en G7, men jeg kan jo tage fejl :)

10. sep 2017, 23:35
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekants Området
Geografisk region: S√łnderjylland
Essala skrev:
JerrilD skrev:

Det var en BMW E60

Tror absolut også, at det er muligt for dem at komme ind, men at det tager noget længere tid både at komme ind og at afmontere diverse udstyr.
Jeg fik i hvert fald at vide, af en BMW forhandler og v√¶rksted, at tyvene ikke "bare" kunne bore et hul under l√•sen og lukke d√łren op p√• f√• sekunder, p√• nyere BMWere mv., og mener jeg da heller ikke man kan p√• fx en G7, men jeg kan jo tage fejl :)

Det er ret nemt at komme ind i en nyere VW(det er efter 8mdr 2013) ogs√• uden man kan se det ;) Det tager ikke mere end 2-5min at g√łre hvis man har pr√łvet det f√łr. ;)

Har ikke lyst til at g√• i detaljer her p√• et √•bent forum s√• tyvene kan f√łlge med.

Har gjort det mange gange, da jeg arbejder med autohjælp.

10. sep 2017, 23:46
Helt nyt medlem

Geografisk sted: Oslo
Geografisk region: Norge
Indl√¶g Re: Endnu Et Indbrud I Bil I √Örhus, Samme Fremgangsm√•de
Hei,

i norge har det vært flere perioder med omfattende tyveri fra vw og bmw.

For tre fire √•r siden var det vw som sto i fokus, rns 510 og rns 315 ble stj√•let p√• natten i meget stor skala, politiet gjorde en god jobb i denne saken, de fant depoter med rns-radioer klart til √• fraktes ut av landet, samt at de fikk arrestert og d√łmt en bande fra √łst-europa.

N√• i nyere tid har det v√¶rt bmw'er som har f√•tt frastj√•let ratt og radio / navigasjon, ogs√• dette foregikk i stor skala. Ogs√• her har personer fra √łst-europa blitt arrestert.

Kj√łper du ratt og navigasjon eller andre dyre deler p√• ebay, og landet varene selges fra er litauen, latvia, eller polen, s√• er det stor sannsynlighet for at delene er stj√•let i vest-europa.

16. sep 2017, 16:07
Nyt medlem

Geografisk region: Nordsjælland
Det er simpelthen bare fandens irriterende!!

Var igennem det samme med min superb for 2 √•rs tid siden nede i virum. Der havde de ikke brugt hulbor, men blot en skruetr√¶kker og tang midt! p√• d√łren som var √•bnet som en d√•se ananas!

Sidegevinsten,ud over at min rns 510 r√łg, var at de klippede samtligt kabler over!! Det har efterf√łlgende skabt en del ravage, eftersom bilen var f√łdt ab fabrik med dvb tv-tuner.

Den nat var var der både nogen audier og bmwer som fik samme tur i lokal området.

Fatter ikke hvad de vil med de her lidt √¶ldre navi enheder. K√łbte en original radio for et par hundrede i dba, for i den efterf√łlgende periode, at undg√• bilen var interessant ( tror den sad i 3 mdrs tid efter). Mens jeg havde den i, satte jeg en ipad ned over, vha af velcro han/hun tape med bluetooth forbindelse til bilens lyd system. Det var/er klart bedre end den originale navi!

8. okt 2017, 22:10
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Nordsjælland
donaudi skrev:
Fatter ikke hvad de vil med de her lidt ældre navi enheder.

hvis de har et vognl√¶s af dem og nogle airbags osv. s√• har de jo en v√¶rdi samlet som g√łr det v√¶rd at tage

9. okt 2017, 15:36
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 11 indl√¶g ]