Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Kun til efterlysning af stjålne eller glemte biler/bilting
Besvar
sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af sschmidt » 27. aug 2017, 12:02

Skoda Superb brudt ind i i nat i Århus på Trøjborgvej. Så imens min kone hjælper de syge på hospitalet er der nogen der synes de skal ødelægge vores bil for 40 tkr for en gammel radio de højst får en plov for.

Samme fremgangsmåde som her, med at bore hul i døren: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=15&t=132337

Columbus navi samt telefoninstallation stjålet. Diveser rum tømt for servietter, kuglepenne osv.! Helt ærligt, de løb med min kuglepen... Dog ingen hærværk af større betydning, udover døren.

Det værste er jo at nogen derude med en Octavia eller Superb rent faktisk køber de her hælervarer :-( Folk med den her slags talenter kunne sagtens arbejde i stedet. De kan jo både planlægge, har noget teknisk snilde, er villige til at arbejde på skæve tidspunkter. Hvorfor fanden gør de ikke det i stedet?
Vedhæftede filer
IMG_1284.JPG
IMG_1284.JPG (186.02 KiB) Vist 9465 gange
IMG_1283.JPG
IMG_1283.JPG (64.43 KiB) Vist 9465 gange
IMG_1279.JPG
IMG_1279.JPG (66.28 KiB) Vist 9465 gange

kennedskov
Nyt medlem
Indlæg: 468
Tilmeldt: 17. mar 2010, 23:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af kennedskov » 27. aug 2017, 17:13

Har de os hældt olie og sådan på ? Fuck hvor træls, utroligt folk ikke kan kende forskel på dit og mit, ja de navigationer er sku ikke meget værd mere men desværre alt for nemme at afmontere i forhold til de nyere biler i dag, man af de nyere biler er med komponent beskyttelse og gør markedet dårligere for tyvene heldigvis

Essala
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. aug 2013, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af Essala » 28. aug 2017, 15:56

Tog de også rattet og servicebog?

fonner
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. jun 2011, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 0

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af fonner » 30. aug 2017, 21:09

Kan sige så meget at de også tømmer BMW'er på samme måde i århus

Essala
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. aug 2013, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af Essala » 10. sep 2017, 12:29

fonner skrev:Kan sige så meget at de også tømmer BMW'er på samme måde i århus
De to gange jeg havde indbrud i min G6 i Århus holdte jeg ved siden af dyre BMW/Audi/Mercedes/Honda, med alt i udstyr alle gangene og de var ikke rørt. VWerne fra den årgang er bare meget nemmere og hurtigere...

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2170
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af JerrilD » 10. sep 2017, 12:37

Har også set en enkelt gang hvor de har boret låsen op på en 5er serie BMW og tømt den for navi/radio.

Det var en BMW E60
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Essala
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 10. aug 2013, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af Essala » 10. sep 2017, 23:35

JerrilD skrev:Har også set en enkelt gang hvor de har boret låsen op på en 5er serie BMW og tømt den for navi/radio.

Det var en BMW E60

Tror absolut også, at det er muligt for dem at komme ind, men at det tager noget længere tid både at komme ind og at afmontere diverse udstyr.
Jeg fik i hvert fald at vide, af en BMW forhandler og værksted, at tyvene ikke "bare" kunne bore et hul under låsen og lukke døren op på få sekunder, på nyere BMWere mv., og mener jeg da heller ikke man kan på fx en G7, men jeg kan jo tage fejl :)

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2170
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af JerrilD » 10. sep 2017, 23:46

Essala skrev:
JerrilD skrev:Har også set en enkelt gang hvor de har boret låsen op på en 5er serie BMW og tømt den for navi/radio.

Det var en BMW E60

Tror absolut også, at det er muligt for dem at komme ind, men at det tager noget længere tid både at komme ind og at afmontere diverse udstyr.
Jeg fik i hvert fald at vide, af en BMW forhandler og værksted, at tyvene ikke "bare" kunne bore et hul under låsen og lukke døren op på få sekunder, på nyere BMWere mv., og mener jeg da heller ikke man kan på fx en G7, men jeg kan jo tage fejl :)

Det er ret nemt at komme ind i en nyere VW(det er efter 8mdr 2013) også uden man kan se det ;) Det tager ikke mere end 2-5min at gøre hvis man har prøvet det før. ;)

Har ikke lyst til at gå i detaljer her på et åbent forum så tyvene kan følge med.

Har gjort det mange gange, da jeg arbejder med autohjælp.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Baronvondirtbike
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. sep 2017, 11:04
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Oslo
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endnu Et Indbrud I Bil I Århus, Samme Fremgangsmåde

Indlæg af Baronvondirtbike » 16. sep 2017, 16:07

Hei,

i norge har det vært flere perioder med omfattende tyveri fra vw og bmw.

For tre fire år siden var det vw som sto i fokus, rns 510 og rns 315 ble stjålet på natten i meget stor skala, politiet gjorde en god jobb i denne saken, de fant depoter med rns-radioer klart til å fraktes ut av landet, samt at de fikk arrestert og dømt en bande fra øst-europa.

Nå i nyere tid har det vært bmw'er som har fått frastjålet ratt og radio / navigasjon, også dette foregikk i stor skala. Også her har personer fra øst-europa blitt arrestert.

Kjøper du ratt og navigasjon eller andre dyre deler på ebay, og landet varene selges fra er litauen, latvia, eller polen, så er det stor sannsynlighet for at delene er stjålet i vest-europa.

donaudi
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af donaudi » 8. okt 2017, 22:10

Det er simpelthen bare fandens irriterende!!

Var igennem det samme med min superb for 2 års tid siden nede i virum. Der havde de ikke brugt hulbor, men blot en skruetrækker og tang midt! på døren som var åbnet som en dåse ananas!

Sidegevinsten,ud over at min rns 510 røg, var at de klippede samtligt kabler over!! Det har efterfølgende skabt en del ravage, eftersom bilen var født ab fabrik med dvb tv-tuner.

Den nat var var der både nogen audier og bmwer som fik samme tur i lokal området.

Fatter ikke hvad de vil med de her lidt ældre navi enheder. Købte en original radio for et par hundrede i dba, for i den efterfølgende periode, at undgå bilen var interessant ( tror den sad i 3 mdrs tid efter). Mens jeg havde den i, satte jeg en ipad ned over, vha af velcro han/hun tape med bluetooth forbindelse til bilens lyd system. Det var/er klart bedre end den originale navi!

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 108 times

Re: Endnu et indbrud i bil i Århus, samme fremgangsmåde

Indlæg af larslyn » 9. okt 2017, 15:36

donaudi skrev:Fatter ikke hvad de vil med de her lidt ældre navi enheder.
hvis de har et vognlæs af dem og nogle airbags osv. så har de jo en værdi samlet som gør det værd at tage

Besvar

Tilbage til "Efterlysning"