18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag nat

Kun til efterlysning af stjålne eller glemte biler/bilting
Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag nat

Indlæg af barney » 29. jun 2011, 23:18

Mine 18" fælge er blevet stjålet Tirsdag nat, onsdag morgen i tidsrummet fra 00:00 - 07:30 ude foran Audi Gladsaxe...!

Ser du disse fælge til salg eller bliver tilbudt dem, så pas på. De kan være STJÅLET fra min bil.

Fælgene er 8,5x18" ET 42 monteret med GoodYear EfficientGrip i str. 225/40-18"

Ring til 60607060 hvis du ved noget - anonyme hints der kan hjælpe frem til dem modtages gerne. Eller ring til Audi Gladsaxe på telefon 70 70 10 25 spørg efter Audi Gladsaxe.

Alternativt Københavns Politi på 33141448 eller 114
Vedhæftede filer
263813_10150244934043363_834458362_7172626_2718298_n.jpg
263813_10150244934043363_834458362_7172626_2718298_n.jpg (117.89 KiB) Vist 6687 gange
225019_10150194749538363_834458362_6817259_3305421_n.jpg
225019_10150194749538363_834458362_6817259_3305421_n.jpg (112.62 KiB) Vist 6687 gange
225019_10150194749538363_834458362_6817259_3305421_n.jpg
225019_10150194749538363_834458362_6817259_3305421_n.jpg (112.62 KiB) Vist 6687 gange
Senest rettet af barney 1. jul 2011, 18:09, rettet i alt 3 gange.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

golfivgtitdi
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 28. jun 2008, 13:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af golfivgtitdi » 29. jun 2011, 23:50

Den sidste idiot der står tyv på ryggen af er ikke født endnu. Hold øje med dba og guloggratis (hvis I har sidstnævnte hos jer).

Men hvis fælgene ikke er mærkede .....

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Tonny » 30. jun 2011, 06:32

Ret lige overskriften Bjarne. Alle emner i Efterlysning omhandler det samme som din nuværende overskrift ;)

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Philip » 30. jun 2011, 07:00

Trist! Flot hul de har lavet i ruden! :cry: fik de noget med inde fra bilen? eller var hullet unødvendigt..

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af DMJ » 30. jun 2011, 07:23

Nej for satan, det var ikke længe du fik lov til at beholde dem :(

En lille rettelse til din beskrivelse, de er ET42.

Jeg holder øjnene åbne.
Senest rettet af DMJ 30. jun 2011, 07:30, rettet i alt 1 gang.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Flamiq » 30. jun 2011, 07:30

Hvilket mærke er fælgene :oops: :?
Ser tit på diverse salgsannoncer, og så er det jo rart at vide, hvad jeg evt. skal holde øje med ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af DMJ » 30. jun 2011, 07:35

Leona skrev:Hvilket mærke er fælgene :oops: :?
Ser tit på diverse salgsannoncer, og så er det jo rart at vide, hvad jeg evt. skal holde øje med ;)
Jeg håber det er OK at jeg lige svarer for dig Bjarne, ellers sig til, så fjerner jeg min tekst :)

Billede

Læg også mærke til at der er hul i hver eger mellem de to polerede dele, der findes modeller hvor dette ikke er tilfældet. Nævnes blot for at fremhæve de detaljer som gør fælgen lettere at genkende i forhold til lignende modeller.
Senest rettet af DMJ 1. jul 2011, 22:06, rettet i alt 1 gang.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Anders D » 30. jun 2011, 07:50

Når jeg har min bil hos SMC samme sted beder jeg om at den står inden døre hvis den skal overnatte, af netop samme årsag. Det kvarter er totalt dødt om aftenen og tyvene har frit spil.

Jeg fik stjålet et sæt spritnye AEZ Valencia i foråret fra min kælder, jeg tager stadig mig selv i at scanne biler med multiegerfælge for om det er dem..

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af RIX » 30. jun 2011, 10:02

eneste plus er da den ikke væltede af kasser???
har du læder i,for så kan sædet jo være skrammet :(
det er surt føler med dig
VH.

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Lisberg » 30. jun 2011, 14:15

Philip skrev:Trist! Flot hul de har lavet i ruden! :cry: fik de noget med inde fra bilen? eller var hullet unødvendigt..
Sikkert toppen til låsebolten som svinene skulle have :evil: Skal nok give lyd hvis jeg ser dem.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af Anders D » 30. jun 2011, 16:05

Hvis det er toppen de skulle have fat i, skulle de være kravlet igennem det lille hul for at komme ind i kabinen, for døren kan de ikke åbne indefra når den er låst med nøgle.

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 17:54

jeg fik bilen kørt med Mobilitetsservice mandag eftermiddag ud til Audi Gladsaxe, da der kom et kæmpe knald/bang fra karrossen. Checkede alt jeg kunne og brugte en time på om jeg kunne se hvad det var - om der evt. lå noget på vejen. Kørte på tilkørslen til motorvejen ved Fields/BellaCenter.
- Kørte fra 0 - 15 km/t da det skete. Da jeg må opgive, at kunne afklare dette aftaler jeg, at bilen bliver hentet og kørt til Audi Gladsaxe mandag eftermiddag.

Tirsdag morgen kører jeg derud og får en snak om hvad jeg erfarede. Vi snakker fint, kigger under bilen og værkføren kigger under bilen ved trækakslen og gearkassen og vurderer, der er et "meget rent" område, som kan indikere gearolie. Derfor skal vi være påpasselige med, hvad vi gør. Vi går rundt om bilen og opdager så, at fra den er blevet hentet mandag eftermiddag til tirsdag morgen er højre bagdæk punkteret, deraf kan vi ikke prøvekøre bilen og høre, hvilken lyd det er.
- Samtidig opdager han min låsebolt og spørger om jeg har toppen med til den. Ja, det har jeg. Den er her. Fint, læg den frem så mekanikeren kan få sat et andet hjul på, så bilen kan blive kørt ind til nærmere undersøgelse. Jeg lægger låsebolt-toppen på gearstangs manchetten så den er til og finde for mekanikeren. Derfra aftaler vi jeg hører nærmere når de ved mere.

Onsdag morgen ved 8-tiden bliver jeg så ringet op af Audi Gladsaxe, der gerne vil snakke med mig om min bil. - Åhh nej, tænker jeg. Kan høre på stemmen, at den ikke er optimistisk og tænker. Der er sgu sket noget med bilen. Men nej, min bil er ved en fejl ikke blev kørt ind tirsdag morgen og da jeg har lagt låsebolt-toppen frem så den er til, at finde har den stået sådan fra tirsdag morgen til onsdag morgen. Man kunne ved, at kigge ind i bilen derfor se toppen. Bilen har så i tidsrummet 00:00 - 07:30 onsdag morgen (den 29. juni) været udsat for indbrud, hvor højre forrude er blevet smadret, låsebolt toppen er fjernet fra, hvor den lå og fælgene stjålet...

- Jeg mener nu, at det til enhver tid må være Audi Gladsaxe's ansvar eftersom jeg mener, at jeg har overdraget bilen og låsebolt-toppen til dem. At de så ikke fra tirsdag morgen, hvor vi gennemgår bilen til onsdag morgen, hvor der har været indbrud i bilen har gjort noget, så må det være deres problem.
- Bilen er jo ankommet med DAH mandag eftermiddag. Det kan og skal ikke tage 2 dage, at køre bilen 10 meter frem ind bag deres hegn. Tage låsebolt-toppen med så den ikke ligger synligt og "frit" tilgængeligt for fristelser til folk med lange fingre.
At de har haft travlt / glemt det eller hvad, der kan være årsag er "hvad der kan ske" - men det bør stadig være mig uvedkommende, da jeg aldrig har låsebolt-toppen liggende fremme til skue...

Dette er en lang historie kort...

Hvad der sker herefter kan jeg ikke svare på foreløbigt udover leasingselskabets forsiking dækker ekstra udstyr for max. 10.000kr minus selvrisiko, som er på 10.000kr. = 0kr. i erstatning.
- jeg er så gået til værks med, at undersøge, hvad ekstra udstyr reelt er. Og ved mit eget forsikringsselskab er alufælge IKKE ekstra udstyr, men en del af bilens tilbehør. Om jeg har købt fælge eller de fælge var leveret med til bilen fra fabrik gør jo ikke en forskel. Dette har jeg fået bekræftet af mit forsikringsselskab, de dokumenterer det også skriftligt i et brev til mig. MEN - bilen her er ikke min og derfor kan der være andre betingelser hos ALD Automotive's eget forsikringsselskab. - Dette undersøges nu sideløbende med, at jeg afventer svar fra Audi Gladsaxe om, hvordan de vil forholde sig i denne sag og tage ansvar heraf...

Jeg har "mistet" 3½ arbejdsdag på en masse ting, vedr. dette og blevet skubbet fra værkstedet til pladeværkstedet. Da pladeværkstedet er SMC og ikke AUDI er det 2 forskellige firmaer og pladeværkstedet skal løse en opgave for deres kunde. Som er Audi. Pladeværkstedet har fået den takseret og deraf svaret. De henviser til taksator, som begrunder sin rapport med betingelser fra ALD Automotive forsikringen. ALD Automotive har så lukket kl: !6:00 da jeg efter, at have været derude fra kl. 14:20, ventet. Sendt videre, sendt videre igen, ringet til taksator osv osv osv... dette er i dag fredag den 1. juli, men der har været en del fra den reelt blev hentet via Mobilitetsservice med DAH mandag eftermiddag (den 27. juni) som jeg ikke orker og forklare, da dette er det mest relevante for mig lige nu.

Jeg beslutter nu, at det skal være slut. Der må være en der kan tage et ansvar her fremfor og skubbe "sagen" videre...
- Jeg får i sidste omgang henvisning til Direktør for Audi Gladsaxe, Mads Iversen, som jeg forelægger tingene en for en. Han kan godt følge mig og forstå situationen ikke er holdbar, men da han indtil jeg fortæller dette ikke kender til sagen om min bil lover han og vende tilbage med et svar til mig på mandag (den 4. juli)

Opdatering følger......
Senest rettet af barney 1. jul 2011, 18:23, rettet i alt 2 gange.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EFTERLYSNING

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 18:16

Anders D skrev:Hvis det er toppen de skulle have fat i, skulle de være kravlet igennem det lille hul for at komme ind i kabinen, for døren kan de ikke åbne indefra når den er låst med nøgle.
Jeg har ikke direkte sagt den skal køre indendøre, men eftersom jeg skal finde låsebolt toppen frem så de kan få den ind på værkstedet forventer jeg jo den ihvertfald kommer ind bag deres indhegning samme dag, da den blev sat af foregående eftermiddag. Og havde ikke i min vildeste fantasi troet den ville stå udenfor i yderligere en dag, endda med låsebolt toppen liggende frit fremme, som aftalt mens vi besigtigede bilen.
Jeg lægger låsebolt-toppen på gearstangs manchetten så den er til og finde for mekanikeren. Derfra aftaler vi jeg hører nærmere når de ved mere.
- Det gør jeg så onsdag morgen, hvor de overbringer den dårlige nyhed - men den er sat af mandag eftermiddag og har så stået samme sted fra mandag eftermiddag til onsdag morgen/formiddag.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
ChristofferF
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 13. aug 2008, 17:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af ChristofferF » 1. jul 2011, 18:18

barney skrev:Hvad der sker herefter kan jeg ikke svare på foreløbigt udover leasingselskabets forsiking dækker ekstra udstyr for max. 10.000kr minus selvrisiko, som er på 10.000kr. = 0kr. i erstatning.
- jeg er så gået til værks med, at undersøge, hvad ekstra udstyr reelt er. Og ved mit eget forsikringsselskab er alufælge IKKE ekstra udstyr, men en del af bilens tilbehør. Om jeg har købt fælge eller de fælge var leveret med til bilen fra fabrik gør jo ikke en forskel. Dette har jeg fået bekræftet af mit forsikringsselskab, de dokumenterer det også skriftligt i et brev til mig. MEN - bilen her er ikke min og derfor kan der være andre betingelser hos ALD Automotive's eget forsikringsselskab. - Dette undersøges nu sideløbende med, at jeg afventer svar fra Audi Gladsaxe om, hvordan de vil forholde sig i denne sag og tage ansvar heraf...
Først og fremmest - fuck hvor ærgeligt!

Tilfældigvis er min far, auto taksator for Codan.
Vi snakkede faktisk om det her så sent som igår, og hans holdning i sådan en sag er at hjul på bilen altid vil blive dækket for mere end hvad udstyrsforsikringen er på.
Bilen blev jo ikke leveret stående på 4 mælkekasser, så værdien af de 4 hjul, som bilen blev leveret på, bør egentlig ligges til den sum, som bilen har udstyrsforsikring for.
Derfor mener jeg altså at du bør være dækket for mere end de 10.000 kr.
Volkswagen Golf III 1.9 TDi - Tysk bil, tysk stil! - http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=681744
Hoodbra, sir du? Så vil jeg hellere ha stenslag!

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 18:38

ChristofferF skrev:
barney skrev:Hvad der sker herefter kan jeg ikke svare på foreløbigt udover leasingselskabets forsiking dækker ekstra udstyr for max. 10.000kr minus selvrisiko, som er på 10.000kr. = 0kr. i erstatning.
- jeg er så gået til værks med, at undersøge, hvad ekstra udstyr reelt er. Og ved mit eget forsikringsselskab er alufælge IKKE ekstra udstyr, men en del af bilens tilbehør. Om jeg har købt fælge eller de fælge var leveret med til bilen fra fabrik gør jo ikke en forskel. Dette har jeg fået bekræftet af mit forsikringsselskab, de dokumenterer det også skriftligt i et brev til mig. MEN - bilen her er ikke min og derfor kan der være andre betingelser hos ALD Automotive's eget forsikringsselskab. - Dette undersøges nu sideløbende med, at jeg afventer svar fra Audi Gladsaxe om, hvordan de vil forholde sig i denne sag og tage ansvar heraf...
Først og fremmest - fuck hvor ærgeligt!

Tilfældigvis er min far, auto taksator for Codan.
Vi snakkede faktisk om det her så sent som igår, og hans holdning i sådan en sag er at hjul på bilen altid vil blive dækket for mere end hvad udstyrsforsikringen er på.
Bilen blev jo ikke leveret stående på 4 mælkekasser, så værdien af de 4 hjul, som bilen blev leveret på, bør egentlig ligges til den sum, som bilen har udstyrsforsikring for.
Derfor mener jeg altså at du bør være dækket for mere end de 10.000 kr.
Det glæder mig og høre - det er også svaret mit eget forsikringsselskab giver mig. Det er "kun" gps i forruden, en anden type radio, skærme i nakkestøtter osv. der er, at betragte som ekstra udstyr.
- Hvis det nu var de 16" original hjul, som blev stjålet og jeg ikke selv havde sat de 18" fælge på, hvad mon så de ville gøre...? skulle jeg så selv købe nye dæk og fælge til en leaset firmabil, som jeg bliver beskattet af, hver eneste måned?
- Havde de fx sagt de kun vil dække op til værdien af de 16" fælge og dæk's værdi og resten er mit "tab" kunne jeg så gå i dialog med dem om. Men at ville dække 0 kr. og henvise til ekstra udstyr er som at snakke 2 forskellige ting.

Da jeg kommer hjem her for lidt tid siden kommer jeg i tanke om, at pladeværkstedet er i den tro, at bilen er blevet fragtet til Audi pga. tyveri af fælgene, da de kun har set bilen med de 16" original hjul, som jeg kørte ud med til dem. Tror ikke de er korrekt informeret om, at dette er først sket 2 dage efter bilen er afleveret af Mobilitetsservice / DAH... Og deraf mener jeg det er en helt anden sag end et egentligt tyveri af fælgene.

Min bil er jo kommet ud til dem pga. en fabriksfejl, som kunne have været en ødelagt trækaksel eller gearkasse. Men som formentlig "kun" er en del af den punktering, som højre baghjul har. Dette er reelt et gæt eftersom vi ikke kan se, hvad der egentligt har siddet i højre bagdæk, som jo er blevet stjålet...
Jeg og værkføren husker vi så noget der lignede hovedet på et søm svarende til ca. 10mm - men dette kan jo også være en indmuringsanker, som er et 90 graders vinklet stykke jern, som har slået ind på en af de arme, der holder navet.
DAH kiggede også bilen efter inden de tog den med og konstateret heller ikke, at der var en punktering. I så fald havde jeg/de jo sat reservehjulet på bilen. Om det så er hærværk sket fra mandag eftermiddag til tirsdag morgen - eller det er sket, mandag eftermiddag og luften derefter langsomt er sivet ud er nu desværre kun gætterier...
- Selve bilen har ingen fejl efter meget grundig kontrol og derefter 60 kilometers prøvekørsel.
Den har fået udskiftet ruden, blevet klargjort og udleveret til mig i dag. Dog skal den ind igen på et senere tidspunkt og have lavet begge paneler samt malet døren.

Jeg har ikke ønsket, at udpege evt. fejl i forbindelse med tyveriet, da mit krav er, at bilen bliver færdig i den stand man kan forvente, at en 4 måneder gammel bil bør se ud uden skader. Altså så godt som ny. De ved, hvordan det skal se ud. Det er jo det de laver hver dag. Og dette forventer jeg selvfølgelig når den på et senere tidspunkt skal tilbage på pladeværkstedet igen.
Senest rettet af barney 1. jul 2011, 18:51, rettet i alt 1 gang.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 18:41

Jeg har faktisk glemt, at jeg er medlem af FDM og kontakter sgu en af deres jurister mandag og opretter denne sag, så kan de hjælpe mig videre med det juridiske ansvar og hvordan jeg skal stilles i sådan en sag. Om det så ender i en retsag tror jeg nu ikke, men ihvertfald ved jeg, hvordan jeg er stillet juridisk...
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af kimhemm » 1. jul 2011, 20:30

Da jeg fik stjålet et sæt 19" OZ Ultraleggera dækkede min forsikring et tilsvarende beløb som originalfælgene den blev leveret med

Gudskelov koster originale 17" med dæk en mindre formue :)

Men ellers en kedelig sag Bjarne, håber den får en god løsning
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 21:28

Kimhemm: tak for info, det er også hvad jeg som minimum vil forvente.

Jeg har glemt en detalje. Da Audi ringer og fortæller der har været indbrud siger han, at han arbejder på og finde nogle hjul og sætte på bilen så den kan komme ind på deres grund hurtigst muligt. Jeg siger så, at jeg faktisk har de standard hjul bilen kom med fra fabrik liggende hjemme om jeg skal komme ud med dem. Audi vil meget gerne afhente dem selv, men eftersom der har været tyveri og alle mine kataloger mv. i bagagerummet var i bilen ville jeg gerne se om der skulle mangle noget andet i bilen udover fælgene. Så jeg tager original hjulene med i lånebilen og kører derud. Da jeg kommer derud er der omgående en mekaniker klar til, at tage imod dem.

- Jeg tror nu - efter og have tænkt, tænkt og tænkt igen - at værkføren ikke har fået sagt det videre, at bilen faktisk er kommet til dem med mine 18" hjul på bilen. Og grunden til, at DAH har kørt bilen på værksted er pga. frygten for, at trækaksel eller gearkasse var ødelagt.
- Da pladeværkstedet får bilen ned ser de jo "kun" bilens smadret rude og de 16" der er på bilen og kan være i den tro, at bilen er kommet ud til dem pga. en tyverisag og ikke en garanti reperation.
- Deraf har taksatoren også vurderet, som var det "kun" en tyveri sag.

Jeg fik et udprint af taksator rapporten, hvor der kun står tyveri sag. - Dette er jo KUN sket fordi låsebolt toppen har været frit tilgængelig, da de ikke kører den ind efter jeg har lagt den klar i bilen - dette mens værkføren selv er med ude og besigtige bilen...

Jeg mener, hvis nu det var de 16" der havde siddet på bilen, da bilen går i stykker. Det samme sker, så ville jeg jo ikke have nogle hjul til bilen (udover de vinterdæk, der er efterbestilt) - skulle jeg så også selv dække de fælge ???
Senest rettet af barney 1. jul 2011, 21:33, rettet i alt 1 gang.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 1. jul 2011, 21:31

Til dem af jer, der har tid/mod/lyst til, at læse alt jeg har skrevet.
- Kan i ikke komme med jeres mening om jeg "kræver" for meget - eller jeg egentlig kun "kræver" hvad jeg reelt har ret til?

Er nogle af jer jurister, har viden eller andet der kan bidrage til emnet så skriv endelig. Al information og vidensdeling er kærkomment for mig.

Jeg er ved, at gå ud af mit gode skind. Og da jeg i november gik ned med et brag pga. stress, er kommet nogenlunde efter det igen, må jeg sige at denne uge har fået det til, at blusse op igen. Om end i et niveau jeg kan kontrollere - endnu...
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af SteffenR » 2. jul 2011, 09:00

For hvor mange $$$ har du sagt, der er ekstra udstyr for på din police?

Min forsikring har altid dækket, fælge, navi og kabine uden noget som helst, så længe det bare var "boltet" til bilen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af DMJ » 2. jul 2011, 20:34

Jeg synes ikke du kræver for meget. I en sag som denne mener jeg at forsikringen bør dække værdien af de fælge bilen er leveret med som minimum.

Der hvor jeg kan se et tvist er at låsetoppen har ligget synlig i bilen, det kan naturligvis gøre at forsikringen stejler, men det er jo ikke lovkrav at have låsebolte på så i sidste ende burde det ikke være udslagsgivende. Og hvis det er udslagsgivende bør det maksimalt påvirke selvrisikoen på "hærværksdelen" (jeg går ud fra at de ting der skal laves på panler, døre og ruden er pga. tyveriet).

Eftersom værkstedet har ladet bilen stå ude, velvidende (går jeg ud fra) at låsetoppen lå synligt synes jeg også at de har en interesse i at hjælpe dig med at få en tilfredsstillende løsning på sagen.

Der er desværre mange detaljer i sagen og åbenbart også nogle misforståelser blandt værkstederne, taksator osv. og det gør det ikke nemmere. Mit gæt, og det er kun et gæt fra menigmand, er at der er overhængende risiko for at du selv kommer til at stå med en udgift i sagen, medmindre der er et par handlekraftige personer med refærdighedssans indblandet.

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 3. jul 2011, 14:23

SteffenR skrev:For hvor mange $$$ har du sagt, der er ekstra udstyr for på din police?

Min forsikring har altid dækket, fælge, navi og kabine uden noget som helst, så længe det bare var "boltet" til bilen.
Fælge og kun fælgene ( ja altså med dæk) - intet andet eftersom jeg havde det med i min lånebil. Der var et par ting, som ekstra nøgler og parfume fra Porsche Design, som lå i bilen. Men det er der stadig.
- Jeg henviste også til min egen forsikring, som har afsendt dokumentation for fx. fælge er dækket uden prisgrænse så længe der er kvittering, dokumentation i form af billede og er de ikke på bilen skal de være opbevaret aflåst.

MEN - da det er ren erhvervsforsikring kan der være forskelle fra, hvad en privat har krav på. Men heldigvis er der et gængs reglsæt alle forsikringsselskaber skal afbejde ud fra. Og de generelle forsikringsbetingelser er magen til mine private. Så jeg forventer ikke, at sagen er længere end jeg skal vise taksatoren de generelle betingelser, skrive en skadesanmeldelse, hvorpå fremgår, at bilen er overladt til mobilitetsservice, herunder også Audi Gladsaxe mandag eftermiddag.


Jeg fik af vide ALD Leasing har deres forsikrongsselskab, der bruger Tryg's taksatorer. Nu har jeg så hentet de generelle betingelser og der står i bunden af første side "Ansvarsforsikringen, på vegne af Tryg Vesta Forsikring" - dvs de måske har købt sig adgang til, at bruge Tryg Forsikring men, selv stå for noget administration.

Punkt. 1.1 fortæller endvidere:

På samme måde dækker forsikringen virksomheder, der
har fået et køretøj overladt til reparation, service eller
lignende, dog ikke for skade sket under kørsel, der ikke
er i forsikringstagerens interesse.


Punkt. 4 4.1 siger:

4 Kasko
4.1 Hvad dækker forsikringen:

En kaskoforsikring dækker, bortset fra de nævnte
undtagelser, enhver skade på bilen, samt tyveri og
røveri af et forsikret køretøj.
Ud over selve køretøjet omfatter dækningen fastmonteret
tilbehør samt højst 5 cd/dvd.
Afmonteret tilbehør, ikke-monteret tilbehør samt værktøj
er dækket, når det kun kan anvendes i forbindelse med
et køretøj.
Det er en betingelse ved tyveri, at genstandene
opbevares i forsvarligt aflåst rum.

Mobiltelefoner, mobile navigationsanlæg, andet mobilt
elektronisk udstyr samt brændstof og andre væsker er
ikke dækket.


Punkt. 4.3.1

Skade sket hos værksted eller forhandler:
Er skaden opstået, mens køretøjet var overladt eller
solgt til reparatør eller forhandler, erstattes efter
følgende regler:
a) Reparationer, der kan udføres på den pågældendes
eget værksted eller andre værksteder under samme
ejerskab, erstattes til nettopriser, dvs. uden avance.
b) Reparationer, der ikke kan udføres på den
pågældendes eget værksted, og derfor udbedres på
andre værksteder, erstattes med det beløb, den
pågældende normalt betaler for denne reparation.
c) Forhandleren eller reparatøren hæfter for den aftalte
selvrisiko, der er gældende for køretøjet.


Altså kan jeg ikke se, at der på nogen måde skal være tivivl om jeg ER dækket fuldt ud. Audi Gladsaxe hænger på selvrisikoen (10.000kr) samt de max må tage den værdi for reperationen, som SMC Gladssaxe. pladeværksted skal have for reperationen.
Senest rettet af barney 3. jul 2011, 14:38, rettet i alt 2 gange.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 3. jul 2011, 14:26

DMJ skrev:Jeg synes ikke du kræver for meget. I en sag som denne mener jeg at forsikringen bør dække værdien af de fælge bilen er leveret med som minimum.

Der hvor jeg kan se et tvist er at låsetoppen har ligget synlig i bilen, det kan naturligvis gøre at forsikringen stejler, men det er jo ikke lovkrav at have låsebolte på så i sidste ende burde det ikke være udslagsgivende. Og hvis det er udslagsgivende bør det maksimalt påvirke selvrisikoen på "hærværksdelen" (jeg går ud fra at de ting der skal laves på panler, døre og ruden er pga. tyveriet).

Eftersom værkstedet har ladet bilen stå ude, velvidende (går jeg ud fra) at låsetoppen lå synligt synes jeg også at de har en interesse i at hjælpe dig med at få en tilfredsstillende løsning på sagen.

Der er desværre mange detaljer i sagen og åbenbart også nogle misforståelser blandt værkstederne, taksator osv. og det gør det ikke nemmere. Mit gæt, og det er kun et gæt fra menigmand, er at der er overhængende risiko for at du selv kommer til at stå med en udgift i sagen, medmindre der er et par handlekraftige personer med refærdighedssans indblandet.
Værkføren ville ikke have låsetoppen da vi stod ved bilen, men bedre mig om, at lægge den frem så den var tydelig og se for mekanikeren. Om end der jo ikke står nogle steder, at man SKAL sætte låsebolte på. 5 bolte på, hver fælg gør jo alene, at det tager noget tid før de er taget af en bil. Endnu mere da den skal løftes op. Set i forhold til "ekstra udstyr" som en gps i forruden kan fjernes på et split sekund.

Jeg har som nævnt selv Tryg og kan se, at ALD Forsikring er en del af Tryg så de generelle forsikringsbestemmelser er helt ens. Det er KUN teksten TRYG, som er erstattet med ALD Forsikring i de punkter jeg har skrevet overfor.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 8. jul 2011, 15:31

Fælgene er fortsat efterlyst.

jeg skal i samme omgang rose Audi Gladsaxe for, at holde mig omkostningsfri for fælgene.
- De dækker min udgift i forbindelse med, at fælgene blev stjålet fra min bil efter indlevering hos dem.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

speedy
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 27. jun 2008, 08:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: løgstør/ nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af speedy » 9. jul 2011, 05:27

Synes det er iorden at rose men det er deres pligt når bilen er i deres varetægt... det var noget andet hvis den vat skrevet ind til onsdag morgen og du selv havde sat den tirsdag aften udenfor hegnet så de havde den til næste morgen så havde du selv hængt på den. men når den er overladt til dem så er det dem der skal dække
barney skrev:Fælgene er fortsat efterlyst.

jeg skal i samme omgang rose Audi Gladsaxe for, at holde mig omkostningsfri for fælgene.
- De dækker min udgift i forbindelse med, at fælgene blev stjålet fra min bil efter indlevering hos dem.
Mvh
Brian
www.smøremanden.dk
30 27 46 47

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af SteffenR » 9. jul 2011, 17:22

speedy skrev:Synes det er iorden at rose men det er deres pligt når bilen er i deres varetægt... det var noget andet hvis den vat skrevet ind til onsdag morgen og du selv havde sat den tirsdag aften udenfor hegnet så de havde den til næste morgen så havde du selv hængt på den. men når den er overladt til dem så er det dem der skal dække

Der er endel herinde der har oplevet anderledes, så det må siges, at være god stil at de betaler.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

speedy
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 27. jun 2008, 08:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: løgstør/ nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af speedy » 9. jul 2011, 23:06

ja kan man sige, men hvis du kører ind i en anden skal du også betale så den er som sådan ikke længere end at det er dem der har "skylden" når bilen er i deres varetægt
SteffenR skrev:
speedy skrev:Synes det er iorden at rose men det er deres pligt når bilen er i deres varetægt... det var noget andet hvis den vat skrevet ind til onsdag morgen og du selv havde sat den tirsdag aften udenfor hegnet så de havde den til næste morgen så havde du selv hængt på den. men når den er overladt til dem så er det dem der skal dække

Der er endel herinde der har oplevet anderledes, så det må siges, at være god stil at de betaler.
Mvh
Brian
www.smøremanden.dk
30 27 46 47

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af barney » 10. jul 2011, 00:39

Du har ret, var bilen blevet udsat for tyveri da den står udenfor hos dem fra mandag eftermiddag til tirsdag morgen ville de ikke være part i sagen. Man kan diskutere om mobilitetsservice har en andel af skylden i sådanne et tilfælde. Men nu blev bilen besigtiget tirsdag morgen og tyveriet foregår først i tidsrummet 00:00 - 07:30 onsdag, så der har de haft et døgn yderligere til, at køre bilen de 15 meter indenfor deres hegn. Og deraf gør det mere kompliseret, at tage fælgene.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

crimson
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 31. jul 2011, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af crimson » 2. aug 2011, 15:43

Hold kæft jeg kan mærke jeg bliver rigtig sur når sådan en lækker vogn bare er sådan klasket op og har fået taget fælge, og jeg er ikke engang Audi ejer, endnu ;)

Jens Lauridsen
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 6. okt 2010, 16:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 18" fælge stjålet fra min A3 foran Audi Gladsaxe tirsdag

Indlæg af Jens Lauridsen » 2. aug 2011, 22:01

Hej

Jeg mener hellere ikke du kræver for meget. Jeg kan se ud fra de betingelser du oplister at du er forsikret ved Tryg.

Jeg har netop lige idag kørt min Golf V på værksted efter der har været indbrud i den. Der er som i din også smadret en rude og kommet nogle ridser fra glasskår osv. I mit tilfælde har de stjålet mit RNS 510 samt dvd skive med navi kort og et par cd`er.

I denne her sag får jeg dækket det hele uden at stige i præmie og uden at skal af med selvrisiko. Som du selv henviser til med de betingelser (punkt 4.1), så bliver alt fastmonteret udstyr dækket samt max 5 dvd/cd`er.

Besvar

Tilbage til "Efterlysning"