Forhandler og produktionsdata?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Fits » 30. apr 2017, 17:48

Jeg har bestilt mig en Seat Mii, som pendler bil, og har for nyligt bedt forhandleren om at kontakte mig, når har han har en produktionsdato og leveringsdato. Bilen er sat til levering i uge 21.

Kan det virkelig passe, at forhandleren stadig ikke ved noget som helst om min kommende bil?
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af BrianDS » 30. apr 2017, 23:02

Fits skrev:Jeg har bestilt mig en Seat Mii, som pendler bil, og har for nyligt bedt forhandleren om at kontakte mig, når har han har en produktionsdato og leveringsdato. Bilen er sat til levering i uge 21.

Kan det virkelig passe, at forhandleren stadig ikke ved noget som helst om min kommende bil?
Der går ret lang tid inden datoerne bliver låst. Men når den får en forventet produktionsuge, så kan de slå det op, det er dog manuelt, så jeg ville ikke forvente at de tjekker, medmindre du spørger.
Når så produktionsugen er låst, vil de sidste data blive udfyldt. Men de ved ikke om den kommer igennem mandag eller fredagBillede

Når så bilen er samlet, så går der typisk 3-6 uger før den er ved forhandleren, alt efter produktionssted, og hvor tit bilerne bliver hentet. Så det er en lang process
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Fits » 1. maj 2017, 10:07

BrianDS skrev:
Fits skrev:Jeg har bestilt mig en Seat Mii, som pendler bil, og har for nyligt bedt forhandleren om at kontakte mig, når har han har en produktionsdato og leveringsdato. Bilen er sat til levering i uge 21.

Kan det virkelig passe, at forhandleren stadig ikke ved noget som helst om min kommende bil?
Der går ret lang tid inden datoerne bliver låst. Men når den får en forventet produktionsuge, så kan de slå det op, det er dog manuelt, så jeg ville ikke forvente at de tjekker, medmindre du spørger.
Når så produktionsugen er låst, vil de sidste data blive udfyldt. Men de ved ikke om den kommer igennem mandag eller fredagBillede

Når så bilen er samlet, så går der typisk 3-6 uger før den er ved forhandleren, alt efter produktionssted, og hvor tit bilerne bliver hentet. Så det er en lang process
Det vil sige, at min bil jo egentlig burde være produceret nu? Eftersom de skal skal levere den om 3 uger.
Jeg går ud fra, at han tjekker, når han har lovet det.
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Charlimike » 1. maj 2017, 11:56

Min Seat Leon tog ca. 2 uger så var den låst til produktion. Min Leon blev produceret fredag uge 14, og landede i DK 1.5 uge efter. Får den leveret på fredag. Ialt 8 uge ca. Det er ekstrem hurtigt.

Hvis bilen er på fjernlager går det noget hurtigere med at få leveret.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Kjeld Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. maj 2013, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Kjeld Hansen » 1. maj 2017, 13:34

Tror også det handler om model, valg af udstyr mv.

jeg bestilte en Leon FR 1.4 TSI for ca 1½ måned siden og der er stadig ikke kommet en produktionsuge på ....

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Mike H » 1. maj 2017, 13:55

Fits skrev:Det vil sige, at min bil jo egentlig burde være produceret nu? Eftersom de skal skal levere den om 3 uger.
Kan også være den er forsinket - men umiddelbart burde den være produceret eller ihvert fald meget tæt på. Har du rykket din forhandler efter du skrev under? Er ikke altid det lige ligger først for at skulle vende tilbage til en kunde der allerede har skrevet under... så er commisionen jo sikret ;) og der skal jagtes nye kunder :lol: .
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af BrianDS » 1. maj 2017, 21:12

Fits skrev:
BrianDS skrev:
Fits skrev:Jeg har bestilt mig en Seat Mii, som pendler bil, og har for nyligt bedt forhandleren om at kontakte mig, når har han har en produktionsdato og leveringsdato. Bilen er sat til levering i uge 21.

Kan det virkelig passe, at forhandleren stadig ikke ved noget som helst om min kommende bil?
Der går ret lang tid inden datoerne bliver låst. Men når den får en forventet produktionsuge, så kan de slå det op, det er dog manuelt, så jeg ville ikke forvente at de tjekker, medmindre du spørger.
Når så produktionsugen er låst, vil de sidste data blive udfyldt. Men de ved ikke om den kommer igennem mandag eller fredagBillede

Når så bilen er samlet, så går der typisk 3-6 uger før den er ved forhandleren, alt efter produktionssted, og hvor tit bilerne bliver hentet. Så det er en lang process
Det vil sige, at min bil jo egentlig burde være produceret nu? Eftersom de skal skal levere den om 3 uger.
Jeg går ud fra, at han tjekker, når han har lovet det.
Det er nok ikke deres vigtigste opgave, så jeg ville ringe og spørge, hvis du gerne vil vide mere Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Fits » 2. maj 2017, 08:16

Mike H-> Jeg har netop skrevet til forhandeleren og fået svar. Den bliver produceret i uge 19, og forventes leveret uge 22. Skide træls når man skal bruge den i uge 20, men det er der jo ikke så meget at gøre ved. Kan være jeg er heldig, at vi kan finde en løsning ved forhandleren.

Brian DS-> Det er muligt, at de ser det sådan, men så skal man ikke love at gøre det.
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Mike H » 2. maj 2017, 10:23

Håber for dig at de kan nå at få den til DK og leveret på 3 uger (for at de så kan nå uge 22), umiddelbart kan det godt komme til at knibe.

Har du en bil der skal indgå i handlen? Så plejer man at skrive i aftalen, at man kører videre i den gamle bil og forhandleren så stadig overtager til den aftalte pris - såfremt leveringstiden ikke overholdes (du kører så "gratis" når de er forsinket). Men det ville selvfølgelig være bedre med den nye bil.. I know.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Forhandler og produktionsdata?

Indlæg af Fits » 2. maj 2017, 11:21

Mike H skrev:Håber for dig at de kan nå at få den til DK og leveret på 3 uger (for at de så kan nå uge 22), umiddelbart kan det godt komme til at knibe.

Har du en bil der skal indgå i handlen? Så plejer man at skrive i aftalen, at man kører videre i den gamle bil og forhandleren så stadig overtager til den aftalte pris - såfremt leveringstiden ikke overholdes (du kører så "gratis" når de er forsinket). Men det ville selvfølgelig være bedre med den nye bil.. I know.
Nej, jeg har ikke nogen bil der skal byttes med. Det er lidt dumt af mig, at jeg ikke indskrev noget i kontrakten i forhold til for sen levering, da jeg skal bruge den i uge 20. Håber dog de vil stille en bil til rådighed( i en eller anden form) til mig, da han er klar over, at leveringstiden har været vigtig for mig.
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"