Audi 80 B1 - Generelt

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Fero
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe

Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af Fero » 15. maj 2018, 12:23

Overvejer at skraffe mig sådan en at skrue lidt i i fritiden, men er der nogen der kender lidt til dem? Jeg vil helst have modellen med to sæt runde forlygter, men er det en speciel model/årgang eller er det/kan det eftermonteres? Dem der er til salg i .DE er enten med firkantet(facelift?) eller ét sæt runde forlygte.

Og er de til at skaffe dele til og evt. hvor?

Brugeravatar
GaSelle
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7194
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af GaSelle » 15. maj 2018, 12:34

Jeg har instruktionsbog, nøgle, servicebog og slutseddel liggende på sådan en; jeg havde en til markræs engang. Jeg mener de dobbelte runde forlygter er ekstraudstyr, eller måske forbeholdt GT modellen - så det kan sikkert eftermonteres, hvis du kan finde stumperne.

jokskilove
Nyt medlem
Indlæg: 425
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af jokskilove » 15. maj 2018, 21:05

ebay.de eller ebay-kleinanzeigen.de er nok det bedste sted til dele. De gamle Audier (før B3) er ikke galvaniserede og er glade for at ruste. Håber du kan lide pladearbejde :)

Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 179
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af Mads H » 16. maj 2018, 09:43

Prøv "Classic Audi Danmark"-gruppen på Facebook, der burde de vide mere :) https://www.facebook.com/groups/1776227465931510/
2005 Golf V GTI DSG
1988 Jetta Coupe
2008 Seat Altea 1.9TDi 105
2001 Seat Leon Cupra4 2.8 V6
1988 Passat 35i GT
1983 Polo Hit

Fero
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af Fero » 16. maj 2018, 09:54

Er det ikke altid sådan mht. gamle biler og rust? vel ikke meget anderledes end en gammel Golf 1/2 ? :)

Brugeravatar
GaSelle
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7194
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af GaSelle » 16. maj 2018, 10:14

Nogle er værre end andre - gamle italienere fx. Golf 2 var vel relativt stærk mht. rust, især sammenlignet med den katastrofale efterfølger.

audifirs
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 20. jul 2009, 14:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af audifirs » 17. maj 2018, 18:51

det er nogle dejlige biler, 80erne med dobbelte lygter. det var de mere sporty udgaver GL 85hk, GT 100hk og GTE 110hk der havde den front. vi er i årgangene omkring 72-78. velkørende og accelerationsvillige biller; datidens gtier. der er/ har været mærkeklubber i Tyskland for netop den modeludgave, men de er så vidt jeg ved temmelig sjældne måske netop på grund af deres følsomhed for rust. de var bygget efter et leichtbau princip; udviklet af Ludwig krauss der var leder af Mercedes racervognsafdeling, hvor der blev sparet på metallets tykkelse og mængde ud fra et princip om at alt vægt koster brændstof i hele bilens levetid. husk på de blev præsenteret lige omkring den første energikrise. efter min egen erfaring er de især følsomme for rust der hvor sporstængerne er forbundet med fjederbenene (pladejern) hvor andre biler er forbundet med lejehuset(støbejern der ikke gennemtærer så nemt )

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)

Re: Audi 80 B1 - Generelt

Indlæg af svan » 18. maj 2018, 18:29

Fero skrev:Er det ikke altid sådan mht. gamle biler og rust? vel ikke meget anderledes end en gammel Golf 1/2 ? :)
Senere golf 2 er vel nærmest noget af det bedst rustbeskyttede, havde den været galvaniseret ville den aldrig forgå medmindre den fik en skade, den gummihud man brugte i bunden var bare unik, indtil den fik en skade, lidt lissom at se en audi 80 b4, den er så netop galvaniseret, og nogle eksemplarer er næsten som nye her 25 år efter
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak"