Stelnummer VW bobbel cabriolet
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 25. sep 2018, 12:54
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Stelnummer VW bobbel cabriolet
Er der nogen der kan fortælle mig, hvilket stelnr. en bobbel cabriolet årgang 1970 skal starte med og gerne også, hvor på nettet jeg kan finde det.
- Mathiasen
- Medlem
- Indlæg: 516
- Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 167 times
Re: Stelnummer VW bobbel cabriolet
Du kan se en oversigt over vw T1 stelnumre her
https://www.thesamba.com/vw/archives/in ... dating.php
Og besøg vwnettet.dk hvis du ikke allerede har prøvet det
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.thesamba.com/vw/archives/in ... dating.php
Og besøg vwnettet.dk hvis du ikke allerede har prøvet det
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 156 times
Re: Stelnummer VW bobbel cabriolet
Klippet fra et gammelt indlæg på VWNETTET.DK
Til og med 31/7/1964 brugte man et fortløbende chassisnummer, der ikke refererede til årgang og der har man en gang i 1957 ramt 1,51 million og der opstod så chassisnummer 151xxxx, men fra og med modelårgang 1965 ( 1/8/1964 ) gik man over til et 9 cifret chassisnummer, startende med 115 og et 6 cifret løbenummer, der blev nulstillet hvert år 1. August.
Nogle af de sidste årgange i 60'erne havde et 1'tal foran løbenummeret,
når årsproduktionen overskred 1 million.
Første 1'tal betød type 1.
Andet ciffer betød karrosseritype: 1 for sedan. 4 for Ghia. 5 for cabriolet.
Senere kom 3 for 1303 og 8 for type 181.
Tredje ciffer er årgang: 115 = 1965, 116 = 1966 eller 156 = Cabriolet 1966 osv.
I 1970 kom der et ekstra ciffer foran løbenummeret ( et 2'tal ) og man startede forfra igen med 110. Således har f.eks. en 65'er og en 75'er begge 115 som de første 3 cifre i chassisnummeret, men 75'eren har 10 cifre.
Det sluttede i 1979 med 119 hvorefter det i 1980 hed 11A, 1981 11B osv.
PS - og velkommen til
Til og med 31/7/1964 brugte man et fortløbende chassisnummer, der ikke refererede til årgang og der har man en gang i 1957 ramt 1,51 million og der opstod så chassisnummer 151xxxx, men fra og med modelårgang 1965 ( 1/8/1964 ) gik man over til et 9 cifret chassisnummer, startende med 115 og et 6 cifret løbenummer, der blev nulstillet hvert år 1. August.
Nogle af de sidste årgange i 60'erne havde et 1'tal foran løbenummeret,
når årsproduktionen overskred 1 million.
Første 1'tal betød type 1.
Andet ciffer betød karrosseritype: 1 for sedan. 4 for Ghia. 5 for cabriolet.
Senere kom 3 for 1303 og 8 for type 181.
Tredje ciffer er årgang: 115 = 1965, 116 = 1966 eller 156 = Cabriolet 1966 osv.
I 1970 kom der et ekstra ciffer foran løbenummeret ( et 2'tal ) og man startede forfra igen med 110. Således har f.eks. en 65'er og en 75'er begge 115 som de første 3 cifre i chassisnummeret, men 75'eren har 10 cifre.
Det sluttede i 1979 med 119 hvorefter det i 1980 hed 11A, 1981 11B osv.
PS - og velkommen til
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97