Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Stedet hvor der snakkes VAG biler

Jeg ville købe en bil..

Der kostede mindre pr. år
13
24%
Der kostede det samme pr. år
32
59%
Der kostede mere pr. år
9
17%
 
Afgivne stemmer: 54

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 14:20

DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
9. jul 2020, 13:56

Fjern afgifterne og få en mere sikker og nyere vognpark.
Synes jeg læste i nyere FDM Motor-blad, at Danmark faktisk har en ret ny vognpark - top 3-4-5-stykker.. At det så primært er mikrobiler...
Jeg skrev vist også sikker? BilledeBillede

Jeg forstår ikke dem der pendler i mikrobiler, det er de ikke egnet til.

Lige meget hvad, så er registreringsafgiften ikke noget der bidrager til hverken bedre miljø eller bedre konkurrenceevne - det skader mere end det gavner.

Pengene der kommer til at mangle i statskassen kan man passende finde ved at fjerne pseudoarbejde og bureaukrati
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
DanielB12Martinus
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1101 times
Been thanked: 489 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af Target » 9. jul 2020, 14:38

BrianDS skrev:
9. jul 2020, 14:20
Jeg forstår ikke dem der pendler i mikrobiler, det er de ikke egnet til.
Hvis valget stod mellem at pendle i en mikrobil eller pendle med offentlig transport... så havde jeg også valgt mikrobilen. :-D
These users thanked the author Target for the post:
siccio
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af Kevinff » 9. jul 2020, 17:03

Er der nogen reel årsag til regeringer i Danmark ikke har ville fjerne afgiften? Er det fordi det er “sikre” penge som de frygter at miste/bliver markant formindsket? Det er svært at sammenligne med Sverige da de jo er væsentlig flere mennesker (medmindre der er taget højde for det) og hvis det i Sverige kun lige udligner os med afgift så kan jeg måske godt forstå den modvillighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af siccio » 9. jul 2020, 17:11

BrianDS skrev:
9. jul 2020, 14:20
DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
9. jul 2020, 13:56

Fjern afgifterne og få en mere sikker og nyere vognpark.
Synes jeg læste i nyere FDM Motor-blad, at Danmark faktisk har en ret ny vognpark - top 3-4-5-stykker.. At det så primært er mikrobiler...
Jeg skrev vist også sikker? BilledeBillede

Jeg forstår ikke dem der pendler i mikrobiler, det er de ikke egnet til.

Lige meget hvad, så er registreringsafgiften ikke noget der bidrager til hverken bedre miljø eller bedre konkurrenceevne - det skader mere end det gavner.

Pengene der kommer til at mangle i statskassen kan man passende finde ved at fjerne pseudoarbejde og bureaukrati
Vi ved jo heller ikke konkret prisen for at fjerne registreringsafgift, da den er gået hen og blevet lidt en politisk ideologi (husk Porsche reform, som visse partier kaldte sænkning af afgiften) lidt som topskat. Jantelov og misundelse, fremfor egentligt mening.
Kunne jo netop være mikrobiler ville sælge langt mindre hvis man kunne få Polo med motor eller sågar en Golf for 150.000.
Til det sker, og nok næppe med politisk flertal desværre, så har de ultra små biler berettigelse.
Kørte selv UP næsten 6 år.
Ville jeg hellere have andet JA! Ville jeg bruge bus eller tog NEJ!
Billig bil, da den primært er transport middel for mange mennesker, vil altid sælge.
Og det sjove ved danskere er de gerne holder i kø ved en benzin tank, hvis der er to stationer og prisen er 4 øre billigere det ene sted. Selv i tomgang😂
Eller som set i Covid 19 nedlukning billig øl eller Gratis pizza ost.
Eller dem der kører 40 km fordi der er smør på tilbud i Bilka..
These users thanked the author siccio for the post:
BrianDS
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 17:17

siccio skrev:
BrianDS skrev:
9. jul 2020, 14:20
DanielB12 skrev: Synes jeg læste i nyere FDM Motor-blad, at Danmark faktisk har en ret ny vognpark - top 3-4-5-stykker.. At det så primært er mikrobiler...
Jeg skrev vist også sikker? BilledeBillede

Jeg forstår ikke dem der pendler i mikrobiler, det er de ikke egnet til.

Lige meget hvad, så er registreringsafgiften ikke noget der bidrager til hverken bedre miljø eller bedre konkurrenceevne - det skader mere end det gavner.

Pengene der kommer til at mangle i statskassen kan man passende finde ved at fjerne pseudoarbejde og bureaukrati
Vi ved jo heller ikke konkret prisen for at fjerne registreringsafgift, da den er gået hen og blevet lidt en politisk ideologi (husk Porsche reform, som visse partier kaldte sænkning af afgiften) lidt som topskat. Jantelov og misundelse, fremfor egentligt mening.
Kunne jo netop være mikrobiler ville sælge langt mindre hvis man kunne få Polo med motor eller sågar en Golf for 150.000.
Til det sker, og nok næppe med politisk flertal desværre, så har de ultra små biler berettigelse.
Kørte selv UP næsten 6 år.
Ville jeg hellere have andet JA! Ville jeg bruge bus eller tog NEJ!
Billig bil, da den primært er transport middel for mange mennesker, vil altid sælge.
Og det sjove ved danskere er de gerne holder i kø ved en benzin tank, hvis der er to stationer og prisen er 4 øre billigere det ene sted. Selv i tomgangBillede
Eller som set i Covid 19 nedlukning billig øl eller Gratis pizza ost.
Eller dem der kører 40 km fordi der er smør på tilbud i Bilka..
Jo, sat på spidsen er der altid noget der er værre Billede

Vi valgte Polo som bil nummer to fordi prisforskellen på den og en Up! var så lille at jeg ikke kunne retfærdiggøre at det skulle være en mikrobil - forskellen var lille pga det ønskede udstyr var mega dyrt i en Up! i 2015
Jeg er personligt virkelig glad for ikke at skulle køre i en mikrobil dagligt, de to uger jeg kørte i min mors Citigo føles turen til arbejde mere end dobbelt så lang (og udmattende)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 17:18

Target skrev:
BrianDS skrev:
9. jul 2020, 14:20
Jeg forstår ikke dem der pendler i mikrobiler, det er de ikke egnet til.
Hvis valget stod mellem at pendle i en mikrobil eller pendle med offentlig transport... så havde jeg også valgt mikrobilen. :-D
Man kan altid finde noget der er værre Billede

Men en mikrobil på motorvejen 100 km hver vej, det er bare ikke optimalt
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
siccioTarget
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af DanielB12 » 9. jul 2020, 18:06

Kevinff skrev:
9. jul 2020, 17:03
Er der nogen reel årsag til regeringer i Danmark ikke har ville fjerne afgiften? Er det fordi det er “sikre” penge som de frygter at miste/bliver markant formindsket? Det er svært at sammenligne med Sverige da de jo er væsentlig flere mennesker (medmindre der er taget højde for det) og hvis det i Sverige kun lige udligner os med afgift så kan jeg måske godt forstå den modvillighed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jantelov 😭🤷🏼‍♂️
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 4):
BrianDSsicciojansomMorten Hedensted
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af siccio » 9. jul 2020, 18:58

Uanset hvordan man vender og drejer tingene, så koster det mange penge at være bilejer i DK.
Vores 2 biler koster mere at have kontra kreditforeningslån i huset hver måned, dette retfærdiggøre trods alt at mange vælger mikrobil.
Kunne økonomisk prioritere at skifte min UP, men forstår til fulde også folk der hverken har midler, eller lyst til at smide så meget til transport.
På denne side kan vi godt være enige om, at pendle langt i f.eks UP, Ikke er det fedeste ( totalt enig har prøvet 80 km dagligt i flere år)
Dog selvom bil for hovedparten her på sitet er top prioritet, så er det jo ikke anderledes en fladskærme, og andet hvor der er “nørderi” dog vælger flertal af befolkning at købe det på tilbud i Bilka. Lidt som PSA hele tiden har biler med forskellige tilbuds udstyrs udgaver “cool” og hvad de kalder dem.
Den slags sælger, selvom man så er bundet af udstyr og sjældent kan vælge mere til.
Dog tydeligt at afgiftreduktion har ændret på folks købe vaner, vel også derfor VW sælger bedre de seneste år. Hvor Peugeot tidligere lå højest.
Folk vil klart hellere køre tysk, men prisen afgør det for flertallet.
Der hvor tingene bliver interessante er, hvornår man indser at kommer der væsentlig afgift på el-biler ja så ender de jo med at sælge dårligt, tvivler på en I.D 3 som vel koster med mellem batteri og lidt udstyr omkring 350.000, hvor meget vil den sælge til omkring 500.000? Tvivler på mange.
Så spændene med de afgifter, for tænker de kommer til at afvikle den naturligt, hvis de ønsker deres CO2 reduktion 2030 gennemført.
Dog ikke i tvivl om, at lige meget hvor grøn vores strøm er og bliver. Vindmøller/solceller og hvad ved jeg. Ja så stiger strømprisen nok når folk vælger el-bil. Da kronerne skal i statskassen og de kommer til at mangle på benzin/diesel.
Tror desværre aldrig Danmark bliver bil venligt land. Priserne forbliver nok uændrede over bilens levetid desværre.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 395 times
Been thanked: 478 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af Monze1980 » 9. jul 2020, 20:24

Koster jeres to biler mere i måneden end jeres realkreditlån?

Det lyder helt vildt, medmindre i har et lavt lån, eller utrolig dyre biler?


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 21:03

Monze1980 skrev:Koster jeres to biler mere i måneden end jeres realkreditlån?

Det lyder helt vildt, medmindre i har et lavt lån, eller utrolig dyre biler?


Sent from my iPad using Tapatalk
Lån i huset er ofte over 30 år, det koster lige nu ikke ret meget. Jeg vil gætte på omkring 3.000 kr pr million, det får du ikke meget bil for i dag?!

Huse her hvor vi bor spænder fra omkring 1 million og op til 10 millioner, det findes nemt både billigere og dyrere indenfor overskuelig rækkevidde Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af xbn » 9. jul 2020, 21:19

Ja, renterne er lave, men afskrivning på biler er ikke småpenge, specielt ikke med de afgifter vi har.
Billede

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 21:45

xbn skrev:Ja, renterne er lave, men afskrivning på biler er ikke småpenge, specielt ikke med de afgifter vi har.
Korrekt - og huset afskrives forhåbentlig ikke så hurtigt, men hvis du kun ser på hvad det fylder i budgettet, så er bilerne hurtigt dyrere
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af xbn » 9. jul 2020, 21:52

BrianDS skrev:
9. jul 2020, 21:45
xbn skrev:Ja, renterne er lave, men afskrivning på biler er ikke småpenge, specielt ikke med de afgifter vi har.
Korrekt - og huset afskrives forhåbentlig ikke så hurtigt, men hvis du kun ser på hvad det fylder i budgettet, så er bilerne hurtigt dyrere
Huset afskrives forhåbentligt slet ikke :)
Ud fra en estimeret gensalgspris nu for vores Octavia købt ny i 2016, så har den totalt set kostet ca 4.300 kr. om måneden, hvoraf de ca 2700 er afskrivning.
Billede

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6022
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6456 times
Been thanked: 1637 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af BrianDS » 9. jul 2020, 22:07

xbn skrev:
BrianDS skrev:
9. jul 2020, 21:45
xbn skrev:Ja, renterne er lave, men afskrivning på biler er ikke småpenge, specielt ikke med de afgifter vi har.
Korrekt - og huset afskrives forhåbentlig ikke så hurtigt, men hvis du kun ser på hvad det fylder i budgettet, så er bilerne hurtigt dyrere
Huset afskrives forhåbentligt slet ikke :)
Ud fra en estimeret gensalgspris nu for vores Octavia købt ny i 2016, så har den totalt set kostet ca 4.300 kr. om måneden, hvoraf de ca 2700 er afskrivning.
Det kan du også købe meget hus for Billede

Desværre afskrives huse også, de ældes og hvis ikke de fornyes så vil de også afskrives.
Vedligehold er selvfølgelig også nødvendigt - og så er der alt mulig andet der koster på er hus (skat fx)

Pointen var at det hurtigt bliver dyrere at holde bil end at holde hus
These users thanked the author BrianDS for the post:
siccio
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 9. jul 2020, 23:20

BlaBlaBla alt muligt Lort og pis baseret på jeg vil ha en racervogn / jeg synes / Me Myself Irene First....
Lorteland.
Der er kun en mulighed - Principilt.

Biler skal være gratis ( Mhp. Afgift ) . Vi skal have råd til at købe det optimale køretøj uanset om vi er erhver eller familie.
I visse dele af Landet - Det Østlige Udkantsdanmark nok fortrinsvist, der er der rigelige mængder og muligheder for at benytte Public Transport.
I visse dele af landet - Midt / Vest-Jylland, tager det 19 timer ++ med Public Tranport - under optimale omstændigheder - og komme på job, hvor en privat vogn kan klare det på 30-45 minutter.
Sååååå....
Ervhver ( Varevogne ) = gratis i Roadpricing. ikke de der "Cafe-varevogne" man bruger i det østlige udkantsdanmark, men den slags varevogne der.... rent faktisk er en varevogn.
Private biler hvor der er rimelig og fornuftig Public Transport = 10 kr. pr. kilometer ?? ( Indsæt selv omkostningsneutral pris )
Private biler hvor der er nixi public transport ( =provinsen?? ) = Gratiste.
Fuel afgifter ?? = Nixi.

Det giver ikke mening at folk i de dele af landet, hvor der ikke realistisk er andre muligheder end Biler skal straffes.
Det giver ikke mening, at folk inde i København kan køre i bil ( rundt om søerne fx ) til under mange penge pr. kilometer.

Såååå Statiske omkostninger VÆK!!
RoadPricing pr. GPS og individuel taksering
- Ja. ... Stort og besværligt system og skifte til - Men yderst realistisk, og det eneste rigtige.

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af siccio » 10. jul 2020, 04:20

Monze1980 skrev:
9. jul 2020, 20:24
Koster jeres to biler mere i måneden end jeres realkreditlån?

Det lyder helt vildt, medmindre i har et lavt lån, eller utrolig dyre biler?


Sent from my iPad using Tapatalk
Ingen hemmeligheder her:
Hus pris købt i 2014 2 millioner.
Pris kvartal ca 20.000
Billån C4 Grand Picasso 2015 model 3250 pr. Måned
Diesel ca 800 pr måned pris afhængeligt.
Billån e-Golf 2020 2720 pr måned Clever 659 pr måned.
Enig i at ved huset er der diverse andre udgifter forbundet, men har også grøn afgift på bilerne og forsikring p-billetter og service.
Dyre biler ja måske, men det er jo ikke Audi A6 eller andet lækkert der hurtigt villle koste det samme som mine 2 tilsammen.
Pointen er det koster mange penge at køre i dette land.
Så engang en gammel udregning i artikel i FDM tror jeg. Hvor de havde taget udgangspunkt i Opel Astra til 220.000 den gav i registrerings afgift og benzin afgift stempelafgift grønsfgift, moms af service o.s.v et kæmpe beløb tilbage i statskassen over 12 år.
These users thanked the author siccio for the post (total 2):
BrianDSMonze1980
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

HenrikH
Medlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 145 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af HenrikH » 10. jul 2020, 11:16

Lars - Sound2Vision skrev:
9. jul 2020, 23:20
BlaBlaBla alt muligt Lort og pis baseret på jeg vil ha en racervogn / jeg synes / Me Myself Irene First....
Lorteland.
Der er kun en mulighed - Principilt.

Biler skal være gratis ( Mhp. Afgift ) . Vi skal have råd til at købe det optimale køretøj uanset om vi er erhver eller familie.
I visse dele af Landet - Det Østlige Udkantsdanmark nok fortrinsvist, der er der rigelige mængder og muligheder for at benytte Public Transport.
I visse dele af landet - Midt / Vest-Jylland, tager det 19 timer ++ med Public Tranport - under optimale omstændigheder - og komme på job, hvor en privat vogn kan klare det på 30-45 minutter.
Sååååå....
Ervhver ( Varevogne ) = gratis i Roadpricing. ikke de der "Cafe-varevogne" man bruger i det østlige udkantsdanmark, men den slags varevogne der.... rent faktisk er en varevogn.
Private biler hvor der er rimelig og fornuftig Public Transport = 10 kr. pr. kilometer ?? ( Indsæt selv omkostningsneutral pris )
Private biler hvor der er nixi public transport ( =provinsen?? ) = Gratiste.
Fuel afgifter ?? = Nixi.

Det giver ikke mening at folk i de dele af landet, hvor der ikke realistisk er andre muligheder end Biler skal straffes.
Det giver ikke mening, at folk inde i København kan køre i bil ( rundt om søerne fx ) til under mange penge pr. kilometer.

Såååå Statiske omkostninger VÆK!!
RoadPricing pr. GPS og individuel taksering
- Ja. ... Stort og besværligt system og skifte til - Men yderst realistisk, og det eneste rigtige.

/ Lars
Så fordi man måske “kun” skal bruge 1,5 time hver vej til og fra arbejde med offentligt transport istedet for 30 min, så skal der bare betales ved kasse 1.
Kunne være der var enkelte af disse mennesker der havde børn, som skulle bringes og hentes fra vuggestue/børnehave/SFO mm

Hvis man bor et sted i Jylland hvor det er så slemt som du beskriver, så vil jeg umiddelbart tro at boligerne også er relativt billige. Så kunne der måske betales en skilling i afgift af forbrug, når der nu køres på offentlig vej mm.
These users thanked the author HenrikH for the post:
DanielB12

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af siccio » 10. jul 2020, 13:32

HenrikH skrev:
10. jul 2020, 11:16
Lars - Sound2Vision skrev:
9. jul 2020, 23:20
BlaBlaBla alt muligt Lort og pis baseret på jeg vil ha en racervogn / jeg synes / Me Myself Irene First....
Lorteland.
Der er kun en mulighed - Principilt.

Biler skal være gratis ( Mhp. Afgift ) . Vi skal have råd til at købe det optimale køretøj uanset om vi er erhver eller familie.
I visse dele af Landet - Det Østlige Udkantsdanmark nok fortrinsvist, der er der rigelige mængder og muligheder for at benytte Public Transport.
I visse dele af landet - Midt / Vest-Jylland, tager det 19 timer ++ med Public Tranport - under optimale omstændigheder - og komme på job, hvor en privat vogn kan klare det på 30-45 minutter.
Sååååå....
Ervhver ( Varevogne ) = gratis i Roadpricing. ikke de der "Cafe-varevogne" man bruger i det østlige udkantsdanmark, men den slags varevogne der.... rent faktisk er en varevogn.
Private biler hvor der er rimelig og fornuftig Public Transport = 10 kr. pr. kilometer ?? ( Indsæt selv omkostningsneutral pris )
Private biler hvor der er nixi public transport ( =provinsen?? ) = Gratiste.
Fuel afgifter ?? = Nixi.

Det giver ikke mening at folk i de dele af landet, hvor der ikke realistisk er andre muligheder end Biler skal straffes.
Det giver ikke mening, at folk inde i København kan køre i bil ( rundt om søerne fx ) til under mange penge pr. kilometer.

Såååå Statiske omkostninger VÆK!!
RoadPricing pr. GPS og individuel taksering
- Ja. ... Stort og besværligt system og skifte til - Men yderst realistisk, og det eneste rigtige.

/ Lars
Så fordi man måske “kun” skal bruge 1,5 time hver vej til og fra arbejde med offentligt transport istedet for 30 min, så skal der bare betales ved kasse 1.
Kunne være der var enkelte af disse mennesker der havde børn, som skulle bringes og hentes fra vuggestue/børnehave/SFO mm

Hvis man bor et sted i Jylland hvor det er så slemt som du beskriver, så vil jeg umiddelbart tro at boligerne også er relativt billige. Så kunne der måske betales en skilling i afgift af forbrug, når der nu køres på offentlig vej mm.
Har selv børn der skal i skole og SFO børnehave o.s.v.
Kan bare ikke forstå hvad det kommer biler ved?
Det samme med ældrepleje, politibetjente og hvad ved jeg.
Intet med hinanden at gøre. Bare blevet et frugtbart træ at plukke af, som Storebælts broen der er betalt for længst.
Vejarbejde, motorveje og den slags fair nok
Man som bilejere betaler der, og det tænker jeg kunne asfaltere det meste af landet hvis man havde brugt samtlige kroner for biler der😉
Hvis man påstår biler og velfærd er ens, sågar de åbenbart ikke velfærd i Sverige.
Enig i samfundet skal finansieres, men hvorfor biler?
Kunne lige så godt være støvsugere eller opvaskemaskine hvad ved jeg der koster 50.000 eller mere.
Hvis bil er luksus, er opvaskemaskine vel også, man kan jo bare vaske op i hånden, som tage det offentlige på job?
Bil er transport, og tænker faktisk dem med laveste indkomster, ville vinde mest hvis man sænkede afgift.
These users thanked the author siccio for the post (total 4):
MAZ_ABrianDSTargetDanielB12
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 395 times
Been thanked: 478 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af Monze1980 » 10. jul 2020, 15:38

Ja det render sgu op, når det hele blir regnet sammen, det er rigtigt.
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af xbn » 10. jul 2020, 15:56

BrianDS skrev:
9. jul 2020, 22:07

Det kan du også købe meget hus for Billede

Desværre afskrives huse også, de ældes og hvis ikke de fornyes så vil de også afskrives.
Vedligehold er selvfølgelig også nødvendigt - og så er der alt mulig andet der koster på er hus (skat fx)

Pointen var at det hurtigt bliver dyrere at holde bil end at holde hus
I sidste ende afhænger det jo af mange ting, fx hvornår man kom ind på boligmarkedet, beliggenhed, hvor dy bil man har etc., så man kan finde eksempler der peger i alle retninger. Men de høje afgifter på biler og dermed den høje afskrivning kan nemt gøre et dyrere at holde to biler end et hus.
Billede

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Omlægning af bilafgifterne - What would jesu-- VAGcars do?

Indlæg af QT1410 » 12. jul 2020, 19:26

Tilhængerne af roadpricing og bompenge håber vel på at det bliver for dyrt for de andre, så der bliver bedre plads på vejene til dem selv.

Bare surt show, når de opdager at enten så betaler de fleste bare den højere pris, eller også bliver det for dyrt for dem selv.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"