1.8 TSI (Benzinforbrug)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Muggs
Medlem
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mørke
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI (Benzinforbrug)

Indlæg af Muggs » 7. aug 2011, 12:52

KenZ skrev: Jeg har ALLE mine tankninger i et regneark og mit gennemsnit de sidste 4 år/110.000km er 12.41km/l
Kæft du må køre en del lange stræk og landevej, og ik ret meget bykørsel :D Jeg kører vel 11 km/l i snit
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: 1.8 TSI (Benzinforbrug)

Indlæg af DMJ » 7. aug 2011, 17:33

Morten Hedensted skrev: Det er jeg skam med på, men selv ved pæn landevejskørsel kommer jeg ikke i nærheden af 19 km/l - Måske 17 - 17,5 km/l efter bilen computer som er lige vel optimistisk.

Virkeligheden er, at når jeg tanker og regner forbruget ud, så svinger det mellem 14 og 14,5 km/l ved blandet kørsel UDEN høj hastighed - Vi snakker max. 130-140. Jeg kørte Horsens - Bindslev - Horsens i fredags med 155 på fartpiloten, det giver i følge bilen computer et resultat på 13,5-13,7 km/l.

Så jeg fastholder, at hvis en moderne trykladet motor er så forholdsvis økonomisk, så kan jeg da godt ærgre mig en del - For de kører sgu godt det der 1,8 og 2,0 med tryk. Og faktisk har de alle de egenskaber som jeg ellers har kørt diesel for at få, godt moment ved forholdsvis lave omdrejninger osv.

Men hul i det, jeg er jo glad for min oliebrænder, jeg undrede mig bare. Det må jeg jo bare huske en gang når den skal skiftes. ;)
Jeg er enig i at 130-155km/t ikke er meget høj hastighed, men er vi deroppe så bliver forbruget højere. Der er stor forskel på at køre 80 og 150km/t, her har luftmodstand rigtigt meget at sige.

Jeg har også en 170hk diesel fætter i min og den går mellem 15-22km/l alt efter hvor og hvordan jeg kører, jeg kunne muligvis presse den højere op ved lidt god jysk landevejskørsel. De 22km/l er ved motorvejskørsel med fartpilot sat på 110km/t og acceleration ved overhaling (da de ellers godt kan blive lidt lange). Mit overall gennemsnit hedder 18,7km/l og det er jeg ganske tilfreds med da det primært er motorvej og bykørsel jeg kører. Jeg er på ingen måde specielt kyndig i at køre økonomisk og jeg tager det ikke til ekstremerne med at motorbremse 500m i forvejen osv. Og følger trafikken så man ikke generer.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"