Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Indlæg af Møbbe » 22. okt 2014, 08:26

Vagbiler holder efterhånden dårligt til en almindelig familie - jeg ville ikke turde købe en gl taxa VAG bil...skal det være en gammel taxa, er det eneste holdbare en Mercer ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Indlæg af Kevinff » 22. okt 2014, 10:27

Møbbe skrev:Vagbiler holder efterhånden dårligt til en almindelig familie - jeg ville ikke turde købe en gl taxa VAG bil...skal det være en gammel taxa, er det eneste holdbare en Mercer ;)
Ville heller ikke være nervøs for en bmw eller Audi taxa må jeg indrømme

Brugeravatar
Casper-S
Nyt medlem
Indlæg: 202
Tilmeldt: 26. aug 2012, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Indlæg af Casper-S » 22. okt 2014, 11:12

Kevinff skrev:
Møbbe skrev:Vagbiler holder efterhånden dårligt til en almindelig familie - jeg ville ikke turde købe en gl taxa VAG bil...skal det være en gammel taxa, er det eneste holdbare en Mercer ;)
Ville heller ikke være nervøs for en bmw eller Audi taxa må jeg indrømme
Ved da at der i Aalborg er en BMW E60'er der kører for NT, der for længst har rundet de 600.000 uden de større rep, og hvad man må forvente af de km. Så det ville heller ikke bekymre mig :-D

pendler
Nyt medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 7. jul 2008, 11:33
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vojens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Indlæg af pendler » 22. okt 2014, 17:03

Jeg har købt en frikørt hyrevogn. Det er en 2010 Skoda Superb med DSG og 170 hk med elegance udstyr og læderstue
Jeg har på intet tidspunkt fortrudt og jeg er stadigvæk meget glad for mit køb. Jeg har ikke ofret noget særligt ud over alm. slid. Det ekstra var en løftearm til den elektriske bagklap.
Jeg har skiftet lejer foran. Der var en knækket fjeder i bagenden, som skulle laves inden syn. I den forbindelse fik jeg bilen sænket 40mm og skiftet fjedre hele vejen rundt samt støddæmpere foran.
Af brugsspor kan ses slid på læderet på begge forsæder, resten af bilen var uden spor. Der er ingen knirkelyde eller andet brugsrelateret støj.
Jeg har kørt ca 80.000 km, siden jeg overtog den i februar 2013.
Bilen er købt af min nabo som var vognmand, og derfor ved jeg nogenlunde hvordan bilen er behandlet.
Jeg har givet 155.000 for bilen

Jeg har en makker som også har købt en Superb. Han har heller ikke haft problemer med den.

Jeg ville ikke være nervøs for at købe en frikørt Superb igen.
Senest rettet af pendler 22. okt 2014, 17:37, rettet i alt 1 gang.
Hans: Skoda Superb Combi 2,0 TDI 170 HK DSG Elegance med kohud på sæderne, Columbus med Skoda Bluetooth telefonenhed
Hendes: Skoda Octavia II 1,9 TDI - 2006, RS-Instrument, partikelfilter, regnsensor/aut. nedblænd. bakspejl, multifunktionsrat.
Motor er optimeret af Fredslunds

Brugeravatar
podo
Medlem
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 29. mar 2010, 14:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Sv: Erfaringer med at købe en frikørt vag taxa?

Indlæg af podo » 22. okt 2014, 17:22

[quote="Casper-S"]

Ved da at der i Aalborg er en BMW E60'er der kører for NT, der for længst har rundet de 600.000 uden de større rep, og hvad man må forvente af de km. Så det ville heller ikke bekymre mig :-D[/

Nu er NT kørsel og taxa kørsel langt fra det samme, men 600000 er da godkendt i alle tilfælde.
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"