Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Så Bestilles E-golf

Indlæg af Villanyi » 6. mar 2015, 10:20

bumbum skrev:Jeg kunne egentligt godt tænke mig, at vide hvor mange der har købt og bestilt en e-golf, jeg har selv lagt ordre ind på e-golfen i september måned, med levering i uge 45 sidste år, jeg har endnu ikke set dytten endnu, og det ser ikke ud til ifølge forhandleren, at den kommer foreløbig.
Min tålmodighed er ved at slippe op, idet med når man sætter en bil i handlen er den kvalitets godkendt og 100% klar til salg. Øv siger jeg bare.
Kunne virkelig godt tænke mig at vide hvor mange der står i samme situation og nogen ved til nogle oplysninger, som jeg ikke ved!
Der har været udfordringer med varmepumpen på E-Golf'erne.
Det har resulteret i at der står/stod 6-800 biler nede på fabrikken hvor de kan lave 6 biler om dagen, så der er også andre mennesker som er ramt.

Og går ud fra at du hellere vil have din bil fuldt funktionel end at varmepumpen lige pludselig brokker sig ;)
Mvh.
Micki


Das Auto

bumbum
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så Bestilles E-golf

Indlæg af bumbum » 12. mar 2015, 15:58

Selvfølgelig vil jeg have min bil er iorden, læste at en person i norge, har fået sin e-golf efter 11 måneder, leaser en e-up indtil min e-golf kommer, når først man har kørt i en elbil vil man aldrig køre i andet. Glæder mig som et barn,

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Tonny » 12. mar 2015, 18:49

Skal vi mon aldrig se CarbonCarstens e-Golf? - Please?

cmejsner
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af cmejsner » 26. mar 2015, 10:55

Hej alle

Jeg bestilte min E-Golf i slutningen af Januar med følgende udstyr:
KA1 Bakkamera
YOW CarNet 36 måneder
QV3 DAB+ modtager
W01 DK pakke (WDA/7X2 parkeringssensorer for og bag, PLA lys- og synpakke, 6XR sænkbart sidespejl i passagersiden)
PF2 Fartpilot, adaptiv inkl. CEB og Front assist
4GW Forrude, klima/komfort
PFG Lane assist, Light assist og roadsign recognition
9VH Lydsystem, Dynaudio
9ZK Mobiltelefonforberedelse Premium
WDB Parkeringsassistent
4X4 Sideairbags, bag
4KF Tonede ruder, bag
UI4 USB stik, iPod/iPhone kompatibelt
Z1Z1 Limestone Grå MetallicKA1 Bakkamera
YOW CarNet 36 måneder
QV3 DAB+ modtager
W01 DK pakke (WDA/7X2 parkeringssensorer for og bag, PLA lys- og synpakke, 6XR sænkbart sidespejl i passagersiden)
PF2 Fartpilot, adaptiv inkl. CEB og Front assist
4GW Forrude, klima/komfort
PFG Lane assist, Light assist og roadsign recognition
9VH Lydsystem, Dynaudio
9ZK Mobiltelefonforberedelse Premium
WDB Parkeringsassistent
4X4 Sideairbags, bag
4KF Tonede ruder, bag
UI4 USB stik, iPod/iPhone kompatibelt
Z1Z1 Limestone Grå Metallic

Vi modtog bilen fredag d. 20/03-2015 og har nu kørt i den en lille uges tid, og det er en yderst positiv oplevelse.

Det skal siges, at jeg har ca. 38 km til/fra arbejde, hvor halvdelen er motorvejs kørsel. Da der ikke er nogen motorlyd og motoren levere et pænt moment fra start, opleves bilen som en diesel bil med større motor. Det kan man have en masse sjov med ved lyskrydsene ;)

Da vi skulle bestille bilen, overvejede vi læder sæderne, men efter at have prøvekørt en med standard sæderne, valgte vi læder sæder fra. Standardsæderne er meget behagelig og støtter godt. Dog er det ikke de kønneste sæder at kigge på, sammenlignet med eks. Golf R/Golf GTE/mv. Måske man kunne opgrader til tilsvarende engang i fremtiden...

Hvis jeg skullebeskrive alt det positive, så ville dette blive et meget langt indlæg, og jeg tror det bliver på et senere tidspunkt med lidt billeder.

Cons:
- AC opladeren i E-Golf'en er begrænset til 3,7 kW i timen, og det synes jeg er i den lave ende. (Vi fik leveret ladeboks fra Clever med gratis oprettelse og til 299,- pr. måned)
- Car-Net er rigtig spændende, og har set at man kan kople sin Discover Pro op med Google Trafic, men der er tilsyneladende to forskellige Car-Net systemer. Den ene er til styring af bilen eks. via app. Den anden er til ekstrafunktioner som Google Maps, Google Traffic og en masse andet. Dette fremgår ikke tydeligt nogen steder, så det var lidt et tilfælde at jeg fandt ud af det. Det ville hjælpe folk med mindre teknisk snilde end jeg, hvis der var en lille flyer eller lign. omkring dette med bilen. (Jeg forventer at vende tilbage til dette i mit senere indlæg, da jeg kan se, der ikke er mange der har delt sine erfaringer med dette endnu)

Min betænkeligheder for at vælge en el-bil er gjort godt og grundig til skamme. Har man to biler i husstanden, og afstanden tur/retur arbejde inden for 120 km er rækkevidde skrækken ubegrundet.

God dag til alle og jeg vender tilbage med mere erfaring og oplevelser.

Lige til slut, TAK til Villanyi aka Micki for at være imødekommende og servicemindet i forbindelse med handlen :)

2021 Skoda Enyaq IV 80
2018 VW e-Golf 7.5 100kw

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Tonny » 26. mar 2015, 11:32

Jeg vil snart se nogle detaljebilleder af de her biler.... :) Please?

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Villanyi » 26. mar 2015, 11:52

cmejsner skrev:Hej alle

Jeg bestilte min E-Golf i slutningen af Januar med følgende udstyr:
KA1 Bakkamera
YOW CarNet 36 måneder
QV3 DAB+ modtager
W01 DK pakke (WDA/7X2 parkeringssensorer for og bag, PLA lys- og synpakke, 6XR sænkbart sidespejl i passagersiden)
PF2 Fartpilot, adaptiv inkl. CEB og Front assist
4GW Forrude, klima/komfort
PFG Lane assist, Light assist og roadsign recognition
9VH Lydsystem, Dynaudio
9ZK Mobiltelefonforberedelse Premium
WDB Parkeringsassistent
4X4 Sideairbags, bag
4KF Tonede ruder, bag
UI4 USB stik, iPod/iPhone kompatibelt
Z1Z1 Limestone Grå MetallicKA1 Bakkamera
YOW CarNet 36 måneder
QV3 DAB+ modtager
W01 DK pakke (WDA/7X2 parkeringssensorer for og bag, PLA lys- og synpakke, 6XR sænkbart sidespejl i passagersiden)
PF2 Fartpilot, adaptiv inkl. CEB og Front assist
4GW Forrude, klima/komfort
PFG Lane assist, Light assist og roadsign recognition
9VH Lydsystem, Dynaudio
9ZK Mobiltelefonforberedelse Premium
WDB Parkeringsassistent
4X4 Sideairbags, bag
4KF Tonede ruder, bag
UI4 USB stik, iPod/iPhone kompatibelt
Z1Z1 Limestone Grå Metallic

Vi modtog bilen fredag d. 20/03-2015 og har nu kørt i den en lille uges tid, og det er en yderst positiv oplevelse.

Det skal siges, at jeg har ca. 38 km til/fra arbejde, hvor halvdelen er motorvejs kørsel. Da der ikke er nogen motorlyd og motoren levere et pænt moment fra start, opleves bilen som en diesel bil med større motor. Det kan man have en masse sjov med ved lyskrydsene ;)

Da vi skulle bestille bilen, overvejede vi læder sæderne, men efter at have prøvekørt en med standard sæderne, valgte vi læder sæder fra. Standardsæderne er meget behagelig og støtter godt. Dog er det ikke de kønneste sæder at kigge på, sammenlignet med eks. Golf R/Golf GTE/mv. Måske man kunne opgrader til tilsvarende engang i fremtiden...

Hvis jeg skullebeskrive alt det positive, så ville dette blive et meget langt indlæg, og jeg tror det bliver på et senere tidspunkt med lidt billeder.

Cons:
- AC opladeren i E-Golf'en er begrænset til 3,7 kW i timen, og det synes jeg er i den lave ende. (Vi fik leveret ladeboks fra Clever med gratis oprettelse og til 299,- pr. måned)
- Car-Net er rigtig spændende, og har set at man kan kople sin Discover Pro op med Google Trafic, men der er tilsyneladende to forskellige Car-Net systemer. Den ene er til styring af bilen eks. via app. Den anden er til ekstrafunktioner som Google Maps, Google Traffic og en masse andet. Dette fremgår ikke tydeligt nogen steder, så det var lidt et tilfælde at jeg fandt ud af det. Det ville hjælpe folk med mindre teknisk snilde end jeg, hvis der var en lille flyer eller lign. omkring dette med bilen. (Jeg forventer at vende tilbage til dette i mit senere indlæg, da jeg kan se, der ikke er mange der har delt sine erfaringer med dette endnu)

Min betænkeligheder for at vælge en el-bil er gjort godt og grundig til skamme. Har man to biler i husstanden, og afstanden tur/retur arbejde inden for 120 km er rækkevidde skrækken ubegrundet.

God dag til alle og jeg vender tilbage med mere erfaring og oplevelser.

Lige til slut, TAK til Villanyi aka Micki for at være imødekommende og servicemindet i forbindelse med handlen :)


Det var skam så lidt og det er sgu dejligt at hører at i er glade for dytten ;)
Mvh.
Micki


Das Auto

cmejsner
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 30. apr 2010, 20:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af cmejsner » 26. mar 2015, 13:06

Tonny skrev:Jeg vil snart se nogle detaljebilleder af de her biler.... :) Please?
Dette er hvad jeg har liggende lige nu, så håber de kan dulme your craving ;)

Billede

Billede

Billede

Billede

2021 Skoda Enyaq IV 80
2018 VW e-Golf 7.5 100kw

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Tonny » 26. mar 2015, 15:35

cmejsner skrev:
Tonny skrev:Jeg vil snart se nogle detaljebilleder af de her biler.... :) Please?
Dette er hvad jeg har liggende lige nu, så håber de kan dulme your craving ;)
Nam nam nam, men du har delvis ødelagt mit glansbillede med de tarvelige stålfælge der :D

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af ABT » 27. mar 2015, 19:33

Den er superfin! 8-)

Total ynglingsvogn og farve!
Der burde være mange flere som kørte i og støttede elbiler, men som du selv var inde på, så er der mange fordomme og unødige bekymringer forbundet med valget om at købe en elbil, selvom min. 50 % af alle danskere sikkert kan "nøjes" med sådan en vogn i dagligdagen!?

Vanens magt er STOR! ;)

Hvad skal den køre på af sommerhjul?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

bumbum
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så Bestilles E-golf

Indlæg af bumbum » 10. apr 2015, 20:59

Tillykke med din nye bil, dejligt med hurtig levering, jeg har ventet i syv måneder på min, pga varmepumpe problemer, tror sku jeg benytter mig af købelovens paragraf 74, med henblik på annulering af købsaftale, og bestiller en ny!

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af megasun » 11. apr 2015, 07:15

ABT skrev:Den er superfin! 8-)

Total ynglingsvogn og farve!
Der burde være mange flere som kørte i og støttede elbiler, men som du selv var inde på, så er der mange fordomme og unødige bekymringer forbundet med valget om at købe en elbil, selvom min. 50 % af alle danskere sikkert kan "nøjes" med sådan en vogn i dagligdagen!?

Vanens magt er STOR! ;)

Hvad skal den køre på af sommerhjul?
Der ville sikkert være flere der købte Elbiler hvis man kendte afgifterne pr 1-1-2016
0 afgiften fjernes denne dato og reelt ved ingen hvad bilen kommer til at koste.

Folketinget går snart på sommerferie og emnet er ikke engang behandlet endnu.
Som det ser ud lige nu vil elbiler blive afgiftet på samme måde som benzindrevne biler...

Fonne
Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Fonne » 6. aug 2015, 18:46

Er lidt nysgerrig omkring hvor tilfredse folk er, nu hvor der et gået et pænt stykke tid ? ....

Må indrømme at efter og have set priser fra 210k i Tyskland, begynder det at kunne overvejes, skal dog lige have chekket lidt mere ...

Fonne
Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Fonne » 30. sep 2015, 06:39

Godt nok i Frankrig, men satme en lækker bil man kan få for 194.000 kr syntes jeg :shock: ..... Alt efter hvor jeg ender med at få arbejde vil jeg kraftigt overveje en, er folk ikke stadig tilfredse ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Muncken » 30. sep 2015, 21:57

Fonne skrev:Godt nok i Frankrig, men satme en lækker bil man kan få for 194.000 kr syntes jeg :shock: ..... Alt efter hvor jeg ender med at få arbejde vil jeg kraftigt overveje en, er folk ikke stadig tilfredse ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Husk lige at der afgift på fra næste år ;)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af aknedude » 1. okt 2015, 16:16

Muncken skrev:
Fonne skrev:Godt nok i Frankrig, men satme en lækker bil man kan få for 194.000 kr syntes jeg :shock: ..... Alt efter hvor jeg ender med at få arbejde vil jeg kraftigt overveje en, er folk ikke stadig tilfredse ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Husk lige at der afgift på fra næste år ;)
Ja du kan lige nå at bestille en. så er det slut. den kommer til at koste ca. 450000,- fra 1. jan.

Fonne
Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Fonne » 1. okt 2015, 20:00

Når man kan hente en i Tyskland fra 200k havde jeg nok valgt dette hvis jeg vidste hvordan vores kørsel vil blive de næste år frem, så skal man ikke bekymre sig om leverings tid.

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af CarbonCarsten » 29. dec 2015, 14:56

Hej Forum

Længe siden jeg har set på denne tråd, men her en lille opdatering.

Bilen har nu kørt 23000 km. siden februar så vores kørselbehov er det samme som med den "gamle" Passat TDI.

Bilen har kørt upåklageligt, dog med et besøg ved VW da klimaanlæg gik i stykker.
(pinligt forløb far VW med rep. men det er en anden historie)

Nogle gange om året køre vi til Tyskland fra Tune med en enkelt opladning på fyn som tager ca. 30 min. lidt mad eller bare strække ben er ikke så tosset. og man kommer altid i snak med andre elbil ejere eller man får de sjoveste spørgsmål fra interesserede med bilister.

Ellers lader vi mest hjemme som kun tager få sekunder hver aften, og er så fuld tanket hver morgen. Tror jeg spare meget tid mod at tanke diesel i gamle dage ;o)

Økonomi:
Pris pr. km. er til nu 28 øre km. i ren el pris. (forsikring osv er det samme som alm. Golf.) 1 service koster vist 1400 kr.

Værditab ved jeg ikke endnu, men med de nye afgifter på elbiler med 20% om året i de næste 5 år er salget af elbiler nok gået helt i stå, men det må tiden vise. (jeg gav 330.000 kr. og samme bil koster 650.000 om 5 år, små 70.000 kr. i stigning om året)

Sidst men ikke mindst er der kommet rigtig mange ladestationer op over alt i Danmark, både langsomme og hurtige.
Jeg har gennem lang tid lavet POI til elbiler lige til at smide i navigationen så ikoner på skærm altid viser hvor der er en lader til bilen.

Hurtig CCS EU
http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=v ... t_555_1574

Langsom Type 2
http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=v ... t_555_1571

Tror 90 % af bilister i Danmark kunne bruge en E-Golf, men måske er festen slut før den kom i gang ;o(

CC
Senest rettet af CarbonCarsten 31. dec 2015, 11:32, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Dakota » 29. dec 2015, 18:46

CarbonCarsten skrev:Værditab ved jeg ikke endnu, men med de nye afgifter på elbiler med 20% om året i de næste 5 år er salget af elbiler nok gået helt i stå, men det må tiden vise. (jeg gav 330.000 kr. og samme bil koster 650.000 om 5 år, små 70.000 kr. i stigning om året)
Aaarh... http://www.fdm.dk/billeder/Afgifter_paa_elbiler.pdf

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af CarbonCarsten » 29. dec 2015, 21:59

Kender den godt, men du skal lægge det ekstra udstyr du køber oven i samt at man går ud fra at bilerne falder i pris, det har jeg aldrig set, der kommer bare mere standard udstyr på ;o)

Lidt tekst kunne anskue om det er det du mener...

CC

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af Madsen9911 » 29. dec 2015, 22:25

Hvordan ser din rækkevidde ud indtil nu? Og hvor stor en effekt har temperaturen på rækkevidden?
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af CarbonCarsten » 30. dec 2015, 09:51

Hej Madsen

Temperatur har stor betydning for hvor langt vi kan køre.

Sommer kan vi køre ca. 170 km. (sikkert længere hvis man virkelig vil) hvis man kører pænt og en kold vinter ca. 130 km. på en opladning. lige nu tror jeg 150 km ved 5 grader som nu.

Men man skal tænke anderledes og køre anderledes i elbil. Mega sjov med store BMW man holder ved siden af hvor vejen snævre ind 200 m fremme og så gi den gas ;o) men det koster på rækkevidden.

CC

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af AU-R8 » 24. jan 2016, 17:40

E Golf får 30% større batteri til 2017 årgang.
Nissan har lagt ud og BMW i3 kommer som en ekstra model med 50% mere.

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af CarbonCarsten » 1. okt 2016, 21:40

Økonomi info:

Så har vi kørt over 40000 km på ca. 1 år og 7 måneder.

vi har brugt 5785 KW på at lade bilen hjemme i den samme tid, ca. 12727 kr. vi får så 1,07 kr. retur for hver KW. vi har ladet på bilen.

12727 kr. minus 6190 kr. gir en pris på hjemme ladning på 6537 kr. for 40000 km. (16 øre pr. km.)

Vi har brugt ca. 700 kr. på at lade ude i landet på langture, som skal lægges til.

Leje af lade boks koster 299 kr. om måneden samt 381 kr. i snit om måneden. (ialt 680 kr. om måneden)

Hvorfor skrive en pris om måneden?? Fordi både E-ON og Clever nu sælger fri km. lad alt du gider både ude og hjemme for under 600 kr.
https://clever.dk/elbiler/volkswagen/volkswagen-e-golf/

Det var en lille opdatering herfra
CC

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf

Indlæg af CarbonCarsten » 9. dec 2017, 12:10

Hvis der stadig er en der læser med ;o)

Lille opdatering mere.

Nu kørt 74000 km. uden problemer, og bilen bliver 3 år til februar.
1. service ved 30000 km kostede 1200 kr.
2. service ved 60000 km kostede 2200 kr. (Pollen filter samt visker blade)

599 kr. om måneden inkl. lader i garage, ladning ude og hjemme, giver en km pris på 25 øre. (Passat ca. 75 øre pr. km.)

Jeg ved ikke om batteri har tabt lidt effekt, men bilen klare det den plejer uden at klage, og vi er endnu ikke løbet tør for strøm.

God dag
CC


https://www.youtube.com/watch?v=kFF0oN7__1w

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Indlæg af peter w » 9. dec 2017, 12:55

Kanon. El bliver fremtidens drivmiddel.

Hurtigere, stærkere, bedre, meget mere klimavenligt og billigere (når man regner totalomkostninger, og dytten ikke skal sælges alt for hurtigt).
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Indlæg af i-s » 9. dec 2017, 13:48

Thumbs up ! for opdateringen. Lyder godt.
/Søren.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Indlæg af erlingvj » 9. dec 2017, 18:12

AutoBild´s seneste nummer har en test af den faktiske rækkevide for en række 2018-modeller.
En e-Golf med det nye batteri giver da god mening for rigtig mange, hvorimod en e-Up vel kun giver mening for meget, meget få med den ultrakorte rækkevide den har.
Vedhæftede filer
www.jpg
www.jpg (108.36 KiB) Vist 1230 gange

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Indlæg af CarbonCarsten » 10. dec 2017, 00:04

Med vores "gamle" 190 E-Golf, køre vi nemt til Helsingør, Kalundborg eller Vordingborg uden problemer på opladning hjemmefra. (Tune ved Roskilde)

Al den snak om ladetid, er mest for dem uden elbil, da man ikke bruger dem i hverdagen. Skal vi til tyskland eller Jylland bruger vi hurtig ladning, og mest som indlagte, pauser. Og som flere skriver er det fremtiden, desvære har vi den sorteste regering i Danmarks historie, men det er en anden snak.
Vedhæftede filer
20170702_221023.jpg
20170702_221023.jpg (92.49 KiB) Vist 1115 gange

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Så bestilles E-golf (74000 km opdatering)

Indlæg af i-s » 10. dec 2017, 10:35

erlingvj skrev:AutoBild´s seneste nummer har en test af den faktiske rækkevide for en række 2018-modeller.
En e-Golf med det nye batteri giver da god mening for rigtig mange, hvorimod en e-Up vel kun giver mening for meget, meget få med den ultrakorte rækkevide den har.
Kan se jeg skal i en Ampera-E før mit behov er dækket ind. Tør slet ikke tænke på hvor kort rækkevidden bliver med min 1300 kg trailer bagefter .. hvis de da overhovedet må trække sådan en.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"