Spørgsmål vedr. Regning

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Mindeki
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 27. aug 2011, 01:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af Mindeki » 26. nov 2014, 00:11

Hej alle

For at gøre en historie kort:

Min bil var til service da den meldte fejl med olietrykket og kæden. Alt dette blev skiftet på garantien. Det tog VW næsten to uger da de ikke kunne få dele hjem.

I mellemtiden har jeg brug for en bil, og lejer en UP. Første lejeperiode varer i 5 dage. Inden jeg underskriver lejekontrakten, kan jeg se nogle beløb, som åbenbart er prisen for at leje bilen. Jeg spørger om ikke dette er omfattet af mobilitetsarantien at få stillet gratis bil til rådighed. Værkføreren siger til mig, at jeg slet ikke skal tænke på prisen, og at det er i orden.

4 dage går, og jeg bliver ringet op med beskeden om, at der går yderligere en uge før min bil er klar. Jeg spørger til lejebilen, hvorvidt med kontraken, fri kilometer osv. Værkføreren siger "det finder vi ud af." Dette forstår jeg som, at alt stadig er i orden, og lejen er gratis, da jeg intet andet har fået at vide.

I dag dumper der så en regning ind på 2000 for leje af bilen. Nu sidder jeg så og tænker, hvordan er jeg stillet? Jeg fik aldrig at vide, at lejen skulle betales, og jeg er da endnu mere utilfreds over, at jeg skal betale ekstra leje, da reservedele er over en uge forsinket.

Jeg føler jeg ikke er blevet oplyst og rådgivet nok mht. Pris af lejebil, og jeg synes derfor, at 2000kr er mange penge at smide ud ad vinduet.

Hvad siger i? Hvordan står jeg?

kiksen
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16. jun 2008, 18:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af kiksen » 26. nov 2014, 05:15

Det er manglende kommunikation imellem værkfører og dem der styrer udlejningsbilerne, jeg ville tage en rolig snak med værkføreren og forklare min side sagen!!!

Golf58
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af Golf58 » 26. nov 2014, 22:45

Mobilitetsservice giver vist kun ret til 3 dages fri lejebil. Derefter skal der indgås konkret aftale. Jeg har prøvet dette et par gange og har aldrig betalt noget ud over en selvvalgt forsikring mod selvrisiko ;)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af kimhemm » 26. nov 2014, 22:48

Er det ikke også noget med at mobilitetsgarantien kun giver en lånebil hvis bilen bliver hentet ? Hvis man selv er kørt på værkstedet med den får man ingen lånebil gratis

Men jeg ville tage en snak med værkføreren og spørge hvordan og hvorledes, stille og roligt uden at hidse sig op
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

akm
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30. apr 2014, 15:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af akm » 26. nov 2014, 23:22

Jeg benyttede mig selv af Vw mobilitetsservice for kort tid siden. Da jeg ringede til dem, sagde de at den gratis lånebil kun følger med hvis mobilitetsservicen benyttes, altså hvis bilen hentes.

Det tog jeg imod, og fik gratis lånebil. Ved dog ikke hvor mange dage man kan få dette da min kun var på værksted 1 døgn.

Hvis du ikke benyttede mobilitetsservice er der derfor ikke gratis lånebil, selvom det er en garantisag. Men hvis du har en mundtlig aftale, eller endnu bedre skriftlig, så tag en snak med værkstedet om det.

Brugeravatar
Casper-S
Nyt medlem
Indlæg: 202
Tilmeldt: 26. aug 2012, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af Casper-S » 27. nov 2014, 10:49

Helt klart en brist på kommunikation et sted - om det har været mellem værkføreren og dig, eller værkføreren og dem der står for leje af biler er uvist. Men tag en rolig snak med din værkfører, det plejer som regel at virke.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af diskoboy » 27. nov 2014, 10:56

Værkføren kan da heller ikke bare sige " det finder vi ud af "... Han må da melde klart ud om det koster noget eller ej.

Aner ikke om man har 3 dage, 7 dage eller 14 dages lånebil. Har aldrig benyttet mig af det.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2062
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 497 times
Been thanked: 252 times

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af donfetaful » 27. nov 2014, 12:34

Når du har spurgt ham direkte om det koster noget, og han slynger det væk, så må han æde den.
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af Mike H » 27. nov 2014, 13:34

donfetaful skrev:Når du har spurgt ham direkte om det koster noget, og han slynger det væk, så må han æde den.
Enig...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

QUARK
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:42
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: SG Karrosseriteknik
Geografisk sted: Herlufmagle
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af QUARK » 27. nov 2014, 21:50

mobilitet eller vw vejhjælp som det hedder nu dækker 3 hverdage dvs hellig og weekend gælder ikke..
men dem som styre lejebilerne har ikke altid kontakt med servicerådgiverne så tag det rolig og snak med den pågældende servicerådgiver så finder i helt sikkert en løsning :o)
Billede

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. Regning

Indlæg af sup3rior » 28. nov 2014, 09:25

QUARK skrev:mobilitet eller vw vejhjælp som det hedder nu dækker 3 hverdage dvs hellig og weekend gælder ikke..
men dem som styre lejebilerne har ikke altid kontakt med servicerådgiverne så tag det rolig og snak med den pågældende servicerådgiver så finder i helt sikkert en løsning :o)
Det var satme ikke længe... Sidst jeg havde brug for mobilitetsgarantien fra Mercedes fik jeg lånebil i en hel uge (samt henover weekenden) uden noget som helst brok...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"