Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer ?
-
- Medlem
- Indlæg: 1318
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer ?
Hejsa
Er lidt nysgerrig omkring hvilke tommelfinger regler i bruger til at vurdere, om det kan svarer sig at kigge efter sin nye bil i Tyskland .... Her tænker jeg fx:
- Er prisen i Danmark under XXX.XXX kr kan det normalt ikke svarer sig
- Specielt biler fra 19XX - 20XX er der god besparelser på
- Hvis du ønsker ting som Soltag som læder kabine, kan det ofre svarer sig
Nu var dette lige nogle skud fra hoften, men kunne godt ske at i havde nogle bud på hvordan i vurderer tingene ?
Et eksempel for mig kunne være at jeg ønsker en Octavia Combi 1.6 TDI til omkring 150.000, men grundet krav om Xenon er udvalget meget lille - Ville i kigge i Tyskland her ? (Ikke for at spare penge, men for at få udstyret til samme pris som i dk uden)
/Henrik
Er lidt nysgerrig omkring hvilke tommelfinger regler i bruger til at vurdere, om det kan svarer sig at kigge efter sin nye bil i Tyskland .... Her tænker jeg fx:
- Er prisen i Danmark under XXX.XXX kr kan det normalt ikke svarer sig
- Specielt biler fra 19XX - 20XX er der god besparelser på
- Hvis du ønsker ting som Soltag som læder kabine, kan det ofre svarer sig
Nu var dette lige nogle skud fra hoften, men kunne godt ske at i havde nogle bud på hvordan i vurderer tingene ?
Et eksempel for mig kunne være at jeg ønsker en Octavia Combi 1.6 TDI til omkring 150.000, men grundet krav om Xenon er udvalget meget lille - Ville i kigge i Tyskland her ? (Ikke for at spare penge, men for at få udstyret til samme pris som i dk uden)
/Henrik
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Specialmodeller, hvor skat ikke fatter, at pågældende bil er noget særligt. Med den tilfældighed der råder, vil jeg kun anbefale at importere, hvis det absolut ikke kan lade sig gøre at finde en bil i den rigtige stand med det rigtige udstyr herhjemme. Hvis det kun handler sig om at spare penge, ville jeg enten gå på kompromis med udstyr/stand, eller vente til det helt rigtige tilbud skulle dukke op
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
+1jokskilove skrev:Specialmodeller, hvor skat ikke fatter, at pågældende bil er noget særligt. Med den tilfældighed der råder, vil jeg kun anbefale at importere, hvis det absolut ikke kan lade sig gøre at finde en bil i den rigtige stand med det rigtige udstyr herhjemme. Hvis det kun handler sig om at spare penge, ville jeg enten gå på kompromis med udstyr/stand, eller vente til det helt rigtige tilbud skulle dukke op
Og efter 8 år, er bilernes ekstraudstyr totalt afskrevet, ved import. Så hvis du finder en bil fra januar 2007 og bagud, skal den bare have ALT udstyr der kan lade sig gøre, for det koster ikke dig ekstra i afgift.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Nu har mine 3 biler alle været importeret fra Tyskland
Vw Vento 1.8
Audi A4 B5 1.8T Quattro
Passat 3C 2.0 TFSI
Jeg havde helt specifikke krav til udstyr i de forskellige biler, bla. xenon i Audi'en og Passat'en..
Samtidig var der ikk nogen 200HK Passat der havde gået under 100.000, som var grå, med xenon, navi læder osv.
Derfor importerer jeg biler, for hvis der kun er meget få med det udstyr/stand du søger i DK er prisen som regel skruet helt i vejret..
Der var samtidig 218 biler til salg i Tyskland, som opfyldte kravene, det gjorde jo samtidig at prisen i Tyskland ikk var presset kunstigt højt op, og det var derfor nemmere at forhandle en god pris med forhandleren, når der nu er andre ens biler..
Samtidig er Passat'en jo kendt for at ruste div. steder, og ved at importerer den nede fra sydtyskland var chancen for rust noget mindre end i DK..
Der er også den fordel, at hvis man virkelig sætter sig ind i de forskellige bilmodeller med hva der er af div. udstyr, så der penge at spare..
Fx. så sådan udstyr som lys ved fødderne, sæde varme bagi, ambientelys i kabinen, stor MFA og hvis modellen er en facelift (hvilket var tilfældet med min Audi)
Det er allesammen ting, som du ikk skal betale extra for, da de ikk har så specifikke rubrikker til det..
Nu går jeg også meget op i en fuld service historie på mine biler, og i Tyskland koster tingene, altså noget mindre på de aut. værksteder, der er derfor flere der bruger dem
Håber du kunne bruge min begrundelse til noget, har importeret en del biler efterhånden til venner og familie, og det sku både sjovt og lærerigt, selvom tyskerne aldrig tror på at vi skal betale SÅ MEGET i reg. afgift..
Vw Vento 1.8
Audi A4 B5 1.8T Quattro
Passat 3C 2.0 TFSI
Jeg havde helt specifikke krav til udstyr i de forskellige biler, bla. xenon i Audi'en og Passat'en..
Samtidig var der ikk nogen 200HK Passat der havde gået under 100.000, som var grå, med xenon, navi læder osv.
Derfor importerer jeg biler, for hvis der kun er meget få med det udstyr/stand du søger i DK er prisen som regel skruet helt i vejret..
Der var samtidig 218 biler til salg i Tyskland, som opfyldte kravene, det gjorde jo samtidig at prisen i Tyskland ikk var presset kunstigt højt op, og det var derfor nemmere at forhandle en god pris med forhandleren, når der nu er andre ens biler..
Samtidig er Passat'en jo kendt for at ruste div. steder, og ved at importerer den nede fra sydtyskland var chancen for rust noget mindre end i DK..
Der er også den fordel, at hvis man virkelig sætter sig ind i de forskellige bilmodeller med hva der er af div. udstyr, så der penge at spare..
Fx. så sådan udstyr som lys ved fødderne, sæde varme bagi, ambientelys i kabinen, stor MFA og hvis modellen er en facelift (hvilket var tilfældet med min Audi)
Det er allesammen ting, som du ikk skal betale extra for, da de ikk har så specifikke rubrikker til det..
Nu går jeg også meget op i en fuld service historie på mine biler, og i Tyskland koster tingene, altså noget mindre på de aut. værksteder, der er derfor flere der bruger dem
Håber du kunne bruge min begrundelse til noget, har importeret en del biler efterhånden til venner og familie, og det sku både sjovt og lærerigt, selvom tyskerne aldrig tror på at vi skal betale SÅ MEGET i reg. afgift..
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Medlem
- Indlæg: 1318
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Havde helt glemt denne tråd, men takker for svarende .....
Vil lige prøve at se om jeg kan finde ud af at vurdere afgifter, for noget af det som jeg rigtig gerne vil have er fx Xenon, hvor udvalget hurtigt bliver reduceret kraftig herhjemme + det virker ret dyrt at eftermontere ....
Har folk flere erfaringer er de meget velkomne ....
Vil lige prøve at se om jeg kan finde ud af at vurdere afgifter, for noget af det som jeg rigtig gerne vil have er fx Xenon, hvor udvalget hurtigt bliver reduceret kraftig herhjemme + det virker ret dyrt at eftermontere ....
Har folk flere erfaringer er de meget velkomne ....
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Jeps som Kristoffer siger, så kan det især betale sig hvis du importerer biler der er 6-7-8 år eller ældre da udstyret så betragtes som næsten helt afskrevet (100% afskrevet ved 8 år) og derved er det gratis. Og man vil jo hellere betale 100k for en loaded Highline end en bundskrabet Comfortline
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Medlem
- Indlæg: 1318
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Det ældste der for mig vil være aktuelt er importerer ville blive noget Golf VI eller noget Octavia fra 2010 og fremefter nok.
-
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Fra 3 år eller ældre blev jeg rådet til af Niels fra automentor.
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
+1Jan VJ skrev:Fra 3 år eller ældre blev jeg rådet til af Niels fra automentor.
Der sker noget når bilen er 3+ år, og/eller når prisen på bilen ryger under 100.000 kr. (før afgift).
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
-
- Medlem
- Indlæg: 1318
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 170 times
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Altså at det "fint" kan betale sig hvis bilen er 3 år eller ældre ? - Dem jeg primært kigger på er 2010-2012 modeller, hvor jeg syntes udstyr, pris og km/l / afgift osv hænger ret godt sammen.
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Grundregler til hvornår det kan svarer sig at importerer
Ja. Dels er registreringsafgiften lavere når bilen er 36+ måneder, og dels tæller det også hvor langt de har kørt (man sammenligner med danske priser).Fonne skrev:Altså at det "fint" kan betale sig hvis bilen er 3 år eller ældre ? - Dem jeg primært kigger på er 2010-2012 modeller, hvor jeg syntes udstyr, pris og km/l / afgift osv hænger ret godt sammen.
Hvis prisen incl. reg. afgift skal være ca. 150.000, så kan du i hvert fald godt finde nogen i Tyskland der kommer langt under 100.000 kr. grænsen. Hvordan man så finder afgiften ved jeg ikke.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020