Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Sasquatch1976
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. maj 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Sasquatch1976 » 24. feb 2016, 01:47

Jeg følger skiltene, så 110 og 130. Med bilen fyldt med familie/oppakning her i ferien til Weissenheuser Strand var det de samme tal. Vil du køre 150 eller over, ja så må du til muldvarpen naturligvis.
Nuværende biler
2019: Tesla Model 3 LR AWD
2015: Skoda Fabia 3

Tidligere biler
2016: Golf MK7 GTE
2015: Tesla Model 90S
2008: Mercedes E 280 CDI Havde ALT udstyr!!
2005: Fransk crap - Ikke nævneværdigt

Sasquatch1976
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. maj 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Sasquatch1976 » 27. feb 2016, 20:51

AndreasLupo skrev:
Anders D skrev:Hvor langt kan du så køre på din fulde opladning og formentlig fornuftig snit hastighed fra arbejde og hjem f.eks?
Når min er helt ladet op, siger den 42 km rækkevidde.
Egentlig burde den sige 50, men det kræver jeg slukker alle øvrige elektriske forbrugere (klima - inkl. blæserne, spejlvarme, viskere osv. osv.).

Jeg har 16,6 km hjem - og pudsigt nok også herud igen.
Jeg lader klima mv. være på, dvs. udgangspunktet er 42 km rækkevidde.

På den opladning kan jeg ikke altid nå hjem, parkere for natten - og komme på arbejde igen på ren el.
Ofte rammer den 0 og starter benzinmotoren på den sidste kilometer.

Ruten går mellem Nyborg og Langeskov.
Jeg holder parkeret på gaden i Nyborg, skal hen ad vores gade, ud på en større vej, gennem to lydkryds - og så er jeg på landevejen.

Der er et enkelt lydkryds og to byer undervejs hvor man blot suser lige igennem.
Langeskov byder på endnu et lyskryds og en rundkørsel - og så det er blot at svinge til venstre og derefter ind ad vores indkørsel.

Det er så simpel en tur og der er nærmest ingen trafik, fordi jeg kører modsat den øvrige morgentrafik.
Og jeg kører sgu pænt.

Jeg er ikke imponeret.
Jeg ved det.... med fare for at rive op i gammel tråd... :-), men her i dag kørte jeg så den samme tur som ovenfor, men fra Odense. Så altså længere totalt og umuligt på ren EL:

Åsum -> Ringvej -> Landevej til Langeskov -> Nyborg (vendte ved noget Føtex parkeringsplads halløj. Jeg er ikke specielt kendt i Nyborg, så inden jeg farede vild :-)) og retur.

3 grader ved start, 2-2.5 ved slut. Bil ikke forvarmet. 44 km rækkevidde på ren EL med varme (21.5c), sædevarme på 2 gule, radio tændt. 51km estimeret ved at slå alt fra. Kørt en høj hellig lørdag uden trafik af betydning.
Kørte med varme naturligvis.
2 voksne personer og en teenager i bilen :roll: + teenager oppakning/baggage til tøse halløj, hvilket jo betyder ikke mindre end 3 tasker til hele 2 overnatninger. Suk. Det må ligge i generne... :mrgreen: :mrgreen:

Kørte første 44 km i EL og 53 km i alt. Som altid "Pictures or it didn't happen" :P
Elektrisk forbrug inden Hybrid Mode blev aktiveret var 15.3 kWh/100. Den nåede at gå lidt ned (14,9 kWh) inden jeg fik taget billedet.

3 billeder. Et der viser elektrisk rækkevidde. Et lige efter den er gået i Hybrid mode. Det er fladt og viser at der vel lades for at få lidt strøm på batteriet. Sidste er hjemme i carporten.
Hele turen haves på video fra mit Dash cam (Blackvue DR650GW-2CH). Fremadrettet og bagudrettet kamera.

Jeg vil derfor tro at turen på de 2 x 16.6km burde kunne lade sig gøre på el som trådstarter nævner.

Observationer undervejs:

1. Rute må siges at være meget egnet til PHEV biler generelt. Fladt. Der hvor det går op, bliver man tilsvarende præmieret med modsvarende nedkørsel.
2. Udelukkende 50, 60 70 og 80 områder. Mange 60 og 70 km/t zoner.
2a. Indrømmet, så blev jeg "fanget" lidt undervejs mod Nyborg efter en bil med trailer, men den kørte 70-75 km/t, så der har jeg nok ikke nævneværdigt fået helt urimelig hjælp. ;) Kørte efter den i 5-6 km.

Kørestil: Fartpilot på tilladt hastighed +2, så 52, 62, 72 og 82 da jeg derved vil tro at hastigheden har været ret tæt på det tilladte. GPS mener i hvert fald at det er tæt på.
Ved hastighedsskift trykker jeg ACC fra for at udnytte den udmærkede "trille" funktion jeg syntes bilen har. VW må have gjort "noget" ved DSG gearet, da jeg ikke syntes at have bemærket denne frigear funktion i dem jeg hidtil havde prøvet. (Måske nogen har info herom?)

Der er undervejs et par steder hvor jeg ganske enkelt trykkede ACC fra og trillede både 6-7-800m til der alligevel kom en lavere hastigheds zone og rundkørsel (fra 80 til 60). Ingen "blød hat" og generende kørsel af bagved kørende af den grund. Førnævnte trille feature er ganske enkelt bare effektiv efter hvad jeg oplever. Glemmer faktisk tit hvor langt men egentlig kan komme uden at miste mere end 10 km/t. Jeg har kørt automatgear i mine seneste biler, og det har ikke været bare i nærheden af dette, så det er også en tilvænning for mig.

Lidt beregninger:

107km/l / 11.9 kWh/100km mener CAR menuen. Her ved jeg så ikke hvordan der skal regnes, men det kunne være som følgende:

11,9kWh/100 x 53 = 6.5 kWh forbrugt (Rundet op) Batteriet er mig bekendt 8.8 kWh, men det forlyder jo at man hverken kan lade det helt eller aflade det helt for at beskytte det, og mon ikke at dagens ret lave temepraturer på 2.5c har en indvirkning der.

Standard pris pr. kWh er vel ca 2.25 i dagens Danmark. Det giver en pris på 14,62,-

107 km/l / 53km = 2l (afrundet marginalt) Det må være benzin forbruget bilen mener der har været brugt. Det er nok ikke helt forkert. De sidste 9 km er jo kørt på fossil metode og det må vel betegnes som en koldstart da jeg ikke tror der varmes noget specielt fra varmepumpen på motoren generelt (ret gerne min info hvis det er forkert)

Benzinprisen her i Odense er ofte under 9,- pr. liter, men for regnskabets skyld bruger jeg 9,- ligeud.

2l x 9,- = 18,-

EL : 14,62,-
Benz: 18,00,-
Ialt: 32.62,-

32,62 / 9 = 3,62l benzin forbrugt EL indregnet. Totalt kombi forbrug: 107km/3,62l = 29,56 km/l. Det er jeg ganske tilfreds med.
----

En anden interessant beregning er effektiviteten af EL vs, Benzin:

44 km på 7 kWh = 6,28km pr. kWh (á 2.25) = 2,79 km pr. krone.
Jeg kører ca 17-18 km/l på benzin. Eller med andre ord 18/9 = 2 km pr. krone

Nu bider jeg mærke ved at oprindelig trådstarter lader på arbejdet. Det gør jo unægtelig regnskabet markant mere fordelagtigt da der (formoder jeg) ikke afregnes for el ved arbejdsgiver. :D :D

Jeg selv lader lejlighedsvis gratis når jeg er ude, og hjemme helt gratis imellem midnat og kl. 06:00, men det er jo helt individuelt. Ovenstående må være en realistisk udregning. Jeg har en MID godkendt måler, og vil se i morgen tidlig hvor meget der blev ladt på bilen. Jeg håber på i nærheden af de 6.5 kWh for mit regnestykkes skyld. Erhm!!

Dette indlæg er udelukkende til inspiration og jeg håber ikke at jeg træder nogen over tæerne. Ruten er ikke kørt for at "efterprøve turen", men da jeg alligevel skulle denne vej, så var den oplagt da jeg kunne huske dette indlæg. Når jeg alligevel var Teenage transportør der i forvejen var utilfreds over ikke at kunne køre i Teslaen (der er vinteropbevaret i Tyskland)

Jeg har forsøgt at lave tingene så "hverdags agtigt" som muligt med brug af de features bilen nu engang tilbyder.
Desuden har jeg et lille håb om at tingene til sommer er mere i "mit favør" grundet temperaturen.
Vedhæftede filer
IMG_0662.JPG
Hybrid lige startet, og få hundrede meter senere var der lidt fladt.
IMG_0662.JPG (124.99 KiB) Vist 5239 gange
IMG_0663.jpg
Hjemme igen efter 53 km totalt. Fik åbenbart ladet 1 km EL på til sidst. Det så jeg ikke, for så havde jeg dælenme brugt den. :-)
IMG_0663.jpg (97.81 KiB) Vist 5239 gange
IMG_0661.JPG
Her var der ikke mere batteri på. Lidt rystet, men fokus var trods alt på vejen og ikke elektronikken.
IMG_0661.JPG (123.85 KiB) Vist 5239 gange
Nuværende biler
2019: Tesla Model 3 LR AWD
2015: Skoda Fabia 3

Tidligere biler
2016: Golf MK7 GTE
2015: Tesla Model 90S
2008: Mercedes E 280 CDI Havde ALT udstyr!!
2005: Fransk crap - Ikke nævneværdigt

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Sace » 27. feb 2016, 21:39

Sasquatch1976 skrev:VW må have gjort "noget" ved DSG gearet, da jeg ikke syntes at have bemærket denne frigear funktion i dem jeg hidtil havde prøvet. (Måske nogen har info herom?)
Nyere DSG biler med "Drive select" gør det samme når man sætter dem i "Eco" mode :)
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 28. feb 2016, 00:03

Sace skrev:
Sasquatch1976 skrev:VW må have gjort "noget" ved DSG gearet, da jeg ikke syntes at have bemærket denne frigear funktion i dem jeg hidtil havde prøvet. (Måske nogen har info herom?)
Nyere DSG biler med "Drive select" gør det samme når man sætter dem i "Eco" mode :)
Min Polo motorbremser heller ikke hvis ACC står i eco mode.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af cyklisten » 28. feb 2016, 23:06

hvordan sætter du acc i ecomode?
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 29. feb 2016, 00:29

Det gør jeg på skærmen (Composition media). Setup -> Driver assistance.

Man kan vælge mellem Sport, Normal og Eco.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 12:01

Jeg fik iøvrigt at vide igår at der lå en software opdatering som skulle påvirke batteri rangen.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Martin1986 » 1. mar 2016, 12:04

fjeppe skrev:Jeg fik iøvrigt at vide igår at der lå en software opdatering som skulle påvirke batteri rangen.
Forhåbentligt positivt :)
Nuværende bil: BMW F11 530D

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 12:36

Martin1986 skrev:
fjeppe skrev:Jeg fik iøvrigt at vide igår at der lå en software opdatering som skulle påvirke batteri rangen.
Forhåbentligt positivt :)
Den skulle gå fra en start range på 36 til 42 km mindes jeg han sagde, og dette var med varmeanlæget tændt og i de nuværende temperaturer.

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af bskaarup » 14. mar 2016, 09:37

fjeppe skrev:Jeg fik iøvrigt at vide igår at der lå en software opdatering som skulle påvirke batteri rangen.
Jeg har lige fået følgende svar fra SMC kundeservice:
Ifølge vores teknikere har vi ikke kendskab til nogen softwareopdatering, der kan ændre på ydelsen på el-motoren.
Var det din forhandler (hvilken?) der fortalte det?
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af fjeppe » 14. mar 2016, 11:06

Det var filial chefen der sagde det, det var noget i relation til klima anlægget, og det var den GTE han kørte rundt i, så jeg ved ikke om det er noget internt test de kører, men det var beskeden.

Det skal lige tilføjes at dette er de samme mennesker der solgte mig et sæt sommerfælge sammen med min nye bil og efterfølgende mistede dem på mystisk vis, nu da jeg bad at få dem gjort klar til montering snart. :|

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af aknedude » 15. mar 2016, 07:51

Nogen der ved om man kan få opdateret sin GTE ved en IKKE El/GTE forhandler. altså en alm. VW forhandler. gider ikke køre 60 km. hvis lokale VW forhandler kan klare det.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 19. mar 2016, 21:17

Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 19. mar 2016, 21:56

N skrev:Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)
Der ligger flere 0-100 videoer på Youtube. Der er nogle som viser ca. 7,1 sekund. Jeg har også set en enkelt på 6,3 men da man kun ser speedometeret er det jo svært at spå om det går ned ad bakke og om dækkene er slidt godt ned (hvis man måler efter speedometeret vil det jo give en større afvigelse)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 20. mar 2016, 00:02

GranTurismo skrev:
N skrev:Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)
Der ligger flere 0-100 videoer på Youtube. Der er nogle som viser ca. 7,1 sekund. Jeg har også set en enkelt på 6,3 men da man kun ser speedometeret er det jo svært at spå om det går ned ad bakke og om dækkene er slidt godt ned (hvis man måler efter speedometeret vil det jo give en større afvigelse)
6,3 eller 7,1 - begge er markant hurtigere end de 7,6 VW har opgivet :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 20. mar 2016, 00:58

N skrev:
GranTurismo skrev:
N skrev:Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)
Der ligger flere 0-100 videoer på Youtube. Der er nogle som viser ca. 7,1 sekund. Jeg har også set en enkelt på 6,3 men da man kun ser speedometeret er det jo svært at spå om det går ned ad bakke og om dækkene er slidt godt ned (hvis man måler efter speedometeret vil det jo give en større afvigelse)
6,3 eller 7,1 - begge er markant hurtigere end de 7,6 VW har opgivet :)
Det er ikke unormalt for VW at man kan komme under opgivelserne. Det er ikke som i gamle dage hvor man skulle være ualmindelig god med kobling og speeder for at komme i nærheden af opgivelserne.

https://www.youtube.com/watch?v=bV1VqdgBDEo
https://www.youtube.com/watch?v=jUdBe205jPU
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af LAKGT » 20. mar 2016, 07:21

GranTurismo skrev:
N skrev:
GranTurismo skrev: Der ligger flere 0-100 videoer på Youtube. Der er nogle som viser ca. 7,1 sekund. Jeg har også set en enkelt på 6,3 men da man kun ser speedometeret er det jo svært at spå om det går ned ad bakke og om dækkene er slidt godt ned (hvis man måler efter speedometeret vil det jo give en større afvigelse)
6,3 eller 7,1 - begge er markant hurtigere end de 7,6 VW har opgivet :)
Det er ikke unormalt for VW at man kan komme under opgivelserne. Det er ikke som i gamle dage hvor man skulle være ualmindelig god med kobling og speeder for at komme i nærheden af opgivelserne.

https://www.youtube.com/watch?v=bV1VqdgBDEo
https://www.youtube.com/watch?v=jUdBe205jPU
Mit stopur siger nærmere 7.6 på det første klip. Og da den nok skal op på 104 for at ramme ægte 100, så passer pengene meget godt.

PS. Har du udregnet vægt/effekt på GTE kontra en polo bluegt? Same same.

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Lamox » 20. mar 2016, 07:38

N skrev:Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)
Her er en rulning af en Passat GTE.
ImageUploadedByTapatalk1458455874.683781.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458455874.683781.jpg (216.62 KiB) Vist 4355 gange
ImageUploadedByTapatalk1458455861.712869.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458455861.712869.jpg (36.45 KiB) Vist 4355 gange

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 20. mar 2016, 08:19

LAKGT skrev:Mit stopur siger nærmere 7.6 på det første klip. Og da den nok skal op på 104 for at ramme ægte 100, så passer pengene meget godt.

PS. Har du udregnet vægt/effekt på GTE kontra en polo bluegt? Same same.
Det første klip er JBK herinde fra.

Han har også en anden video, hvor han har taget højde for fejlvisningen på speedometeret ifht. gps.

https://www.youtube.com/watch?v=XR1yD5tpkwc

Ja der er ikke den store forskel i power-to-weight ratio. En ret lille fordel til GTE ifht BlueGT med DSG.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 20. mar 2016, 08:23

Lamox skrev: Her er en rulning af en Passat GTE.
ImageUploadedByTapatalk1458455861.712869.jpg
Det ser sgu fornuftigt ud. Jeg må hellere komme ud og prøve den de har holdende ude ved den lokale...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 20. mar 2016, 22:27

Lamox skrev:
N skrev:Er nogen stødt på en rulning af GTE? Jeg kan ikke umiddelbart Google mig frem til noget...

0-100 tiderne nede omkring 6,3 tyder jo på, at den laver mere end de 204 hk. kombineret, som den ellers er opgivet til :)
Her er en rulning af en Passat GTE.
Spændende! Elmotoren i Passat GTE laver jo så 114 hk, mod de 102 i Golf GTE.
Et forsigtigt gæt vil så være, at Golf'en reelt yder omkring 240 hk.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 20. mar 2016, 22:48

Ja det var da godt nok et meget forsigtigt gæt... :mrgreen:

Jeg gætter på 215 på en kold dag...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 20. mar 2016, 23:40

GranTurismo skrev:Ja det var da godt nok et meget forsigtigt gæt... :mrgreen:

Jeg gætter på 215 på en kold dag...
Så gætter jeg på 150-160 på en meget kold dag :roll:

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 20. mar 2016, 23:58

N skrev:
GranTurismo skrev:Ja det var da godt nok et meget forsigtigt gæt... :mrgreen:

Jeg gætter på 215 på en kold dag...
Så gætter jeg på 150-160 på en meget kold dag :roll:
Typisk yder turbomotorer mere når ladeluften er kold, så du rykker dig den forkerte vej... ;)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 21. mar 2016, 11:31

GranTurismo skrev:
N skrev:
GranTurismo skrev:Ja det var da godt nok et meget forsigtigt gæt... :mrgreen:

Jeg gætter på 215 på en kold dag...
Så gætter jeg på 150-160 på en meget kold dag :roll:
Typisk yder turbomotorer mere når ladeluften er kold, så du rykker dig den forkerte vej... ;)
Til gengæld yder elmotorer intet, når der er så koldt, at batterierne lukker ned :P

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 21. mar 2016, 12:05

Ifølge Ziptuninng får en Golf GTE 231 Hk og 408 Nm når den er chippet ved dem. Så jeg tror ikke du skal regne med at den har 240 Hk fra standard. Måske 210-215 stykker på en god dag.

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... tml#header
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af malern » 21. mar 2016, 17:11

Jeg bliver mere og mere forelsket i den passat gte. Den ser skide fin ud når man møder den i trafikken.
Deal breakeren for mig er rækkevidden. Ku det for h..... ikke have været en batteri pak til 80-100km, istedet for de 30-50km. Hvis det var tilfældet så havde vi allerede skrevet under.
Golfen bliver desværre for lille
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 21. mar 2016, 17:20

malern skrev:Jeg bliver mere og mere forelsket i den passat gte. Den ser skide fin ud når man møder den i trafikken.
Deal breakeren for mig er rækkevidden. Ku det for h..... ikke have været en batteri pak til 80-100km, istedet for de 30-50km. Hvis det var tilfældet så havde vi allerede skrevet under.
Golfen bliver desværre for lille
Den har jo ligegodt en benzinmotor til at tage over, så du kommer jo ikke til at holde midt ude i ingenmandsland. De sidste ca 50 km kan vel gøres på omkring 3 liter benzin hvis det er landevejskørsel...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af malern » 21. mar 2016, 17:25

GranTurismo skrev:
malern skrev:Jeg bliver mere og mere forelsket i den passat gte. Den ser skide fin ud når man møder den i trafikken.
Deal breakeren for mig er rækkevidden. Ku det for h..... ikke have været en batteri pak til 80-100km, istedet for de 30-50km. Hvis det var tilfældet så havde vi allerede skrevet under.
Golfen bliver desværre for lille
Den har jo ligegodt en benzinmotor til at tage over, så du kommer jo ikke til at holde midt ude i ingenmandsland. De sidste ca 50 km kan vel gøres på omkring 3 liter benzin hvis det er landevejskørsel...
Så kunne man jo ligeså godt spare pengene og bare tage en 1.4tsi passat.
Det er hele ideen med at pendle på el og samtidig have 200+hk ved hånden, som har fanget os herhjemme.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 21. mar 2016, 17:34

malern skrev:
GranTurismo skrev:
malern skrev:Jeg bliver mere og mere forelsket i den passat gte. Den ser skide fin ud når man møder den i trafikken.
Deal breakeren for mig er rækkevidden. Ku det for h..... ikke have været en batteri pak til 80-100km, istedet for de 30-50km. Hvis det var tilfældet så havde vi allerede skrevet under.
Golfen bliver desværre for lille
Den har jo ligegodt en benzinmotor til at tage over, så du kommer jo ikke til at holde midt ude i ingenmandsland. De sidste ca 50 km kan vel gøres på omkring 3 liter benzin hvis det er landevejskørsel...
Så kunne man jo ligeså godt spare pengene og bare tage en 1.4tsi passat.
Det er hele ideen med at pendle på el og samtidig have 200+hk ved hånden, som har fanget os herhjemme.
Arrrh en 1,4 TSI kan dog ikke køre 80-100 km på 3 liter benzin... selvom det er en fantastisk lille motor... :mrgreen:

Så jeg kan sgu godt se fordelen ved den selvom man skal køre mere end 30-50 km. Og så får man jo også lidt flere guf end i en 1,4 TSI... også selv om 1,4'eren er chippet.

Ja den er møg fed!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"