Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 22. mar 2016, 09:39

GranTurismo skrev:Ifølge Ziptuninng får en Golf GTE 231 Hk og 408 Nm når den er chippet ved dem. Så jeg tror ikke du skal regne med at den har 240 Hk fra standard. Måske 210-215 stykker på en god dag.

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Volk ... tml#header
Ja det kan der jo være noget om :lol:
Til gengæld siger de også, at Passat GTE får 247 hk. med deres fil, mens JDengineering siger at den har 252 hk. fra fabrikken... Der er noget, der ikke hænger sammen!

Kan vi ikke få en GTE ejer omkring en tuner og få det afklaret? :D

AndreasLupo
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 18. aug 2014, 07:52
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af AndreasLupo » 3. apr 2016, 23:59

Yo peeps,

Aner ikke om det har interesse at høre mere om min møgkaret, men here goes..

Den har været til første service, eller olieskift, eller hvad man nu gør på sådan en bil.
I praksis ved ca. 16700km.

Har opgivet VW i Fredericia.
Valgte dem i Odense i stedet, mest fordi jeg har taget turen til Fredericia forgæves så mange gange - og jeg kører fra Nyborg eller Langeskov, hvilket er 45-60 minutter afhængig af tidspunktet.
De evnede aldrig at forstå at det tager lang tid for mig at komme til Fredericia, hvor de så forsøgte et eller andet i halvanden time - og så kunne jeg køre hjem igen, med besked om at de da godt kunne prøve en gang mere?

Det har fået fikset knappen til vinduesoprul. Det er faktisk rart, at det nu virker.
Den har aldrig været for god.

Afleverede bilen kl. 07:45 og skulle hente den 15:45.
Det gjorde jeg så - eller - jeg var der, men bilen holdt på liften og mekanikeren var taget hjem.
Den var først kommet ind kl. 15. Fedt.

Anyway - dagen efter hentede jeg kræet, igen først ved lukketid.
De havde opdateret radio og selve bilen, så jeg vil antage den har nyeste software, uden at vide det med sikkerhed.

Radioen er - umiddelbart - holdt op med at lave "fejlstarter", dvs. at den nu starter op og tænder displayet hver gang, hvor den før fejlede i ca. 10% af tilfældene.

MFD'en er - tilsyneladende - holdt op med at gå i sort et par sekunder ad gangen. Hvilket før i øvrigt skete sjældent, men jeg har slet ikke oplevet det efter opdateringen.

Der er ikke ændret i menuer eller funktioner overhovedet, men der er noget der virker mere stabilt ved den nye software. Om den reagerer hurtigere eller hvad det er, ved jeg ikke.
Det jeg tidligere har brokket mig over, kan jeg stadig brokke mig over, hvad angår ACC, kabinelys og at radioen forbliver tændt når bilen er slukket - og så lige rækkevidden på batteri og økonomien generelt.

Da jeg hentede den, havde værkstedet dog netop fået besked på fra Tyskland om at min bil skal have ny motorstyring.
Hvorfor anede de ikke - og jeg har ikke hørt noget, og jeg fik bilen tilbage lige op til påske - men han gættede på jeg ville få besked i løbet af et par uger.

...og så havde de sat den til lader da jeg hentede den... Det var sgu meget pænt gjort :)
1x Touran
5x Lupo 3L

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 14:58

GTE og BlueGT er hermed prøvekørt back-to-back, i forbindelse med at jeg skulle købe ny bil. Tid til et par konklusioner:

GTE er underholdende, den er lækkert bygget og godt udstyret, den er meget behagelig og afslappede at køre i bytrafik, den er et godt køb pga. den enorme rabat og giver god mening hvis man kører mange kortere ture eller kan lade billigt - men en "grøn GTI" er den ikke!

0-100 tiden ligger umiddelbart et sted lige over de 7 sekunder. Her føles GTE og BlueGT præcis lige hurtige (ud fra hvor hårdt de trækker og hvor hurtigt de rammer 100).
På de første 0-50 føles GTE en tand hurtigere, når først den er kommet ud af starthullet, men virker lidt tøvende og en anelse forvirret over situationen når den får klampen. Elmotoren er et godt middel mod turbotøven, men det hjælper ikke meget, når der går tilsvarende lang tid med at rekruttere de ekstra hk./nm.
Her føles BlueGT mere direkte og ufiltreret. Den gør det man beder den om, når man beder den om det. Turbomotor vs. sugemotor er nok den bedst passende analogi.

Ved landevejs/motorvejshastighed gør elmotoren ikke meget væsen af sig. GTE føles her stabil og selvsikker, men mangler den "let på tå" GTI-fornemmelse, som BlueGT til gengæld besidder.
I mellemaccelerationerne har BlueGT også overhånden. Den reagerer hurtigere, og er mærkbart lettere at få både op og ned i fart pga. vægtforskellen.

Konklusionen er, at GTE er en fed bil - men søger man en økonomisk "driver's car" er den ikke svaret. BlueGT til mig, tak.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 15:03

AndreasLupo skrev: Det har fået fikset knappen til vinduesoprul. Det er faktisk rart, at det nu virker.
Den har aldrig været for god.
Sjovt du nævner det. Den virkede også kun sporadisk i bilen jeg prøvede (førersiden) :roll:

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Korreborg » 6. apr 2016, 16:06

N skrev: Konklusionen er, at GTE er en fed bil - men søger man en økonomisk "driver's car" er den ikke svaret. BlueGT til mig, tak.
Ud fra hvilke parametre mener du ikke at den er økonomisk?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 16:56

Korreborg skrev:
N skrev: Konklusionen er, at GTE er en fed bil - men søger man en økonomisk "driver's car" er den ikke svaret. BlueGT til mig, tak.
Ud fra hvilke parametre mener du ikke at den er økonomisk?
Den er økonomisk - forudsat at man kan lade den billigt eller gratis, og at driftsomkostningerne og værditabet ikke ender med at stikke helt af (hvilket jo endnu er uvist).
Det jeg ikke mener den lever op til, er imaget som en grøn GTI.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af aknedude » 6. apr 2016, 17:27

Hmmm Div. test har vist at Golf gte. Har 235 Hk. og at den render fra 0-100 på mellem 6,1 -6,5 sek. Syntes en direkte sammenligning imellem de to biler er temmelig skæv. Vi har begge biler i husstanden, og er skutte i tvivl hvilken en jeg vil køre i. Gte er Så meget mere lækker og rap at køre i. Den kører så udramatisk men den er hurtigt fra land, og man har en følelse (selv i ELMODE) at ikke ret mange kan følge med.

Tror du skal prøve en tur mere.

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af LAKGT » 6. apr 2016, 19:14

Hvis man udregner vægt/effekt på en golf GTE kontra en polo bluegt, så er de totalt ens.

GTE vejer vel 1620kg med en halv tank. Siger vi 210hk, så skal hver HK trække på 7.7kg

Polo bluegt vejer 1180 med halv tank (har vejet min), siger vi 152hk, så skal hver HK trække på 7.76kg.

Flere bluegt (dog med dsg) er målt til 7.2 fra 0-100..(105 på speedo)
Så uanset hvad er vi nede i marginaler tænker jeg.
De GTE jeg har set på tuben, er omkring 7-7.5 når man måler med stopur op til 105kmt på speedo.

Aknedude, jeg havde æren af at mødes med din søn, hvor vi netop kom ind på bluegt/GTE. Din søn udtrykte han i accl kunne hænge rimelig godt på din GTE.

Hvad med begge biler kom på felt, det kan jeg nemt arrangere.

:)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af aknedude » 6. apr 2016, 19:32

LAKGT skrev:Hvis man udregner vægt/effekt på en golf GTE kontra en polo bluegt, så er de totalt ens.

GTE vejer vel 1620kg med en halv tank. Siger vi 210hk, så skal hver HK trække på 7.7kg

Polo bluegt vejer 1180 med halv tank (har vejet min), siger vi 152hk, så skal hver HK trække på 7.76kg.

Flere bluegt (dog med dsg) er målt til 7.2 fra 0-100..(105 på speedo)
Så uanset hvad er vi nede i marginaler tænker jeg.
De GTE jeg har set på tuben, er omkring 7-7.5 når man måler med stopur op til 105kmt på speedo.

Aknedude, jeg havde æren af at mødes med din søn, hvor vi netop kom ind på bluegt/GTE. Din søn udtrykte han i accl kunne hænge rimelig godt på din GTE.

Hvad med begge biler kom på felt, det kan jeg nemt arrangere.

:)
Han kan skutte følge med hvis jeg skyder den den af,min GTE har ikke kørt så mange Km, så jeg har ikke givet den "kniven" Hans GT er temmelig kvik af en bil der på papiret har 150 Hk, men følge GTE til dørs det kan den ikke. Det med felt kunne være sjovt. det må vi lige få arrangeret.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Korreborg » 6. apr 2016, 21:24

Nu skal en GTE vel heller ikke sammenlignes økonomisk med en Polo :shock:

Men GTI vs GTE. Og vi kan vel hurtigt blive enige om at en GTI nok er noget for sig selv. Men hvis du i dagligdagen ikke køre særlig langt, og kan klare dig med EL.
Så vil en GTE da være en meget billig "GTI", også selv om at du skal betale for strømmen.
Lad os sige at den kan køre 40km på en opladning. Der er 8,8kwh i batteriet 8,8/40 = 0,22kwh pr km x 2,5kr = 0,55kr pr km
Lad os følge EU norm på GTI (DSG) = 15,9km/l V-power 10,5 kr pr liter (listeprisen er 11,82 i morgen, så har sat den lavt) = 0,66kr pr km.

Og kører en GTI hvad den lover? Jeg ser GTE som en fantastisk hverdagsbil specielt hvis man til og fra arbejde kan klares sig på el, så er den grøn og billig. Også kan den også være sjov.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 22:09

aknedude skrev:Hmmm Div. test har vist at Golf gte. Har 235 Hk. og at den render fra 0-100 på mellem 6,1 -6,5 sek. Syntes en direkte sammenligning imellem de to biler er temmelig skæv. Vi har begge biler i husstanden, og er skutte i tvivl hvilken en jeg vil køre i. Gte er Så meget mere lækker og rap at køre i. Den kører så udramatisk men den er hurtigt fra land, og man har en følelse (selv i ELMODE) at ikke ret mange kan følge med.

Tror du skal prøve en tur mere.
Jeg brugte ca. halvanden time i hver bil, så de fik skam begge chancen for at efterlade et rimelig retvisende indtryk ;)
Forstå mig ret - men jeg tror, at jeg som potentiel køber til begge biler, havde lettere ved at lave en ufarvet sammenligning. Helt ufarvet var jeg nok ikke, men det var til GTE's fordel.. Jeg havde ærlig talt forventet, at jeg ville være solgt på stedet, når først jeg havde prøvet den i direkte sammenligning med BlueGT. Åbenbaringen og "I need this!" øjeblikket udeblev dog.

At GTE skulle have 235 hk og gå 0-100 på 6,1-6,5 sek. kan jeg afkræfte som værende direkte løgn og latin. Jeg har også set videoerne på Youtube og læst de optimistiske tal, hvilket nok var en del af grunden til, at jeg forventede kærlighed ved første blik. Den triste sandhed er dog, at de ikke har ret meget med virkeligheden at gøre.
JD Engineering kan presse 235 hk ud af en GTE efter optimering, så den må have væsentligt mindre standard: http://www.jdengineering.nl/golf-gte-audi-e-tron/
Jeg lavede en (meget uvidenskabelig) 0-100 test i begge biler, på en umiddelbart vandret motorvejstilkørsel, hvor min passager styrede stopuret. Begge biler ramte 100 km/t på 7,3 sek. Begge var med DSG; GTE i GTE-mode, BlueGT i Sport-mode.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 22:20

LAKGT skrev:Hvis man udregner vægt/effekt på en golf GTE kontra en polo bluegt, så er de totalt ens.

GTE vejer vel 1620kg med en halv tank. Siger vi 210hk, så skal hver HK trække på 7.7kg

Polo bluegt vejer 1180 med halv tank (har vejet min), siger vi 152hk, så skal hver HK trække på 7.76kg.

Flere bluegt (dog med dsg) er målt til 7.2 fra 0-100..(105 på speedo)
Så uanset hvad er vi nede i marginaler tænker jeg.
De GTE jeg har set på tuben, er omkring 7-7.5 når man måler med stopur op til 105kmt på speedo.

Aknedude, jeg havde æren af at mødes med din søn, hvor vi netop kom ind på bluegt/GTE. Din søn udtrykte han i accl kunne hænge rimelig godt på din GTE.

Hvad med begge biler kom på felt, det kan jeg nemt arrangere.

:)
Præcis - og det stemmer rigtig godt med min oplevelse af bilerne.

Ser vi på potentialet for dem, så får GTE dog klaps! ;)
BlueGT med JDE optimering (200 hk) = 5,9 kg/hk.
GTE med JDE optimering (235 hk) = 6,89 kg/hk.

Jeg stiller iøvrigt også gerne op til en sammenligning. Regner med at få min optimeret inden for ganske kort tid :)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af N » 6. apr 2016, 22:37

Korreborg skrev:Nu skal en GTE vel heller ikke sammenlignes økonomisk med en Polo :shock:

Men GTI vs GTE. Og vi kan vel hurtigt blive enige om at en GTI nok er noget for sig selv. Men hvis du i dagligdagen ikke køre særlig langt, og kan klare dig med EL.
Så vil en GTE da være en meget billig "GTI", også selv om at du skal betale for strømmen.
Lad os sige at den kan køre 40km på en opladning. Der er 8,8kwh i batteriet 8,8/40 = 0,22kwh pr km x 2,5kr = 0,55kr pr km
Lad os følge EU norm på GTI (DSG) = 15,9km/l V-power 10,5 kr pr liter (listeprisen er 11,82 i morgen, så har sat den lavt) = 0,66kr pr km.

Og kører en GTI hvad den lover? Jeg ser GTE som en fantastisk hverdagsbil specielt hvis man til og fra arbejde kan klares sig på el, så er den grøn og billig. Også kan den også være sjov.
Jeg tror stadig ikke du forstår, hvor jeg vil hen med det ;)

Mit ønske var en bil, der både kan gå langt literen, og samtidigt kan nærme sig de kvaliteter som en GTI har at byde på (uanset om det er en Polo GTI eller Golf GTI).
Ønsket var egentligt en Polo GTI, da den i nyeste aftapning med 1,8'eren ser ud til at være en meget helstøbt bil. Den kan dog ikke skaffes til DK (HAR prøvet flere steder...), så tilbage stod Polo BlueGT, Golf GTI og Golf GTE.
Golf GTI ville blive for dyrt et bekendtskab, både i indkøb og brændstof, og jeg var dermed nede på to kandidater.
BlueGT ville jeg have næsten alt udstyr i, hvorimod GTE kommer med næsten alt jeg vil have standard. Prisforskellen var derfor nede på sølle 45.000.- (som van).
Den afgørende faktor blev derfor hvilken af de to, der ligger tættest på "GTI-ånden" - og det er uden tvivl BlueGT.

Hvis jeg skal opsummere min oplevelse af de to biler, så vil jeg sige: I GTE føler man sig som passager i bilen. I BlueGT føler man sig som fører af bilen.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af aknedude » 7. apr 2016, 06:16

Som sagt har begge biler i husstanden. På hvide plader og GTE er klart mere lækker og kører langt bedre. End en polo.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Korreborg » 7. apr 2016, 08:07

N skrev:Den afgørende faktor blev derfor hvilken af de to, der ligger tættest på "GTI-ånden" - og det er uden tvivl BlueGT. [...] I GTE føler man sig som passager i bilen. I BlueGT føler man sig som fører af bilen.
Hvorfor så ikke importere en Polo GTI? (Ved godt at det er for sent nu, men alligevel :?: )
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af aknedude » 7. apr 2016, 12:00

N skrev:
Korreborg skrev:Nu skal en GTE vel heller ikke sammenlignes økonomisk med en Polo :shock:

Men GTI vs GTE. Og vi kan vel hurtigt blive enige om at en GTI nok er noget for sig selv. Men hvis du i dagligdagen ikke køre særlig langt, og kan klare dig med EL.
Så vil en GTE da være en meget billig "GTI", også selv om at du skal betale for strømmen.
Lad os sige at den kan køre 40km på en opladning. Der er 8,8kwh i batteriet 8,8/40 = 0,22kwh pr km x 2,5kr = 0,55kr pr km
Lad os følge EU norm på GTI (DSG) = 15,9km/l V-power 10,5 kr pr liter (listeprisen er 11,82 i morgen, så har sat den lavt) = 0,66kr pr km.

Og kører en GTI hvad den lover? Jeg ser GTE som en fantastisk hverdagsbil specielt hvis man til og fra arbejde kan klares sig på el, så er den grøn og billig. Også kan den også være sjov.
Jeg tror stadig ikke du forstår, hvor jeg vil hen med det ;)

Mit ønske var en bil, der både kan gå langt literen, og samtidigt kan nærme sig de kvaliteter som en GTI har at byde på (uanset om det er en Polo GTI eller Golf GTI).
Ønsket var egentligt en Polo GTI, da den i nyeste aftapning med 1,8'eren ser ud til at være en meget helstøbt bil. Den kan dog ikke skaffes til DK (HAR prøvet flere steder...), så tilbage stod Polo BlueGT, Golf GTI og Golf GTE.
Golf GTI ville blive for dyrt et bekendtskab, både i indkøb og brændstof, og jeg var dermed nede på to kandidater.
BlueGT ville jeg have næsten alt udstyr i, hvorimod GTE kommer med næsten alt jeg vil have standard. Prisforskellen var derfor nede på sølle 45.000.- (som van).
Den afgørende faktor blev derfor hvilken af de to, der ligger tættest på "GTI-ånden" - og det er uden tvivl BlueGT.

Hvis jeg skal opsummere min oplevelse af de to biler, så vil jeg sige: I GTE føler man sig som passager i bilen. I BlueGT føler man sig som fører af bilen.
Sad du i passager sædet...... Da i kørte i GTEen :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af fjeppe » 8. apr 2016, 09:32

Jeg har faktisk endnu ikke haft GTE funktionen aktiveret, der er gået så meget sport i at kører så meget på EL som muligt at jeg nu 5200 km senere, stadig er på min 2. tankfuld benzin, og når jeg så kører i rene benzin biler føles de virkelig gamle og tunge at kører.

Iøvrigt, så holdte jeg ved siden af en GTI'er inde i byen forleden, da jeg pludselig kiggede ned på gaden og så en folkemængde af håndværkere stå omkring GTE'eren og studere den, der havde GTI'eren ikke rigtig tilskuernes interesse, det er iøvrigt meget sjovt så stor interesse der er omkring bilen (GTE'eren), når jeg siger at jeg har sådan en, det havde jeg ikke forventet da jeg bestilte den, tænkte den ville være dejlig anonym i forhold til min Porsche.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Møbbe » 8. apr 2016, 10:35

Nu mht alt jeres snak om 0-100 - så har jeg en fin original boks til salg...som netop kan give jer dette :mrgreen:

Her er i øvrigt fra min Kammerats G7R (på vinterdæk)
Vedhæftede filer
IMG_54101.png
IMG_54101.png (184.11 KiB) Vist 5837 gange
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af megasun » 18. apr 2016, 01:44

Man kan da heller ikke forvente en præcis tid med et almindeligt stopur... Slet ikke når hundrede dele af et sekund tæller rimeligt meget på 0-100 tider.

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af megasun » 18. apr 2016, 01:45

Møbbe skrev:Nu mht alt jeres snak om 0-100 - så har jeg en fin original boks til salg...som netop kan give jer dette :mrgreen:

Her er i øvrigt fra min Kammerats G7R (på vinterdæk)
Hvilket set up kører din kammerats R med ?

binne2016
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. mar 2016, 16:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvilke forhandlere har d

Indlæg af binne2016 » 14. jun 2016, 00:55

bskaarup skrev:jvf. http://www.volkswagen.dk/da/models/Golf ... ights.html
Golf GTE med blå bremsekalibre tilbydes ikke i Danmark
Nogen der ved hvorfor den ikke fås med de blå kalibre herhjemme?

BenderOne
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 21. jun 2013, 17:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af BenderOne » 15. jun 2016, 20:49

Blå kalibre fås kun med 18" ab fabrik, men fordi det så påvirker fradraget i afgiften, har VW valgt ikke at tilbyde dette i DK.

poul_madsen
Nyt medlem
Indlæg: 294
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af poul_madsen » 16. jun 2016, 19:13

De gamle er ved at bestille GTE og jeg har i den forbindelse brug for jeres indput..

VW sælgeren siger at der kun er delvis LED forlygte (positionslys?), mens jeg mener at der er fuld LED som på f.eks Polo.

Alternativet er naturligvis Xenon men nu handler det mere om at få ret :)

Hvad siger danmarks klogeste forum?

/Poul
Polo 6C 1.4 TDI Highline 90 hk.
Golf 5 1.9 TDI GT SPORT 105 hk.http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=13767

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af bskaarup » 16. jun 2016, 19:22

GTE har full LED som standard. Xenon koster ekstra
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af GranTurismo » 16. jun 2016, 21:15

På Polo er tilvalgsoption Xenon med LED kørelys på Bluemotion og BlueGT. På de øvrige modeller er det full LED.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Banko
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Banko » 16. jun 2016, 21:34

Overvejer kraftigt en GTE, men ville hære om der er nogle med et lignende kørselsbehov som mit som ville kunne give lidt input på om bilen marcher behovet?

Jeg kører ca 2 x 50 km dagligt (15 på landevej, 20 på motorvej og 15 i tæt trafik i midtbyen).
Jeg vil have mulighed for at lade hjemme samt en gang imellem på arbejde, så udgangspunktet er at den skal køre tur/retur på en ladning.

Umiddelbart tænker jeg at hybrid er godt til landevej, benzinmotoren vil klare motorvej og el vil klare det meste af bykørsel. Er nok snævert om jeg kan nå ud og hjem på en ladning, men er usikker på hvor meget batteriet lader når den kører hybrid/motorvej?
Alternativt kunne jeg "holde på strømmen" til jeg ramte midtbyen og køkørsel, hvor jeg umiddelbart tænker jeg får mest glæde af at køre el.

Længere ture klares i en anden bil med mere plads og dieselmotor så det er ikke noget problem.

Jeg hører meget gerne hvis nogle af jer har erfaringer med et lignende kørselsmønster.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af fjeppe » 17. jun 2016, 09:23

Her er min erfaring med min GTE'er efter et ½ år.

Jeg har 15 km på arbejde, men selvom de skriver 50 km, er det fysisk umuligt at nå dette, realistisk vil jeg sige at du måske kan få 40km ud af den hvis du undgår motorvej, for alt over 80km/t er virkelig en batteri dræner.

Nu kommer jeg så fra en Golf 5 R32, og havde en årlig benzin regning på 25.000kr, for omkring 15.000km årligt, og med de samme antal km på GTE'eren, så lander jeg på en årlig udgift til transport på 4500kr, altså en besparelse på lidt over 20.000kr, og her er ikke medregnet besparelse på forsikring og ejerafgift.

Det skal lige siges at jeg primært kører på el, hertil skal det lige tilføjes at jeg også har fået opsat 2 ladestandere fra Clever, så jeg kan lade hurtigt op på farten, jeg har i det halve års ejerskab kun tanket bilen 2 gange da jeg havde nogen ture til jylland, hvilke kostede mig 20 liter tur/retur.

Et hurtigt regnestykke jeg altid fortæller folk er at, det koster mig ca. 15 kr at lade bilen op til at kunne kører 40km, så hvor meget koster det at kører 40km i en benzin bil, + den irriterende tid man skal bruge på at kører på tankstationen og fylde den op istedet for bare og sætte den til at lade over natten ligesom man også gøre med sin telefon ;)

Mine beregninger viser at nedskrivningerne betaler lidt for sig selv i form af besparelser, forskellen fra den gamle bil og til denne er, at jeg har 4 års garanti på bilen, så der er ingen større risiko for en pludselig stor udgift.

Nu kører jeg så midlertidigt i en Polo GT indtil den nye GTE'er bliver leveret, og nøj jeg savner virkelig den måde en GTE'er kører på når man kører ren el, og ikke mindst stilheden, men bliver altså lidt anti-ryger hvad støj angår efter man får sådan en bil :)

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af bskaarup » 17. jun 2016, 10:35

Banko skrev:Jeg hører meget gerne hvis nogle af jer har erfaringer med et lignende kørselsmønster.
Jeg har haft en GTE i 7 måneder. Jeg har 32 km på arbejde (hvoraf 28 er på motorvej) og kan kun lade hjemme.
Jeg starter ud på benzin og slår over på el ca. halvvejs på både ud og hjemturen.
Man lærer efterhånden hvor langt man kan nå på el på turen til/fra arbejde.
I dit tilfælde ville jeg starte på benzin og slå over på el når jeg kørte af motorvejen om morgenen, køre på el i byen både morgen og aften og så slå over på benzin på motorvejen indtil du er så tæt på hjemmet at der er el nok til det sidste af turen..
Der er ret stor forskel på hvor langt man kan nå på el afh. af årstiden (min erfaring er 20-25% længere om sommeren). Klimaanlægget om sommeren trækker ikke ret meget i forhold til opvarmning om vinteren.
Husk at bestille ACC - det er næsten en fornøjelse at køre i kø når ACC er slået til.
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Villanyi » 17. jun 2016, 10:51

poul_madsen skrev:De gamle er ved at bestille GTE og jeg har i den forbindelse brug for jeres indput..

VW sælgeren siger at der kun er delvis LED forlygte (positionslys?), mens jeg mener at der er fuld LED som på f.eks Polo.

Alternativet er naturligvis Xenon men nu handler det mere om at få ret :)

Hvad siger danmarks klogeste forum?

/Poul
Hvorfor køber de ikke hos mig? :D
Mvh.
Micki


Das Auto

Banko
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

Indlæg af Banko » 17. jun 2016, 13:23

Tak for jeres input. Lyder som om den matcher mit behov fint og hvis jeg bruger batteriet på en fornuftig måde vil jeg få god glæde af det i hverdagen.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"