Ny eller brugt Golf 7

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af erlingvj » 14. feb 2015, 07:34

Nu har jeg gennem 1/2 år kigget på brugte Golf 7 til afløsning for min G6.
Jeg undres over hvordan der vælges udstyr m.v.
Ikke så få vælger fx parkeringsassistent. En gimick som meget få anvender til noget fornuftigt.
Til ca. samme pris kan man fx få bakkamera eller DAB+.
På Bilbasen er det meget meget sjældent, at der er en G7 med DAB+ til salg.
Er det VW-sælgeren der fremviser en bil med parkeringsassistent som kunden så falder "pladask" for? Eller hvad får kunder til at foretage tåbelige valg?
Om 4 år når bilen skal sælges igen vil DAB+ være atraktivt for en køber, hvorimod kun en fuld værtshusgæst vil betale ekstra for en i øvrigt næsten ubrugt parkeringsassistent.
Der forekommer en række andre tåbelige valg. Hvorfor fravælger kunder et reservehjul/donkraft/værktøj til 999,- Et lappesæt bliver da en langt dyrere løsning i længden når det der klister skal udskiftes med jævne mellemrum.

Endte med at jeg bestilte en ny.

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af pdj » 14. feb 2015, 12:08

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor andre ikke vælger DAB+, men jeg fravalgte det fordi jeg ikke tror på det bliver til noget.
Jeg ved godt at FM planlagt til at blive slukket i 2019, men der er en lille detalje der gør at det næppe kommer til at ske:
Jeg har hørt, at analog radio stopper indenfor få år?
Det er muligt, men afhænger af udviklingen. Det er fra politisk side besluttet, at FM-båndet slukkes ved udgangen af 2019, hvis DAB-lytningen forinden når et tilstrækkeligt højt niveau. Konkret forudsætter dette at, 50% af radiolytningen - herunder radiolytningen i biler - sker på digitale platforme midt i 2018.
Kilde: http://www.dr.dk/OmDR/digitalradio/Hjae ... 094319.htm

Det tror jeg ikke på kommer til at ske. Der er mange problemer med DAB. Dækningen er dårligere end med FM. Lydkvaliteten er dårligere, men det er måske fordi jeg kun har hørt billigere DAB radioer. Dem der ønsker flere alternativer end man får på FM, dem tror jeg istedet kommer til at bruge netradio eller andre former for streaming. Jeg hører fx. både Spotify, DR-netradio og andre streaming tjenester i min G7 uden problemer. Både via BT og kablet - kan ikke høre nævneværdig forskel, der er trods alt lidt larm i en bil :-)


Og ja, jeg har også parkeringsassisten i min G7, så jeg rammer lige i din målgruppe :lol: Og ja, i de snart halvandet år jeg har haft bilen, har jeg nok leget med den 3-4 gange, og kun brugt den for alvor 5-6 gange. Den får altså bilen ind på pladser jeg ikke selv havde turdet prøve :-) Selvom det ikke er meget, så har det både idag og om 4 år mere værdi end en DAB radio. ;) Lad os snakke ved om 4 år, og se hvem der fik ret 8-)

HNTDI
Nyt medlem
Indlæg: 264
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af HNTDI » 14. feb 2015, 12:28

Jeg glæder mig til at se billeder af din G7 med det helt rigtige tilvalg.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af erlingvj » 14. feb 2015, 15:07

Min kammerats Audi A6 med DAB+ har fremragende lyd og ingen udfald. Kan slet ikke sammenlignes med diverse eftermonteringsradioer med tilfældige rudeantenner.
Lyd der streames er dårlig kvalitet. Har intet med god lyd at gøre.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5596
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 325 times
Been thanked: 375 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af GranTurismo » 14. feb 2015, 15:51

Min Polo med DAB+ spiler okay men har udfald enkelte steder...

Jeg valgte DAB+ da jeg tror at DAB+ vil overtage i stedet for DAB - uanset om FM-båndet nedlægges eller ej.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af Decipher » 14. feb 2015, 17:01

Det er vel fordi parkeringsassistenten er en del af den der assistent pakke, som også har lane assist osv? Jeg ved det ikke - jeg har også fravalgt det på min til fordel for bakkamera. Som jeg egentlig heller ikke behøver, men ... lir.

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af pdj » 14. feb 2015, 17:18

erlingvj skrev:Lyd der streames er dårlig kvalitet. Har intet med god lyd at gøre.
Bullshit! :roll: Prøv lige at klikke på linket til DRs info side. Der står bl.a.
Hvorfor sender DR i maksimalt 192 kb/s og ikke 256 kb/s?
Der er ingen DAB-modtagere på markedet, der kan modtage og gengive mere end 192 kb/s.
Stort set alle streaming tjenester tilbyder væsentlig bedre kvalitet end det, og forventes kun at blive bedre og bedre med tiden, modsat DAB+ der bliver nød til at fortsætte med den komprimering og de begrænsninger der fandtes da loven blev indført.

Så hvis man har behovet for det, så er der mulighed for bedre kvalitet via streaming, end via DAB. Jeg har dog ikke behovet. Det er trods alt i en bil vi snakker om :)

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af vw4ever » 14. feb 2015, 18:08

Bruger da mine p sensor hver dag, ved lige hvor langt Jeg skal ind i garagen for at porten kan gå ned!

Derimod ved jeg ikke hvad jeg skulle bruge DAB + til ?

Min radio spiller da fint uden :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af Jeppe_B » 14. feb 2015, 19:12

vw4ever skrev:Bruger da mine p sensor hver dag, ved lige hvor langt Jeg skal ind i garagen for at porten kan gå ned!

Derimod ved jeg ikke hvad jeg skulle bruge DAB + til ?

Min radio spiller da fint uden :)
P sensorer dur. Tror trådstarter med park assist mener systemer der selv kan parkere i bås eller lave parallel parkering.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Ny eller brugt Golf 7

Indlæg af vw4ever » 14. feb 2015, 20:01

Åh man skal kunne læse for at svare korrekt :)

Enig at parkass ikke er relevant i DK, der er andre lande hvor jeg måske ville vælge det!

Og så alligevel øvelse gør mester!
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"