Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af AU-R8 » 17. feb 2015, 21:04

Underligt.
En bil der er leveret med Blue Motion gril.
Modelbetegnelsen er vel ikke sat på, men glemt at tage af.

Har du bestilt bilen med udstyr og farve du har valgt og ventet de ca 12 uger.
Eller en model der var hjemme ??

Grunden til at jeg spørger er at det med gril lyder underligt.
Så har din bil reelt det udstyr du har bestilt ?? Og den rigtige udstyr variant.
Bare lige for at være på den sikker side.

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Decipher » 17. feb 2015, 21:14

Den var bestilt og ventet siden oktober eller der omkring. Forhandleren havde nogle biler i ordre, så han ændrede en af dem til det, jeg gerne ville have, før konfigurationen blev låst på fabrikken.

Bluemotion grill'en kan ingen forklare, nok heller ikke engang fabrikken. Ellers passer udstyret med det bestilte. Så vidt jeg har opdaget i hvert fald - alt R-line stylingen er monteret, men faktisk ved jeg ikke, hvad de ellers tweaker, når de laver en bluemotion? Andet man bør dobbelt tjekke?

Mig bekendt sætter forhandleren selv modelbetegnelser på - det gjorde man i hvert fald hos fx Peugeot, dengang jeg arbejdede med deres reservedele. Jeg ved ikke om VAG er anderledes - jeg havde forestillet mig, at "uden modelbetegnelse" bare betyder, at forhandleren sparer lidt tid og penge i leveringsomkostninger (ved ikke at skulle bestille betegnelserne som reservedel og sætte dem på).

Men du har ret, jeg har også været meget skeptisk pga. de fejl, som ikke burde kunne ske.

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 61 times
Been thanked: 32 times

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Hr_Ravn » 18. feb 2015, 00:31

Lyder meget underligt.

Men en ting er sikkert, modelbetegnelse, bliver monteret på fabrikken, derfor er "bortfald af model og motorbetegnelse"med i listen over ekstra udstyr <- hvilket alt er ab fabrik. ;)
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af AU-R8 » 18. feb 2015, 06:23

Jeg har ikke hørt om en bil de sidste 10 år der er leveret med noget ander AB fabrik end der stod i systemet, men har da opdaget at sælgere har glemt at bestille noget eller bilen i forkert farve ;)
Dermed ikke sagt det ikke kan ske.
Du kunne lige smide stelnummer til m_olsen herinde så kan han sende dig det den har haft AB fabrik så du kan tjekke.

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Frederik DH » 18. feb 2015, 06:34

Dæktryk alene kan godt give samme oplevelse... Jeg har oplevet en CC med det dæktryk de bliver leveret på og den var hårdere end en billig gevindundervogn :)
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Villanyi » 18. feb 2015, 09:15

En R-Line med Bluemotion grill lyder satme sært.
Mvh.
Micki


Das Auto

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Chivau » 18. feb 2015, 09:43

Decipher skrev:Den var bestilt og ventet siden oktober eller der omkring. Forhandleren havde nogle biler i ordre, så han ændrede en af dem til det, jeg gerne ville have, før konfigurationen blev låst på fabrikken.

Bluemotion grill'en kan ingen forklare, nok heller ikke engang fabrikken. Ellers passer udstyret med det bestilte. Så vidt jeg har opdaget i hvert fald - alt R-line stylingen er monteret, men faktisk ved jeg ikke, hvad de ellers tweaker, når de laver en bluemotion? Andet man bør dobbelt tjekke?

Mig bekendt sætter forhandleren selv modelbetegnelser på - det gjorde man i hvert fald hos fx Peugeot, dengang jeg arbejdede med deres reservedele. Jeg ved ikke om VAG er anderledes - jeg havde forestillet mig, at "uden modelbetegnelse" bare betyder, at forhandleren sparer lidt tid og penge i leveringsomkostninger (ved ikke at skulle bestille betegnelserne som reservedel og sætte dem på).

Men du har ret, jeg har også været meget skeptisk pga. de fejl, som ikke burde kunne ske.
Det er vel ikke VW på Banevingen du har købt hos? Din historie minder meget om min Golf.. Monteret skilte og rammer selvom det var frabedt, glemt at montere vægttavler, glemt at indregistrere den korrekt... Og ingen synderlig lyst til at rette de mangler, så det måtte jeg selv stå for.

Derudover synes jeg også min fabrikssænkede golf med 17" er hård.. I forhold til andre biler med samme setup. Men har lært at leve med det.
F31 330d
B8 Passat GTE

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hård affjedring G7 - hvad skal checkes?

Indlæg af Decipher » 18. feb 2015, 12:12

Nej, det er SMC Amager, og de har til deres ære været søde nok til at rette op på alt, hvad de kan.

Jeg overvejer det med at tjekke op mod stelnummeret.
Villanyi skrev:En R-Line med Bluemotion grill lyder satme sært.
+10000 :)
Chivau skrev:Derudover synes jeg også min fabrikssænkede golf med 17" er hård.. I forhold til andre biler med samme setup. Men har lært at leve med det.
Nu du også bor i Kbh, er det måske værd at mødes og sammenligne på et tidspunkt, hvis det har nogen interesse. Som sagt kan man dog nu godt mærke, at min bil faktisk HAR affjedring :lol:

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"