Du må en tur til nordnorgeTonny skrev:Jeg kan sige at det føles blødt når man rører det med fingrene. På fugtig vej var der masser af bid. Men inden vi har sne næste gang kan jeg jo ikke sige noget der er værd at høre om alligevelij6210 skrev:Yeah - fortæl os mere senere. Mit ene sommerdæk er lige blevet lappet, så de kører denne sommer (og måske næste?) med, men når jeg skal skifte, så skal disse prøves. I Københavns-området er der sjældent veje der ikke er ryddet for sne, så dette kunne være den perfekte løsning.
Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Er det dækket du taler om?Tonny skrev: Jeg kan sige at det føles blødt når man rører det med fingrene.
Jo, du kan se på hvor hurtigt dækket bliver slidt om sommeren.Tonny skrev:På fugtig vej var der masser af bid. Men inden vi har sne næste gang kan jeg jo ikke sige noget der er værd at høre om alligevel
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Caddyen kører omkring 5000km om åretij6210 skrev: Jo, du kan se på hvor hurtigt dækket bliver slidt om sommeren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Graferne er lavet for at sælge det nye dæk. Sommerdækket, der sammenlignes med er et Energy Saver, som er det Michelin-dæk, der har de længste bremselængder, både på tør og våd vej.Tonny skrev:Du har ikke kigget meget på de grafer har du?Villanyi skrev:Vil hellere kører 100% sikkert hele året
Det kan sagtens være den sidste halve meter der tæller
Hvorfor tager Michelin ikke deres bedste dæk?
Jeg mener, at man altid skal spise salt til, når firmaer kommer med sådanne påstande. Lad os se en seriøs test, hvor CrossClimate er oppe mod top-dæk som Conti Premium Contact 5, Sport Contact 5 og Michelin Primacy 3 / HP og tilsvarende.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Helt enig og sund skepsis mener jeg også er på sin plads. Var testen dog ikke lavet relativt uvildig? Eller var det en jeg så i FDM's medlemsblad eller på nettet?erlingvj skrev: Graferne er lavet for at sælge det nye dæk. Sommerdækket, der sammenlignes med er et Energy Saver, som er det Michelin-dæk, der har de længste bremselængder, både på tør og våd vej.
Hvorfor tager Michelin ikke deres bedste dæk?
Jeg mener, at man altid skal spise salt til, når firmaer kommer med sådanne påstande. Lad os se en seriøs test, hvor CrossClimate er oppe mod top-dæk som Conti Premium Contact 5, Sport Contact 5 og Michelin Primacy 3 / HP og tilsvarende.
Sammenligningen med energysaver er vel fair nok da det formodentlig er samme segment/gruppe, men det kunne måske være lige så sjovt at se mod et andet dæk.
Jeg har jo købt i 195/65-15 og mon de alle laver deres topdæk i den størrelse overhovedet?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Min nye Golf blev leveret med 195/65 - 15 Michelin Energy Saver+, der blev udskiftet med 205/55 - 16 Conti Premium Contact 5. Hold op en forskel til det bedre. Godt at det er nemt at "slippe af" med næste nye Michelin-dækTonny skrev: Jeg har jo købt i 195/65-15 og mon de alle laver deres topdæk i den størrelse overhovedet?
Hvis CrossClimate kun er på "Energy Saver+"- niveau vil jeg godt nok betakke mig.
Energy Saver+ er et dæk på niveau fx med et skod-dæk fra Sava.
ADAC test 2015:
- Vedhæftede filer
-
- Clipboard01.jpg (87.47 KiB) Vist 2226 gange
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Men du sammenligner lidt pærer og bananer her, for i størrelsen 195/65-15 er der kun energysaver eller crossclimate - altså ikke noget sport contact dæk.erlingvj skrev: Min nye Golf blev leveret med 195/65 - 15 Michelin Energy Saver+, der blev udskiftet med 205/55 - 16 Conti Premium Contact 5. Hold op en forskel til det bedre. Godt at det er nemt at "slippe af" med næste nye Michelin-dæk
Hvis CrossClimate kun er på "Energy Saver+"- niveau vil jeg godt nok betakke mig.
Energy Saver+ er et dæk på niveau fx med et skod-dæk fra Sava.
ADAC test 2015:
Hvilken størrelse er testet i den ADAC test?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Nu er Michelins ry nok en del bedre end det burde være. Der er flere andre dækfabrikanter der gør det mindst lige så godt eller bedre. Det viser ADAC´s test jo til fulde.Tonny skrev:.... for i størrelsen 195/65-15 er der kun Energysaver eller CrossClimate - altså ikke noget sport contact dæk.
Testvinderen Conti Premium Contact 5 findes i 195/65 - 15.
Men hvis man er "Michelin-mand" er man vel villig til at betale en høj pris for et halvdårligt produkt? Hvis man ikke er frelst tager man et bedre dæk - der er flere valgmuligheder
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Her er ADAC´s 2014 test af 195/65-15.
Stadig med Michelin Energy Saver+, der er et markedets dyreste, med et sørgeligt resultat.
CrossClimate skulle være på samme (dårlige) niveau iflg. Michelin.
Stadig med Michelin Energy Saver+, der er et markedets dyreste, med et sørgeligt resultat.
CrossClimate skulle være på samme (dårlige) niveau iflg. Michelin.
- Vedhæftede filer
-
- www.jpg (65.55 KiB) Vist 2176 gange
Senest rettet af erlingvj 27. maj 2015, 16:56, rettet i alt 2 gange.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
...og her 205/55-16.
Bemærk den mega store forskel på et godt Michelin-dæk og et Energy Saver+
Michelin mener selv, at CrossClimate er på niveau med Energy Saver+
Bemærk den mega store forskel på et godt Michelin-dæk og et Energy Saver+
Michelin mener selv, at CrossClimate er på niveau med Energy Saver+
- Vedhæftede filer
-
- wwww.jpg (81.82 KiB) Vist 2176 gange
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jeg vil stadig køre på sommer- og vinterdæk.
Det er nok naivt at tro, at man kan lave et helårsdæk, der er på niveau med de bedste sommer- og vinterdæk.
I øvrigt er CrosClimate meget højt prissatte (fx på daekonline).
4400,- for 4 stk. 225/45-17 CrossClimate
3200,- for 4 stk. 225/ 45-17 Primacy 3
For forskellen på de 1200,- er man godt på vej til 4 stk. 195/65-15 Alpin 5 vinterdæk der koster 2100,-
Det er nok naivt at tro, at man kan lave et helårsdæk, der er på niveau med de bedste sommer- og vinterdæk.
I øvrigt er CrosClimate meget højt prissatte (fx på daekonline).
4400,- for 4 stk. 225/45-17 CrossClimate
3200,- for 4 stk. 225/ 45-17 Primacy 3
For forskellen på de 1200,- er man godt på vej til 4 stk. 195/65-15 Alpin 5 vinterdæk der koster 2100,-
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Markedeføringen stinker i den grad, fordi man lader folk tro at CrossClimate er på niveau med et sommerdæk om sommeren. Problemet er bare at dækket man sammenligner med er ret dårligt og suverænt det dårligste (af flere) sommerdæk som Michelin fremstiller . Hop ikke på Michelin´s limpind.
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jeg skifter sommerdæk, når mønsterdybden er 2,5 mm og vinterdæk når mønsterdybden er 4 mm.
Hvis man kører med CrossClimate og har 3,5 mm tilbage i november måned er de kassable efter min opfattelse. Hvis jeg ikke gætter helt galt er der nok også et større slid på et CrossClimate, end på et typisk sommerdæk.
Dækudgiften ved at køre på CrossClimate kan derfor meget let være dobbelt så høj, som ved en kombination af sommer- og vinterdæk.
Et af de tidligere anførte argumenter for CrossClimate var, at man slipper for udgiften / besværet med at skifte hjul. Gør man nu også det?????
Hvis man ikke skifter for- bag en gang i mellem bliver dækudgiften til CrossClimate da ekstremt høj - måske det 3 - 4 dobbelte.
Sammenfatningen er vel, at dem der futter rundt i en storby på 65-profil-dæk på stålfælge og som kun kører relativt lidt er godt tjent med CrossClimate.
For alle andre er CrossClimate No-Go, både ud fra en økonomisk og sikkerhedsmæssig betragtning.
Hvis man kører med CrossClimate og har 3,5 mm tilbage i november måned er de kassable efter min opfattelse. Hvis jeg ikke gætter helt galt er der nok også et større slid på et CrossClimate, end på et typisk sommerdæk.
Dækudgiften ved at køre på CrossClimate kan derfor meget let være dobbelt så høj, som ved en kombination af sommer- og vinterdæk.
Et af de tidligere anførte argumenter for CrossClimate var, at man slipper for udgiften / besværet med at skifte hjul. Gør man nu også det?????
Hvis man ikke skifter for- bag en gang i mellem bliver dækudgiften til CrossClimate da ekstremt høj - måske det 3 - 4 dobbelte.
Sammenfatningen er vel, at dem der futter rundt i en storby på 65-profil-dæk på stålfælge og som kun kører relativt lidt er godt tjent med CrossClimate.
For alle andre er CrossClimate No-Go, både ud fra en økonomisk og sikkerhedsmæssig betragtning.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Det er en god sammenligning, og jeg syntes du har ret i at man skal vide hvad man køber.erlingvj skrev:Her er ADAC´s 2014 test af 195/65-15.
Stadig med Michelin Energy Saver+, der er et markedets dyreste, med et sørgeligt resultat.
CrossClimate skulle være på samme (dårlige) niveau iflg. Michelin.
God pointe igen. Men der er jo et kompromis med alt. Hvorfor har du selv valgt 205/55-16 premium contact, når det siger sig selv at et 225/45-17 sport contact er et bedre dæk?erlingvj skrev:...og her 205/55-16.
Bemærk den mega store forskel på et godt Michelin-dæk og et Energy Saver+
Michelin mener selv, at CrossClimate er på niveau med Energy Saver+
Forstå mig ret jeg syntes vi skal køre på så gode dæk som muligt
Wohoo så har jeg måske alligevel ramt hovedet på sømmet. Caddyens kørselsbehov er 4500km dog ikke i en storby, men en lille by. Og så en tur på 50km engang hver 2. måned (og det er her jeg har savnet vinterdæks egenskaberne i vintermånederne, for tidligere kørte den på sommerdæk hele året).flemmingsen skrev: Sammenfatningen er vel, at dem der futter rundt i en storby på 65-profil-dæk på stålfælge og som kun kører relativt lidt er godt tjent med CrossClimate.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
hvorfor siger det sig selv?Tonny skrev: God pointe igen. Men der er jo et kompromis med alt. Hvorfor har du selv valgt 205/55-16 premium contact, når det siger sig selv at et 225/45-17 sport contact er et bedre dæk?
Forstå mig ret jeg syntes vi skal køre på så gode dæk som muligt
På min forrige Golf havde jeg Sport Contact 5. Det skal jeg aldrig have igen! Et godt dæk der støjer ad h... til. Flere herinde har oplevet det samme - søg tråde om emnet. Premium Contact 5 er da et langt mere harmonisk dæk - helt uden støjproblemer.
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Du slipper stadig ikke for at skifte for / bag (hvis ikke Caddy´en ikke altid er fuld læsset ). Jeg ser rigtig mange biler, hvor fordækkene er høvlet af og hvor der næsten er fuldmønstrede bagdæk.Tonny skrev: Wohoo så har jeg måske alligevel ramt hovedet på sømmet. Caddyens kørselsbehov er 4500km dog ikke i en storby, men en lille by. Og så en tur på 50km engang hver 2. måned (og det er her jeg har savnet vinterdæks egenskaberne i vintermånederne, for tidligere kørte den på sommerdæk hele året).
Dem der skifter sommer- / vinterdæk er "tvunget" til at vælge 2 gange om året.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 4. nov 2012, 09:11
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Dæk er og bliver en afvejning mellem pris, km, greb, støj, brændstoføkonomi og sikkert mange andre faktorer.erlingvj skrev: På min forrige Golf havde jeg Sport Contact 5. Det skal jeg aldrig have igen! Et godt dæk der støjer ad h... til. Flere herinde har oplevet det samme - søg tråde om emnet. Premium Contact 5 er da et langt mere harmonisk dæk - helt uden støjproblemer.
F.eks. kan man vel køre 40000 km på et sæt Energy Saver+, det tvivler jeg på at du kan få ud af Sport Contact 5.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jo men det er for at prøve at sige at alt ikke er sort/hvidt hvilket du også har erfaret. Sport contact vil vinde over premium contact i sådan en test der, og det er på samme grundlag du siger man skal undgå crossclimate eller eco dækket Man kommer til at op/ned prioritere nogle kvaliteter ligegyldigt hvordan du stiller det op. Og min pointe er bare at din prioritering kan være rigtig for dig, og ikke rigtig for mig.erlingvj skrev:hvorfor siger det sig selv?Tonny skrev:Hvorfor har du selv valgt 205/55-16 premium contact, når det siger sig selv at et 225/45-17 sport contact er et bedre dæk?
På min forrige Golf havde jeg Sport Contact 5. Det skal jeg aldrig have igen! Et godt dæk der støjer ad h... til. Flere herinde har oplevet det samme - søg tråde om emnet. Premium Contact 5 er da et langt mere harmonisk dæk - helt uden støjproblemer.
Det kan du tro jeg gør for alle 4 dæk er udskiftet pga alder inden de forreste er slidt ned med 5000km om året. (med mindre selvfølgelig at crossclimate slides hurtigt);)flemmingsen skrev: Du slipper stadig ikke for at skifte for / bag (hvis ikke Caddy´en ikke altid er fuld læsset ). Jeg ser rigtig mange biler, hvor fordækkene er høvlet af og hvor der næsten er fuldmønstrede bagdæk.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Det er der vel ingen der ved - jeg har aldrig set en test der sammenligner de to. Har du?Tonny skrev:Sport contact vil vinde over premium contact i sådan en test....
Lad os derfor holde os til fakta i stedet for gætteri Faktum er, at både Premium Contact 5 og Sport Contact 5 har vundet rigtig mange tests / været bland de bedste og at Energy Saver+ ofte ender blandt skod-dækkene. Det er de fakta, man kan forholde sig til. Hertil kommer så, at en række VAGcars-bruger har erfaret at Sport Contact 5 begynder at støje efter et stykke tid. I mit tilfælde efter ca. 8.000 km. En meget ubehagelig syngende støj. Et meget stort minus som ingen tests afslører.
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
God opfordring. Og på trods af det vælger du at hagle CrossClimate dækket ned, uden nogen erfaring med det, udelukkende fordi Michelin har brugt Energy Saver som udgangspunkt? Hele blandingen er jo fuldstændig anderledes, så jeg er nysgerrig efter at vide ud fra hvilket grundlag du kan sige det er noget møj.Det er der vel ingen der ved - jeg har aldrig set en test der sammenligner de to. Har du?
Lad os derfor holde os til fakta i stedet for gætteri Faktum er, at både Premium Contact 5 og Sport Contact 5 har vundet rigtig mange tests / været bland de bedste og at Energy Saver+ ofte ender blandt skod-dækkene. Det er de fakta, man kan forholde sig til. Hertil kommer så, at en række VAGcars-bruger har erfaret at Sport Contact 5 begynder at støje efter et stykke tid. I mit tilfælde efter ca. 8.000 km. En meget ubehagelig syngende støj. Et meget stort minus som ingen tests afslører.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Ifølge Michelin selv er CrossClimate på niveau med Engergy Saver+ om sommeren. Energy Saver+ er Michelins dårligste sommerdæk og har katastrofalt dårlige tests.
Ergo kan et CrossClimate næppe være andet end middelmådigt om sommeren.
Michelin siger jo indirekte selv, at CrossClimate kun kan matche de dårligste sommerdæk. Ikke et godt udgangspunkt når dækkets høje pris tages i betragtning.
Ergo kan et CrossClimate næppe være andet end middelmådigt om sommeren.
Michelin siger jo indirekte selv, at CrossClimate kun kan matche de dårligste sommerdæk. Ikke et godt udgangspunkt når dækkets høje pris tages i betragtning.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 4. nov 2012, 09:11
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
"Dårligste" sommerdæk ifht hvad?erlingvj skrev:Ifølge Michelin selv er CrossClimate på niveau med Engergy Saver+ om sommeren. Energy Saver+ er Michelins dårligste sommerdæk og har katastrofalt dårlige tests.
Ergo kan et CrossClimate næppe være andet end middelmådigt om sommeren.
Michelin siger jo indirekte selv, at CrossClimate kun kan matche de dårligste sommerdæk. Ikke et godt udgangspunkt når dækkets høje pris tages i betragtning.
"Katastrofalt dårlige tests" - hvor?
Nu skrev du jo heldigvis selv, at du kørte på Premium Contact, så vil du sikkert også glæde dig gevaldigt over test resultaterne her;
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
11th: Michelin Energy Saver Plus
Total: 39.6 / Dry: 9 / Wet: 6.2 / Rolling Resistance: 8.8 / Noise: 5.6 / Wear: 10
Positive: Top marks for fuel consumption and wear
Negative: Weaknesses in the wet
13th: Continental Premium Contact 5
Total: 36.4 / Dry: 9.4 / Wet: 8.2 / Rolling Resistance: 7.6 / Noise: 5.2 / Wear: 6
Positive: Top marks on wet and dry roads
Negative: Relatively high wear
Hvis man ikke kigger på alle faktorer vedr. dæk kan du ligeså godt sammenligne pærer og bananer - det giver næsten mere mening.
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Kan vi ikke bare slå fast, at erlingvj ikke er interesseret i denne type dæk, og så komme videre.
Jeg kunne i hvert fald godt være interesseret, selvom det nok er et dæk, som ligger midt i feltet både sommer og vinter. Det meste af min kørsel er ren by og måske lidt landevej under velplejede forhold, så det gør ikke den store forskel med marginalerne. For mig er det bare irriterende at skulle finde ud af at opbevare dæk halvårligt (eller betale for det), plus jeg har ikke et ekstra sæt fælge...
Jeg synes måske nok, at tråden har vist en tendens til, at "mit behov er det eneste behov, man kan forestille sig", og så kommer der sgu ikke meget konstruktiv debat ud af det.
Jeg kunne i hvert fald godt være interesseret, selvom det nok er et dæk, som ligger midt i feltet både sommer og vinter. Det meste af min kørsel er ren by og måske lidt landevej under velplejede forhold, så det gør ikke den store forskel med marginalerne. For mig er det bare irriterende at skulle finde ud af at opbevare dæk halvårligt (eller betale for det), plus jeg har ikke et ekstra sæt fælge...
Jeg synes måske nok, at tråden har vist en tendens til, at "mit behov er det eneste behov, man kan forestille sig", og så kommer der sgu ikke meget konstruktiv debat ud af det.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 263 times
- Been thanked: 666 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jeg har fået dem monteret på firmabilen (VW Caddy) i størrelsen 195/65-15 for ca 4 mdr siden. Indtil videre intet at bemærke
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jeg overvejer dem også og fatter vil have dem på sin Octavia.
Hans kørselsesbehov ligger mellem 6.000-12.000 km årligt.
Tak for IRL feedback
Hans kørselsesbehov ligger mellem 6.000-12.000 km årligt.
Tak for IRL feedback
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Medlem
- Indlæg: 1112
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Tror også jeg sætter de har dæk på kærestens Fiat 500. Dækkene når som regel at blive for gamle, inden de er slidt ned.
Tænker at sådan et sæt her kunne være et godt alternativ
Tænker at sådan et sæt her kunne være et godt alternativ
2021 Model 3
2020 e-Up!
2020 e-Up!
- Lars N
- Medlem
- Indlæg: 637
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Jeg har snakket med en der har prøvet dem i Østrig sammen med Michelin.
Han siger de kører fint, dog kan de ikke dreje når der er sne på vejen....
Han siger de kører fint, dog kan de ikke dreje når der er sne på vejen....
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Så de kan kun køre ligeud om vinteren?
Jeg køber dem nok alligevel, når mine skal skiftes
Jeg køber dem nok alligevel, når mine skal skiftes
Audi A3
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Ellers køb et sæt gode vinterdæk, og brug dem hele året.
Med 5000 km årligt slides de alligevel ikke væk, før de alligevel er udskiftningsklare pga. alderen.
Og ja, de er måske markant dårligere i 35" grader og høj sol, men en gulpladet Caddy firmabil der går 5000 km årligt er næppe på tur til syden tre gange årligt.
Min UP! får vinterdæk på sine 14" fælge nu her når vinteren kommer lidt nærmere - og så tror jeg det bliver de primære dæk fremover - den præsterer så godt som intet dækslid.
Med 5000 km årligt slides de alligevel ikke væk, før de alligevel er udskiftningsklare pga. alderen.
Og ja, de er måske markant dårligere i 35" grader og høj sol, men en gulpladet Caddy firmabil der går 5000 km årligt er næppe på tur til syden tre gange årligt.
Min UP! får vinterdæk på sine 14" fælge nu her når vinteren kommer lidt nærmere - og så tror jeg det bliver de primære dæk fremover - den præsterer så godt som intet dækslid.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- Dikal
- Medlem
- Indlæg: 940
- Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 127 times
Re: Et helårsdæk der ikke stinker hele året?
Kan man få opbevaring og skift af dæk 2x om året ude hos jer? For så skal vi have lavet en ordning (også selv det kun er en Vagcars pris )Villanyi skrev:Men altså, hvis Kr. 1.000,- er forfærdelig mange penge for en privatperson, så skal man nok ikke have bil
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke