Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 3. maj 2015, 19:45

Jeg hentede i Torsdags, efter næsten 3 måneders ventetid, min nye Polo Bluemotion TDI hos Vw Aalborg. Jeg var meget glad i de første par timer, men stille og roligt kom flere og flere irritationsmomenter frem.

Det er som følger:

- Rat står ikke helt lige, ved kørsel lige ud. (uanset vejens type eller hældning)
- Volumeknap "minus" på multifunktionsrat larmer/klikker voldsomt og sætter sig periodisk fast.
- Venstre fordørbeklædning rasler under afspilning af musik, selv ved relativt lav lydstyrke. Der er intet i højre fordør uanset volumen.
- Jeg har spottet en 5 cm lang ridse ovenpå mit instrumentbord. Har ikke haft noget deroppe overhovedet.
- Selv nummerpladen på forkofanger har de ikke kunne overskue at montere lige.

Hvad havde i gjort i ovenstående situation? Jeg skal tale med VW i morgen, men vil gerne lige vide om der er noget jeg skal være ekstra opmærksom på når man klager over sådan noget? Jeg syntes simpelthen det er for dårligt, når det er en fabriksny bil der er tale om...

Mvh
Senest rettet af Neesgaard 3. maj 2015, 19:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: "Mandagsbil" fra forhandler. Hvad nu?

Indlæg af JerrilD » 3. maj 2015, 19:49

Det skal da bare fixes....
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: "Mandagsbil" fra forhandler. Hvad nu?

Indlæg af AU-R8 » 3. maj 2015, 19:51

Mandagsbil, det var vist lige en overdrivelse.
Ridsen på instrumentbordet køber de sgu nok ikke.
Men ellers er det jo bare at de skal fikse det.

Brugeravatar
poppo2003
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 26. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 67 times
Been thanked: 12 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af poppo2003 » 3. maj 2015, 20:18

Sikke noget gøj. Men det er bare at få gået bilen igennem.... Og så gennemgå listen med dine reklamationer når du skal ind til VW Aalborg. Ridse i instrumentbord skal de også forholde sig til... Har selv fået skiftet instrumentbord pga. ridse.
Men de er nogle banditter derinde og sjusker gerne, så vær' vagtsom.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Peder » 4. maj 2015, 07:15

Vurder nøje om du kan leve med ridsen - min erfaring er at de ødelægger mere end de laver ved store aktioner, som eks. et instrumentbordskifte.
Min UP fik skiftet bordet, pga ridser i pianolakken, og der er ikke grænser for hvor meget de har ødelagt ved den process.

Den skal ind igen, pga. skævhed og hakker i noget af plasticen ved enden af bordet, op mod førerdør. Og så havde de ridset indstigningsplasticen med deres sko under processen, det har de så skiftet, men nu er der hakker i gummilisten - så det må de også se på i dag.
Så forvent en langvarig process omkring sådan en opgave.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 4. maj 2015, 07:42

Utrolig dårligt af dem, Peder. :shock: Så vil jeg da langt hellere leve med ridsen. Men det er så ret underligt, at det er hvad man må finde sig i, når man jo umiddelbart skulle tro at en fabriksny bil blev leveret som værende fejlfri. - Eller i det mindste ridsefri.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Peder » 4. maj 2015, 08:10

Neesgaard skrev:Utrolig dårligt af dem, Peder. :shock: Så vil jeg da langt hellere leve med ridsen. Men det er så ret underligt, at det er hvad man må finde sig i, når man jo umiddelbart skulle tro at en fabriksny bil blev leveret som værende fejlfri. - Eller i det mindste ridsefri.
Har det på samme måde, men forvent en masse klamphuggeri.
Nu er det ikke samme forhandler jeg har benyttet mig af, men tvivler på det er meget bedre andre steder.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Martin1986 » 4. maj 2015, 08:17

Jeg havde bestemt ikke levet med en ridse forbi man er bange for hvad de ellers ødelægger.. Alt skal da bare fixes...
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af qasq » 4. maj 2015, 08:29

Det er godt nok en sur oplevelse :(

Det bedste du kan gøre er at systematisk at dokumenterer de fejl du opdager, og lige så vigtigt, skriftligt at informere VW om dem.

En stor del af pointen ved at købe en ny bil er jo lige præcis at den er problemfri.

Jeg ville prøve med en taktik der hed de fik 1 (og kun 1) forsøg til at udbedre alle de fejl du er kommet med + at VW selv skal gennemgå bilen for at bringe den i "fabriksny" problemfri tilstand.
Skulle det ikke lykkedes i første forsøg, ville jeg køre ned og stille bilen hos VW og afleverer nøglerne, og herefter starte processen/kampen om at få leveret en ny bil.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Peder » 4. maj 2015, 10:53

qasq skrev:Det er godt nok en sur oplevelse :(

Det bedste du kan gøre er at systematisk at dokumenterer de fejl du opdager, og lige så vigtigt, skriftligt at informere VW om dem.

En stor del af pointen ved at købe en ny bil er jo lige præcis at den er problemfri.

Jeg ville prøve med en taktik der hed de fik 1 (og kun 1) forsøg til at udbedre alle de fejl du er kommet med + at VW selv skal gennemgå bilen for at bringe den i "fabriksny" problemfri tilstand.
Skulle det ikke lykkedes i første forsøg, ville jeg køre ned og stille bilen hos VW og afleverer nøglerne, og herefter starte processen/kampen om at få leveret en ny bil.
Enig.
Det vil de bare kæmpe for at ikke sker, da det formodentlig er dyrt for dem.

Jeg skulle have gjort det samme med min UP, da de ødelagde den, men nu har den gået 4000 km, og er to måneder gammel, og så er det svært.
Glæder mig til at se om de har ødelagt noget på den, når den kommer retur fra værkstedet..


Har taget følgende forholdsregel nu.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (70.44 KiB) Vist 3212 gange
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Peder » 4. maj 2015, 10:58

Iøvrigt er det pisse tricky med nummerpladen. For skal det laves ordentligt er det jo ny kofanger, eller en spartling og omlakering, da der er ekstra mange huller, hvis de skal rette på nummerpladen.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 4. maj 2015, 11:52

Så har jeg ringet og aftalt tid med dem, og de fik alle fejl at vide. Hun lød umiddelbart ikke vild med ridsen i instrumentbordet, men jeg fik en tid fredag, og så kigger de på den der. Hvad udfaldet så bliver, om de laver alt uden brok, skal jeg nok lade jer høre mere om, så snart jeg ved det. 8-)

- Og Peder, jeg har lavet et lignende dokument nu, så jeg har mit på det rene, hvis der kommer nogle ubehagelige overraskelser. Tak for idéen. :mrgreen:

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af qasq » 4. maj 2015, 12:22

Neesgaard skrev:Så har jeg ringet og aftalt tid med dem, og de fik alle fejl at vide. Hun lød umiddelbart ikke vild med ridsen i instrumentbordet, men jeg fik en tid fredag, og så kigger de på den der. Hvad udfaldet så bliver, om de laver alt uden brok, skal jeg nok lade jer høre mere om, så snart jeg ved det. 8-)

- Og Peder, jeg har lavet et lignende dokument nu, så jeg har mit på det rene, hvis der kommer nogle ubehagelige overraskelser. Tak for idéen. :mrgreen:
Det er ikke nok at du har det på skrift, det er VW der skal have det på skrift (fra dig).



Så eftersend en mail:
Tak for en behaglig samtale i dag, for god ordens skyld fremsender jeg her listen over punkter jeg har noteret.

-xx
-yy
-zz
-ovs

Afslutningsvis vil jeg gerne takke for den gode dialog der har været indtil nu, men samtidig understrege at situationen er utilfredsstillende for mig som kunde, hvorfor jeg forventer at VW bringer bilen i fabriksny tilstand (100% fejlfri) eller finder et alternativ.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 4. maj 2015, 12:36

Det er hermed også gjort qasq.

Tusind tak for jeres hjælp.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Mike H » 4. maj 2015, 12:36

Er du medlem af FDM?
Det instrumentbord skal skiftes - det kan være noget de selv har lavet I klargøringen - og så "håber" at kunden ikke opdager (eller at han accepterer det). For det er jo som andre skriver noget l... at skifte.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 4. maj 2015, 12:42

Jeg er desværre ikke medlem af FDM. Men det vil jeg blive nu, i tilfælde af at der bliver mere bøvl fremadrettet.

- Jeg spurgte hende i øvrigt om det var muligt at få en lånebil imens de undersøgte tingene på min bil. Til det fik jeg svaret, at det ikke var normal kotume med fri lånebil ved værkstedsbesøg, hvortil jeg så svarede at det jo nok heller ikke var normal kotume at sælge fabriksnye biler som ikke var i orden. Det fik hende til at undersøge om det er muligt. De er sku nogle fjolser.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af KBoesen » 4. maj 2015, 14:31

qasq skrev: Jeg ville prøve med en taktik der hed de fik 1 (og kun 1) forsøg til at udbedre alle de fejl du er kommet med + at VW selv skal gennemgå bilen for at bringe den i "fabriksny" problemfri tilstand.
Skulle det ikke lykkedes i første forsøg, ville jeg køre ned og stille bilen hos VW og afleverer nøglerne, og herefter starte processen/kampen om at få leveret en ny bil.
Dette kan ikke lade sig gøre, på ingen måde. Heller ikke selvom FDM er inde over. Forhandleren har normalt 3 forsøg til at fixe en defekt(dette er ikke skrevet ned nogen steder, men det er hvad man antager for at være rimeligt).

Men derfor ville det da klæde dem, at fikse det hele af én omgang, så du ikke skal forbi flere gange. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Turbotrim » 4. maj 2015, 15:22

Får vi ik et billed af den ridse i istrumentbordet ? Den lyder godt nok voldsom

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Neesgaard » 4. maj 2015, 15:29

Ridsen er ikke voldsom. Men det er uacceptabelt at den er der, på en helt ny bil.

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Decipher » 4. maj 2015, 18:17

Ligner faktisk meget min oplevelse. Ikke at det er de samme fejl, men at der er mange småting galt, som primært skyldes sløseri i klargøring og manglende kvalitetskontrol. Jeg fik bl.a. skiftet aircon kontrollen, som var knækket, og skiftet frontgrillen, som var fejlmonteret ab fabrik, og diverse andre ting.

På min har de rettet alt (inkl. kosmetiske fejl) på nær rattet, som jeg stadig synes står lidt skævt, men som de siger de har målt uden fejl.

Det du beskriver skal bare rettes, ellers må de stille med en anden bil i sidste ende.

Brugeravatar
poppo2003
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 26. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 67 times
Been thanked: 12 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af poppo2003 » 4. maj 2015, 19:04

FDM er spild af penge efter min mening. De er sgu i lommen på forhandlerne, så man får ingen hjælp der når forhandleren er sjusket. Det er ihvertfald min erfaring.

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af tief und breit » 4. maj 2015, 20:09

Smid pisset direkte i hoved på dem igen og bed om en bil du har bestilt og ikke en demo vogn.

Brugeravatar
Roadrunner
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Roadrunner » 4. maj 2015, 23:12

Det er klogt allerede i købskontrakten at skrive, at bilen, når den leveres, undersøges nøje af køber (hos forhandleren), og at alle kosmetiske fejl rettes inden bilen betales. :geek:

AndersB
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 6. jan 2015, 07:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af AndersB » 5. maj 2015, 07:53

Damn det lyder træls det der! :/

Jeg har godt nok ikke nogen erfaringer med salgs afdelingen hos SMC, men eftersalget er godt nok hellere ikke noget at råbe hurra for...

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af kuno » 5. maj 2015, 08:52

Peder skrev:
qasq skrev:Det er godt nok en sur oplevelse :(

Det bedste du kan gøre er at systematisk at dokumenterer de fejl du opdager, og lige så vigtigt, skriftligt at informere VW om dem.

En stor del af pointen ved at købe en ny bil er jo lige præcis at den er problemfri.

Jeg ville prøve med en taktik der hed de fik 1 (og kun 1) forsøg til at udbedre alle de fejl du er kommet med + at VW selv skal gennemgå bilen for at bringe den i "fabriksny" problemfri tilstand.
Skulle det ikke lykkedes i første forsøg, ville jeg køre ned og stille bilen hos VW og afleverer nøglerne, og herefter starte processen/kampen om at få leveret en ny bil.
Enig.
Det vil de bare kæmpe for at ikke sker, da det formodentlig er dyrt for dem.

Jeg skulle have gjort det samme med min UP, da de ødelagde den, men nu har den gået 4000 km, og er to måneder gammel, og så er det svært.
Glæder mig til at se om de har ødelagt noget på den, når den kommer retur fra værkstedet..


Har taget følgende forholdsregel nu.

Jeg synes nu at dette mistillid til værksted/forhandler går lidt i selvsving - vend det om og hvad ville I sige hvis I blev mødt med denne mistillid på jeres arbejde.

Bilen i denne tråd skal på værksted på fredag og så må vi håbe fejlene bliver rettet til alles tilfredshed.

Og nej - jeg er ikke ansat på en værksted/forhandler - jeg er bare en storforbruger af nye biler - selvfølgelig kan der være nogle småting med de nye biler man køber - det bliver som regel fikset til alles tilfredshed.

Har man ingen store problemer - ja så finder man de små problemer og puster dem op.

Ha en fortsat god dag :D
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af qasq » 5. maj 2015, 12:14

Det er naturligvis altid er balance hvor skarp man konkret skal være, men her er værkføren jo en del er et firma, hvor processerne før ham har fejlet - derfor syntes jeg det er helt fair at præcisere at det er utilfredsstillende.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af ph » 5. maj 2015, 20:17

Roadrunner skrev:Det er klogt allerede i købskontrakten at skrive, at bilen, når den leveres, undersøges nøje af køber (hos forhandleren), og at alle kosmetiske fejl rettes inden bilen betales. :geek:
kan man vist heller ikke :twisted:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af ph » 5. maj 2015, 20:22

kuno skrev:
Peder skrev: Enig.
Det vil de bare kæmpe for at ikke sker, da det formodentlig er dyrt for dem.

Jeg skulle have gjort det samme med min UP, da de ødelagde den, men nu har den gået 4000 km, og er to måneder gammel, og så er det svært.
Glæder mig til at se om de har ødelagt noget på den, når den kommer retur fra værkstedet..


Har taget følgende forholdsregel nu.

Jeg synes nu at dette mistillid til værksted/forhandler går lidt i selvsving - vend det om og hvad ville I sige hvis I blev mødt med denne mistillid på jeres arbejde.

Bilen i denne tråd skal på værksted på fredag og så må vi håbe fejlene bliver rettet til alles tilfredshed.

Og nej - jeg er ikke ansat på en værksted/forhandler - jeg er bare en storforbruger af nye biler - selvfølgelig kan der være nogle småting med de nye biler man køber - det bliver som regel fikset til alles tilfredshed.

Har man ingen store problemer - ja så finder man de små problemer og puster dem op.

Ha en fortsat god dag :D
I Peder's tilfælde er det vel værkstedets egen skyld? De kunne da bare ha undladt at fucke første rep.
Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå ham og ligesindede ...Fuck det må være træls at købe en NY bil og så skulle bruge så meget tid og energi på at få det man forventede
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Roadrunner
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Roadrunner » 6. maj 2015, 08:01

ph skrev:
Roadrunner skrev:Det er klogt allerede i købskontrakten at skrive, at bilen, når den leveres, undersøges nøje af køber (hos forhandleren), og at alle kosmetiske fejl rettes inden bilen betales. :geek:
kan man vist heller ikke :twisted:

Det har jeg da gjort.

For det første vil sælgeren bare ha' din underskrift, og regner med at evt. småting selvfølgelig ordnes i klargøringen. For det andet er det jo indlysende (også for sælger) at når du køber en ny bil, ja, så ser den også sådan ud. For det tredje er enhver sag, hvor en kommerciel sælger prøver at tvinge dig til at købe en ny vare, der allerede ligner en brugt super-guf for din advokat.

Ingen, absolut ingen må betale, før alt er udbedret. Når først du har betalt, vil enhver forhandler altid behandle dig som en tigger med hatten i hånden.

Morten-S
Nyt medlem
Indlæg: 228
Tilmeldt: 2. apr 2013, 16:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på fabriksny bil. Hvad nu?

Indlæg af Morten-S » 7. maj 2015, 10:28

Sidst jeg fik lavet bil hos SMC
Der måtte de lave det om 3 gange før det blev tilfredsstillende. Man skal bare blive ved med at kæmpe, og ikke "nøjes" med noget der ikke er tilfredsstillende.

Og selvfølgelig skal man starte sin sag i en ordentlig tone, og med fornuftig dialog.
Når de så laver tilpas mange fuck ups, og ikke bliver til at have med at gøre, så må man tage snakken på mere syd europæisk maner.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"