Den Nye Golf GTE

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst
Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Den Nye Golf GTE

Indlæg af 8278 » 3. jun 2015, 20:18

Er der nogen der har set eller prøvet den nye Golf GTE?

syntes sku at den ser spændende ud..

Den har DSG6 - er det den traditionelle DSG6 vi allerede kender? -eller er det en ny en?
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af Decipher » 3. jun 2015, 21:01


Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af Peder » 4. jun 2015, 06:43

Er prøvet.

Kører godt - men der er mange systemer der skal spille sammen.
Jeg tror det var en 1,4 tsi UDEN act, den gik i hvert fald ikke på 2 cylindre, mens jeg kørte.
Den har DSG6 som er et plus, men det er svært at teste hvordan det sætter i gang, da den enten sætter i gang på rent el, eller en kombi af begge.

Hvis man kører rent el og sparker lidt til den, så bemærker man at den slår benzinmotoren ind, men den gør det rimelig pænt, men det kan mærkes.

Rent el i byen er pisse fedt, og det virker op til 130 kmt i E-mode.

GTE mode er en slags sports mode, hvor den er mere kvik på speeder respons og gearing - kunne dog godt undvære den fesne lyd den laver digitalt i kabinen.


Min bekymring er om alle disse systemer bliver ved med at spille godt sammen, og hvis den på sigt leveres med ACT er der endnu et system den skal få til at spille ind med de andre..
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af cshp » 4. jun 2015, 07:50

Præcis som Peder nævner så er der mange systemer der skal fungere sammen, enten på samme tid eller uafhængigt af hinanden. Alene af den grund vil jeg vente et par år med at købe et produkt fra VW med denne kombination. Kald mig bare pessimist, men når de har svært ved at lave noget så simpelt som en motor med kæde fremfor t-rem, så er der lang vej igen. Her har du så en el motor oveni med en hulens masse elektronik. Der er ingen garanti for at VW selv kan udbedre eventuelle fejl, det er jo oplevet en del gange før på en alm forbrændingsmotor. Al begyndelse er svært, bevares, meeen...
Store regninger på rep. afholder mig fra at købe sådanne biler og manglen på ekspertise andetsteds, hvis den fejler og producenten ikke selv kan fejlfinde.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af erlingvj » 4. jun 2015, 09:53

Køreegenskaberne lider lidt under den meget høje egenvægt. Hvis man laver nogle hurtige ratbevægelser er den langsom om at "falde til ro" igen.
Kører meget som en BMW i3. Hurtig og "lydløs" - men er bedst på lige strækninger.

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af MKay » 4. jun 2015, 09:58

Det er meget fint det der med at vente til børnesygdommene er væk.
Men hvorhenne i VW's biler går udviklingen så langsomt at der opnås en slags stabilitet i produktion og innovation?

Hvis der ER børnesygdomme i det her GTE koncept, så bliver de muligvis nok rettet. Men samtidigt vil der sikkert blive introduceret ny mekanik, der har nye børnesygdomme.
Jeg kunne forestille mig DSG med mere end 7 trin, ACT, bremsekraft genindvinding eller alt muligt andet

Man opnår aldrig "den færdige bil" fordi udvikling og krav aldrig står stille alligevel.
Skoda Octavia 3

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af cshp » 4. jun 2015, 14:07

Overgangen fra 3B til 3BG var et skridt i den helt rigtige retning, der var stabilitet og kvalitet, omend der også var mandagsmodeller i mellem.
Hvis kvalitet var på en første plads i VW´s top 3 over hvad der er vigtigst for kunderne, fremfor pris, så så tingene noget anderledes ud.
Med de regninger som vi hører folk modtager efter værkstedsbesøg fordi deres produkt fejler med en teknik der er anvendt og videre udviklet gennem årtier (læs: alm forbrændingsmotor), hvordan skal det så ikke gå når man kobler en hulens masse elektronik, styringer, batterier og el motorer ind over(?) I 2015 kan det være dyrt nok med en basis udgave af et std. produkt. Og vi er kun i den spæde begyndelse.

SVK
Medlem
Indlæg: 1480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Den Nye Golf GTE

Indlæg af SVK » 4. jun 2015, 19:56


Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"