Køb Af Ny Vw Polo

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Abdullah
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 24. jan 2013, 11:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Abdullah » 16. jul 2015, 03:59

GranTurismo skrev:
Abdullah skrev:
erlingvj skrev: Lille og lille?
I 2017 kommer den nye Polo.
I Europa skulle den efter planerne være på MQB-platformen, men der er også skriverier om, at VAG er ved at udvikle en discount-udgave af MQB, fordi en Polo simpelthen bliver for dyr, hvis den skal "stå" på en MQB.
Iforhold til en models levetid, ville halvanden år, for mig være en lille ventetid. Tror jeg ville ærgre mig utrolig meget, over der kommer en NY og ikke bare en faceliftet udgave, for nogenlunde samme pris som hvis man havde ventet :-)
Sådan kan man jo blive ved. Der kommer jo også en ny model efter næste.
Forstår din pointe, men den næste model vil højst sandsynligt først blive afløst 6 år senere, derfor ville jeg personligt vente inden jeg smider 200000+ efter en model som snart afløses. :-)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af farouche » 16. jul 2015, 06:10

Så er der da kun en ting at gøre...

Tag en Polo nu på leasing og vent og se hvornår den nye kommer. Er det en du hellere vil have så kan du gå ud af leasingaftalen og købe/lease den nye model...

Jo dit indskud på 20k får du ikke igen, men mon ikke det går meget godt op med hvad en købt bil taber i værdi når der kommer en nyere model på gaden?
2023 Polestar 2 LRSM Plus

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af erlingvj » 16. jul 2015, 07:06

SenZer skrev: Er der nogen som ved noget om hvad der kommer til at ske ved den nye polo? Jeg er en person som gerne vil have noget som er nyt og ved at man bliver træt over hvis den nye model er så makant bedre på alle punkter. Men 2017 puha der er noget tid til der
Den ny Polo bygges på en MQB-platform (Golf 7). En Golf 7 kører noget bedre end en Polo, så der sker givetvis store fremskridt.
Den nuværende Polo er i bund og grund bygget på den platform som kom i 1999, da Skoda Fabia blev lanceret. Den er løbende blevet revideret, men det er stadig grundliggende en 1999-platform. En MQB er fra 2012.

RBH
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2015, 17:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af RBH » 16. jul 2015, 11:43

Jeg har lige bestilt en 90 hk TDI comfortline med en lille smule ekstra udstyr oven i hatten. Ja det er selvfølgelig træls, når der komme en ny model om et par år. Der bliver sikkert en del leverings tid på den nye model alligevel, og så hedder den måske et halvt års ventetid oveni.

Og ja, jeg står og skal bruge en bil fra næste uge, og så helt klart dette som et godt tilbud. Og man kan sgu altid sælge en brugt Polo igen.

Tak for hjælpen med info på en GT Blue, men i sidste ende blev det fornuften med det lave km pr. L der vandt.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af GranTurismo » 16. jul 2015, 13:38

RBH skrev:Jeg har lige bestilt en 90 hk TDI comfortline med en lille smule ekstra udstyr oven i hatten. Ja det er selvfølgelig træls, når der komme en ny model om et par år. Der bliver sikkert en del leverings tid på den nye model alligevel, og så hedder den måske et halvt års ventetid oveni.

Og ja, jeg står og skal bruge en bil fra næste uge, og så helt klart dette som et godt tilbud. Og man kan sgu altid sælge en brugt Polo igen.

Tak for hjælpen med info på en GT Blue, men i sidste ende blev det fornuften med det lave km pr. L der vandt.
Tillyke med det! Håber du bliver glad for den.

Har du bestilt ACC? Det er satme SÅ fedt at have!!! Og da bilen i forvejen har radaren fra FrontAssist systemet, er prisen ganske overkommelig.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af GranTurismo » 16. jul 2015, 13:50

erlingvj skrev:
SenZer skrev: Er der nogen som ved noget om hvad der kommer til at ske ved den nye polo? Jeg er en person som gerne vil have noget som er nyt og ved at man bliver træt over hvis den nye model er så makant bedre på alle punkter. Men 2017 puha der er noget tid til der
Den ny Polo bygges på en MQB-platform (Golf 7). En Golf 7 kører noget bedre end en Polo, så der sker givetvis store fremskridt.
Den nuværende Polo er i bund og grund bygget på den platform som kom i 1999, da Skoda Fabia blev lanceret. Den er løbende blevet revideret, men det er stadig grundliggende en 1999-platform. En MQB er fra 2012.
Der går altid en masse rygter inden en ny model lanceres. Om Polo bliver bygget på MBQ eller bliver en blanding ligesom den ny Fabia, tror jeg er svært at spå om.

Om man synes G7 kører bedre er nok en smags sag. Jeg prøvede både G7 og Polo inden køb og synes faktisk Polo er bedre på nogle punkter. Det er min oplevelse at der er mindre motorstøj i en Polo (prøvede både G7 med samme motor og DSG som min Polo). Jeg synes også Golfen virker tungere i svingene. Til gengæld synes jeg dækstøj er bedre dæmpet i Golfen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af peter w » 16. jul 2015, 13:58

Har du overvejet den nye Fabia? Jeg er helt med på, at der er forskel på de to biler, men på Fabiaen får du den nye platform, og har mulighed for rigtig meget lækkert udstyr og sikkerhed.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af erlingvj » 16. jul 2015, 14:03

peter w skrev:.....men på Fabiaen får du den nye platform, og har mulighed for rigtig meget lækkert udstyr og sikkerhed.
Nej Fabia er bygget på helt samme platform som Polo. Hvem har bildt dig det ind?

Fonne
Medlem
Indlæg: 1317
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Fonne » 16. jul 2015, 18:11

Med det budget kunne en Audi A1 med fx ~25k på tælleren ikke også være et spændende alternativ ? ....

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af peter w » 16. jul 2015, 19:59

erlingvj skrev:
peter w skrev:.....men på Fabiaen får du den nye platform, og har mulighed for rigtig meget lækkert udstyr og sikkerhed.
Nej Fabia er bygget på helt samme platform som Polo. Hvem har bildt dig det ind?
FDM skriver bl.a. :

"Motor mener: Den nye Skoda Fabia bliver uden tvivl en af årets varmeste nyheder. Med en helt ny platform, fine motorer og nyt sikkerhedsudstyr er den svær at komme uden om...

Den er første model i denne klasse, der er baseret på den nye MQB-platform, som kendes fra både Skoda Octavia og VW Golf. Dermed er den nye Skoda Fabia rykket helt forbi VW Polo, og Fabia opleves da også som en markant bedre bil end f.eks. Polo.".

http://www.fdm.dk/biler/test-teknik/bil ... koda-fabia

I en senere test skriver de:

"I forhold til den gamle Fabia er bredden øget med ikke mindre end ni cm, og der er kommet nye motorer og nyt sikkerhedsudstyr til. Fabrikken fortæller, at kun ni procent af konstruktionen er flyttet med over fra den gamle model, og at meget nyt i stedet er hentet fra det nye MQB-design, som koncernen senest har benyttet til f.eks. den nye Skoda Octavia. Instrumentbordet er næsten typisk tysk i sin udformning, men en farvet frontplade gør det mere spændende at se på. Rattet er justerbart både op/ned og ud/ind, men man kan ikke styre radioen fra rattet. LÆS OGSÅ: Motors test af Ford Fiesta MQB er en ny konstruktionsmetode, som påvirker bilens dimensioner og leverer den tekniske platform til en ny generation af motorer og elektronik til styring af sikkerhedsudstyr og infotainment. Sidstnævnte er den flotte betegnelse for radio, navigationsanlæg, internetopkobling og lignende. På den måde giver det mening, når fabrikken angiver, at 41 procent af den nye Fabia er baseret på MQB-platformen. Med andre ord er der tale om en helt moderne bilkonstruktion, der giver en markant bedre køreoplevelse end tidligere.".
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Sace » 16. jul 2015, 20:46

peter w skrev:
erlingvj skrev:
peter w skrev:.....men på Fabiaen får du den nye platform, og har mulighed for rigtig meget lækkert udstyr og sikkerhed.
Nej Fabia er bygget på helt samme platform som Polo. Hvem har bildt dig det ind?
FDM skriver bl.a. :

"Motor mener: Den nye Skoda Fabia bliver uden tvivl en af årets varmeste nyheder. Med en helt ny platform, fine motorer og nyt sikkerhedsudstyr er den svær at komme uden om...
Ja, men FDM har desværre ikke ret (i øvrigt ret pinligt). Det har været diskuteret flere gange her på siden. Denne artikel refererer fx til et statement fra Skoda:
http://www.worldcarfans.com/11408207987 ... rm--report

I bund og grund er både fabia, polo og den nye Ibiza jo bare den gamle platform opdateret til at anvende de nye motorer og infotainment systemer.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af GranTurismo » 16. jul 2015, 21:38

Så vidt jeg har læst er den nye Fabia en blanding af PQ25 (Polo 6R), PQ26(Polo6C) og MQB.

Der er ikke den store forskel i kabineplads på Polo og Fabia ifølge en Fabia/Polo sammenligning i et af de nyeste FDM-magasiner.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af erlingvj » 17. jul 2015, 05:12

GranTurismo skrev:Så vidt jeg har læst er den nye Fabia en blanding af PQ25 (Polo 6R), PQ26(Polo6C) og MQB.
Stadig kun et lille stadie på vejen mod MQB. Mht. hjulophæng og styrestøj har den nye Fabia intet til fælles med MQB, så en Fabia / Polo, der kører lige så godt som en bil på MQB-platform må vente nogle år endnu.

RBH
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2015, 17:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af RBH » 17. jul 2015, 08:45

Har valgt den uden ACC. Da jeg så kunne få den noget hurtigere, da der var en i landet.

Så nu er jagten gået ind på at finde ud af hvor meget jeg kan sænke den, uden den bliver stiv som et bræt, og finde ud af hvilken str fælge der skal på, og ikke mindst hvilken farve og slags det skal være. Nogle gode bud?

Den er forresten Toffee brun.

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Aeggos » 17. jul 2015, 12:38

30/30 og 17" vil jeg sige.

18" er meget hårde at køre med, og polo har i forvejen en hård undervogn..

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af GranTurismo » 17. jul 2015, 12:53

Der er mange som sænker deres Polo mere bag end for, da en Polo står lidt højere i bag, med de fordele og ulemper det nu måtte give.

Jeg synes Aeggos' forslag med 30/30 lyder fornuftigt. Min er sænket 15/15 fra fabrikken og den ser ikke særlig lav ud. Min kører med 215/40/17 hvilket er standard på BlueGT.

Du kan se min med 15/15 og 215/40/17 her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=100652
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

RBH
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jul 2015, 17:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af RBH » 17. jul 2015, 19:02

ok. Ja mange sænker dem mere bag end for.. Det bliver nok 30/30 eller måske 30/40 og så nogle 17" ruller. Ved ikke helt hvad jeg skal gå efter af ET osv. Vil gerne have dem helt ud til skærm kanterne, uden at det dog bliver ulovligt. Og så er jeg selv ude i noget ala BBS le mans med guld center. Tror det vil passe lækkert til den brune lak. Hvad siger i?

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Aeggos » 17. jul 2015, 19:42

Mine er 215/35/18.

Et35 går lige til grænsen af det lovlige og ser ganske fedt ud :)

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af Aeggos » 17. jul 2015, 19:48

Mine et 35.. :)
Vedhæftede filer
seat-ibiza-1_6-tdi-cr-5.jpeg
seat-ibiza-1_6-tdi-cr-5.jpeg (85.73 KiB) Vist 492 gange
seat-ibiza-1_6-tdi-cr-4.jpeg
seat-ibiza-1_6-tdi-cr-4.jpeg (199.05 KiB) Vist 492 gange

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Køb Af Ny Vw Polo

Indlæg af SenZer » 18. jul 2015, 17:02

Den ny Polo bygges på en MQB-platform (Golf 7). En Golf 7 kører noget bedre end en Polo, så der sker givetvis store fremskridt.
Den nuværende Polo er i bund og grund bygget på den platform som kom i 1999, da Skoda Fabia blev lanceret. Den er løbende blevet revideret, men det er stadig grundliggende en 1999-platform. En MQB er fra 2012.
Okay det lyder temmeligt lækkert :) ligger i inde med nogen kilder hvad der ellers bliver lavet? :) det bliver vel med de samme motor som de bruger nu.? bliver prisen tæt på det samme?

Nogen som ved hvornår de kommer ud i butikken. synes at have læst at de bliver lavet fra marts 2016 men om det er rigtig det ved jeg ikke.

Der er vel ikke lavet skidse af bilen?


jeg må så ærligt sige at jeg ikke har kikket på skoda. sorry men synes den er meget grimmere end poloén.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"