UP med Automatgear ?
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
UP med Automatgear ?
Jeg tænker lidt på at købe en UP 2015 model fra NY .....med automatgear. Godt nok er det ikke dsg.
Umiddelbart kører den fint nok den som jeg prøve kørte...manuelt gear.
Forhandleren sagde bare at du ikke kan speede op hurtigt uden at mærke gearskift som man ikke kan mærke når det er med dsg.
Jeg håber at der er nogen som kan dele deres erfaringer med netop sådan en med autiómatgerar.
Er det overhovedet holdbart......man har jo læst så mange skrækhistorier mht dsg.
Hvordan er den mht støj på motorvej....når man er oppe på 110-120kmt ?
Forhandleren skriver 24km på literen.....meeen det holder nok ikke så godt
På forhånd tak
Umiddelbart kører den fint nok den som jeg prøve kørte...manuelt gear.
Forhandleren sagde bare at du ikke kan speede op hurtigt uden at mærke gearskift som man ikke kan mærke når det er med dsg.
Jeg håber at der er nogen som kan dele deres erfaringer med netop sådan en med autiómatgerar.
Er det overhovedet holdbart......man har jo læst så mange skrækhistorier mht dsg.
Hvordan er den mht støj på motorvej....når man er oppe på 110-120kmt ?
Forhandleren skriver 24km på literen.....meeen det holder nok ikke så godt
På forhånd tak
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
Det "Hedder" ASG og er næsten lige så elendigt som på en Lupo3l
men ja bilen kan da køres med lidt god vilje
man skal bare ikke holde på en sidevej og have travlt med at komme ud i et hul i trafikken
Hvis du vil ha en bil med "asg" så er toyota aygo et klart bedre valg eller citroen C3 hvis str. aygo ikke er stor nok
asg er bare en helt alm. gearkasse hvor der er sat en "skifterobot" på til at foretage gearskiftende og til at aktivere koblingen.
den hos vag er imho ikke specielt god til at aktivere koblingen og den skifter gear på nogle underlige tidspunkter ...f.eks. alt for tidligt når det er op af bakke
mht. Up
så er støj ved motorvejskørsel vel ca det samme som med manuel gearskifte
og det er heller ikke det som giver de store problemer på en Lupo3l de første mange år/km
man kan så håbe på at Vag værkstederne er bedre til up ASG end de er til L3l
men ja bilen kan da køres med lidt god vilje
man skal bare ikke holde på en sidevej og have travlt med at komme ud i et hul i trafikken
Hvis du vil ha en bil med "asg" så er toyota aygo et klart bedre valg eller citroen C3 hvis str. aygo ikke er stor nok
asg er bare en helt alm. gearkasse hvor der er sat en "skifterobot" på til at foretage gearskiftende og til at aktivere koblingen.
den hos vag er imho ikke specielt god til at aktivere koblingen og den skifter gear på nogle underlige tidspunkter ...f.eks. alt for tidligt når det er op af bakke
mht. Up
så er støj ved motorvejskørsel vel ca det samme som med manuel gearskifte
og det er heller ikke det som giver de store problemer på en Lupo3l de første mange år/km
man kan så håbe på at Vag værkstederne er bedre til up ASG end de er til L3l
Senest rettet af ph 21. aug 2015, 18:37, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3454
- Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 32 times
Re: UP med Automatgear ?
Gearkassen er ASG. Hvordan den kører, kan jeg ikke udtale mig om.
De 24 km/l kan ikke køres med normal fod. Nok nærmere 21km/l. Motorvej lavere.
Ellers er der et emne omkring VW Up. Mange sider. Men der står en masse god info.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=54243
De 24 km/l kan ikke køres med normal fod. Nok nærmere 21km/l. Motorvej lavere.
Ellers er der et emne omkring VW Up. Mange sider. Men der står en masse god info.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=54243
- xalodogan
- Nyt medlem
- Indlæg: 203
- Tilmeldt: 1. mar 2011, 21:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 0
Re: UP med Automatgear ?
Hmm.....lige nu har jeg en golf 3 fra 1997. Forreste ene sænkning fjedre er røget samt bremserør i motorrummet skal udskiftes. Værkstedet tilbyder 4 nye fjedre komplet uden sænknig og bremserør inkl omsyn for 4500kr.
Men er lidt i tvivl om det er bedst at udskifte den. Den er jo fra 97.
Jeg købte den som brugt i 2012 august. Siden da har den fået lavet dørlåsen,termostat, hul i udstødning og nu skal den have nye bremserør samt 4 nye fjedre. Og så ved man ikke hvad det næste bliver. Den spiser også lidt olie og lækker kølervæske.
Uhh...det er svært. Ny bil til 130.000 eller lave skidtet og fortsætte.
Den kører ca 10 på literen og jeg betaler 1640 i afgift samt 2700 i ansvar.
Men er lidt i tvivl om det er bedst at udskifte den. Den er jo fra 97.
Jeg købte den som brugt i 2012 august. Siden da har den fået lavet dørlåsen,termostat, hul i udstødning og nu skal den have nye bremserør samt 4 nye fjedre. Og så ved man ikke hvad det næste bliver. Den spiser også lidt olie og lækker kølervæske.
Uhh...det er svært. Ny bil til 130.000 eller lave skidtet og fortsætte.
Den kører ca 10 på literen og jeg betaler 1640 i afgift samt 2700 i ansvar.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
Jeg synes HELT klart at du skal prøve en med ASG INDEN du bestiller den
og så også prøve de andre alternativer som findes med aut.gear/ skifterobot.. Hvis det er aut.gear du vil ha
jeg Har kørt 250K i en l3l og jeg har prøvet en up med ASG
og jeg har kørt i aygo og C3 med asg og deres "asg" gør det langt bedre end det som er i l3l og up ASG
og så også prøve de andre alternativer som findes med aut.gear/ skifterobot.. Hvis det er aut.gear du vil ha
jeg Har kørt 250K i en l3l og jeg har prøvet en up med ASG
og jeg har kørt i aygo og C3 med asg og deres "asg" gør det langt bedre end det som er i l3l og up ASG
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3454
- Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 32 times
Re: UP med Automatgear ?
Jeg ville købe en ny.xalodogan skrev:Hmm.....lige nu har jeg en golf 3 fra 1997. Forreste ene sænkning fjedre er røget samt bremserør i motorrummet skal udskiftes. Værkstedet tilbyder 4 nye fjedre komplet uden sænknig og bremserør inkl omsyn for 4500kr.
Men er lidt i tvivl om det er bedst at udskifte den. Den er jo fra 97.
Jeg købte den som brugt i 2012 august. Siden da har den fået lavet dørlåsen,termostat, hul i udstødning og nu skal den have nye bremserør samt 4 nye fjedre. Og så ved man ikke hvad det næste bliver. Den spiser også lidt olie og lækker kølervæske.
Uhh...det er svært. Ny bil til 130.000 eller lave skidtet og fortsætte.
Den kører ca 10 på literen og jeg betaler 1640 i afgift samt 2700 i ansvar.
Stod selv med en Golf 4 som ville koste en brækket arm at gøre klar til syn.
Så den blev droppet og så købte jeg en Up med manuel gearkasse.
Du er væsentlig billigere kørende samt du skal ikke tænke på reperationer forløbelig.
Men som ph siger. Ud og prøvekør en Up med ASG gear. Så kan du finde ud af om det er noget for dig.
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: UP med Automatgear ?
Vi har 3 med ASG i familien. Har selv dsg. Det kan ikke sammenlignes. Men jeg synes nu ikke det er så dårligt som folk gør det til herover. Med lidt øvelse så kan man få den til st skifte som man vil.
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
Sorry men uanset øvelse så bliver det fra vag aldrig særligt godt til disiplinen HURTIG igangsætning (og ej heller til igangsætning i glat føre, og slet ikke hvis du holder i noget højt (evt. sammenpresset) sne! ) og hvis du ikke er enig med dens valg af omdrejninger for hvornår den skal skifte op/ ned så er det også et evigt irritationsmoment! for det kan ikke ændres.Obel skrev:Vi har 3 med ASG i familien. Har selv dsg. Det kan ikke sammenlignes. Men jeg synes nu ikke det er så dårligt som folk gør det til herover. Med lidt øvelse så kan man få den til st skifte som man vil.
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
Det værste ved vag's asg er nok at den er radikal. forstået derhen at den ikke kan finde ud af hvilket gear den skal vælge når den skal overhale. Det er mildt sagt pisse farligt og ubehageligt at være chauf. i den situation
og imho så skifter det langt mere harmonisk i aygo-trill. og C3 er langt bedre til at sætte igang. prøvede den i en diesel og den virkede som om den var sat op til at skulle køre med en benzin motor så jeg valgte konsekvent at skifte op før den selv ville ...men det var nu ret nemt da den har skiftepads bag rattet, men stadig lidt irriterende Dog ikke så irriterende som up'n som imho skifter for tidligt op.
men det er jo blot min mening og kan man forliges med alle særhederne så er det såmænd Næsten lige så godt at køre med som meget andet aut.gearskift
men jeg vil stadig mene at man skal ha kørt en LANG tur incl. bykørsel, gerne kørsel op ad en høj bakke.. Geels bakke på kongevejen, eller længere, igangsætning fra sidevej, igangsætning ind på sidevej/ op over fortov, igangsætning i bakgear op af bakke/ op over fortov ...også gerne flere ture inden at man skriver under på en slutseddel
Jeg lånte en up asg hos vw i Birkerød og der er et ok udvalg af bakkede veje deromkring
Senest rettet af ph 21. aug 2015, 21:26, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: UP med Automatgear ?
Må indrømme at det ikke er et problem jeg har oplevet i den UP jeg har kørt mest i... Altså ift. igangsættelse.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
kan da også være at det bare er et uheldigt eksemplar jeg har været ude at køre i
Har kun prøvet En up asg
men 20+ lupo3l og de gør det alle! så da up'n også gjorde det så tænkte jeg at det ikke var blevet bedre
men de aygo/pisjø/citroflop jeg har kørt gør det ikke og de er heller ikke radikale så imho en langt mere sikker opsætning af skifterobot
Har kun prøvet En up asg
men 20+ lupo3l og de gør det alle! så da up'n også gjorde det så tænkte jeg at det ikke var blevet bedre
men de aygo/pisjø/citroflop jeg har kørt gør det ikke og de er heller ikke radikale så imho en langt mere sikker opsætning af skifterobot
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 24. nov 2014, 19:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 8 times
Re: UP med Automatgear ?
Jeg har også en L3L. Synes det er åndsvagt den lægger gearene ind løbende under nedbremsning i stedet for bare at koble ud (Er sikker på de ryk som det giver slider på gearkassen + det føles ujævnt). Gør UP'en også det?Obel skrev:Vi har 3 med ASG i familien. Har selv dsg. Det kan ikke sammenlignes. Men jeg synes nu ikke det er så dårligt som folk gør det til herover. Med lidt øvelse så kan man få den til st skifte som man vil.
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: UP med Automatgear ?
Det kan også være vi bare oplever det forskelligtph skrev:kan da også være at det bare er et uheldigt eksemplar jeg har været ude at køre i
Har kun prøvet En up asg
men 20+ lupo3l og de gør det alle! så da up'n også gjorde det så tænkte jeg at det ikke var blevet bedre
men de aygo/pisjø/citroflop jeg har kørt gør det ikke og de er heller ikke radikale så imho en langt mere sikker opsætning af skifterobot
Har ikke prøvet de andre, så dem aner jeg intet om (heldigvis)
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: UP med Automatgear ?
Kan jeg faktisk ikke huske. Men det tror jeg. Skal prøve at huske på det næste gang.Rasbi skrev:Jeg har også en L3L. Synes det er åndsvagt den lægger gearene ind løbende under nedbremsning i stedet for bare at koble ud (Er sikker på de ryk som det giver slider på gearkassen + det føles ujævnt). Gør UP'en også det?Obel skrev:Vi har 3 med ASG i familien. Har selv dsg. Det kan ikke sammenlignes. Men jeg synes nu ikke det er så dårligt som folk gør det til herover. Med lidt øvelse så kan man få den til st skifte som man vil.
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
Ja det gør de alle sammen ...også aygo og c3Rasbi skrev:Jeg har også en L3L. Synes det er åndsvagt den lægger gearene ind løbende under nedbremsning i stedet for bare at koble ud (Er sikker på de ryk som det giver slider på gearkassen + det føles ujævnt). Gør UP'en også det?Obel skrev:Vi har 3 med ASG i familien. Har selv dsg. Det kan ikke sammenlignes. Men jeg synes nu ikke det er så dårligt som folk gør det til herover. Med lidt øvelse så kan man få den til st skifte som man vil.
Ingen i min familie har brokket sig over ASG endnu. Tror faktisk kun det er mig, som har været skeptisk. De to af bilerne har kørt i mere end to år uden antydning af problemer.
Men du skal ud og prøve om det passer dit temperament
men du kan da bare sætte den i eco og lade vær med at træde på bremsen så motorbremser den da ikke
og hvis du gerne vil bremse men undgå at den skifter ned gennem gear'ne så smid den i N
Jeg synes nu det er meget rart at den motorbremser ned gennem gear'ne ...gør det også selv i biler med manuel gear
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: UP med Automatgear ?
Jeg har ikke prøvet en UP med ASG, men vi har en 2008 Aygo med MMT (same shit).
Jeg synes det fungerer perfekt. Systemet skiftet som det skal. Det er jo bare en alm gearkasse med en skifterobot.
Man skal lige vænne sig rytmen, men når har den på plads spiller det bare.
Det er korrekt at når man står stille og skal i gang er der en smule ventetid ved igangsætning, men det ved man, så derfor ser jeg ikke det som et kææææmpestort problem.
På vores kan man desuden bare hive gearvælgeren ud i manuel og selv skifte gear.
Det bruger jeg altid når jeg kører på motorvej.
Jeg synes det fungerer perfekt. Systemet skiftet som det skal. Det er jo bare en alm gearkasse med en skifterobot.
Man skal lige vænne sig rytmen, men når har den på plads spiller det bare.
Det er korrekt at når man står stille og skal i gang er der en smule ventetid ved igangsætning, men det ved man, så derfor ser jeg ikke det som et kææææmpestort problem.
På vores kan man desuden bare hive gearvælgeren ud i manuel og selv skifte gear.
Det bruger jeg altid når jeg kører på motorvej.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: UP med Automatgear ?
når ja toyota kalder det mmt
Jeg skriver jo netop også at de er meget bedre til igangsætning (og acc. med nedgearing) end up asg
og det virker som om at Citroen har tyvstjålet den mmt til deres C3 diesel Hvilket er lidt synd da den skifter gear op for sent
men igen Hellere det og man kan skifte selv, end at den skifter op for tidligt som up's gør
Jeg skriver jo netop også at de er meget bedre til igangsætning (og acc. med nedgearing) end up asg
og det virker som om at Citroen har tyvstjålet den mmt til deres C3 diesel Hvilket er lidt synd da den skifter gear op for sent
men igen Hellere det og man kan skifte selv, end at den skifter op for tidligt som up's gør
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.