Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 15. aug 2008, 20:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Hej, jeg sidder og kigger meget på Golf 7 GTI. Hvad er forskellen på alm. GTI og Performance udgaven. Kan læse mig til at den ene har 220 hk og den anden 230 hk. Derudover har Performance udgaven mekanisk spærredifferentiale. Er der andre forskelle og tror i man kan mærke forskellen i det daglige. Tænker også om Performance udgaven er dyrere at vedligeholde.
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Jeg ville tage perfomance udgaven pga det mekaniske spær
Så er den sikkert også nemmere at komme af med
Tror ikke du mærker noget i vedligehold
Så er den sikkert også nemmere at komme af med
Tror ikke du mærker noget i vedligehold
"Hvor blev min signatur af?"
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Du får også 345 mm bremser på Performance udgaven istedet for 312 mm bremser. Virkelig en lækker upgrade!
Så ja, den er en smule dyrere at holde kørende, grunden udgiften til de større bremser, ellers er det det samme!
Men hvis man køber sin GTI fordi man godt lide køreglæden ved bilen, så skal man 100% vælge en Performance udgave, ISÆR pga. det elektromekaniske spær, som bare arbejder for vanvittigt! Virkeligt et lækkert stykke værktøj!
Så ja, den er en smule dyrere at holde kørende, grunden udgiften til de større bremser, ellers er det det samme!
Men hvis man køber sin GTI fordi man godt lide køreglæden ved bilen, så skal man 100% vælge en Performance udgave, ISÆR pga. det elektromekaniske spær, som bare arbejder for vanvittigt! Virkeligt et lækkert stykke værktøj!
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- pdj
- Nyt medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Der er vist kun positive anmeldelser af den, så det bør være en no-brainer:
http://www.motorsiden.dk/Biltest/VW%20G ... 20test.htm
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeld ... 479095.ece
Den variable undervogn har jeg derimod set blandede anmeldelser af, så hvis valget er mellem de to, så bør du tage Performance. (og begynd så at glæde dig på at den dukker op )
http://www.motorsiden.dk/Biltest/VW%20G ... 20test.htm
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeld ... 479095.ece
Den variable undervogn har jeg derimod set blandede anmeldelser af, så hvis valget er mellem de to, så bør du tage Performance. (og begynd så at glæde dig på at den dukker op )
- pdj
- Nyt medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Vil også lige nævne at nyeste Bilmagasin fra idag har lavet en gruppetest af Golf GTI, GTD og GTE. Den bør du helt klart læse.
I Tyskland er GTE faktisk dyrere end GTI, hvorimod man jo sparer en formue i DK ved at vælge GTE.
I Tyskland er GTE faktisk dyrere end GTI, hvorimod man jo sparer en formue i DK ved at vælge GTE.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
De skulle få det samme når de er chippet, så der er vist ingen forskel i motor udover de 10 Hk fra standard.
Jeg ville også gå efter det mekaniske spær og større bremser. Jeg har XDS elektronisk spær i min Polo og det reagerer sgu ikke hurtigt nok - og så slider det på bremserne. Men selvfølgelig bedre end slet ingen spær.
Men inderst inde må jeg nok indrømme at hvis jeg endelig skulle give så mange penge for en Golf, så ville jeg sgu prøve at finde de sidste penge og få en Golf R istedet... Og kunne jeg ikke finde de sidste penge, så ville jeg nok vælge en GTE i stedet pga. rabatten på afgiften.
Jeg ville også gå efter det mekaniske spær og større bremser. Jeg har XDS elektronisk spær i min Polo og det reagerer sgu ikke hurtigt nok - og så slider det på bremserne. Men selvfølgelig bedre end slet ingen spær.
Men inderst inde må jeg nok indrømme at hvis jeg endelig skulle give så mange penge for en Golf, så ville jeg sgu prøve at finde de sidste penge og få en Golf R istedet... Og kunne jeg ikke finde de sidste penge, så ville jeg nok vælge en GTE i stedet pga. rabatten på afgiften.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- vrod
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Düsseldorf
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Har en GTI PP og kan kun anbefale den! prisen er jo ikke den store forskel og den elektroniske spær + de større bremser er bare fantastiske. Såvidt jeg hørte fra en vw sælger, så er selve motorstyringen også anderledes (PP reagerer bedre of mere kvik end normal GTI) og det samme med styretøjet (sikkert pga elek spær).
Prøvede både GTI og GTD og GTD'eren var rigtig skuffende (ikke meget power, meget lag, underligt styretøj, etc.). GTE'eren kan jeg ikke sige noget om. Hvis du skal have en økokasse, så vælg GTD/GTE, men køber du den for køreglæden, så er GTI PP helt klart valget. Har endda hørt at PP'en fx også har lavere turbolag end R (jeg har intet lag på min stortset).
Prøvede både GTI og GTD og GTD'eren var rigtig skuffende (ikke meget power, meget lag, underligt styretøj, etc.). GTE'eren kan jeg ikke sige noget om. Hvis du skal have en økokasse, så vælg GTD/GTE, men køber du den for køreglæden, så er GTI PP helt klart valget. Har endda hørt at PP'en fx også har lavere turbolag end R (jeg har intet lag på min stortset).
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.
- Mr Galli
- Nyt medlem
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Hvad med den nye GTI club sport.
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen ... blic-debut
Jeg ved ikke hvor stort et spring der er i pris fra en GTI performance.
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen ... blic-debut
Jeg ved ikke hvor stort et spring der er i pris fra en GTI performance.
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Club sport bliver vel også sjælden så den burde holde sin værdi rigtig fint
"Hvor blev min signatur af?"
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Jeg har lige tunet en G7 Performance i dag.
Møj lækker i forhold til den alm.
Store bremser.
Diffet funker bare. Især i hverdagen ud af rundkørsler i regn osv.
De ti hk er ligemeget.
Møj lækker i forhold til den alm.
Store bremser.
Diffet funker bare. Især i hverdagen ud af rundkørsler i regn osv.
De ti hk er ligemeget.
- Vedhæftede filer
-
- image.jpg (82.1 KiB) Vist 1244 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Søren - har en kammerat som lige har købt den nye G7 R....hvad får sådan en vogn efter chip?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
350-360 og med lidt forrør og indsugning bør den lave tæt på 400.Møbbe skrev:Søren - har en kammerat som lige har købt den nye G7 R....hvad får sådan en vogn efter chip?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
KBoesen skrev:350-360 og med lidt forrør og indsugning bør den lave tæt på 400.Møbbe skrev:Søren - har en kammerat som lige har købt den nye G7 R....hvad får sådan en vogn efter chip?
Lækkert....meen, tror nu han holder den standard...så de bibeholder garantien
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
- pdj
- Nyt medlem
- Indlæg: 148
- Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Ser lækkert ud - hvor meget mere end chipning har den fået?Sorens2 skrev:Jeg har lige tunet en G7 Performance i dag.
Var der ikke gjort noget ved den i forvejen, for tallene ser noget høje ud?
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Kig på standart kurven ved 250hk bliver den helt flad = vw har ikke "begrænset den" så der hentes 55hk istedet for måske kun 30-35hk hvis vw kurven ikke var "politisk begrænset "pdj skrev:Var der ikke gjort noget ved den i forvejen, for tallene ser noget høje ud?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Den her er helt standard.
Kun chippet.
Kun chippet.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
350 hk og 460 Nm.Møbbe skrev:Søren - har en kammerat som lige har købt den nye G7 R....hvad får sådan en vogn efter chip?
Måske lidt mere.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 25. feb 2015, 13:30
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 7 GTI vs. Golf 7 GTI Performance
Jeg har nu kørt 20.000 km i en standard GTI og med mindre du skal køre ræs på bane, så helt ærligt;
Den kører helt fantastisk og ligger perfekt i svingene.
Den har dobbelt så gode bremser end både han foran og ham bagved.
Der er ingen problemer med at følge med trafikken på de tyske motorveje.
Som det fremgår af billedet kan den køre stærkt nok.
den kører fint på 16" vinterdæk Det kan performance ikke.
Den ekstra udgift er bedre givet ud på brugbart udstyr. F.eks DSG.
Den kører helt fantastisk og ligger perfekt i svingene.
Den har dobbelt så gode bremser end både han foran og ham bagved.
Der er ingen problemer med at følge med trafikken på de tyske motorveje.
Som det fremgår af billedet kan den køre stærkt nok.
den kører fint på 16" vinterdæk Det kan performance ikke.
Den ekstra udgift er bedre givet ud på brugbart udstyr. F.eks DSG.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0215.JPG (127.65 KiB) Vist 931 gange