Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Martin lidegaard har en som medisterbil, Frank Jensen har også en som Borgmesterbil, men det er nok ikke sjovt, når pøblen også har råd.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Soldaten
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Jeg opfatter Danmark som værende et forgangsland for den grønne bølge og innovation inden for dette, men jeg kan simpelthen ikke se nogen rationel forklaring på hvorfor afgiften også skal dække el-biler.
1. Folk har mulighed for at købe en større og mere sikker bil. Der vil altså være en chance for at antallet af trafik-drabte ville kunne minimeres, med en besparelse til følge for det forløb, som hænder efter et uheld.
2. Staten tjener vel stadigvæk en stor klat moms på at sælge el-biler?
3. De bidrager til et renere miljø. Overvej hvordan kvaliteten af luften ville ændres i de større byer, hvis folk kørte i elbiler. Det kan næsten kun bidrage til en bedre sundhedsprofil, som igen leder over i store besparelser på lange sygdomsbehandlinger.
4. Ønsket om at være fri for fossile brændstoffer i 2050 hænger bare overhoved ikke i tråd med den her udmelding.
Jeg er en af dem som har ventet med glæde på at se den model Tesla, som prismæssigt skulle få et nyk ned af. Når en Tesla stiger lidt over en mio. har de jo dræbt markedet fuldstændigt.
Nej... jeg forstår det sgu ikke.
Jeg opfatter Danmark som værende et forgangsland for den grønne bølge og innovation inden for dette, men jeg kan simpelthen ikke se nogen rationel forklaring på hvorfor afgiften også skal dække el-biler.
1. Folk har mulighed for at købe en større og mere sikker bil. Der vil altså være en chance for at antallet af trafik-drabte ville kunne minimeres, med en besparelse til følge for det forløb, som hænder efter et uheld.
2. Staten tjener vel stadigvæk en stor klat moms på at sælge el-biler?
3. De bidrager til et renere miljø. Overvej hvordan kvaliteten af luften ville ændres i de større byer, hvis folk kørte i elbiler. Det kan næsten kun bidrage til en bedre sundhedsprofil, som igen leder over i store besparelser på lange sygdomsbehandlinger.
4. Ønsket om at være fri for fossile brændstoffer i 2050 hænger bare overhoved ikke i tråd med den her udmelding.
Jeg er en af dem som har ventet med glæde på at se den model Tesla, som prismæssigt skulle få et nyk ned af. Når en Tesla stiger lidt over en mio. har de jo dræbt markedet fuldstændigt.
Nej... jeg forstår det sgu ikke.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Ingen afgift på tesla = skattelettelser til de rige, så nemt kan det forklares.
Det er socialistisk tankegang, når det er dummest.
Nu de har fundet ud af, hvordan man indfaser en afgift kunne de passende vende skidtet om og udfase hele lortet, men jeg ser frem til, at elbils salget rammer 0, så jeg kan se politikerne kaste armene i vejret og sige, vi forstår det ikke, det gik jo så godt.
Det er socialistisk tankegang, når det er dummest.
Nu de har fundet ud af, hvordan man indfaser en afgift kunne de passende vende skidtet om og udfase hele lortet, men jeg ser frem til, at elbils salget rammer 0, så jeg kan se politikerne kaste armene i vejret og sige, vi forstår det ikke, det gik jo så godt.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Det er ren og skær jantelov. Der er ingen i dette land, der skal tro at de er noget og hvis de tror det, så skal de kampbeskattes!!!
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Rene elbiler er som med fladskærme. Først kostede de en arm. Så blev de mainstream og prisen faldt med 50% om året hvor det kun er absolutte top produkter der er prissætningsmæssigt sat så det kun er rigtigt rige der vil betale for det. Det samme vil ske nu for elbiler.
Model S er lidt lige så. Afgifts fritagelsen har så åbnet for at selv den øvre middelklasse fik råd til at købe en på friværdien. Det forsvinder så nu og hvis jeg skal være helt ærlig så er det ærgerligt. Men realistisk set har det hele tiden været et død projekt. Samfundet er for afhængigt af, at vi betaler boksen for biler pga afgiften.
Det skal være ens for alle biler men i en overgang for at fremme udbredelsen, kan regeringen pris sætte eller fritage en variant for afgift. Det blev så på el og indenom kom Tesla med et rigtigt luksus produkt som på mange måder er fremtiden. Vi fik så i vores rige samfund en mængde som nogle har råd til at købe. Jeg ser ingen jantelov i det fra min side. Havde jeg haft råd havde jeg også købt en Tesla.
Men det er slut nu og det var fra starten fuldstændigt forudsigeligt.
De få kan så glæde sig over de fik en del af kagen.
Jeg har for nogle år tilbage tjent 650.000 skattefrit på boligsalg. Tabte dem igen ved næste køb og salg. Men jeg tuder ikke. The name of the game.
Fakta er at danskere vil gøre rigtigt meget for at begrænse skatten. Når der opstår huller så bruges de. Tesla er et 'hul', en tidslomme vi vil huske tilbage på, som det top produkt der drev udviklingen. Nu vil udviklingen i batterier og priser der ryger nedad i mellemklasse bil regi være afgørende for elbilers udbredelse.
Model S er lidt lige så. Afgifts fritagelsen har så åbnet for at selv den øvre middelklasse fik råd til at købe en på friværdien. Det forsvinder så nu og hvis jeg skal være helt ærlig så er det ærgerligt. Men realistisk set har det hele tiden været et død projekt. Samfundet er for afhængigt af, at vi betaler boksen for biler pga afgiften.
Det skal være ens for alle biler men i en overgang for at fremme udbredelsen, kan regeringen pris sætte eller fritage en variant for afgift. Det blev så på el og indenom kom Tesla med et rigtigt luksus produkt som på mange måder er fremtiden. Vi fik så i vores rige samfund en mængde som nogle har råd til at købe. Jeg ser ingen jantelov i det fra min side. Havde jeg haft råd havde jeg også købt en Tesla.
Men det er slut nu og det var fra starten fuldstændigt forudsigeligt.
De få kan så glæde sig over de fik en del af kagen.
Jeg har for nogle år tilbage tjent 650.000 skattefrit på boligsalg. Tabte dem igen ved næste køb og salg. Men jeg tuder ikke. The name of the game.
Fakta er at danskere vil gøre rigtigt meget for at begrænse skatten. Når der opstår huller så bruges de. Tesla er et 'hul', en tidslomme vi vil huske tilbage på, som det top produkt der drev udviklingen. Nu vil udviklingen i batterier og priser der ryger nedad i mellemklasse bil regi være afgørende for elbilers udbredelse.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Og i dag er der så nye toner.
Fra og med i går er der afgifter på nye bestillinger af elbiler, gradvist frem til 2020.
Biler der er bestilt senest den 8/10 2015 er helt afgiftfri med levering helt til 1/7 2016.
http://www.skm.dk/media/1265173/091015_ ... lbiler.pdf
CC
Fra og med i går er der afgifter på nye bestillinger af elbiler, gradvist frem til 2020.
Biler der er bestilt senest den 8/10 2015 er helt afgiftfri med levering helt til 1/7 2016.
http://www.skm.dk/media/1265173/091015_ ... lbiler.pdf
CC
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Det link ligger på forrig side
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Jeg har tilbudt Tesla at de kan sælge min inden 1/1-16 til en anden og bestille en ny til mig nu til levering bare inden 1/2-16. Jeg har jo en købsaftale fra sidste uge.CarbonCarsten skrev:Og i dag er der så nye toner.
Fra og med i går er der afgifter på nye bestillinger af elbiler, gradvist frem til 2020.
Biler der er bestilt senest den 8/10 2015 er helt afgiftfri med levering helt til 1/7 2016.
http://www.skm.dk/media/1265173/091015_ ... lbiler.pdf
CC
Men så vil jeg også have ekstra rabat jo
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Anders D skrev:
Fakta er at danskere vil gøre rigtigt meget for at begrænse skatten. Når der opstår huller så bruges de. Tesla er et 'hul', en tidslomme vi vil huske tilbage på, som det top produkt der drev udviklingen. Nu vil udviklingen i batterier og priser der ryger nedad i mellemklasse bil regi være afgørende for elbilers udbredelse.
Det er så dansk det der, Tesla er en øvre mellemklassebil (executive) i USA etc., ligesom Audi A6, 5 serie etc. internationalt set, er det segmentet du taler om.
Det bedste de ville kunne gøre var, at nedlægge bilafgifterne, da de ikke tjener noget formål og staten tjener mindre og mindre på dem, takket være mikrobilernes udbredelse.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Folk der siger at man nu skider på miljøet fordi der kommer afgift på Tesla, de ved ikke hvad de taler om.
Synes det er helt ok - min oplevelse af Tesla er, at de udnytter skattefordelene til at kunne sælge deres bil dyrere end hvad der er rimeligt. Nu bliver de så presset lidt.
Det største miljøproblem er de mange biler i Danmark. Læste et sted hvad gennemsnitsalderen på en bil i Danmark er - mener den lå klart over 10 år. Dvs. for hver ny bil der sælges kører der en ca. 20 år gammel bil rundt.
Synes det er helt ok - min oplevelse af Tesla er, at de udnytter skattefordelene til at kunne sælge deres bil dyrere end hvad der er rimeligt. Nu bliver de så presset lidt.
Det største miljøproblem er de mange biler i Danmark. Læste et sted hvad gennemsnitsalderen på en bil i Danmark er - mener den lå klart over 10 år. Dvs. for hver ny bil der sælges kører der en ca. 20 år gammel bil rundt.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 110 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Jeg tror at tankegangen bag er så simpel som i, vi skal have nogen af de potentielle afgifter vi ikke får nu på luksusbilen Tesla, forstået på den måde at de tror at der vil blive solgt samme antal med afgifter som der gjorde uden....
Gad vide om de så sænker ejerafgiften på dieselbilerne nu hvor der kommer afgifter på el-bilerne da de ikke kommer til at sælge i samme mængde som før der kom afgift på
mig bekendt var et af argumenterne for at ejerafgiften steg sidste gang, at man ville lade de mega forurenende diesel-biler betale for den afgift-fritagelse på el-bilerne......
eller husker jeg helt forkert?
Gad vide om de så sænker ejerafgiften på dieselbilerne nu hvor der kommer afgifter på el-bilerne da de ikke kommer til at sælge i samme mængde som før der kom afgift på
mig bekendt var et af argumenterne for at ejerafgiften steg sidste gang, at man ville lade de mega forurenende diesel-biler betale for den afgift-fritagelse på el-bilerne......
eller husker jeg helt forkert?
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Priserne på Tesla er det samme før moms i hele EU.ij6210 skrev:Folk der siger at man nu skider på miljøet fordi der kommer afgift på Tesla, de ved ikke hvad de taler om.
Synes det er helt ok - min oplevelse af Tesla er, at de udnytter skattefordelene til at kunne sælge deres bil dyrere end hvad der er rimeligt. Nu bliver de så presset lidt.
Det største miljøproblem er de mange biler i Danmark. Læste et sted hvad gennemsnitsalderen på en bil i Danmark er - mener den lå klart over 10 år. Dvs. for hver ny bil der sælges kører der en ca. 20 år gammel bil rundt.
Så når en Tesla i tyskland er en ret dyr bil holder den jo ikke.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Det gør de ikke, den ekstra ejerafgift bliver og med dieselgate kan de jo sige at dieselbiler belaster miljøet mere, hvilket jo også er korrekt.larslyn skrev:Jeg tror at tankegangen bag er så simpel som i, vi skal have nogen af de potentielle afgifter vi ikke får nu på luksusbilen Tesla, forstået på den måde at de tror at der vil blive solgt samme antal med afgifter som der gjorde uden....
Gad vide om de så sænker ejerafgiften på dieselbilerne nu hvor der kommer afgifter på el-bilerne da de ikke kommer til at sælge i samme mængde som før der kom afgift på
mig bekendt var et af argumenterne for at ejerafgiften steg sidste gang, at man ville lade de mega forurenende diesel-biler betale for den afgift-fritagelse på el-bilerne......
eller husker jeg helt forkert?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Er den kun elbiler der er tale om? For Hybridbiler har jo ingen afgiftfritagelse. De er jo ikke billigere end alm.
De får nedslag i prisen pga. De går langt på ltr.
De får nedslag i prisen pga. De går langt på ltr.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Brintbiler er fritaget 3 år mere vist.
Om hybrid får det bundfradrag på reg afgift på 10 tkr ved jeg ikke lige.
Om hybrid får det bundfradrag på reg afgift på 10 tkr ved jeg ikke lige.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Fradraget ved omregning af 1 kwh til vel km/l og de 4000,- i fradrag per km/l fremgår ikke lige.
Så en E Golf vil komme til at stå som ca 90-100 km/l da den vil opnå ca 280.000 i reg rabat i 2020.
Med mindre de laver ny scala i w/km.
Der skal også betales grøn ejerafgift, dog typisk laveste trin.
Der må være et bilag eller bekendtgørelse til loven et sted på nettet.
Så en E Golf vil komme til at stå som ca 90-100 km/l da den vil opnå ca 280.000 i reg rabat i 2020.
Med mindre de laver ny scala i w/km.
Der skal også betales grøn ejerafgift, dog typisk laveste trin.
Der må være et bilag eller bekendtgørelse til loven et sted på nettet.
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE81 ... i-Danmark/Tesla spår elbilernes snarlige død i Danmark
Et flertal i Folketinget er enedes om at indfase afgifter på elbiler. Tesla tvivler dog på, at det går i EU.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Medlem
- Indlæg: 557
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 74 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Når politikerne blander sig og griber ind i markedet, her bilmarkedet, bliver det altid skævvredet. Ofte bliver skævvridningen anderledes end det oprindeligt var tænkt. Afgiftsfritagelsen på el-biler var jo aldrig tænkt som et incitament til at folk skulle købe en superbil som Tesla. Oprindeligt var det meningen, at det skulle gøre det muligt at folk i byerne, med er relativt lille kørselsbehov, kunne skifte til el. Derfor mener jeg at spørgsmålet ikke skal gå på afgiftsfritagelse eller ej, men derimod på hvordan vi får omlagt hele registreringsafgiftssystemet. Selvfølgelig skal omlægning på sigt fjerne afgiften helt, vismændene har jo forlængst beregnet at det ikke betyder den helt store nedgang i skatteindtægt, da momsen vil stige, samt at der kommer afledte offentlige besparelser af de mere sikre og økonomiske biler. Omlægningen skal selvfølgeligt også afbøje værditabet på de biler hvor afgiften allerede er betalt. I sidste ende vil brugte biler også kunne handles frit over grænserne og der vil derfor kunne opnåes en besparelse i Skat, da alle dem der er beskæftiget med bilområdet kan flyttes til andet arbejde.
Sæt i gang!
Sæt i gang!
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Den er ret sikkert ok, det er jo ens for alle jo.ABT skrev:http://jyllands-posten.dk/politik/ECE81 ... i-Danmark/Tesla spår elbilernes snarlige død i Danmark
Et flertal i Folketinget er enedes om at indfase afgifter på elbiler. Tesla tvivler dog på, at det går i EU.
Det er jo ligesom alm reg afgift.
En Golf GTE får jo samme rabat som en Q7 Etron når den kommer, ca 40 x 4000 eller 160 tkr, i % gør det jo en Golf meget billigere mens en Q7 jo stadig vil være noget dyrere end en tilsvarende uden hybrid teknik.
Så hvis hybrid plug-in bliver lidt billigere i produktion og samtidig kan komme op på 80 km/l er det jo lige før de er billigere end de andre modeller i samme bilmodel.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Der er et andet problem som dog er blevet mindre med alle minibilerne de sidste 5 år.JSA skrev:Når politikerne blander sig og griber ind i markedet, her bilmarkedet, bliver det altid skævvredet. Ofte bliver skævvridningen anderledes end det oprindeligt var tænkt. Afgiftsfritagelsen på el-biler var jo aldrig tænkt som et incitament til at folk skulle købe en superbil som Tesla. Oprindeligt var det meningen, at det skulle gøre det muligt at folk i byerne, med er relativt lille kørselsbehov, kunne skifte til el. Derfor mener jeg at spørgsmålet ikke skal gå på afgiftsfritagelse eller ej, men derimod på hvordan vi får omlagt hele registreringsafgiftssystemet. Selvfølgelig skal omlægning på sigt fjerne afgiften helt, vismændene har jo forlængst beregnet at det ikke betyder den helt store nedgang i skatteindtægt, da momsen vil stige, samt at der kommer afledte offentlige besparelser af de mere sikre og økonomiske biler. Omlægningen skal selvfølgeligt også afbøje værditabet på de biler hvor afgiften allerede er betalt. I sidste ende vil brugte biler også kunne handles frit over grænserne og der vil derfor kunne opnåes en besparelse i Skat, da alle dem der er beskæftiget med bilområdet kan flyttes til andet arbejde.
Sæt i gang!
Hvis man sætter afgiften ned eller fjerner den, noget der kan mærkes, vil der komme en del flere biler ialt og dermed mere trængsel. Men klart mindre problem i dag end for 10 år siden da flere har 2 biler.
- Brizz
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 9760 Vrå
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
I det tilfælde bliver der solgt mange flere Plug-In hybrider - de fleste af dem kommer dog til at køre på fossilt brændstof langt det meste af tiden, da rækkevidden på El er latterlig. ¨Vi får en billigere bil pga. teknikken i den, men den bruger mere brændstof fordi den er en del tungere end en tilsvarende bil uden elmotor og batterier.AU-R8 skrev:Så hvis hybrid plug-in bliver lidt billigere i produktion og samtidig kan komme op på 80 km/l er det jo lige før de er billigere end de andre modeller i samme bilmodel.
Det er camper-historien om igen...
Hvem sagde Molbo-arbejde ?
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
At en Tesla bliver meget dyrere gør mig ikke noget men jeg forstår ikke at en e-Golf skal stige ca. 50.000 kr. Den begrænsede rækkevidde er for vores vedkommende stadigvæk et problem. Den eneste rene elbil, som i mine øjne har en acceptabel rækkevidde er visse udgaver af Tesla.
Udviklingen går i den rigtige retning. Lav en elbil i Golf/Octavia-klassen, som har samme rækkevidde, pris og "tanknings tid" som en alm. brændstofbil, og så kan vi snakke om det. Ellers bliver elbiler kun noget for byboere, entusiaster og folk der har råd til en dyr Tesla eller kan nøjes med en minibil. Spørgsmålet er om fremtiden hedder elbiler eller brintbiler.
Udviklingen går i den rigtige retning. Lav en elbil i Golf/Octavia-klassen, som har samme rækkevidde, pris og "tanknings tid" som en alm. brændstofbil, og så kan vi snakke om det. Ellers bliver elbiler kun noget for byboere, entusiaster og folk der har råd til en dyr Tesla eller kan nøjes med en minibil. Spørgsmålet er om fremtiden hedder elbiler eller brintbiler.
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Tesla model 3 kommer i 201, Golf størrelse.Abyssinier skrev:At en Tesla bliver meget dyrere gør mig ikke noget men jeg forstår ikke at en e-Golf skal stige ca. 50.000 kr. Den begrænsede rækkevidde er for vores vedkommende stadigvæk et problem. Den eneste rene elbil, som i mine øjne har en acceptabel rækkevidde er visse udgaver af Tesla.
Udviklingen går i den rigtige retning. Lav en elbil i Golf/Octavia-klassen, som har samme rækkevidde, pris og "tanknings tid" som en alm. brændstofbil, og så kan vi snakke om det. Ellers bliver elbiler kun noget for byboere, entusiaster og folk der har råd til en dyr Tesla eller kan nøjes med en minibil. Spørgsmålet er om fremtiden hedder elbiler eller brintbiler.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Der er jo kun her i DK de smadrer Elbil markedet. I resten af Europa bliver de ikke dyrere, I England, Holland, frankrig osv. Sælger de masser af de biler.Abyssinier skrev:At en Tesla bliver meget dyrere gør mig ikke noget men jeg forstår ikke at en e-Golf skal stige ca. 50.000 kr. Den begrænsede rækkevidde er for vores vedkommende stadigvæk et problem. Den eneste rene elbil, som i mine øjne har en acceptabel rækkevidde er visse udgaver af Tesla.
Udviklingen går i den rigtige retning. Lav en elbil i Golf/Octavia-klassen, som har samme rækkevidde, pris og "tanknings tid" som en alm. brændstofbil, og så kan vi snakke om det. Ellers bliver elbiler kun noget for byboere, entusiaster og folk der har råd til en dyr Tesla eller kan nøjes med en minibil. Spørgsmålet er om fremtiden hedder elbiler eller brintbiler.
Men lad os nu se. Tror at EU siger NEJ. Og så er det hele ligegyldigt.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Masser af el biler. En Tesla S koster der vel det samme som en Audi A6 3,0 TFSI for den mindste til en ES6 for en Tesla P85D. Så er man jo specielt til el biler hvis man køber en Tesla der.aknedude skrev:Der er jo kun her i DK de smadrer Elbil markedet. I resten af Europa bliver de ikke dyrere, I England, Holland, frankrig osv. Sælger de masser af de biler.Abyssinier skrev:At en Tesla bliver meget dyrere gør mig ikke noget men jeg forstår ikke at en e-Golf skal stige ca. 50.000 kr. Den begrænsede rækkevidde er for vores vedkommende stadigvæk et problem. Den eneste rene elbil, som i mine øjne har en acceptabel rækkevidde er visse udgaver af Tesla.
Udviklingen går i den rigtige retning. Lav en elbil i Golf/Octavia-klassen, som har samme rækkevidde, pris og "tanknings tid" som en alm. brændstofbil, og så kan vi snakke om det. Ellers bliver elbiler kun noget for byboere, entusiaster og folk der har råd til en dyr Tesla eller kan nøjes med en minibil. Spørgsmålet er om fremtiden hedder elbiler eller brintbiler.
Men lad os nu se. Tror at EU siger NEJ. Og så er det hele ligegyldigt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
hvis man ville have penge i statskassen. Så indførte man en Vignet så alle udenlandske biler skulle betale for at benytte vores veje. Det ville give en masse penge, uden at brandbeskatte os danskere.
Fatter ikke det ikke er på tale.
Fatter ikke det ikke er på tale.
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Regeringen er kørt helt af sporet !
Grundlaget for deres beslutning er jo ikke valid!
Såkaldte eksperter har beregnet, at de går glip af 450 mio i afgift i 2016, og derfor skal der pålægges afgift.
MEN de 450 mio kommer kun, hvis der sælges samme antal elbiler som hidtil, og det ved alle med lidt sund fornuft, at det IKKE sker.
Ergo får de ikke noget ekstra i kassen, for de mister jo så også momsen af alle de elbiler der ikke længere bliver solgt
I dokumentet på SKM's hjemmeside kan man se hvor meget bilerne vil stige pr år. Her er det bemærkelsesværdigt, at de har indregnet et "teknologisk prisfald" på mellem 8.000 og 35.000 pr år.
Så de regner altså med, at fabrikkerne/importørerne sænker bilernes basispris hvert eneste år det er vist også første gang i historien, og kommer næppe til at ske.
Det vil sige, at de reelle prisstigninger på elbilerne bliver markant større end SKM's beregninger, og endnu færre elbiler bliver solgt => endnu færre penge i kassen.
Det er også interessant, at SKM mener, at de mangler 425 mio for at finansiere indfasningen af registreringsafgift i årene 2017-2019.
Dette beløb vil blive fundet i efteråret 2016 inden for bilområdet.... Det vil sige, at vores almindelige biler bliver endnu dyrere i enten indkøb eller årlige afgifter (eller begge).
Er det ikke på tide, at DAF, FDM osv. slår sig sammen, og laver en seriøs indsigelse mod dette vanvid ???!!!
Grundlaget for deres beslutning er jo ikke valid!
Såkaldte eksperter har beregnet, at de går glip af 450 mio i afgift i 2016, og derfor skal der pålægges afgift.
MEN de 450 mio kommer kun, hvis der sælges samme antal elbiler som hidtil, og det ved alle med lidt sund fornuft, at det IKKE sker.
Ergo får de ikke noget ekstra i kassen, for de mister jo så også momsen af alle de elbiler der ikke længere bliver solgt
I dokumentet på SKM's hjemmeside kan man se hvor meget bilerne vil stige pr år. Her er det bemærkelsesværdigt, at de har indregnet et "teknologisk prisfald" på mellem 8.000 og 35.000 pr år.
Så de regner altså med, at fabrikkerne/importørerne sænker bilernes basispris hvert eneste år det er vist også første gang i historien, og kommer næppe til at ske.
Det vil sige, at de reelle prisstigninger på elbilerne bliver markant større end SKM's beregninger, og endnu færre elbiler bliver solgt => endnu færre penge i kassen.
Det er også interessant, at SKM mener, at de mangler 425 mio for at finansiere indfasningen af registreringsafgift i årene 2017-2019.
Dette beløb vil blive fundet i efteråret 2016 inden for bilområdet.... Det vil sige, at vores almindelige biler bliver endnu dyrere i enten indkøb eller årlige afgifter (eller begge).
Er det ikke på tide, at DAF, FDM osv. slår sig sammen, og laver en seriøs indsigelse mod dette vanvid ???!!!
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Definer lige en masse penge, det er sgu ikke noget der batter.aknedude skrev:hvis man ville have penge i statskassen. Så indførte man en Vignet så alle udenlandske biler skulle betale for at benytte vores veje. Det ville give en masse penge, uden at brandbeskatte os danskere.
Fatter ikke det ikke er på tale.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL biler.
Ja, det er rigtigt men nok til en anden pris end de 286.000 kr. en e-Golf koster. En længere rækkevidde eller mere luksuriøs vil dog kunne forsvare en vis merpris.AU-R8 skrev:Tesla model 3 kommer i 201, Golf størrelse.
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Så fjerner de afgiftfritagelsen for EL bile
De regner med at teknologien gør at el biler bliver billigere år for år, den mener jeg er god nok.Tommy skrev:Regeringen er kørt helt af sporet !
Grundlaget for deres beslutning er jo ikke valid!
Såkaldte eksperter har beregnet, at de går glip af 450 mio i afgift i 2016, og derfor skal der pålægges afgift.
MEN de 450 mio kommer kun, hvis der sælges samme antal elbiler som hidtil, og det ved alle med lidt sund fornuft, at det IKKE sker.
Ergo får de ikke noget ekstra i kassen, for de mister jo så også momsen af alle de elbiler der ikke længere bliver solgt
I dokumentet på SKM's hjemmeside kan man se hvor meget bilerne vil stige pr år. Her er det bemærkelsesværdigt, at de har indregnet et "teknologisk prisfald" på mellem 8.000 og 35.000 pr år.
Så de regner altså med, at fabrikkerne/importørerne sænker bilernes basispris hvert eneste år det er vist også første gang i historien, og kommer næppe til at ske.
Det vil sige, at de reelle prisstigninger på elbilerne bliver markant større end SKM's beregninger, og endnu færre elbiler bliver solgt => endnu færre penge i kassen.
Det er også interessant, at SKM mener, at de mangler 425 mio for at finansiere indfasningen af registreringsafgift i årene 2017-2019.
Dette beløb vil blive fundet i efteråret 2016 inden for bilområdet.... Det vil sige, at vores almindelige biler bliver endnu dyrere i enten indkøb eller årlige afgifter (eller begge).
Er det ikke på tide, at DAF, FDM osv. slår sig sammen, og laver en seriøs indsigelse mod dette vanvid ???!!!
Men ellers enig at det er helt i hampen. Dette er en Tesla lov fordi man går ud fra at Tesla købere ville have købt en 5 serie, A6 eller E klasse, hvilket jo nok ikke er helt forkert. og på dem er der vel typisk 300-400.000 i reg afgift på, men da de er flex leaset har Tesla da lagt flere kr i kassen fra dag et end de andre. Og hvis de nævnte andre biler reexporteres er det jo lige før en Tesla har bidraget mere til statskassen end en dem.