Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med motoren?
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto
Du må snart ligge en tur forbi Søren..
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto
Har haft det i en Golf VII med DSG...
Det fungerede da udemærket,men var nu ikke på den måde imponeret over det... I visse situationer kunne det være lidt irriterende når du ikke selv kunne bestemme om den skulle køre på 2 eller 4...
Problemet er mest ved jævn bykørsel på fartpilot hvor jeg tit synes den kan ramme lige omkring hvor den bør skifte fra 2-4 men ikke altid gør det.
Synes det er en unødvendig gimmick som jeg ikke tror reelt gør nogen forskel andet end på papiret...
Vil ikke vælge det igen, kan ikke se formålet med det, for meget fokus på udledning og for lidt fokus på køreglæde,og det gør det faktisk lidt svært pt at vælge en VAG med benzin...
Som mange skriver er det et meget fintfølende system der kan variere meget fra bil til bil, måske også p.g.a. hvordan man kører. Små detaljer kan gøre en forskel...
Det fungerede da udemærket,men var nu ikke på den måde imponeret over det... I visse situationer kunne det være lidt irriterende når du ikke selv kunne bestemme om den skulle køre på 2 eller 4...
Problemet er mest ved jævn bykørsel på fartpilot hvor jeg tit synes den kan ramme lige omkring hvor den bør skifte fra 2-4 men ikke altid gør det.
Synes det er en unødvendig gimmick som jeg ikke tror reelt gør nogen forskel andet end på papiret...
Vil ikke vælge det igen, kan ikke se formålet med det, for meget fokus på udledning og for lidt fokus på køreglæde,og det gør det faktisk lidt svært pt at vælge en VAG med benzin...
Som mange skriver er det et meget fintfølende system der kan variere meget fra bil til bil, måske også p.g.a. hvordan man kører. Små detaljer kan gøre en forskel...
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10863
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1887 times
Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto
Har lige haft fornøjelsen af at prøve en Superb Combi 1.4 TSI ACT med manuelt gear. Jeg bemærkede slet ikke at ACT var slået til. Først da jeg skiftede om til forbrugsvisning i kørecomputeren, så jeg kunne se hvornår den gjorde det, kunne jeg fornemme at der skete et eller andet. Men da bilen var gennemvarm var det 100% umærkeligt, om den kørte på 2 eller 4 cylindre. Den går i øvrigt super godt, den motor.
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med motoren?
Præcis min oplevelse, ellers er det jo en skøn motor, jeg skal dog aldrig have med act igen, for 2cyl mode ødelægger glæden totaltJeha skrev:Jeg har en Passat 1.4 tsi act - dog med DSG gear. Jeg er på ingen måde imponeret. Der er ujævn acceleration (både med 2 og 4 cylinder) samt rystelser ved 2-cylinderkørsel, så jeg vil aldrig købe med act igen!
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto
Til dem der har problemer med at ACT/CoD tydeligt mærkes, kan jeg oplyse at man nu har fundet ud af at deaktivere systemet. Der er dog mig bekendt endnu ikke nogen herhjemme som kan gøre det.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
På biler med DSG kan man desuden deaktivere systemet i 1.-4. gear og lade det være aktivt i 5.-7.
Start/Stop kan også deaktiveres.
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
På biler med DSG kan man desuden deaktivere systemet i 1.-4. gear og lade det være aktivt i 5.-7.
Start/Stop kan også deaktiveres.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system