Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med motoren?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto

Indlæg af Charlimike » 13. dec 2015, 17:41

Du må snart ligge en tur forbi Søren..
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto

Indlæg af farouche » 13. dec 2015, 17:53

Har haft det i en Golf VII med DSG...

Det fungerede da udemærket,men var nu ikke på den måde imponeret over det... I visse situationer kunne det være lidt irriterende når du ikke selv kunne bestemme om den skulle køre på 2 eller 4...

Problemet er mest ved jævn bykørsel på fartpilot hvor jeg tit synes den kan ramme lige omkring hvor den bør skifte fra 2-4 men ikke altid gør det.

Synes det er en unødvendig gimmick som jeg ikke tror reelt gør nogen forskel andet end på papiret...

Vil ikke vælge det igen, kan ikke se formålet med det, for meget fokus på udledning og for lidt fokus på køreglæde,og det gør det faktisk lidt svært pt at vælge en VAG med benzin...

Som mange skriver er det et meget fintfølende system der kan variere meget fra bil til bil, måske også p.g.a. hvordan man kører. Små detaljer kan gøre en forskel...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto

Indlæg af GaSelle » 30. dec 2015, 11:23

Har lige haft fornøjelsen af at prøve en Superb Combi 1.4 TSI ACT med manuelt gear. Jeg bemærkede slet ikke at ACT var slået til. Først da jeg skiftede om til forbrugsvisning i kørecomputeren, så jeg kunne se hvornår den gjorde det, kunne jeg fornemme at der skete et eller andet. Men da bilen var gennemvarm var det 100% umærkeligt, om den kørte på 2 eller 4 cylindre. Den går i øvrigt super godt, den motor.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med motoren?

Indlæg af gudhjem » 30. dec 2015, 13:19

Jeha skrev:Jeg har en Passat 1.4 tsi act - dog med DSG gear. Jeg er på ingen måde imponeret. Der er ujævn acceleration (både med 2 og 4 cylinder) samt rystelser ved 2-cylinderkørsel, så jeg vil aldrig købe med act igen!
Præcis min oplevelse, ellers er det jo en skøn motor, jeg skal dog aldrig have med act igen, for 2cyl mode ødelægger glæden totalt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat 1,4 tsi act manuel - er ejerne tilfredse med moto

Indlæg af GranTurismo » 30. dec 2015, 13:47

Til dem der har problemer med at ACT/CoD tydeligt mærkes, kan jeg oplyse at man nu har fundet ud af at deaktivere systemet. Der er dog mig bekendt endnu ikke nogen herhjemme som kan gøre det.

http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/

På biler med DSG kan man desuden deaktivere systemet i 1.-4. gear og lade det være aktivt i 5.-7.
Start/Stop kan også deaktiveres.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"