Pæreskift VW UP!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
u_bull
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 349 times

Pæreskift VW UP!

Indlæg af u_bull » 11. dec 2015, 16:40

D'herrer...

Kan i ikke give mig et "sanity-check"?
Er det mig der har urimeligt høje forventninger eller er jeg bare for nærig - eller hvad?

Situation:
Jeg vil skifte forlygte pærer i fruens VW Up!
Jeg har specifikt købt Philips Extreme Vision efter anbefaling.
Desværre kan jeg simpelthen ikke få stikkene af hverken højre eller venstre pære - som om de er groet fast :-(
Møgtræls, men jeg triller ned til det lokale VW Værksted i den tro at de da i hvert fald kan hjælpe...

Tilbuddet er:
Skift af pærer koster kr. 100 plus pærens pris.

Nu er jeg bare i den situation at jeg ikke vil have deres standardpære monteret - jeg vil have min indkøbte Philips Extreme Vision monteret...
"Jamen, så er det bare almindelig værkstedspris - alt efter hvor lang tid vi skal bruge skal du nok regne med 270 kroner plus moms pr. pære", siger den noget glatte værdstedssælger...

F*cking 675 kroner for at få skiftet to pærer...?? Så køber jeg sgu da hellere end ny bil :-)
På et eller andet plan havde jeg i min naivitet måske troet at de havde en "pæreskift-service" - bilen er jo trods alt købt hos dem og bliver serviceret hos dem...
Dér tog jeg fejl...

Jeg er meget vel klar over de kommercielle betragtninger - og at de jo "ikke kan leve af at arbejde gratis" og alt det der... Men come on... Kr. 675,-?

Slutteligt er spørgsmålet vel om der er et værksted i Nordsjælland der er mere rimelig med småting som pæreskift...??

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Pæreskift VW UP!

Indlæg af erlingvj » 11. dec 2015, 16:56

Udløs holdefjederen og tag pæren ud af parabolen med stik på. Herefter skulle adskillelsen være nem.

onlynumber1
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 3. jul 2008, 18:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pæreskift VW UP!

Indlæg af onlynumber1 » 11. dec 2015, 17:06

Stikket sidder ufattelig hårdt fast på UP'en, så du skal bare vrikke lidt godt med stikket, og ikke være bange for at tage lidt hårdt fat. Så kommer den af :)

u_bull
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 349 times

Re: Pæreskift VW UP!

Indlæg af u_bull » 11. dec 2015, 17:10

Halløj.

Tak for input.
erlingvj: Fjederen sidder fast på parabolen i den ene side, så pæren skulle i så fald "vippes" ud - og det er pæren for lang til. Der er ikke plads.
onlynumber1: Ok - jeg tager sgu et par papegøjetænger med ned til bilen - kan den læse det :-)

u_bull
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 349 times

Re: Pæreskift VW UP!

Indlæg af u_bull » 23. dec 2015, 00:40

Så fik jeg taget mig sammen - en papegøjetang hjalp...
...og fruen kunne sgu ovenikøbet se forskel fra de tidligere pærer - så det var det hele værd :-)

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Pæreskift VW UP!

Indlæg af peter w » 23. dec 2015, 08:25

Og jo, det er en fuldstændig urimelig holdning værkstedet har. Personligt ville jeg nok skrive et brev til ejeren af værkstedet og fortælle ham, at pga. denne absolutte mangel på venlighed overfor en loyal kunde, så vil du fremover købe biler og få dem serviceret et andet sted.
Når de kan finde på at tage 675 for et fem minutters arbejde, så tænk på, hvor meget de i øvrigt har "svindlet" dig for. Øv.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"