Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 30. dec 2015, 13:17

Er der ikke nogle tekniske forskelle fra 280 til 290 hestes udgaven? Jeg tænker specielt på om den nye måske har mekanisk LSD ligesom Golf7 GTI PP har i modsætning til GTI...

Mekanisk LSD er imo klart at foretrække frem for elektronisk som min Polo har.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 30. dec 2015, 13:32

NarkoKrig skrev:
Liste prisen jeg har fået oplyst er 482.000 kr. Synes også det lyder helt vildt for 10 HK, kan jeg nemt undvære, der er heller ikke ændret på dens topfart, eller 0-100 km/t eller noget. Den jeg vil have er ST, synes det er klart pænest! Hvad gav du for din? Og hvad er der i af udstyr?
Den endte i 505.000.- med rabatter etc.
Måtte smide lidt mere end 20% i udbetaling for at finanseringen ville være med på den da der var for så mange penge ekstraudstyr.

Ekstraudstyr:
Black edition.
Navigation.
Udvidet garanti.
Fuld læder.
Panorama.
Parkerings sensor (for og bag)

Hvis der er noget jeg har glemt har det nok ikke været vigtig :)
Okay det lidt andet udstyr jeg vil have. Det er for ca 54.000 kr. Hvor meget rabat fik du ca den gang? :-)

Jeg har nu været ude og prøve en FR TDI 184. Det bliver ihvertfald ikke den bil, da konen og jeg blev enige om, at der ikke rigtig er nogen forskel fra den 150 TDI vi har i dag, og det noget mere træk vi søger. Samt som konen siger, så er det ligesom at få vores Leon igen bare med diesel. Hvor Cupraen er lidt mere unik.
Vi skulle også have prøvet en Golf R, men den var desværre ikke hjemme ved forhandleren i Varde. Så den må vente på dig.
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 30. dec 2015, 13:34

GranTurismo skrev:Er der ikke nogle tekniske forskelle fra 280 til 290 hestes udgaven? Jeg tænker specielt på om den nye måske har mekanisk LSD ligesom Golf7 GTI PP har i modsætning til GTI...

Mekanisk LSD er imo klart at foretrække frem for elektronisk som min Polo har.
Jeg spørg sikkert dumt, men hvad er LSD? Gætter på det har noget med at mindske hjulspin, så der kan komme så mange kræfter ud, uden den slipper grebet? :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 30. dec 2015, 13:50

Muncken skrev:
GranTurismo skrev:Er der ikke nogle tekniske forskelle fra 280 til 290 hestes udgaven? Jeg tænker specielt på om den nye måske har mekanisk LSD ligesom Golf7 GTI PP har i modsætning til GTI...

Mekanisk LSD er imo klart at foretrække frem for elektronisk som min Polo har.
Jeg spørg sikkert dumt, men hvad er LSD? Gætter på det har noget med at mindske hjulspin, så der kan komme så mange kræfter ud, uden den slipper grebet? :-)
Du gætter rigtigt. Det står for Limited Slip Differential. Systemet gør at hvis et hjul laver hjulspin, så vil der i stedet bliver overført mere kraft til det hjul som har fat. Specielt i sving er det en kæmpe fordel. Teknisk set sker der vist det at differentialet låses så det hjul der laver hjulspin tvinges ned i samme omdrejninger som det hjul der har fat. De nye systemer er vist lidt mere avancerede end det, men grundlæggende er det dét som sker.

Prøv at se Top Gear afsnittet om Golf 7 GTI PP. Jeremy Clarkson mener nærmest den bryder de fysiske love... :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

NarkoKrig
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21. maj 2009, 16:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af NarkoKrig » 30. dec 2015, 14:42

Er der ikke nogle tekniske forskelle fra 280 til 290 hestes udgaven? Jeg tænker specielt på om den nye måske har mekanisk LSD ligesom Golf7 GTI PP har i modsætning til GTI...

Mekanisk LSD er imo klart at foretrække frem for elektronisk som min Polo har.
Ingen forskel, 290'eren er identisk med 280'er 2016 modellen, på nær de 10 heste.
Begge har Mekanisk diff.

Der er dog lidt forskel på 2015 modellen, men det mere ting som placering af AUX stik, størrelse på navi skærm (5.8" til 6.5") osv.
Seat Leon ST Cupra 2016.
3/2006 - Touran 2.0 140HK DSG - SOLGT

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"