Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:15

Hej Folkens.

Jeg søger lidt råd, og andre folks mening omkring mit næste bil køb. Som jeg håber folk vil være med til.

Jeg skal bruge en ny bil til om under 1 år ca. grunden til jeg allerede er ude nu, er af 2 årsager, den ene for at kunne se markedet i gennem og fordi der er lang leverings tid på den ene jeg har i tankerne. Køre i dag i en Passat variant 2.0 TDI 150 HK DSG, som er leaset.
De to biler jeg tænker på lige nu, er en Seat Leon Cupra 290 st DSG. Super lækker bil, som virkelig må siges at være lidt af en drømme bil, samt dejlig meget kraft overskud! Og så er den piv lækker!
Den anden bil er en Seat Leon FR 2.0 TDI 184 HK DSG. Synes jeg også er en flot bil, og der er også en del kræfter, dog ikke ligeså mange som i Cupraen.
Det der gør at jeg er i tvivl er at jeg køre 45.000 km pt om året, og derved er Cupraen i lån, benzin og grøn ejerafgift ca 2600 kr. Dyre at holde kørende om måneden frem for FR.
Cupraen er ca 2900 kr i benzin. 247 kr i grøn ejerafgift.
FR er ca 1700 kr i diesel 307 kr i grøn ejerafgift.
Der til kommer 5000 kr i lån over 6 år på FR og hvis det var Cupraen på 6522 kr. Hvor begge er med 20% i udbetaling.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det jeg ønsker af min næste bil, er at den skal se lidt sporty og ungdomlig ud, da jeg kun er 22 år. Samt så søger jeg noget med nogen kræfter i. Mit hjerte siger Cupra, men min fornuft siger FR.

Hvad er folks mening, hvad ville i selv vælge Og hvorfor? Samt er der andre gode bud med det jeg søger? :-)

Glæder mig til at høre fra de kloge hoveder herinde.
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Andersjensen » 28. dec 2015, 22:21

Muncken skrev:Hej Folkens.

Jeg søger lidt råd, og andre folks mening omkring mit næste bil køb. Som jeg håber folk vil være med til.

Jeg skal bruge en ny bil til om under 1 år ca. grunden til jeg allerede er ude nu, er af 2 årsager, den ene for at kunne se markedet i gennem og fordi der er lang leverings tid på den ene jeg har i tankerne. Køre i dag i en Passat variant 2.0 TDI 150 HK DSG, som er leaset.
De to biler jeg tænker på lige nu, er en Seat Leon Cupra 290 st DSG. Super lækker bil, som virkelig må siges at være lidt af en drømme bil, samt dejlig meget kraft overskud! Og så er den piv lækker!
Den anden bil er en Seat Leon FR 2.0 TDI 184 HK DSG. Synes jeg også er en flot bil, og der er også en del kræfter, dog ikke ligeså mange som i Cupraen.
Det der gør at jeg er i tvivl er at jeg køre 45.000 km pt om året, og derved er Cupraen i lån, benzin og grøn ejerafgift ca 2600 kr. Dyre at holde kørende om måneden frem for FR.
Cupraen er ca 2900 kr i benzin. 247 kr i grøn ejerafgift.
FR er ca 1700 kr i diesel 307 kr i grøn ejerafgift.
Der til kommer 5000 kr i lån over 6 år på FR og hvis det var Cupraen på 6522 kr. Hvor begge er med 20% i udbetaling.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det jeg ønsker af min næste bil, er at den skal se lidt sporty og ungdomlig ud, da jeg kun er 22 år. Samt så søger jeg noget med nogen kræfter i. Mit hjerte siger Cupra, men min fornuft siger FR.

Hvad er folks mening, hvad ville i selv vælge Og hvorfor? Samt er der andre gode bud med det jeg søger? :-)

Glæder mig til at høre fra de kloge hoveder herinde.
Vær lige opmærksom på at Cupra stiger/er steget med 70.000.

Jeg tager selv en FR her til foråret, er jeg næsten 100% på. De kan få 240-250 hk med remap, og så tror jeg godt man kan klare sig.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af C-hansen » 28. dec 2015, 22:24

Som 22 årig som dig havde jeg valgt Cupraen som jeg også gjorde da jeg var 24 år. Men som 30 årig idag havde jeg valgt en fr tdi.
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:27

Andersjensen skrev:
Muncken skrev:Hej Folkens.

Jeg søger lidt råd, og andre folks mening omkring mit næste bil køb. Som jeg håber folk vil være med til.

Jeg skal bruge en ny bil til om under 1 år ca. grunden til jeg allerede er ude nu, er af 2 årsager, den ene for at kunne se markedet i gennem og fordi der er lang leverings tid på den ene jeg har i tankerne. Køre i dag i en Passat variant 2.0 TDI 150 HK DSG, som er leaset.
De to biler jeg tænker på lige nu, er en Seat Leon Cupra 290 st DSG. Super lækker bil, som virkelig må siges at være lidt af en drømme bil, samt dejlig meget kraft overskud! Og så er den piv lækker!
Den anden bil er en Seat Leon FR 2.0 TDI 184 HK DSG. Synes jeg også er en flot bil, og der er også en del kræfter, dog ikke ligeså mange som i Cupraen.
Det der gør at jeg er i tvivl er at jeg køre 45.000 km pt om året, og derved er Cupraen i lån, benzin og grøn ejerafgift ca 2600 kr. Dyre at holde kørende om måneden frem for FR.
Cupraen er ca 2900 kr i benzin. 247 kr i grøn ejerafgift.
FR er ca 1700 kr i diesel 307 kr i grøn ejerafgift.
Der til kommer 5000 kr i lån over 6 år på FR og hvis det var Cupraen på 6522 kr. Hvor begge er med 20% i udbetaling.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det jeg ønsker af min næste bil, er at den skal se lidt sporty og ungdomlig ud, da jeg kun er 22 år. Samt så søger jeg noget med nogen kræfter i. Mit hjerte siger Cupra, men min fornuft siger FR.

Hvad er folks mening, hvad ville i selv vælge Og hvorfor? Samt er der andre gode bud med det jeg søger? :-)

Glæder mig til at høre fra de kloge hoveder herinde.
Vær lige opmærksom på at Cupra stiger/er steget med 70.000.

Jeg tager selv en FR her til foråret, er jeg næsten 100% på. De kan få 240-250 hk med remap, og så tror jeg godt man kan klare sig.
Har den nye pris, så de priser er efter stigningen på Cupra. Som er træls den er steget så voldsomt bare for 10 HK mere. Men sådan er det jo bare. Ja det helt okay HK, men så er det også lige at få det gjort, og tror ikke jeg tør gør det, før garantien er væk, og har kun bilen i 4 år ca. Da den så har gået 180.000 km.
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:28

C-hansen skrev:Som 22 årig som dig havde jeg valgt Cupraen som jeg også gjorde da jeg var 24 år. Men som 30 årig idag havde jeg valgt en fr tdi.
Hvad gjorde udslag i dit valg? Kan følge dig, FR er flot, men der bare lige det sidste over cupraen. Samt jeg har været forelsket i den fra første gang jeg så den :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. dec 2008, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Lamox » 28. dec 2015, 22:30

Hvis pengene er til det, så helt klart en Cupra. Det bliver aldrig økonomisk smart at købe sådan en bil - men uden tvivl sjovt.

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:35

Lamox skrev:Hvis pengene er til det, så helt klart en Cupra. Det bliver aldrig økonomisk smart at købe sådan en bil - men uden tvivl sjovt.
Pengene er der til, ellers ville den aldrig komme på tale. Nej der har du ret, og det er, det der trykker mig lidt. Det frister jo lidt at spare 2600 kr i drift omkostning og lån, med mindre i udbetaling. Men det kan igen blive dyrt, og træls forhold, hvis man sidder i en FR og tænker, hvorfor gjorde jeg det ikke. Nu hvor pengene er der til. Vi er nemlig kun 2 i huset. Så der ikke så mange andre og tænke på :-)

Men forholdet bliver nok også en del dyre i værditab på en Cupra frem for FR.
Senest rettet af Muncken 28. dec 2015, 22:37, rettet i alt 1 gang.
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 22:36

Det er jo en smags sag om man er til diesel eller ej. Personligt er jeg ikke.

Det er mit indtryk at efterspørgslen efter brugte dieselbiler er faldende, så måske vil TDI'en tabe mere i pris? Det er der sikkert også delte meninger om.

Det er mange penge at bruge på bil for en 22 årig, men kan godt følge dig. Man lever jo kun en gang. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke at en brugt G6 R måske kunne være et spændende alternativ. Så kan der måske blive lidt i overskud til en opsparing til hus eller ejerlejlighed...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:43

GranTurismo skrev:Det er jo en smags sag om man er til diesel eller ej. Personligt er jeg ikke.

Det er mit indtryk at efterspørgslen efter brugte dieselbiler er faldende, så måske vil TDI'en tabe mere i pris? Det er der sikkert også delte meninger om.

Det er mange penge at bruge på bil for en 22 årig, men kan godt følge dig. Man lever jo kun en gang. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke at en brugt G6 R måske kunne være et spændende alternativ. Så kan der måske blive lidt i overskud til en opsparing til hus eller ejerlejlighed...
Jeg er heller ikke den store fan af diesel, det er den første diesel jeg har, og det fordi det leasing. Men med mit kørsels behov kan jeg jo godt se fordelene i diesel, men jeg kan også være nervøs for at eje det selv, da man ikke kender fremtiden for diesel og tror ikke den bliver bedre, efter alt det med VW.

Det er rigtig mange penge for begge to. Dog er jeg i den heldige situation at det med hus ligger ca 3 år ude i fremtiden, og har nogen en i familien som kan bygge til en rigtig god pris, og de penge de ligger på en anden konto, end den til bilen. Så huset vil ikke blive forsinket eller ændret af den grund (som må siges at være en bedre investering) :-)
Hvad står sådan en G6 R i? Og kan man få den med noget udstyr i DK? :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Fonne
Medlem
Indlæg: 1314
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Fonne » 28. dec 2015, 22:45

Hvis du skal lease eller hente en lidt special bil så har mange herinde gode med Theis fra Specialcars, han har også en bruger herinde hvis det er ...

http://specialcars.dk/search-results/#headeranchor

Der også priseksempler på Golf R, GTD osv derinde.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Charlimike » 28. dec 2015, 22:48

Jeg har en chippet Fr 2.0 tdi 184. Det er en ret lækker motor at omgås. Min er med manuelt gear, og holder fint til de 502nm som den har. Kan ikke sige hvor langt den ville gå for dig, da vi ikke bruger vores Leon som pendler. Cupra har ret lang leveringstid. Jeg mener min var 3 mrd undervejs.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 22:59

Fonne skrev:Hvis du skal lease eller hente en lidt special bil så har mange herinde gode med Theis fra Specialcars, han har også en bruger herinde hvis det er ...

http://specialcars.dk/search-results/#headeranchor

Der også priseksempler på Golf R, GTD osv derinde.
Jeg fatter ikke helt det flexleasing som der bliver forslået på den side. Fx hvor mange km om året må man køre? Og hvis man ikke vil have bilen efter leasing, så tager de den bare og så er man helt færdig, ligesom almindelig leasing ved VW?
Charlimike skrev:Jeg har en chippet Fr 2.0 tdi 184. Det er en ret lækker motor at omgås. Min er med manuelt gear, og holder fint til de 502nm som den har. Kan ikke sige hvor langt den ville gå for dig, da vi ikke bruger vores Leon som pendler. Cupra har ret lang leveringstid. Jeg mener min var 3 mrd undervejs.
Det lyder også lækkert, den går nok længere end cupraen, og billigere i brændstof ;-) Det med leveringstiden er jeg klar over, det er også derfor jeg er ude nu, da jeg så har 8-10 mdr til at få den til Danmark. Hvordan går bilen i forhold til før? Altså tid fra 0-100 ca? Og har du ikke været på nogen lang ture, hvor du har set hvad den sagde du havde kørt literen? :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Fonne
Medlem
Indlæg: 1314
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Fonne » 28. dec 2015, 23:04

Der står en hel del om fx Flexleasing på siden, og ellers vil Theis helt sikkert også svare dig præcis og rådgive dig til hvad der passer bedst til dig behov ;)

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af tvartou » 28. dec 2015, 23:04

Hvordan med forsikringen i din alder? Er der forskel der?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 23:08

Der er 3 til salg på bilbasen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2547450
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2698589
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2713613

Hvis du er interesseret i 0-100 tider så mener jeg en Golf R er vejen frem, da den har 4motion. Der skal vist ikke pilles ret meget ved sådan en for at få den under 4,5 sekund.

Jeg har prøvet den ene af dem der er på Theis' side. Da var den tunet til ca. 400 Hk og lå svjh. omkring 4 sekunder til 100.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af farouche » 28. dec 2015, 23:08

Muncken skrev:
Jeg fatter ikke helt det flexleasing som der bliver forslået på den side. Fx hvor mange km om året må man køre? Og hvis man ikke vil have bilen efter leasing, så tager de den bare og så er man helt færdig, ligesom almindelig leasing ved VW?
Der er to typer flexleasing

Finansiel:
hvor leasingselskabet blot står for det finansielle og det svarer til at du ejer bilen. Dvs ingen km begrænsning ingen betaling for skader ved aftale ophør, men til gengæld indestår du selv for restværdien ved aftale slut, hvis du ikke forlænger den, og skal som sådan selv videreformidle bilen.

Operationel:
Hvor leasingselskabet indestår for restværdien, men til gengæld er der km begrænsning og skader vil blive vurderet i forhold til værditab.

De fleste tilbyder finansiel flexleasing ikke så mange der gør det andet da bøvlet og forpligtelser er større..

Det er sådan jeg har forstået det.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 23:09

Fonne skrev:Der står en hel del om fx Flexleasing på siden, og ellers vil Theis helt sikkert også svare dig præcis og rådgive dig til hvad der passer bedst til dig behov ;)
Okay, for nu faldte jeg over en RS6 Avant fra 2010, med kun 94.000 km, og kigger så på prisen og tænker, der noget her jeg ikke fatter med prisen om måneden og restværdi efter 12 mdr. :-D
tvartou skrev:Hvordan med forsikringen i din alder? Er der forskel der?
Der ingen forskel 6500 kr om året for begge :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 23:18

farouche skrev:
Muncken skrev:
Jeg fatter ikke helt det flexleasing som der bliver forslået på den side. Fx hvor mange km om året må man køre? Og hvis man ikke vil have bilen efter leasing, så tager de den bare og så er man helt færdig, ligesom almindelig leasing ved VW?
Der er to typer flexleasing

Finansiel:
hvor leasingselskabet blot står for det finansielle og det svarer til at du ejer bilen. Dvs ingen km begrænsning ingen betaling for skader ved aftale ophør, men til gengæld indestår du selv for restværdien ved aftale slut, hvis du ikke forlænger den, og skal som sådan selv videreformidle bilen.

Operationel:
Hvor leasingselskabet indestår for restværdien, men til gengæld er der km begrænsning og skader vil blive vurderet i forhold til værditab.

De fleste tilbyder finansiel flexleasing ikke så mange der gør det andet da bøvlet og forpligtelser er større..

Det er sådan jeg har forstået det.
Okay, så man køber egenligt bilen, køre på leasing så længe man vil, hver gang der er gået 12 mere genforhandler man, er det rigtig forstået? Og hvis man vil af med bilen, skal man selv sørge for at sælge den til den forventet restværdi, for man ikke går ud med en tab? :-) ud over din ydelse om mdr. Og første gangs ydelsen? :-)
GranTurismo skrev:Der er 3 til salg på bilbasen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2547450
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2698589
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2713613

Hvis du er interesseret i 0-100 tider så mener jeg en Golf R er vejen frem, da den har 4motion. Der skal vist ikke pilles ret meget ved sådan en for at få den under 4,5 sekund.

Jeg har prøvet den ene af dem der er på Theis' side. Da var den tunet til ca. 400 Hk og lå svjh. omkring 4 sekunder til 100.
Det ser jo også lidt lækkert ud. Og ja jeg går op i 0-100 km/t tid, da jeg synes det er noget af det sjove ved en bil i DK, da man ikke kan bruge top hastigheden, andet end når man køre gennem Tyskland. Me når jeg kigger på dem, så tænker jeg der ikke er så meget længere op til en helt ny bil som cupraen, og FR ligger måske lidt under, og begge biler har bedre økonomi, dog ikke det store for cupraen :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af farouche » 28. dec 2015, 23:22

Både og..

I aftalen er der en scrapværdi. Det er den leasing selskabet skal have, så er bilen din. Du kan så reelt sælge den u. afg. for mere end det og score lidt, eller mindre og tabe lidt. Sådan er det, selskabet sikrer sig på den måde i aftalen, men tilgengæld har du bilen som om det var din egen.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 23:24

Muncken skrev:
GranTurismo skrev:Der er 3 til salg på bilbasen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2547450
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2698589
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2713613

Hvis du er interesseret i 0-100 tider så mener jeg en Golf R er vejen frem, da den har 4motion. Der skal vist ikke pilles ret meget ved sådan en for at få den under 4,5 sekund.

Jeg har prøvet den ene af dem der er på Theis' side. Da var den tunet til ca. 400 Hk og lå svjh. omkring 4 sekunder til 100.
Det ser jo også lidt lækkert ud. Og ja jeg går op i 0-100 km/t tid, da jeg synes det er noget af det sjove ved en bil i DK, da man ikke kan bruge top hastigheden, andet end når man køre gennem Tyskland. Me når jeg kigger på dem, så tænker jeg der ikke er så meget længere op til en helt ny bil som cupraen, og FR ligger måske lidt under, og begge biler har bedre økonomi, dog ikke det store for cupraen :-)
Ja umiddelbart lyder det dyrt i sammenligning med en ny Cupra. Men Golf R er jo også noget dyrere i nypris. En ny G7R koster 7-800k med lidt udstyr.

Du skal tænke på at en brugt G6 R har smidt det værste af nyprisen og vil derfor ikke tabe helt så meget i værdi efter 4 år som en ny bil af samme kaliber.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 23:31

GranTurismo skrev:
Muncken skrev:
GranTurismo skrev:Der er 3 til salg på bilbasen.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2547450
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2698589
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... 4m/2713613

Hvis du er interesseret i 0-100 tider så mener jeg en Golf R er vejen frem, da den har 4motion. Der skal vist ikke pilles ret meget ved sådan en for at få den under 4,5 sekund.

Jeg har prøvet den ene af dem der er på Theis' side. Da var den tunet til ca. 400 Hk og lå svjh. omkring 4 sekunder til 100.
Det ser jo også lidt lækkert ud. Og ja jeg går op i 0-100 km/t tid, da jeg synes det er noget af det sjove ved en bil i DK, da man ikke kan bruge top hastigheden, andet end når man køre gennem Tyskland. Me når jeg kigger på dem, så tænker jeg der ikke er så meget længere op til en helt ny bil som cupraen, og FR ligger måske lidt under, og begge biler har bedre økonomi, dog ikke det store for cupraen :-)
Ja umiddelbart lyder det dyrt i sammenligning med en ny Cupra. Men Golf R er jo også noget dyrere i nypris. En ny G7R koster 7-800k med lidt udstyr.

Du skal tænke på at en brugt G6 R har smidt det værste af nyprisen og vil derfor ikke tabe helt så meget i værdi efter 4 år som en ny bil af samme kaliber.
Nej det har du selvfølgelig ret i, der vil Golf måske vinde i sidste end når det hele er regnet med. Og man kan sige at 50.000 km Ikke er meget, det jo bare et år mindre for mit ejerskab måske. Men så er der det med garantien som er udløbet, som det ikke er på en ny, samt man ikke ved hvordan bilen er blevet plejet, det er grunden til jeg har det bedst med ny køb. Er bange for at ende som nogen der sidder med uhyggelige værksteds regninger. Men en Golf R ejer har måske nok pudset lidt mere om sin bil, end hvis det havde været en Golf variant 1.2 TSI :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 23:32

farouche skrev:Både og..

I aftalen er der en scrapværdi. Det er den leasing selskabet skal have, så er bilen din. Du kan så reelt sælge den u. afg. for mere end det og score lidt, eller mindre og tabe lidt. Sådan er det, selskabet sikrer sig på den måde i aftalen, men tilgengæld har du bilen som om det var din egen.
Okay, jeg må nok heller få fat i ham Theis, og høre om han ikke vil forklare mig alle fordele og ulemper, samt hvad der passer til mig, for i mit hovede sådan som du siger det, kunne det godt lyde spænende :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af C-hansen » 28. dec 2015, 23:36

Muncken skrev:
C-hansen skrev:Som 22 årig som dig havde jeg valgt Cupraen som jeg også gjorde da jeg var 24 år. Men som 30 årig idag havde jeg valgt en fr tdi.
Hvad gjorde udslag i dit valg? Kan følge dig, FR er flot, men der bare lige det sidste over cupraen. Samt jeg har været forelsket i den fra første gang jeg så den :-)
Valget var ret nemt. Cupraen var den fedeste model så den valgte jeg og havde den i 5 år.
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af farouche » 28. dec 2015, 23:45

Har prøvet at forstå det, men det kan som sagt være at jeg tager fejl ;)

Fordelen ved leasing som f.eks. VW tilbyder (en form for operationel leasing) er at du kan være flintrende ligeglad med gensalgsværdi du har din aftale og kan aflevere bil og nøgler når den udløber. Dog vil selskabet taksere evt. skader.
Dette tager de sig naturligvis betalt for da de løber en potentiel risiko.

Ved finansiel leasing f.eks. igennem Specialcars (De er ikke leasingselskab, de er eksperter i import af biler og formidler leasing ydelser) giver de dig mulighed for at hente den helt rette bil hjem, og at du kan betale en del af afgiften løbende så du reelt set kun binder dig for rest værdien uden afgift, den løbende afgift samt nogle udgifter til selskabet. Dog skal du jo tænke lidt i gensalgsværdi, da du efter aftalen har tre muligheder: Forlænge aftalen ud fra den nye restværdi, sælge bilen uden afgift eller betale den fulde rest afgift.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2015, 23:48

Muncken skrev:Nej det har du selvfølgelig ret i, der vil Golf måske vinde i sidste end når det hele er regnet med. Og man kan sige at 50.000 km Ikke er meget, det jo bare et år mindre for mit ejerskab måske. Men så er der det med garantien som er udløbet, som det ikke er på en ny, samt man ikke ved hvordan bilen er blevet plejet, det er grunden til jeg har det bedst med ny køb. Er bange for at ende som nogen der sidder med uhyggelige værksteds regninger. Men en Golf R ejer har måske nok pudset lidt mere om sin bil, end hvis det havde været en Golf variant 1.2 TSI :-)
Ja der er nok ingen tvivl om at der bliver pudset og nusset noget mere for en R end en 1,2'er :D

4motion er sgu effektivt. Jeg tvivler på at du kan få en Cupra under 5 sekunder til 100, selvom den er peppet til over 400 Hk. Det vil bare gå op i hjulspin det hele - også selvom den har mekanisk LSD.

Der er selvfølgelig altid en risiko for at det kan gå i stykker og så er det rart at have garantien i baghånden. På den anden side behøves man ikke spekulere i at garantien bortfalder, hvis man får den optimeret.

Du kan prøve at kigge i Martins tråd. Det er en af dem Theis har til salg:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=91104
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Muncken » 28. dec 2015, 23:57

GranTurismo skrev:
Muncken skrev:Nej det har du selvfølgelig ret i, der vil Golf måske vinde i sidste end når det hele er regnet med. Og man kan sige at 50.000 km Ikke er meget, det jo bare et år mindre for mit ejerskab måske. Men så er der det med garantien som er udløbet, som det ikke er på en ny, samt man ikke ved hvordan bilen er blevet plejet, det er grunden til jeg har det bedst med ny køb. Er bange for at ende som nogen der sidder med uhyggelige værksteds regninger. Men en Golf R ejer har måske nok pudset lidt mere om sin bil, end hvis det havde været en Golf variant 1.2 TSI :-)
Ja der er nok ingen tvivl om at der bliver pudset og nusset noget mere for en R end en 1,2'er :D

4motion er sgu effektivt. Jeg tvivler på at du kan få en Cupra under 5 sekunder til 100, selvom den er peppet til over 400 Hk. Det vil bare gå op i hjulspin det hele - også selvom den har mekanisk LSD.

Der er selvfølgelig altid en risiko for at det kan gå i stykker og så er det rart at have garantien i baghånden. På den anden side behøves man ikke spekulere i at garantien bortfalder, hvis man får den optimeret.

Du kan prøve at kigge i Martins tråd. Det er en af dem Theis har til salg:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=91104
Ja garantien bortfalder ved opgradering, men vælger jeg en Cupra eller Golf R, er det ikke meningen at opgrader dem, da jeg ikke selv kan lave det store på bilerne. Så min forventning til en Cupra under 5 sek er der heller ikke, og heller ikke med en Golf R, men det ville nok være nemmere at få en Golf R der ned pga 4 motion, som jeg også godt kan se det fede i. og er garantien bortfaldet alligevel, så er det kun skrækken fra om det holder til det, der afholder mig fra at chiptune den. :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 29. dec 2015, 00:04

Her er lige et billede fra s. 14 i Martins tråd:

Billede

Jeg må sgu indrømme at selvom jeg er meget ældre end 22, så skreg jeg af grin indvendigt da jeg fik lov at skyde den af. Min kæreste som også var med på turen smilte også bredt i en uge efter (overdrivelse fremmer forståelsen).

Den skød fra udstødningen ved hvert gearskifte. Det bliver jeg nok aldrig for gammel til at synes er fedt... :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af styker » 29. dec 2015, 00:21

En G6R er nok ikke sagen med et kørselsbehov på 45k om året med et snit på under 10
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Og der vil jeg også tro at cupra nok vil have noget sværere ved at holde et forbrug ii nærheden af det opgivne end FRtdi så den difference du har regnet er nok større når man ser det virkelige forbrug.
Ellers lav dine beregninger udfra spritmonitors gennemsnit på de aktuelle modeller.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af GranTurismo » 29. dec 2015, 00:57

Det er ikke fordi jeg vil prøve at bilde nogen ind at man kan få en Golf R til at køre 15-20 km/l, men man skal måske tage forbruget på Spritmonitor med et gran salt, da high-performance biler ofte får lov at spadsere lidt hurtigere end de danske fartgrænser, da der jo i Tyskland er mange steder uden hastighedsbegrænsning.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Fonne
Medlem
Indlæg: 1314
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 169 times

Re: Mening om bil valg. Cupra vs FR eller

Indlæg af Fonne » 29. dec 2015, 00:59

Syntes generelt ikke at Spritmonitor passer ret godt til et alm forbrug, det ihvertfald væsentlig lavere tal ofte end hvad man kan åbne bare ved rimelig fornuftig kørsel.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"