aknedude skrev:Super, fedt at det kan løses. kan du ikke smide et billede op, så vi kan se hvad du har gjort ved dit stik.Sasquatch1976 skrev:Som lille input til det med frosne ladestik (samt at være GTE ejer) kan jeg informere om at jeg også på Norsk forum læste om deres udfordringer. De bliver jo som bekendt ramt lidt før os stakkels Danskere da de ligger lidt mere mod nord. Derfor kunne jeg forberede mig lidt.
Jeg sleb en marginal smule af mit ladestik hele vejen rundt med en Dremel. (0.2-0.3mm) Lavede plastik finishen helt glat lakerede stikket samt brugt noget teflon spray (Wüerth). Det har ikke været frosset fast en eneste gang. Jeg har dog "kun" haft -7 -9 grader der hvor jeg har opholdt mig.
Jeg har en ladeboks (selv fabrikeret Open EVSE / Mainpine), men med helt almindeligt 5m fastmonteret ladekabel Type 2. Dette har ikke været frosset fast.
Målt med digital skydelære er dette kabel også marginalt (understreget 'marginalt') mindre end VW stock. Dette har ikke været frosset fast, men er også placeret i garage så dermed tørt.
Overfladen på dette kabel (Fra Rolec) er også meget glat i forvejen og af en anden plast sammensætning (uden jeg har det store plaststøber certifikat)
Måske denne info kan anvendes til inspiration. Jeg har som sagt ikke haft anvendt stock kabler i frost og uden efterbehandling, men jeg tænker at jeg formodentlig ikke bar er "heldig"
Jo da. 'Der er nu ikke så meget i det. Købte sådan en Dremel pakke med ca. 1 mio. tilbehørs dimser i.
Nogen af dem er sådan nogen sandpapir ruller der monteres på en gummidims (meget teknisk værktøjs beskrivelse her).
Sluttede af med noget sandpapir korn 200 for at glatte ud da der kom spor af den roterende spindel der kun er ca 2-3cm bred/lang. Afsluttede med teflon spray.
Jeg fikser et billede eller to