Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere det)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Sasquatch1976
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. maj 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af Sasquatch1976 » 10. feb 2016, 21:07

aknedude skrev:
Sasquatch1976 skrev:Som lille input til det med frosne ladestik (samt at være GTE ejer) kan jeg informere om at jeg også på Norsk forum læste om deres udfordringer. De bliver jo som bekendt ramt lidt før os stakkels Danskere da de ligger lidt mere mod nord. 8-) Derfor kunne jeg forberede mig lidt.

Jeg sleb en marginal smule af mit ladestik hele vejen rundt med en Dremel. (0.2-0.3mm) Lavede plastik finishen helt glat lakerede stikket samt brugt noget teflon spray (Wüerth). Det har ikke været frosset fast en eneste gang. Jeg har dog "kun" haft -7 -9 grader der hvor jeg har opholdt mig.

Jeg har en ladeboks (selv fabrikeret Open EVSE / Mainpine), men med helt almindeligt 5m fastmonteret ladekabel Type 2. Dette har ikke været frosset fast.

Målt med digital skydelære er dette kabel også marginalt (understreget 'marginalt') mindre end VW stock. Dette har ikke været frosset fast, men er også placeret i garage så dermed tørt.
Overfladen på dette kabel (Fra Rolec) er også meget glat i forvejen og af en anden plast sammensætning (uden jeg har det store plaststøber certifikat)

Måske denne info kan anvendes til inspiration. Jeg har som sagt ikke haft anvendt stock kabler i frost og uden efterbehandling, men jeg tænker at jeg formodentlig ikke bar er "heldig"
Super, fedt at det kan løses. kan du ikke smide et billede op, så vi kan se hvad du har gjort ved dit stik.

Jo da. 'Der er nu ikke så meget i det. Købte sådan en Dremel pakke med ca. 1 mio. tilbehørs dimser i.

Nogen af dem er sådan nogen sandpapir ruller der monteres på en gummidims (meget teknisk værktøjs beskrivelse her).

Sluttede af med noget sandpapir korn 200 for at glatte ud da der kom spor af den roterende spindel der kun er ca 2-3cm bred/lang. Afsluttede med teflon spray.

Jeg fikser et billede eller to
Nuværende biler
2019: Tesla Model 3 LR AWD
2015: Skoda Fabia 3

Tidligere biler
2016: Golf MK7 GTE
2015: Tesla Model 90S
2008: Mercedes E 280 CDI Havde ALT udstyr!!
2005: Fransk crap - Ikke nævneværdigt

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 09:33

Så er der opdatering, VW køber bilen tilbage til samme pris som jeg købte den for og levere en ny, jeg skal betale 1 kr pr kørt km i den gamle og får derved lov til at kører videre i den frem til levering af den nye.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af Martin1986 » 1. mar 2016, 09:37

fjeppe skrev:Så er der opdatering, VW køber bilen tilbage til samme pris som jeg købte den for og levere en ny, jeg skal betale 1 kr pr kørt km i den gamle og får derved lov til at kører videre i den frem til levering af den nye.
Fin aftale.

Hvornår får du den nye?
Nuværende bil: BMW F11 530D

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 10:11

De skulle ringe idag omkring bestilling af den nye, jeg overvejer og få den på hvide plader, såfremt de kan lave den til en fornuftig pris som en slags kompensation for ulejligheden.

Men de var meget flinke og hjælpsomme, idag er lidt dommes dag om jeg bliver bare en tilfreds kunde eller super tilfreds kunde.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af Korreborg » 1. mar 2016, 11:03

fjeppe skrev:såfremt de kan lave den til en fornuftig pris som en slags kompensation for ulejligheden.
Og du mener ikke at det er kompensation, at du kører i en 300.000 kroners bil til 1 kr pr. km?
Det er da en MONSTER fed deal. Og har du lånt til bilen, så har du afbetalt noget, og får nu en ny som er mere værd.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af Villanyi » 1. mar 2016, 11:09

Du skulle bare have købt den af mig :mrgreen: :mrgreen:
Mvh.
Micki


Das Auto

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 11:30

Korreborg skrev:
fjeppe skrev:såfremt de kan lave den til en fornuftig pris som en slags kompensation for ulejligheden.
Og du mener ikke at det er kompensation, at du kører i en 300.000 kroners bil til 1 kr pr. km?
Det er da en MONSTER fed deal. Og har du lånt til bilen, så har du afbetalt noget, og får nu en ny som er mere værd.
Det ved jeg nu ikke, slut resultatet bliver det samme for mig i sidste ende, tabet på den nye bliver jo det samme når jeg har haft den i 4 år, forskellen er bare at jeg har været GTE ejer i 4,5 år til den tid.

Problemet er at jeg må nu fremskyde hvideplade projektet da jeg ellers ikke når at kører på papegøjeplader i en helt år som oprindelig planlagt, så det er ikke fordi jeg står med armene over hovedet og jubler fordi jeg får lov til at kører i den gamle til 1kr pr. kørt km, husk på det er ikke mig der har lavet en fejl her!

Jeg havde fortrukket at få eftermonteret den manglende komponent og fortsat med den nuværende bil, det havde været billigere på den lange bane for mig, jeg får jo ikke noget bedre end det jeg allerede har, udover at e-remote kommer til at fungere.
Senest rettet af fjeppe 1. mar 2016, 11:34, rettet i alt 2 gange.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af fjeppe » 1. mar 2016, 11:31

Villanyi skrev:Du skulle bare have købt den af mig :mrgreen: :mrgreen:
Fejlen er sket hos Semler og ikke forhandleren, så det det er hip som hap.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Kan e-remote eftermonteres (Fabrikken glemte og montere

Indlæg af fjeppe » 7. mar 2016, 20:21

Nå, de kunne tilbyde mig en yderligere rabat på 1500kr i forhold til det oprindelig tilbud jeg fik på den tilbage i 2015. :o Så det blev en pæn dyr fejl alligevel, er lidt i tvivl om jeg blot skal leve med at e-remote ikke fungere, for ved sgu ikke om jeg har råd til at lave dette stunt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"