Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af ph » 19. feb 2017, 11:09

senorkaka skrev:I forbindelse med at jeg har fået skiftet min forrude pga et stenslag, kom jeg til at se at min motorhjelm "hænger" lidt i den ene side. Jeg er sikker på det må have været sådan fra fabrikken, da den vel kun har været åbnet for at fylde sprinklervæske på :) Det er ikke sket under rude skift da jeg har billeder fra før hvor man kan se at det er på samme måde.
I venstre side sider den som den skal og flugter med siden, men i højre side er det som om den er presset lidt ned og sidder 2 mm under kanten.

Er det kun mig der har det problem, og ville i kontakte audi for at få det udbedret ?

man kan ane det på billedet hvor det måske ikke ser ud af så meget, men når man står og kigger på det generer det mig.
Det er helt sikkert ikke sket i forbindelse med rudeskift!
Den ligger fint i pass. siden =Højre side af bilen
det ser ud som om at stop skal justeres i førersiden= venstre side af bilen
måske skal der justeres lidt på låsen i samme omgang ...hvis du uden vold kan løfte hjørnet op hvor det skal være så er det bare at justere stoppet så klappen har noget at hvile på, og så kan du enten vælge at gøre det selv, eller at køre til Audi og håbe på at de vælger ikke at flå dig
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
senorkaka
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 28. apr 2016, 05:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af senorkaka » 19. feb 2017, 11:11

Møbbe skrev:Har lige været i carporten og tjekke min - og den sidder helt lige.

Kan det tænkes de har måtte "pille" ved frontklappen, da de skiftede ruden, og måske ikke har fået den sat 100% korrekt ? Der er ekstra gennemgang af A5èrne når de forlader fabrikken - her ville det være spottet!
Det var også min første tanke, men billedet er fra oktober lang tid før rudeskift..


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
senorkaka
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 28. apr 2016, 05:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af senorkaka » 19. feb 2017, 11:14

TorbenRasmussen skrev:Jeg har fået skiftet ruden på min A4'er og de havde ikke nogen forbehold dengang. Den flækkede i øvrigt også ved kameraet øverst... det var en dyr omgang! Jeg mener jeg selv måtte give 2.700 kr og det er med 1/3 selvrisiko, så det har været over 8.000 kr.
jeg spurgte ved carglass hvad ruden kostede, hun sagde 5800,- så vidt jeg husker. Jeg måtte smide 2900 i selvrisiko. Fik den dog skiftet ved danglass da carglass ikke havde tid før efter nytår og vi skulle til Berlin den 29. Dec Billede


Sent from my iPad using Tapatalk

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af superbeszzz » 19. feb 2017, 13:43

Møbbe skrev:Jeg fik meldingen som service i dag - om 2000km.

Ved "vi" om det er muligt at få en gratis lånebil, så man kan komme på job - eller drømmer jeg ?

Alternativt vil jeg bare vente - det er jo egentlig bare et olieskift. Bilen har i skrivende stund gået 19400km.

Jeg bookede via Audi Insight Appen - det fungerer helt perfekt ;)
Min har gået 20.500 og den melder 5.500 til service. Du må køre som om du var 20. 8-)
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af ph » 19. feb 2017, 14:25

senorkaka skrev:
Møbbe skrev:Har lige været i carporten og tjekke min - og den sidder helt lige.

Kan det tænkes de har måtte "pille" ved frontklappen, da de skiftede ruden, og måske ikke har fået den sat 100% korrekt ? Der er ekstra gennemgang af A5èrne når de forlader fabrikken - her ville det være spottet!
Det var også min første tanke, men billedet er fra oktober lang tid før rudeskift..


Sent from my iPad using Tapatalk
Ham der skulle spotte det, var nok til pause da bilen rullede igennem hallen :P
Møbbe har du undersøgt om din er en onsdagsbil :ugeek:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af TorbenRasmussen » 19. feb 2017, 14:59

Min er også "lige"
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
JMD
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 3. apr 2016, 14:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af JMD » 19. feb 2017, 20:50

diskoboy skrev:Har været med til adskillige rudeskift (ikke at jeg selv alene ville kaste mig ud i den opgave)

Motorhjelmen åbnes men skal på ingen måde justeres.

Ruderne kan sagtens skiftes - og limen fjernes 99,9% så det med at den bliver tykkere for hvert rudeskift er vist bare et spg om at vedkommende der skifter laver sit arbejde ordenligt.

JMD (og andre) - husk at få kalibreret kameraet efterfølgende. Dvs det duer ikke at få skiftet ruden på parkeringspladsen hjemme eller på ens arbejdsplads...
Hvad er det der skal kalibreres?

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af nellemanngro » 19. feb 2017, 20:53

JMD skrev:
diskoboy skrev:Har været med til adskillige rudeskift (ikke at jeg selv alene ville kaste mig ud i den opgave)

Motorhjelmen åbnes men skal på ingen måde justeres.

Ruderne kan sagtens skiftes - og limen fjernes 99,9% så det med at den bliver tykkere for hvert rudeskift er vist bare et spg om at vedkommende der skifter laver sit arbejde ordenligt.

JMD (og andre) - husk at få kalibreret kameraet efterfølgende. Dvs det duer ikke at få skiftet ruden på parkeringspladsen hjemme eller på ens arbejdsplads...
Hvad er det der skal kalibreres?
Kameraet i ruden

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af diskoboy » 19. feb 2017, 21:05

Hvis ruden monteres 100% samme sted er det jo lige meget, men 2 mm forskel giver en pæn stor forskel på 60-70 meters afstand
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 20. feb 2017, 11:35

superbeszzz skrev:
Møbbe skrev:Jeg fik meldingen som service i dag - om 2000km.

Ved "vi" om det er muligt at få en gratis lånebil, så man kan komme på job - eller drømmer jeg ?

Alternativt vil jeg bare vente - det er jo egentlig bare et olieskift. Bilen har i skrivende stund gået 19400km.

Jeg bookede via Audi Insight Appen - det fungerer helt perfekt ;)
Min har gået 20.500 og den melder 5.500 til service. Du må køre som om du var 20. 8-)

Den kommer til at have gået knapt 22.000km - det er egentlig ok. Den pendler til KBH hver dag, men når ungerne skal i skole, så er jeg sikker på den forholdsvis korte tur, trækker lidt ned.


En ting jeg er specielt glad for, at jeg har fået Olie temp i F.I.S efter Diskoboy har kodet bilen - så man kan behandle "hende" ordentligt, med varm olie inden man kører friskt.

Jeg fik i øvrigt klargjort bilen indvendigt i går - jeg har en kammerat med et kæmpe garageanlæg hvor man kan stå i tørvejr, så startede ferien med den helt store tur...den står som da vi hentede den :P

Nu må det godt blive forår, så de "grimme" gummimåtter kan komme ud, og der kan komme lidt ordentligt alu på den 8-)
Vedhæftede filer
kabine1.JPG
kabine1.JPG (90.08 KiB) Vist 3080 gange
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
senorkaka
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 28. apr 2016, 05:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af senorkaka » 20. feb 2017, 22:13

nå men jeg fik luret under hjelmen og rigtigt nok som nævnt var den plastik stopper i den ene side noget lavere end den anden.. men det var nemt at justere så nu er den som den skal være :)

Mange tak for hjælpen :)

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 2. mar 2017, 11:07

Har lige været til første service - og jeg havde muligheden for at sparke lidt dæk på den nye 5èr.....

Jeg er ret misundelig på den, da det er muligt at få El- bagsmæk.

Det ser ud som om selve "dæmperne" er motorerne/drivkraften - måske det er muligt at finde en lignende løsning til vores ?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af TorbenRasmussen » 2. mar 2017, 12:53

Ja, det er en lidt lækker feature. Men har den ikke noget ekstra i form af sensor for om den åbner op i noget? Eller er det kun hos MB de er så avancerede?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 2. mar 2017, 13:00

TorbenRasmussen skrev:Ja, det er en lidt lækker feature. Men har den ikke noget ekstra i form af sensor for om den åbner op i noget? Eller er det kun hos MB de er så avancerede?

Jeg ved det ikke - jeg kunne umiddelbart ikke se noget "ekstra". Men den har muligvis en føler som registrerer om den støder på noget.

-Den havde i øvrigt læder og Alcantara i "antrasit" gråt, og tror umiddelbart det bliver den samme kombi jeg vælger til min...hvis jeg må få lidt flere lommepenge af fruen :mrgreen:
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af GaSelle » 2. mar 2017, 13:21

TorbenRasmussen skrev:Ja, det er en lidt lækker feature. Men har den ikke noget ekstra i form af sensor for om den åbner op i noget? Eller er det kun hos MB de er så avancerede?
Sensoren sidder i "gascylindrene/aktuatorerne" på en VAG.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af diskoboy » 2. mar 2017, 13:39

GaSelle skrev:
TorbenRasmussen skrev:Ja, det er en lidt lækker feature. Men har den ikke noget ekstra i form af sensor for om den åbner op i noget? Eller er det kun hos MB de er så avancerede?
Sensoren sidder i "gascylindrene/aktuatorerne" på en VAG.
På en Skoda og A5 :-)

På VW Passat, Audi A4 Avant / A6 / Q5 / Q7 sidder der 2 store motorer mellem de 2 hængsler til bagklappen.

Sensorer til at åbne den via fødderne sidder som en lang sensor på ca. 1 meter i bagkofangeren. Samme enhed som bruges i Passat B7.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 7. mar 2017, 09:55

Så er der bestilt tid til at få læder i bilen.

Bilen afleveres på mandag, og så er den klar fredag eftermiddag.


- Jeg har været en del overvejelser igennem, mht farver o.s.v - men jeg må nok tilstå, at jeg er ret kedelig, så valget er faldet på en sort læderkabine, med sorte syninger.
Jeg havde egentlig planlagt at jeg ville have alcantara i midten, samt dørsider, men det syntes fruen ikke var pænt, og det er også svære at holde pænt end alm læder.

Jeg har fået forskellige typer læder med hjem, hvor de har syet med forskellige farver tråd, og da syningerne i rat/gear manchet er sort, bliver det også sort i sæderne.
Den type sort der er valgt, er identisk med farven på instrumentbordet - altså ikke "sort sort".
Der er en stor annoncen om dem der skal lave det, i dagens udgave af "Egedals lokal sprøjte"

http://sn.dk/Egedal/De-klaeder-biler-og ... kel/639351
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af TorbenRasmussen » 7. mar 2017, 09:58

Jeg skal altså have et kig når den er færdig. Gerne med konen, så hun kan overtales...

Hvad endte prisen så på - og droppede du så helt at få beklædt siderne?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 7. mar 2017, 10:09

TorbenRasmussen skrev:Jeg skal altså have et kig når den er færdig. Gerne med konen, så hun kan overtales...

Hvad endte prisen så på - og droppede du så helt at få beklædt siderne?

Sider bliver beklædt med samme læder, som der kommer på sæderne :)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

K75
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 29. apr 2016, 22:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af K75 » 7. mar 2017, 10:42

Slet ikke misundelig
2016 Audi A5 Sportsback Limited Edition
2009 VW Polo TDi (105 hk)
1963 Fiat 500D Nuova Cabriocoach

Tidligere biler: 1988 Opel Kadett E, 1994 Peugeot 106 XS, 1994 Opel Vectra V6, 1998 Peugeot 306 XSi, 2005 BMW 316i Touring, 2004 Fiat Idea, 2010 Renault Grand Scenic III, 2009 Fiat 500 C

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 8. mar 2017, 10:03

K75 skrev:Slet ikke misundelig Billede

Du må i gang - det er overraskende meget billigere end man lige skulle tro :)
Kører du den hos Audi og beder dem (de bruger forskellige sadelmagere) om at smide læder i, koster det 40K :shock:
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af mrechnagel » 8. mar 2017, 12:27

Jeg fik et tilbud på eftermontering af læder på sæderne i en Passat til 25 t.kr.

Det var så ved køb af ny bil og det var forhandleren som sørgede for kontakten så det er formentlig lidt dyrere end hvis man selv finder en der kan gøre det. Kvalitet af læder mv. kender jeg ikke for vi gik ikke videre med det.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 9. mar 2017, 09:48

mrechnagel skrev:Jeg fik et tilbud på eftermontering af læder på sæderne i en Passat til 25 t.kr.

Det var så ved køb af ny bil og det var forhandleren som sørgede for kontakten så det er formentlig lidt dyrere end hvis man selv finder en der kan gøre det. Kvalitet af læder mv. kender jeg ikke for vi gik ikke videre med det.
Hvis man gør det via Audi, så skal man regne med ca. 40k. (de kører bilen ud til sadelmageren, så der er rigtig meget af spare ved selv at tage kontakten til dem)
- der findes mange kvaliteter, og ikke mindst farver. Jeg har valgt den type læder som sidder i den helt nye BMW 5 og 7 Serie, og A7èrne - den er lidt mere "antrasit grå" end den "hud" som feks bruges i Mercedes, som er lidt mere sort.
De havde en helt ny Jaguar F pace stående, med creme læder fra fabrikken - den havde 150km, og forsædet var mega snavset allerede, så ejeren havde bedt sadelmageren om at lave en sort i stedet...det har været en dyr lærestreg.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 12. mar 2017, 20:34

Så er bilen afleveret hos Sadelmageren - shit jeg er spændt på at få den retur (senest fredag).
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af TorbenRasmussen » 12. mar 2017, 20:50

Jeg er også spændt vi forhandler stadig herhjemme.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af diskoboy » 12. mar 2017, 21:00

Møbbe - du kigger da lige forbi når du får den igen.., ellers må jeg lige gå en ekstra tur med hunden :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 13. mar 2017, 00:05

diskoboy skrev:Møbbe - du kigger da lige forbi når du får den igen.., ellers må jeg lige gå en ekstra tur med hunden :)

Selvfølgelig ;)

Torben, jeg spammer dig med billeder, når jeg har fået den retur...kan være det giver "godkendelsen"! :mrgreen:
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

El Pablo
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 18. apr 2016, 14:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af El Pablo » 13. mar 2017, 11:17

Jeg pønser på at få lavet lidt lækkert ved bilen nu når sommeren nærmer sig, men der er desværre ikke råd til det hele. På ønskelisten er:

fastmontering af dashcam
sænkning
bakkamera
læderkabine
div. kodning

Er der nogle af jer herinde der har fået sænket jeres efter levering og som kan anbefale sted at få det gjort?

mht læderkabine, har jeg fået en pris på 16000 + moms for det hele frit valg af læder etc. Jeg har standard sæderne - ved ikke om det er en god pris.

Mvh,
Pablo

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. mar 2017, 11:37

Den pris svarer nogenlunde overens med Møbbes. Den skulle blive lidt lavere hvis der vælges Alcantara på siddefladen, da der så spares på den dyre læder.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi A5 Sportsback - Hvilket udstyr vil i nødig undvære

Indlæg af Møbbe » 13. mar 2017, 12:52

El Pablo skrev:Jeg pønser på at få lavet lidt lækkert ved bilen nu når sommeren nærmer sig, men der er desværre ikke råd til det hele. På ønskelisten er:

fastmontering af dashcam
sænkning
bakkamera
læderkabine
div. kodning

Er der nogle af jer herinde der har fået sænket jeres efter levering og som kan anbefale sted at få det gjort?

mht læderkabine, har jeg fået en pris på 16000 + moms for det hele frit valg af læder etc. Jeg har standard sæderne - ved ikke om det er en god pris.

Mvh,
Pablo

Jeg fik min sænket lige efter levering.
Jeg købte H&R, efter anbefaling fra Audi (det er dem de benytter)

Jeg fik DM autoteknik i Roskilde til at klare selve sænkningen, og sporingen (4 hjuls udmåling). For montering og sporing gav jeg 4600kr mener jeg det var..den kører snorre lige ;)

Kodning og evt kamera/træk o.s.v - skriv en PB til Diskoboy.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"