Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af N » 1. mar 2016, 07:34

Blev der lavet noget om på BlueGT ved 140 hk. -> 150 hk. skiftet, foruden det lille bump i effekten?
Umiddelbart ser den jo ikke ud til at være særlig berørt af 6R/6C skiftet.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af JT80 » 1. mar 2016, 10:04

Den nye motor er med rem og ikke med kæde.
Pløf?

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af Sace » 1. mar 2016, 11:40

JT80 skrev:Den nye motor er med rem og ikke med kæde.
Alle BlueGT er med den nye motor og rem.

Den får jo en ny kabine ifbm. faceliftet fra 6R til 6C.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af LAKGT » 1. mar 2016, 12:13

Dem jeg har set rullefeltstest af, har ydet præcis det samme, om det er en 140 eller 150.

Måske en af tunerne kan d komme med præcist input, de kan jo nemt se brændstof og luftmængde, og om der er forskelle.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af GranTurismo » 1. mar 2016, 14:13

Jeg tror ikke der er nogen forskel på motorerne. Min 150'er blev rullet til 151 og Mart!n's 140'er blev rullet til 150 til rullefeltstræf ved Søren.

De største forskelle ligger i det generelle facelift: Elektromekanisk styrtøj i stedet for elektrohydraulisk, nye mediesystemer og Frontassist med mulighed for ACC.

Og selvfølgelig de små desgnforskelle: Baglygter, instrumentering, bakspejl m.m.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af N » 1. mar 2016, 15:38

GranTurismo skrev:Jeg tror ikke der er nogen forskel på motorerne. Min 150'er blev rullet til 151 og Mart!n's 140'er blev rullet til 150 til rullefeltstræf ved Søren.

De største forskelle ligger i det generelle facelift: Elektromekanisk styrtøj i stedet for elektrohydraulisk, nye mediesystemer og Frontassist med mulighed for ACC.

Og selvfølgelig de små desgnforskelle: Baglygter, instrumentering, bakspejl m.m.
Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.
Baglygterne ser også end ud på billederne jeg sammenligner. Har du et eksempel, hvor man kan se forskellen?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af GranTurismo » 1. mar 2016, 15:54

På 6R er den firkantede del over L'et oval

6C
Billede

6R
Billede
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af mart!n » 1. mar 2016, 19:03

N skrev:Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.
Udvendig er der kun baglygter og grill i kofanger (Hvis den har ACC eller City Emergency Brake)

Indvendig samme facelift som de andre 6C. Men samme BlueGT sæder.

Motormæssig er det kun en anden prgrammering i ECU der giver den 10 heste mere.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af N » 2. mar 2016, 09:54

GranTurismo skrev:På 6R er den firkantede del over L'et oval
Tak. Det er lettere at se, når man ved hvad man kigger efter! :)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af N » 2. mar 2016, 09:57

mart!n skrev:
N skrev:Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.
Udvendig er der kun baglygter og grill i kofanger (Hvis den har ACC eller City Emergency Brake)

Indvendig samme facelift som de andre 6C. Men samme BlueGT sæder.

Motormæssig er det kun en anden prgrammering i ECU der giver den 10 heste mere.
Har du evt. et par sammenligningsbilleder? Alle de interiør billeder jeg kan finde er med ekstraudstyr i et eller andet omfang, så det er lidt svært at gennemskue hvad der er ændringer ifht. udstyr.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af GranTurismo » 2. mar 2016, 13:29

På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".

Nye radioer.

Smallere bakspejl.

Lidt forskel på knapperne over radioen.

Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af N » 13. mar 2016, 23:21

GranTurismo skrev:På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".

Nye radioer.

Smallere bakspejl.

Lidt forskel på knapperne over radioen.

Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
Rattet ser også ud til at være nyt.

Har du evt. prøvet begge generationer?
Jeg kan se, at en del mener, at "man får meget mere bil for pengene" med en 6C frem for 6R. Men spørgsmålet er så hvor meget det gør sig gældende i BlueGT, da den jo ikke er opdateret i samme omfang som de andre modeller i programmet.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af GranTurismo » 13. mar 2016, 23:36

N skrev:
GranTurismo skrev:På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".

Nye radioer.

Smallere bakspejl.

Lidt forskel på knapperne over radioen.

Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
Rattet ser også ud til at være nyt.

Har du evt. prøvet begge generationer?
Jeg kan se, at en del mener, at "man får meget mere bil for pengene" med en 6C frem for 6R. Men spørgsmålet er så hvor meget det gør sig gældende i BlueGT, da den jo ikke er opdateret i samme omfang som de andre modeller i programmet.
Ja rattet er også nyt. Samme rat som i GTI og R modeller.

Det er kun udvendigt at den ikke er faceliftet i samme omfang som de andre modeller. Den har Xenon som option i stedet for LED og har en forkofanger som ikke har ændret sig ret meget bortset fra at der er Front assist radar i grillen.

Teknisk er BlueGT opdateret som de øvrige modeller med elektromekanisk styrtøj, nye radiosystemer, mulighed for adaptiv fartpilot og elklapbare spejle osv.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

MathiasH
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. feb 2017, 03:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Bluegt 140 Vs. 150 Forskelle

Indlæg af MathiasH » 1. mar 2017, 00:52

Hej.

Jeg var ved at oprette mit eget indlæg, men fandt så denne tråd. (er ny her på forummet :-) ).
Jeg regner med at anskaffe mig en brugt polo bluegt (med manuelt gear) inden for nærmeste fremtid. Jeg har været lidt i tvivl om, om det er værd at lægge de ekstra kr. I den faceliftede version med 150 hk. Det lyder ikke til at bedre ydeevne er grund til at skulle vælge den faceliftede version over den "gamle", for så vidt jeg kan forstå er der stort set ingen forskel her? Den faceliftede version nævnes at være 0,1 sekund hurtigere til 100 end den gamle, men det er vel næppe noget der kan mærkes ;-) . Jeg havde også tænkt på om der var evt. Børnesygdomme der var rettet op på, men det lyder ikke sådan eftersom den eneste forskel i motoren ligger i programmeringen? Jeg er interesseret i at høre input, især hvis der er nogen der har prøvet at køre i begge versioner - er de ekstra kr. Til den faceliftede version godt givet ud? Jeg kører ofte 150-200 km pr. Dag og jeg kommer fra en suzuki swift 1,2 l, så det er ikke fordi jeg stiller de helt store krav ;) .
Edit: hmm, der blev så automatisk tilføjet stort begyndelsesbogstav efter hvert punktum, og enkeltstående store bogstaver blev rettet til småt? Og det skifter tilbage hver gang jeg prøver at rette.

Mvh. Mathias

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle

Indlæg af DanielB12 » 1. mar 2017, 10:29

Som skrevet ovenover, så er det primært indvendigt der er sket ændringer, rattet skulle blandt andet være noget lækrere i kvaliteten, og infotainment er noget nyere. Den vigtigste forskel er dog ACC / automatisk fart kontrol, som selv holder afstand til forankørende. Når du kører så mange kilometer i den, så ville jeg ikke undvære det! Det er satme dejligt at køre med, selvom oplevelsen nok er størst med DSG.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

MathiasH
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. feb 2017, 03:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Bluegt 140 Vs. 150 Forskelle

Indlæg af MathiasH » 3. mar 2017, 02:42

Mange tak for svaret! Vil jeg bestemt tage med i mine betragtninger :) .

Mvh. Mathias

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"