Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Blev der lavet noget om på BlueGT ved 140 hk. -> 150 hk. skiftet, foruden det lille bump i effekten?
Umiddelbart ser den jo ikke ud til at være særlig berørt af 6R/6C skiftet.
Umiddelbart ser den jo ikke ud til at være særlig berørt af 6R/6C skiftet.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Alle BlueGT er med den nye motor og rem.JT80 skrev:Den nye motor er med rem og ikke med kæde.
Den får jo en ny kabine ifbm. faceliftet fra 6R til 6C.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Dem jeg har set rullefeltstest af, har ydet præcis det samme, om det er en 140 eller 150.
Måske en af tunerne kan d komme med præcist input, de kan jo nemt se brændstof og luftmængde, og om der er forskelle.
Måske en af tunerne kan d komme med præcist input, de kan jo nemt se brændstof og luftmængde, og om der er forskelle.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Jeg tror ikke der er nogen forskel på motorerne. Min 150'er blev rullet til 151 og Mart!n's 140'er blev rullet til 150 til rullefeltstræf ved Søren.
De største forskelle ligger i det generelle facelift: Elektromekanisk styrtøj i stedet for elektrohydraulisk, nye mediesystemer og Frontassist med mulighed for ACC.
Og selvfølgelig de små desgnforskelle: Baglygter, instrumentering, bakspejl m.m.
De største forskelle ligger i det generelle facelift: Elektromekanisk styrtøj i stedet for elektrohydraulisk, nye mediesystemer og Frontassist med mulighed for ACC.
Og selvfølgelig de små desgnforskelle: Baglygter, instrumentering, bakspejl m.m.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.GranTurismo skrev:Jeg tror ikke der er nogen forskel på motorerne. Min 150'er blev rullet til 151 og Mart!n's 140'er blev rullet til 150 til rullefeltstræf ved Søren.
De største forskelle ligger i det generelle facelift: Elektromekanisk styrtøj i stedet for elektrohydraulisk, nye mediesystemer og Frontassist med mulighed for ACC.
Og selvfølgelig de små desgnforskelle: Baglygter, instrumentering, bakspejl m.m.
Baglygterne ser også end ud på billederne jeg sammenligner. Har du et eksempel, hvor man kan se forskellen?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
På 6R er den firkantede del over L'et oval
6C
6R
6C
6R
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Udvendig er der kun baglygter og grill i kofanger (Hvis den har ACC eller City Emergency Brake)N skrev:Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.
Indvendig samme facelift som de andre 6C. Men samme BlueGT sæder.
Motormæssig er det kun en anden prgrammering i ECU der giver den 10 heste mere.
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Tak. Det er lettere at se, når man ved hvad man kigger efter!GranTurismo skrev:På 6R er den firkantede del over L'et oval
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Har du evt. et par sammenligningsbilleder? Alle de interiør billeder jeg kan finde er med ekstraudstyr i et eller andet omfang, så det er lidt svært at gennemskue hvad der er ændringer ifht. udstyr.mart!n skrev:Udvendig er der kun baglygter og grill i kofanger (Hvis den har ACC eller City Emergency Brake)N skrev:Så vidt jeg kan se, så er der bare mange af 6R/6C ændringerne, der ikke har haft indflydelse på BlueGT.
Indvendig samme facelift som de andre 6C. Men samme BlueGT sæder.
Motormæssig er det kun en anden prgrammering i ECU der giver den 10 heste mere.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".
Nye radioer.
Smallere bakspejl.
Lidt forskel på knapperne over radioen.
Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
Nye radioer.
Smallere bakspejl.
Lidt forskel på knapperne over radioen.
Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Rattet ser også ud til at være nyt.GranTurismo skrev:På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".
Nye radioer.
Smallere bakspejl.
Lidt forskel på knapperne over radioen.
Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
Har du evt. prøvet begge generationer?
Jeg kan se, at en del mener, at "man får meget mere bil for pengene" med en 6C frem for 6R. Men spørgsmålet er så hvor meget det gør sig gældende i BlueGT, da den jo ikke er opdateret i samme omfang som de andre modeller i programmet.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Ja rattet er også nyt. Samme rat som i GTI og R modeller.N skrev:Rattet ser også ud til at være nyt.GranTurismo skrev:På 6C har instrumenterne fået en dybt hus i rundt "aluminium".
Nye radioer.
Smallere bakspejl.
Lidt forskel på knapperne over radioen.
Ellers er der vist ikke sket så meget indvendigt...
Har du evt. prøvet begge generationer?
Jeg kan se, at en del mener, at "man får meget mere bil for pengene" med en 6C frem for 6R. Men spørgsmålet er så hvor meget det gør sig gældende i BlueGT, da den jo ikke er opdateret i samme omfang som de andre modeller i programmet.
Det er kun udvendigt at den ikke er faceliftet i samme omfang som de andre modeller. Den har Xenon som option i stedet for LED og har en forkofanger som ikke har ændret sig ret meget bortset fra at der er Front assist radar i grillen.
Teknisk er BlueGT opdateret som de øvrige modeller med elektromekanisk styrtøj, nye radiosystemer, mulighed for adaptiv fartpilot og elklapbare spejle osv.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 19. feb 2017, 03:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo Bluegt 140 Vs. 150 Forskelle
Hej.
Jeg var ved at oprette mit eget indlæg, men fandt så denne tråd. (er ny her på forummet ).
Jeg regner med at anskaffe mig en brugt polo bluegt (med manuelt gear) inden for nærmeste fremtid. Jeg har været lidt i tvivl om, om det er værd at lægge de ekstra kr. I den faceliftede version med 150 hk. Det lyder ikke til at bedre ydeevne er grund til at skulle vælge den faceliftede version over den "gamle", for så vidt jeg kan forstå er der stort set ingen forskel her? Den faceliftede version nævnes at være 0,1 sekund hurtigere til 100 end den gamle, men det er vel næppe noget der kan mærkes . Jeg havde også tænkt på om der var evt. Børnesygdomme der var rettet op på, men det lyder ikke sådan eftersom den eneste forskel i motoren ligger i programmeringen? Jeg er interesseret i at høre input, især hvis der er nogen der har prøvet at køre i begge versioner - er de ekstra kr. Til den faceliftede version godt givet ud? Jeg kører ofte 150-200 km pr. Dag og jeg kommer fra en suzuki swift 1,2 l, så det er ikke fordi jeg stiller de helt store krav .
Edit: hmm, der blev så automatisk tilføjet stort begyndelsesbogstav efter hvert punktum, og enkeltstående store bogstaver blev rettet til småt? Og det skifter tilbage hver gang jeg prøver at rette.
Mvh. Mathias
Jeg var ved at oprette mit eget indlæg, men fandt så denne tråd. (er ny her på forummet ).
Jeg regner med at anskaffe mig en brugt polo bluegt (med manuelt gear) inden for nærmeste fremtid. Jeg har været lidt i tvivl om, om det er værd at lægge de ekstra kr. I den faceliftede version med 150 hk. Det lyder ikke til at bedre ydeevne er grund til at skulle vælge den faceliftede version over den "gamle", for så vidt jeg kan forstå er der stort set ingen forskel her? Den faceliftede version nævnes at være 0,1 sekund hurtigere til 100 end den gamle, men det er vel næppe noget der kan mærkes . Jeg havde også tænkt på om der var evt. Børnesygdomme der var rettet op på, men det lyder ikke sådan eftersom den eneste forskel i motoren ligger i programmeringen? Jeg er interesseret i at høre input, især hvis der er nogen der har prøvet at køre i begge versioner - er de ekstra kr. Til den faceliftede version godt givet ud? Jeg kører ofte 150-200 km pr. Dag og jeg kommer fra en suzuki swift 1,2 l, så det er ikke fordi jeg stiller de helt store krav .
Edit: hmm, der blev så automatisk tilføjet stort begyndelsesbogstav efter hvert punktum, og enkeltstående store bogstaver blev rettet til småt? Og det skifter tilbage hver gang jeg prøver at rette.
Mvh. Mathias
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4438 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Polo BlueGT 140 vs. 150 forskelle
Som skrevet ovenover, så er det primært indvendigt der er sket ændringer, rattet skulle blandt andet være noget lækrere i kvaliteten, og infotainment er noget nyere. Den vigtigste forskel er dog ACC / automatisk fart kontrol, som selv holder afstand til forankørende. Når du kører så mange kilometer i den, så ville jeg ikke undvære det! Det er satme dejligt at køre med, selvom oplevelsen nok er størst med DSG.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 19. feb 2017, 03:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Polo Bluegt 140 Vs. 150 Forskelle
Mange tak for svaret! Vil jeg bestemt tage med i mine betragtninger .
Mvh. Mathias
Mvh. Mathias