Automatisk nødbremse
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 264
- Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 3 times
Automatisk nødbremse
Hvad er max hastighed med automatisk nødbremse, hvis bilen skal nå at stoppe ved kø på tør vej ??
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3453
- Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 32 times
Re: Automatisk nødbremse
Ved ikke om der er forskel på bilerne.
Mener det er mellem 5km/t og 30km/t, at det er aktivt på en Up.
Mener det er mellem 5km/t og 30km/t, at det er aktivt på en Up.
- N
- Medlem
- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 20 times
Re: Automatisk nødbremse
Systemet virker kun op til en bestemt hastighed, der er opgivet af producenten - men der er ikke nogen garanti for at det forhindrer et sammenstød, uanset hastigheden.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Automatisk nødbremse
På en Superb med frontassistent med CEB er beskrivelsen som følger:
It intervenes should the driver become incapable of driving. If no steering wheel movement or other driver activity is detected for a certain amount of time, a warning signal sounds. If the driver remains non-reactive, the system initiates a short swerve. If there is still no reaction from the driver, the vehicle is automatically brought to a complete standstill. Additionally, the hazard lights are automatically activated.
Front Assist with integrated City Emergency Brake is making its model debut in the new ŠKODA Superb. The system warns of a collision at speeds between 5 and 210 km/h and activates automatic partial braking or triggers emergency braking if necessary. The City Emergency Braking Function actively complements Front Assist in urban traffic and at speeds between 5 and 34 km/h.
Jeg tolker det som at systemet akustisk og mekanisk "prikker til" føreren hvis der ikke reageres i hastigheder mellem 5-210 km/t og forsøger at begrænse skaden ved delvis eller nødbremse efter behov. Det skal ses som en skadesbegrænsende funktion. Og mellem 5-34 forsøger de optimalt set helt at undgå kollision op til 34 km/t.
Skulle man falde i søvn bag rattet vil systemet forsøge at vække en og sker det ikke standser den bilen, uanset om der er et forhindring forude.
Uden at vide det med sikkerhed tror jeg up! 'kun' har City EB. Frontassistent udvider funktionaliteten med en radar under forkofangeren, der ikke skal forveksles med den, man benytter til dynamisk fartpilot. Up har vist kun en laser i forruden?
Det er for mig dog alt sammen kun mitigerende tiltag der ikke kan afløse menneskes beslutningsevne. Men med mitigerende menes selvfølgelig også at optimale situationer hvor systemet bare SPILLER, kan det OPTIMALT set, afføre forskellen mellem liv og død.
It intervenes should the driver become incapable of driving. If no steering wheel movement or other driver activity is detected for a certain amount of time, a warning signal sounds. If the driver remains non-reactive, the system initiates a short swerve. If there is still no reaction from the driver, the vehicle is automatically brought to a complete standstill. Additionally, the hazard lights are automatically activated.
Front Assist with integrated City Emergency Brake is making its model debut in the new ŠKODA Superb. The system warns of a collision at speeds between 5 and 210 km/h and activates automatic partial braking or triggers emergency braking if necessary. The City Emergency Braking Function actively complements Front Assist in urban traffic and at speeds between 5 and 34 km/h.
Jeg tolker det som at systemet akustisk og mekanisk "prikker til" føreren hvis der ikke reageres i hastigheder mellem 5-210 km/t og forsøger at begrænse skaden ved delvis eller nødbremse efter behov. Det skal ses som en skadesbegrænsende funktion. Og mellem 5-34 forsøger de optimalt set helt at undgå kollision op til 34 km/t.
Skulle man falde i søvn bag rattet vil systemet forsøge at vække en og sker det ikke standser den bilen, uanset om der er et forhindring forude.
Uden at vide det med sikkerhed tror jeg up! 'kun' har City EB. Frontassistent udvider funktionaliteten med en radar under forkofangeren, der ikke skal forveksles med den, man benytter til dynamisk fartpilot. Up har vist kun en laser i forruden?
Det er for mig dog alt sammen kun mitigerende tiltag der ikke kan afløse menneskes beslutningsevne. Men med mitigerende menes selvfølgelig også at optimale situationer hvor systemet bare SPILLER, kan det OPTIMALT set, afføre forskellen mellem liv og død.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Automatisk nødbremse
Er det ikke den samme radar som bruges til Frontassist og ACC i mange biler, bl.a. Polo?Anders D skrev:Uden at vide det med sikkerhed tror jeg up! 'kun' har City EB. Frontassistent udvider funktionaliteten med en radar under forkofangeren, der ikke skal forveksles med den, man benytter til dynamisk fartpilot. Up har vist kun en laser i forruden?
ACC i Polo virker op til 160 km/t. Kan det passe at de biler som kan køre hurtigere på ACC har en ekstra radar? (sådan har jeg forstået det)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Automatisk nødbremse
Kan kun svare for Superb 3V. Min kommende har ikke ACC men har front assistent, og der sidder der en lille radar under forkofangeren. Med ACC sidder der - også - en midt øverst i grillen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 8. jan 2013, 20:20
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Automatisk nødbremse
Der er 3 "systemer" ved adaptiv fartpilot.
1. Kun kamera i forrude (eks BMW 2-serie Active Tourer eller den nye Mini)
2. Kun radar (eks VW Polo mm)
3. Både kamera og radar. Dette er mere præcist og fungere op til højere hastighed (sidder i dyrere biler eks BMW 5-serie)
1. Kun kamera i forrude (eks BMW 2-serie Active Tourer eller den nye Mini)
2. Kun radar (eks VW Polo mm)
3. Både kamera og radar. Dette er mere præcist og fungere op til højere hastighed (sidder i dyrere biler eks BMW 5-serie)