Vurdering af min Audi A4 B8

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
KHA
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. jan 2010, 11:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af KHA » 8. mar 2016, 10:25

Hej,

Jeg har haft min Audi A4 B8 2.0 TFSI (180 HK) til salg her på vagcars.dk en måneds tid, men der har ikke været nogle henvendelser/kommentarer på den.

Den har en del ekstra udstyr (for over kr. 200.000 & originalt selvfølgelig) lavt km-tal, og fremstår meget velholdt. Motorens olieforbrug er normalt og alle service er overholdt hos Audi.

Pt. er prisen sat til kr. 189.995 (startede på 195.000)

Hvad vil I vurdere bilen til?

Link til annoncen: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=61&t=118473

Tager gerne i mod andre kommentarer, udover jeres vurdering af prisen :D

På forhånd tak for jeres inputs/svar.

Mvh.

Kristian

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af superbeszzz » 8. mar 2016, 10:29

Det er jo en lækker bil.

Hvis man kan leve med, at det er en sedan og den lyse kabine, syntes jeg umiddelbart, at man gør et fint køb. Der er nok bare ikke så mange mennesker i det segment, hvor du sælger din vare. Jeg vil ikke gøre mig klog på prisen. Jeg syntes, at det er svært. Jeg ville dog forsøge at lave en handel med den første seriøse, der henvendte sig, selvom det måske vil koste lidt på "hvor meget syntes jeg selv, min bil er værd-kontoen".
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Martin1986 » 8. mar 2016, 10:47

Tror kabinen skræmmer mange væk, og så synes jeg ofte folk er mere interesseret i en stationcar. Men der er selvfølgelig købere til alle biler
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Møbbe » 8. mar 2016, 13:05

Der er ingen tvivl om at den lyse kabine, og instrumentbord, og ikke mindst træindlæg, henvender sig til et ældre publikum, så det kunne godt være en faktor, som ikke gør den nem at sælge.

For syntes ikke prisen -, model og KM / Udstyr taget i betragtning, er helt ved siden af.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af diskoboy » 8. mar 2016, 13:27

Måske er jeg "gammel" men kan godt lide den lyse kabine ;)

Syntes bare det er synd at billederne er så grynet som de er.

Derudover så er udstyr altså desværre ikke det værd du har givet for det. Et forsigtigt bud er at det max er 25% værd af det du har givet.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

KHA
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. jan 2010, 11:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af KHA » 8. mar 2016, 14:00

Jeg er helt med på at den lyse kabine ikke tiltaler alle (og begrænser mængden af købere), men var faktisk noget det som jeg selv syntes var fedt da jeg så den i virkeligheden og så er det en god kontrast til resten af bilen, netop fordi bilen er sort. Samt at den ikke lignede alle fra dem med sort/mørkt indtræk. (Men det er også bare min mening)

Træindlæg (var jeg heller fan af i starten, men har ikke irriteret mig i den tid jeg har haft bilen)
Man kan evt. give det en omgang folie, og så får kabinen et helt andet udtryk.

Selv var jeg 32 år da jeg købte den, og har det fint med at komme i samme bås som det "ældre publikum" :D

Er godt klar over alt det ekstra udstyr, ikke kan holde prisen oppe så lang tid efter. Har prøvet at tage højde for det i min prissætning ;)

Vil prøve at ramme lidt mere bredt via bilbasen & dba.

Tak for tilbagemeldingerne indtil videre :)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af erlingvj » 8. mar 2016, 15:24

Jeg har taget udgangspunkt i, hvad der er til salg på Bilbasen privat og hvad der kunne tiltale mig, hvis jeg var på udkig efter noget A4 i den årgang. Denne her tiltaler mig noget mere (bortset fra de latterlige fælge):
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... 5d/2791912
Primært fordi det er en stationcar med et interiør / sportssæder der falder i min smag.
Står til 175.000,- og kan vel forhandles ned i 160 - 165.000

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Mike H » 8. mar 2016, 15:53

Ja - den fra Bilbasen er godt nok "kun" en 1.8 TFSI - men plus for stc. (de er bare mere populære end sedan).
Km og årgang er vist ret ens.
Så tror simpelthen din er sat for højt i pris. Personlig vil jeg blive skræmt af lige under 200.000 for en 8 år gammel bil.

Ok - har lige surfet Bilbasen og din pris er vist nogenlunde fair - kunne godt tænke mig at se "ligge tiderne" på dem derinde, vil tro de også har stået der I et par måneder...
Måske det er indtræk farve der skræmmer og det kommer til at "koste" dig at du må give rabat på bilen for at komme af med den. Ser også ud til der ligger nogle "billige" 120 hk modeler. Ved godt man ikke kan sammenlige pris... men det presser alligvel prisen lidt at der er sendt disse billigvarianter på markedet.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

KHA
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. jan 2010, 11:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af KHA » 8. mar 2016, 21:30

Kan godt se at min pris ligger i den høje ende, og den bliver justeret ned igen igen snart. Man skal jo starte et sted.

Dem der er rigtig billigt til salg på bilbasen, er ikke ofte så godt udstyret og har kørt en del mere, men har den fordel at de er mere konservative i indtræk/interiør.

Indtil videre har jeg kun prøvet at sælge min her på vagcars.dk

Helt 8 år er min Audi nu ikke :D

Jeg satser på at den helt rigtige køber er at finde på bilbasen eller dba

Man skal dog ikke lade sig afskrække af de lyse kabiner/indtræk, de er nu ikke så sarte eller svære at holde som man måske ville være nervøs for eller frygte :)

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af MogensR » 8. mar 2016, 21:59

Smid den på bilbasen, så tror jeg at du kan sælge den til prisen.

Solgte en A4 2.0 TFSi Avant fra 2005 til den pris og den var væk inden for 24 timer efter annoncering på Bilbasen.
Det er dog 2.5 år siden.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af The Micktrix / Dk » 8. mar 2016, 22:00

Få taget nogen nye billeder med en rigtig kamera. Evt få en til det, som kan det der ;) Dem du har nu gør ikke noget godt for bilen.

Prisen ned med 10 kilo og så op med den på Dba og Bilbasen. Så skal der nok komme nogen.

Synes den lyse kabine er super flot, dog er mange nok ikke fan af det træ der. Som nok kun hen vender sig til det ælder folk :)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Abdullah
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 24. jan 2013, 11:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Abdullah » 9. mar 2016, 04:50

Udover rattet, så vil jeg sige, at interiøret er lige mig! (21år gammel), den skal nok bliv solgt på Bilbasen og dba :)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af farouche » 9. mar 2016, 06:45

Billeder betyder super meget, og man kan jo også lave lidt tricks med dem..

Du kan jo f. Eks tone det lyse en anelse ned så det ikke er det første man lægger mærke til...

Sørg for at have det rette lys. Når du tager billeder af interiør så forsøg at undgå at få noget af verden uden for med, da det nemt ødelægger lyset i billedet.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af JT80 » 9. mar 2016, 09:19

Jeg synes træet spiller max med lyst interiør.

Ps. 36 år på bagen her :-)
Pløf?

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Flamiq » 9. mar 2016, 09:56

Bedre salgsbilleder, så tag kontakt til Per (Wheel Monkey) han er bruger herinde :ugeek:
Han har bl.a hjulpet mig med salgsbilleder af min tidl. Seat Leon FR 8-)
Tjek evt. hans billeder her: https://www.facebook.com/wheelmonkey.dk/?ref=ts&fref=ts ;)
Held & lykke med salget :)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

KHA
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. jan 2010, 11:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af KHA » 9. mar 2016, 15:03

Tak for alle inputs :D Det er meget brugbart.

Jeg vil få taget nogle bedre billeder og få prisen justeret til. og afprøve "køber-markedet" på bilbasen/dba.

Den lyse kabine og interiør ser meget pænere og mere indbydende ud i virkeligheden. Nogle gange svært at fange samme udtryk via foto/billeder. Men det kræver selvfølgelig at man synes om/er til lys kabine/interiør.

Umiddelbart ville det se mærkeligt ud med et sort rat, når resten indvendigt er lyst ;)

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af superbeszzz » 9. mar 2016, 15:26

Hvis du ikke har haft den på DBA og Bilbasen, er der slet ikke nogen grund til at være nervøs endnu.

Smid dem op og se, hvad der sker.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Abdullah
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 24. jan 2013, 11:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Vurdering af min Audi A4 B8

Indlæg af Abdullah » 9. mar 2016, 21:05

KHA skrev:
Umiddelbart ville det se mærkeligt ud med et sort rat, når resten indvendigt er lyst ;)
Det synes jeg dog ikke, der er masser af biler med sort rat og et beige interiør, (tror det er der, man ikke synes det er for meget, så hvis man brugte en 2000kr på et rat, tror jeg muligvis de vil være godt givet ud) :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"