Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Motor

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Motor

Indlæg af SeatFR » 10. mar 2016, 14:55

Jeg har lige tilmeldt mig vagcars da jeg står for at skulle have min først seat bil.
Jeg har for 2 uger siden bestilt en ny gulpladet seat leon fr 1.4 tsi 150 hk med act som der er 10 ugers lev på. Synes faktisk jeg har prøvet at tjekke det meste ud om det var en bil for mig fordel og udlemper ved feks ingen bagsæder misundelsesafgift osv inden jeg satte min underskrift hos seat men efter jeg har læst herinde har jeg set nogle der skriver der er problemer med det act system hvor der kan komme en del rystelser ved skift fra 4 til 2 cyl og tilbage til 4 cyl. Da jeg var hos seat prøvede jeg ved den lejlighed en seat leon fr 1.4 dog med dsg gear da de ikke havde en med manuel gear hjemme synes den kørte godt men lagde ikke mærke til om det var et problem med det act da jeg på det tidspunkt slet ikke viste der kunne være nogle problemer i den retning og det var noget man skulle ligge mærke til. Jeg har godt nok bestilt min med manuel gear da det er jeg mere til. Nu bliver jeg så lidt nervøs når jeg ser hvad nogle andre skriver om det act system og om det var dumt af mig at bestille denne bil.
Min nuværende bil en 4 år gamle kia pro ceed sport med 58000km på klokken har faktisk problemer ved nogle bestemte omdrejninger hvor der er en masser vibrationer hvis man giver bilen noget gas i alle gear som jeg har været til kia med flere gange hvor de siger der er ingen løsning på det.derud over har der været en del andre problemer med denne mandags bil lige fra jeg købte den og det kan jeg ikke leve med.det har bla gjort jeg vil have anden bil hvor valgte faldet på seat med den kendte tsi motor som jeg havde hørt godt om samt det skulle være en bil der er skuret godt sammen. Men nu høre jeg så for første gang om det act problem
så mit spørgsmål hvor stort problem er det med det act ?? Skal jeg prøve at få handelen annulleret hvis det er overhovedet er muligt?.
Køb af ny bil skulle gerne gøre så jeg blev glad for min bil igen og ikke omvendt

på forhånd tak for hjælpen :) .
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 15:17

Problemet er vist ikke ret stort...

Jeg har nogle få gange oplevet et lille ryk som et svagt, hurtigt tryk på bremsen, når den slår over på 2 cylindre. Det sker typisk på kold motor/gearkasse og kun i de laveste 3-4 gear (DSG7). Det sker mindre end 1 ud ag 100 gange.

Jeg er bekendt med en enkelt som har skiftet sin bil ud med en tilsvarende uden ACT. Og lidt flere synes det er lidt træls. Men det er mit indtryk at langt de fleste er glad nok for deres ACT/COD motor.

Jeg tror det kommer lidt an på hvilke forventninger man har på forhånd. Hvis man forventer at motoren går lige harmonisk og vibrationsfrit på 2 cylindre som på 4, ja så bliver man nok skuffet. Hvis jeg skal lave en sammenligning så synes jeg de 3 cylindrede 1,0 TSI'ere vibrerer lige så meget, bare hele tiden. Og så er der nok også nogle som er mere sensitive end andre...

Alternativt kan man få ACT/COD deaktiveret ved en tuner som kan det.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af peter_dk25 » 10. mar 2016, 16:51

Kører Polo Blue GT med ACT og DSG på tredje år nu. Har på intet tidspunkt mærket eller oplevet problemer med denne kombination...

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 10. mar 2016, 17:03

granturismo skrev:problemet er vist ikke ret stort...

Jeg har nogle få gange oplevet et lille ryk som et svagt, hurtigt tryk på bremsen, når den slår over på 2 cylindre. Det sker typisk på kold motor/gearkasse og kun i de laveste 3-4 gear (dsg7). Det sker mindre end 1 ud ag 100 gange.

Jeg er bekendt med en enkelt som har skiftet sin bil ud med en tilsvarende uden act. Og lidt flere synes det er lidt træls. Men det er mit indtryk at langt de fleste er glad nok for deres act/cod motor.

Jeg tror det kommer lidt an på hvilke forventninger man har på forhånd. Hvis man forventer at motoren går lige harmonisk og vibrationsfrit på 2 cylindre som på 4, ja så bliver man nok skuffet. Hvis jeg skal lave en sammenligning så synes jeg de 3 cylindrede 1,0 tsi'ere vibrerer lige så meget, bare hele tiden. Og så er der nok også nogle som er mere sensitive end andre...

Alternativt kan man få act/cod deaktiveret ved en tuner som kan det.

jeg tænker på den seat jeg har bestilt er med manuel gear om det så er værre ind hvis den kommer med dsg? Har godt læst omkring ham med golfen og alle hans problemer.har bare også læst en test med ny passat hvor de mente det var noget træls med det med act rystelser osv.

Gider bare ikke have nogle problemer med det. Som sagt har jeg en bil nu hvor der har været en del problemer fra start og det er sgu ikke så fedt når man går op i sin bil og bare vil have noget der kører :d . Havde slet ikke hørt om det med act før jeg havde skrevet under på bil købet og begyndte og læse om den 1.4 tsi motor.

Ellers er det vel en god motor? Tænker også på holdbarhed gearkasse og kobling.
Kunne se der er nogle gode chip muligheder til denne motor.
Ved du om motor kobling/gearkase osv holder til det. Ved godt alt er relativ. Kører ikke som et svin overhovedet nærmer tværtimod men lidt bedre moment/hk så den også trækker ved lidt højere omdrejninger hvor jeg kan læse den halter ved standart indstilling
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Charlimike » 10. mar 2016, 17:18

Hvis momentet holdes nede omkring 300nm og gearolien skiftes hver 60.000 fx, burde det holde fint. Manuel gearet version holder til mere.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 17:28

Med manuelt gear ville jeg ikke være betænkelig med at chippe den.

Min er med DSG så hvis jeg skal have den chippet, vil jeg nok vælge en fil hvor momentet holdes nede på 300 Nm eller mindre. Jeg vil nok samtidig få deaktiveret ACT i de første 4 eller 5 gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af LeVelsBech » 10. mar 2016, 17:42

Jeg har haft en Polo blue GT i 5 dage fra ny til låns. Manuelt gear.

Det er uden sammenligning den værste gang klamp jeg har prøvet.
Den hoppede ved til og frakobling - og værre end det, så rystede og
brummede den der ud af. Og det var i alle gear.

Jeg har ligeledes prøvet en blue GT over en weekend med DSG, og det
var en anderledes positiv oplevelse.
Og har så også haft en Passat med manuel kasse til låns ved service,
og den var faktisk også ok.

Så tror det handler om dine personlige præferencer, hvor følsom du er, og
ikke mindst hvilken bil du får.
Der er tilsyneladende store forskelle på de forskellige biler.
Nogle er værre end andre ;)
Lidt som koner: dem ved man heller ikke rigtigt hvordan fungerer, før
de er landet i husholdningen :mrgreen:

Håber du får en bil som bare triller - for når de ellers fungerer, så er den
motor bare kræs. Har en G7 140hk og fu.. den kører bare godt :D

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 10. mar 2016, 21:54

Hmmm det lyder til det måske er mest med manuel gear der er størst problem med det act. Dem der har skrevet her kører med dsg hvor problemet ikke har rigtig været der.
Der er også ham med golfen som kørte med manuel gear der havde store problemer.
Ja den jeg har bestilt er så med manuel gear håber sgu ikke jeg for det problem for det ved jeg at jeg overhovedet ikke kan leve med.
Må sgu indrømme jeg har lidt fortrudt jeg har bestilt den bil.
Kommer fra en bil hvor der har været en del problemer lige fra ny af og kunne ikke klare hvis jeg fik endnu en bil med div problemer :x
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 22:06

Du kan jo få deaktiveret ACT. Jeg ved ikke om man kan få det deaktiveret i de 4 laveste gear på en manuel ligesom man kan på DSG.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 10. mar 2016, 22:19

Har godt set du skriver et andet sted om et firma i Holland der kan Deaktiver ACT men pt ingen i DK. Men køber ikke en ny bil for at deaktiver noget det skal jo helst virker som det skal uden nogle problem.
Men selvfølgelig er det måske en løsning hvis man har en bil med ACT.
Synes bare det er underligt man måske laver noget som ikke virker ordenligt det ødelægger jo indtrykket af at få en bil som er iorden
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2016, 22:30

SeatFR skrev:Har godt set du skriver et andet sted om et firma i Holland der kan Deaktiver ACT men pt ingen i DK. Men køber ikke en ny bil for at deaktiver noget det skal jo helst virker som det skal uden nogle problem.
Men selvfølgelig er det måske en løsning hvis man har en bil med ACT.
Synes bare det er underligt man måske laver noget som ikke virker ordenligt det ødelægger jo indtrykket af at få en bil som er iorden
Der er i mellemtiden en dansk tuner som har meldt sig på banen og kan deaktivere ACT, Panther Performance.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=116876

Mange kan sagtens leve med ACT-systemet, men hvis man ikke kan så kunne en hel eller delvis deaktivering være en mulighed.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af farouche » 11. mar 2016, 07:47

Hvis man kunne lave en parameterstyret ACT ville det være fantastisk. En lille boks hvor man selv kunne sætte Nm, gear og RPM. Så kan alle jo blive tilfredse :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Anders D » 11. mar 2016, 07:49

Man må elske vw for bilernes hackability. Men damn at lave et produkt hvor brugeren skal tilpasse sig et problem for at undgå frustration.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Watcher » 11. mar 2016, 08:23

Anders D skrev:Man må elske vw for bilernes hackability. Men damn at lave et produkt hvor brugeren skal tilpasse sig et problem for at undgå frustration.

Aka androidBilledeBilledeBillede
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Anders D » 11. mar 2016, 08:46

Præcis også derfor at denne besked er sendt fra mit 20. rootede Android device ;)

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af cyklisten » 11. mar 2016, 09:05

Hej

Den Leon med act jeg prøvede sidste år virkede perfekt, velvidende at jeg gjorde alt for at finde systemets potentielle vibrationer og svagheder.
efter at have prøvet 4 forskellige biler med systemet endte jeg med en pssat act og dsg til levering til april...
Der er også tyske fora, der behandler emnet. Med hensyn til effekt synes jeg ikke motoren mangler noget slet ikke i en Leon. Man skal være opsat på at køre meget hurtigere end loven tillader eller ofte køre i tyskland, før jeg ville savne noget, vil jeg sige. Omvendt så er 1,8 motoren, hvis du går i tuningstanker og i forvejen betaler den lille afgift pga gule plader, jo et oplagt alternativ til 1,4 tsi act. Men i passat skal man af en eller anden grund betale væsentligt mere for at få en anden motor end dem på 1,4 liter.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Peder » 11. mar 2016, 09:45

Med manuelt gear i en Polo GT er det ulideligt.

Jeg har prøvet en Passat med dsg7, og her var det ikke nær så slemt.

Måske det er okay i en større bil, som Leon, men jeg ville nok prøve det inden jeg bestilte.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GaSelle » 11. mar 2016, 09:58

Jeg har prøvet motoren i en Superb med manuelt gear, og jeg skulle virkeligt anstrenge mig for at mærke noget som helst. Og den smule der var, forsvandt da motoren blev varm.

Har selv bestilt sådan en, dog med DSG.

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 11. mar 2016, 10:23

Jeg har somsagt bestilt min seat Leon FR 1.4 act med manuel gear til levering om ca 8 uger. Da jeg var ude og kigge hos Seat viste jeg ikke noget om der skulle være problemer med det act. Jeg prøvede en leon med DSG da de ikke havde den med manuel gear hjemme. Prøvede også en Ibiza med manuel gear og tænker gearkassen gå vel lige så godt i leon modellen eller bedre. Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Min nuværende 4 år gamle bil har haft en del fejl og problemer lige fra ny af som jeg har døjet meget med og kunne ikke klare at få en anden ny bil der er noget med for grunden til skifte var at slip for de problemer . Det var faktisk også derfor valgte faldt på en seat leon da jeg havde hørt det var en god bil til en pris jeg kan være med. Ved ikke om jeg havde sovet i timen men kendte ikke til det med det act problem.
Da vi havde prøvekørt den Leon med DSG snakkede vi om der hjemme om det skulle være dsg eller manual men synes 24000kr ekstra med dsg var for dyrt så det endte med manuel gear.
Efter hvad jeg har læst lyder problemet værre med manuel gear frem for dsg. Har godt nok fortrudt jeg har skrevet under.
Senest rettet af SeatFR 11. mar 2016, 10:39, rettet i alt 1 gang.
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GaSelle » 11. mar 2016, 10:37

Nogle folk er altså også mere følsomme. Ham, der fik byttet sin Golf til en uden ACT fx. Den blev byttet hos en forhandler, der også er herinde. Den blev solgt på under en uge, og den nye ejer har ikke bemærket noget.

Så, glæd du dig til din nye bil. Husk, at folk kun "brokker" hvis der er problemer, folk skriver sjældent en positiv historie, når tingene bare fungerer som det skal.

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 11. mar 2016, 10:57

cyklisten skrev:Hej

Den Leon med act jeg prøvede sidste år virkede perfekt, velvidende at jeg gjorde alt for at finde systemets potentielle vibrationer og svagheder.
efter at have prøvet 4 forskellige biler med systemet endte jeg med en pssat act og dsg til levering til april...
Der er også tyske fora, der behandler emnet. Med hensyn til effekt synes jeg ikke motoren mangler noget slet ikke i en Leon. Man skal være opsat på at køre meget hurtigere end loven tillader eller ofte køre i tyskland, før jeg ville savne noget, vil jeg sige. Omvendt så er 1,8 motoren, hvis du går i tuningstanker og i forvejen betaler den lille afgift pga gule plader, jo et oplagt alternativ til 1,4 tsi act. Men i passat skal man af en eller anden grund betale væsentligt mere for at få en anden motor end dem på 1,4 liter.
Den Leon act du prøvede var det manuel gear eller dsg?
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af cyklisten » 11. mar 2016, 11:17

Det var en manuel Seat leon fr act i st car jeg prøvede
Jeg havde i forvejen studeret fora og vidste godt nogle beklagede sig. af samme årsag var jeg meget på dupperne, koncentrerede mig næsten ikke om andet på prøveturen. Jeg synes den fungerede perfekt og mærkede ikke til act. Jeg kørte dog kun en halv time, men med mange små accelrationer så jeg kunne studere til og fra kobling. Det er også værd at benærke at alle cilindre jo hele tiden er i bevægelse. det er blot forbrændingen der er reducere til to cylindre når det act er aktivt. Jeg kommer fra en 122 hk passat tsi, som også fungerer meget roligt, så jeg mener jeg godt ved hvad en vibrationssvag motor vil sige. jeg valgt dsg fordi det var næsten gratis at få med med den nye passat plus kampagnemodel, men har prøvet passat med og uden dsg og med og uden diesel.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

SLC
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:26
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SLC » 11. mar 2016, 16:59

Jeg har prøvet en Superb med ACT og manuelt gear og kunne 1 gang mærke et svagt ryk i speederen da jeg koblede til 2 - intet som var irreterende på nogen måde.
Da jeg trådte på speederen for at give den god gas føltes det bare som en ekstra form for turbo der tog fat da den skiftede til 4 cylindre.
Mærkede intet ved bykørsel.
Har faktisk selv bestilt en superb 1.4 act med manuelt gear. - dog er jeg selv kommet i tvivl, ikke fordi ACT var en dårlig oplevelse men jeg tænker på holdbarheden på sigt samt mulighed for at slitage ikke er ens på cylinderne (har ingen forstand på det).
På den anden side melder nogle også om problemer med 1.8 motoren med olie forbrug og den bruger fortsat kæde (ifl forhandleren) hvilket måske også kan blive et problem.
Min halvbror arbejder som mekaniker og synes selv at 1.4 ACT er en bedre motor end 1.8, men det er vel igen smag og behag? :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 11. mar 2016, 17:08

SeatFR skrev:Jeg har somsagt bestilt min seat Leon FR 1.4 act med manuel gear til levering om ca 8 uger. Da jeg var ude og kigge hos Seat viste jeg ikke noget om der skulle være problemer med det act. Jeg prøvede en leon med DSG da de ikke havde den med manuel gear hjemme. Prøvede også en Ibiza med manuel gear og tænker gearkassen gå vel lige så godt i leon modellen eller bedre. Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Min nuværende 4 år gamle bil har haft en del fejl og problemer lige fra ny af som jeg har døjet meget med og kunne ikke klare at få en anden ny bil der er noget med for grunden til skifte var at slip for de problemer . Det var faktisk også derfor valgte faldt på en seat leon da jeg havde hørt det var en god bil til en pris jeg kan være med. Ved ikke om jeg havde sovet i timen men kendte ikke til det med det act problem.
Da vi havde prøvekørt den Leon med DSG snakkede vi om der hjemme om det skulle være dsg eller manual men synes 24000kr ekstra med dsg var for dyrt så det endte med manuel gear.
Efter hvad jeg har læst lyder problemet værre med manuel gear frem for dsg. Har godt nok fortrudt jeg har skrevet under.
Glæd du dig bare til din nye bil. Det er jo ikke sikkert at du vil synes det er træls. Og hvis du gør så få deaktiveret systemet helt eller delvist. Problem løst...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SeatFR » 11. mar 2016, 19:04

Jeg vil prøve at glæde mig til jeg for bilen i stedet for at bekymrer mig hele tiden om den ikke er i orden men ikke nemt
Har lige læst hvor du skriver med ham tuneren om muligheder at fjerne eller lave om på act så det er jeg lidt spændt på hvordan det forløber. Vil også gerne have det act kører ordenligt så man stadig er økonomonisk og spare de dyre dråber. Har lige nu en diesel så vil gerne være så tæt på den hvor langt den går pr L.
Har også kigget lidt på en motor optimering på den 1.4 tsi. De sidste 3 biler jeg har haft har jeg brugt det og de har gået det samme pr L og nok også lidt længere men ved ikke om det er anderledes på en diesel frem for benzin motor.
Der er en god tunere tæt på mig chiptuning.nu Måske man skulle høre ham på et tidspunkt. Men nu skal jeg lige have bilen går nok 7-8 uger endnu inden jeg for den og så håber jeg sgu ikke der er noget act problem
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 11. mar 2016, 19:43

SeatFR skrev:Jeg vil prøve at glæde mig til jeg for bilen i stedet for at bekymrer mig hele tiden om den ikke er i orden men ikke nemt
Har lige læst hvor du skriver med ham tuneren om muligheder at fjerne eller lave om på act så det er jeg lidt spændt på hvordan det forløber. Vil også gerne have det act kører ordenligt så man stadig er økonomonisk og spare de dyre dråber. Har lige nu en diesel så vil gerne være så tæt på den hvor langt den går pr L.
Har også kigget lidt på en motor optimering på den 1.4 tsi. De sidste 3 biler jeg har haft har jeg brugt det og de har gået det samme pr L og nok også lidt længere men ved ikke om det er anderledes på en diesel frem for benzin motor.
Der er en god tunere tæt på mig chiptuning.nu Måske man skulle høre ham på et tidspunkt. Men nu skal jeg lige have bilen går nok 7-8 uger endnu inden jeg for den og så håber jeg sgu ikke der er noget act problem
Hvis du kører en stor del landevejskørsel og kører fornuftigt med tanke på benzinøkonomien, så kan 1,4 TSI gå rigtig langt på literen.

Det er ikke mit indtryk at ACT giver ret stor forbedring af benzinøkonomien. Måske nogle få procent.

Panther som kan omkode ACT (og motorstyringen) ligger vist i Hedensted.

http://www.panther-performance.com/port ... t-1-4-tsi/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af West » 11. mar 2016, 19:44

Jeg har prøvet sådan en tre gange nu, samme bil. Jeg har kørt i 6. gear med 40 og kunne intet mærke - ikke engang sejtræk. Meget imponeret.
Første gang jeg prøvede den tog jeg den ret meget med ro fordi det skulle være her problemet var og kan SLET ikke mærke noget overhovedet.
Sidste gang jeg prøver den kører vi en tur på 40-50 km og den går 12.3 hvilket jeg mener er skandaløst! Min nuværende kan jeg få til at gå det samme og der er noget mere juice i. Da vi var ved at være ved forhandler oplevede jeg 3 gange at hvis man jokker til den i2. gear så det som om den drukner og fuldstændigt holder op med at accelere og bare holder farten selvom pedalen er i bund og der går op til 2 sekunder før der sker nogen som helst forandring. Det var kun i 2. gear jeg oplevede det og på trods af sælger havde præcis samme bil med siden af så måtte den ikke prøves og skulle altid ud i den billige model. Den var jo faktisk næsten solgt men da vi skulle prøvekøre skulle det stadig være i form billige og da vi fortalte om problemet ville han mærke det med en mekaniker i den billige og stadig ikke muligt at prøve den anden i udstillingen. Utroligt dårlig sælger. Så ved ikke om det bare er den for har ikke været ude at prøve andre af samme model ( ikke nået og fået lov til af sælgeren) eller om man kan opleve det samme på andre
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af GranTurismo » 11. mar 2016, 19:49

West skrev:Jeg har prøvet sådan en tre gange nu, samme bil. Jeg har kørt i 6. gear med 40 og kunne intet mærke - ikke engang sejtræk. Meget imponeret.
Første gang jeg prøvede den tog jeg den ret meget med ro fordi det skulle være her problemet var og kan SLET ikke mærke noget overhovedet.
Sidste gang jeg prøver den kører vi en tur på 40-50 km og den går 12.3 hvilket jeg mener er skandaløst! Min nuværende kan jeg få til at gå det samme og der er noget mere juice i. Da vi var ved at være ved forhandler oplevede jeg 3 gange at hvis man jokker til den i2. gear så det som om den drukner og fuldstændigt holder op med at accelere og bare holder farten selvom pedalen er i bund og der går op til 2 sekunder før der sker nogen som helst forandring. Det var kun i 2. gear jeg oplevede det og på trods af sælger havde præcis samme bil med siden af så måtte den ikke prøves og skulle altid ud i den billige model. Den var jo faktisk næsten solgt men da vi skulle prøvekøre skulle det stadig være i form billige og da vi fortalte om problemet ville han mærke det med en mekaniker i den billige og stadig ikke muligt at prøve den anden i udstillingen. Utroligt dårlig sælger. Så ved ikke om det bare er den for har ikke været ude at prøve andre af samme model ( ikke nået og fået lov til af sælgeren) eller om man kan opleve det samme på andre
12,3 lyder helt forkert medmindre i tævede den afsted på motorvejen...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

SLC
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. feb 2016, 18:26
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af SLC » 11. mar 2016, 19:50

Nogen der ville anbefale 1.8 frem for 1.4 act?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Er Det Et Stort Problem Med Act På En 1.4 Tsi 150 Hk Mot

Indlæg af Anders D » 11. mar 2016, 19:53

12,3 lyder helt vildt, det er mindre end min nuværende 1.8 tsi der går 12,6 - mindst. I dag med varmere temperaturer 14 km/l.

Den Superb 1,4 125 hk (helt bevidst for at undgå ACT) jeg går og venter på gik nemt 15,8 km/l (testtur) og det er trods alt en stor bil og helt acceptabelt forbrug synes jeg. Jeg forventer med det jeg kører til hverdag sammenlignet med min testtur, at komme til at køre 17 km/l.
Senest rettet af Anders D 11. mar 2016, 19:58, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"