Skoda Eller Seat

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 3. apr 2016, 14:10

West skrev:Jeg var til Seat, til barnevognen ikke kunne være deri - så nu ser jeg på hvad en skoda så kan give mig - bl.a. kan den give mig den plads jeg har brug for som kommende far.
WHAT?! Findes der en større barnevogn end en Emmaljunga Supreme? For sådan en sluger en Leon da uden problemer. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Fonne
Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 171 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af Fonne » 3. apr 2016, 14:17

Var det ikke også nemmere og billigere at købe barnevogn efter bilen, og ikke bil efter barnevognen ?

allkart
Nyt medlem
Indlæg: 126
Tilmeldt: 24. jul 2008, 12:35
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarFreaks
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af allkart » 3. apr 2016, 14:19

KBoesen skrev:
West skrev:Jeg var til Seat, til barnevognen ikke kunne være deri - så nu ser jeg på hvad en skoda så kan give mig - bl.a. kan den give mig den plads jeg har brug for som kommende far.
WHAT?! Findes der en større barnevogn end en Emmaljunga Supreme? For sådan en sluger en Leon da uden problemer. :)
Så er valget af barnevogn forkert, medmindre det er til tvillinger :-)

Odder barnevognen vi har kan være i Golf VII.. Ikke stc.

Kun 2 hjul skal afmonteres, så kan den være der komplet med lift und alles Billede
VCDS HEX NET,VCP,ODIS S online, ODIS E online
Immo, nøgler, SVM Kodning
Komponent beskyttelse

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 3. apr 2016, 14:19

KBoesen skrev:
West skrev:Jeg var til Seat, til barnevognen ikke kunne være deri - så nu ser jeg på hvad en skoda så kan give mig - bl.a. kan den give mig den plads jeg har brug for som kommende far.
WHAT?! Findes der en større barnevogn end en Emmaljunga Supreme? For sådan en sluger en Leon da uden problemer. :)
Så ingen du åbner klappen og kaster den ind? For kan jeg ikke få den til
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 3. apr 2016, 20:29

Fonne skrev:Var det ikke også nemmere og billigere at købe barnevogn efter bilen, og ikke bil efter barnevognen ?
Altså om jeg køber for 300k eller 300k er ca. et fedt. Jeg er ikke et mærke dyr så SKAL ikke have et specielt mærke men da glad for vag fordi jeg har en idé om hvad jeg får.
Derudover går jeg meget op i det funktionelle. Hvis jeg kan få en større barnevogn som junior kan sove i længere ved at se på en anden bil så det fint for mig. Lige nye plads tror jeg aldrig vi vil være glad for mere plads med ture og med ting med hus og losseplads etc
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 3. apr 2016, 20:37

West skrev:
KBoesen skrev:
West skrev:Jeg var til Seat, til barnevognen ikke kunne være deri - så nu ser jeg på hvad en skoda så kan give mig - bl.a. kan den give mig den plads jeg har brug for som kommende far.
WHAT?! Findes der en større barnevogn end en Emmaljunga Supreme? For sådan en sluger en Leon da uden problemer. :)
Så ingen du åbner klappen og kaster den ind? For kan jeg ikke få den til
Ja okay, rullegardin skal ud, men hvis det er det, så ryger den da lige ind. :) Så hvis man ofte kører med vognen i bilen, har man jo ikke det siddende, så man skal bakse med det først. Eller jeg ville ikke. :)
Senest rettet af KBoesen 3. apr 2016, 20:40, rettet i alt 1 gang.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 3. apr 2016, 20:39

KBoesen skrev:
West skrev:
KBoesen skrev: WHAT?! Findes der en større barnevogn end en Emmaljunga Supreme? For sådan en sluger en Leon da uden problemer. :)
Så ingen du åbner klappen og kaster den ind? For kan jeg ikke få den til
Ja okay, rullegardin skal ud, men hvis det er det, så ryger den da lige ind. :)
Vi måtte tage alle hjul af for at få den ind og så fyldte kassen stort set hele bagruden så der ikke var noget udsyn.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 3. apr 2016, 20:41

West skrev:
KBoesen skrev:
West skrev: Så ingen du åbner klappen og kaster den ind? For kan jeg ikke få den til
Ja okay, rullegardin skal ud, men hvis det er det, så ryger den da lige ind. :)
Vi måtte tage alle hjul af for at få den ind og så fyldte kassen stort set hele bagruden så der ikke var noget udsyn.
Og i huskede at pille rullegardin ud og flytte dobbeltbunden til det nederste niveau? Og hvilken barnevogn taler vi lige om?
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 3. apr 2016, 20:45

KBoesen skrev:
West skrev:
KBoesen skrev: Ja okay, rullegardin skal ud, men hvis det er det, så ryger den da lige ind. :)
Vi måtte tage alle hjul af for at få den ind og så fyldte kassen stort set hele bagruden så der ikke var noget udsyn.
Og i huskede at pille rullegardin ud og flytte dobbeltbunden til det nederste niveau? Og hvilken barnevogn taler vi lige om?
Emmaljunga big star supreme. Rullegardin var i men den blev jo ikke mere bred længere inde.
Kan faktisk ikke huske det med bunden men kan huske vi ikke kunne få den ind hvis vi ikke tog alle 4 hjul af og så er den jo ikke bred nok.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 3. apr 2016, 20:52

West skrev:
KBoesen skrev:
West skrev: Vi måtte tage alle hjul af for at få den ind og så fyldte kassen stort set hele bagruden så der ikke var noget udsyn.
Og i huskede at pille rullegardin ud og flytte dobbeltbunden til det nederste niveau? Og hvilken barnevogn taler vi lige om?
Emmaljunga big star supreme. Rullegardin var i men den blev jo ikke mere bred længere inde.
Kan faktisk ikke huske det med bunden men kan huske vi ikke kunne få den ind hvis vi ikke tog alle 4 hjul af og så er den jo ikke bred nok.
Det lyder vildt. :D Jeg har haft fat i sådan en flere gange, da det åbent bart er sådan en 9 ud af 10 kunder har, og den er smuttet lige ind hver gang, hvis bare rullegardin var væk, så den kunne komme langt nok ind. :)

I må virkeligt have haft en ringe sælger til at hjælpe jer med det stunt. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 4. apr 2016, 06:45

KBoesen skrev:
West skrev:
KBoesen skrev: Og i huskede at pille rullegardin ud og flytte dobbeltbunden til det nederste niveau? Og hvilken barnevogn taler vi lige om?
Emmaljunga big star supreme. Rullegardin var i men den blev jo ikke mere bred længere inde.
Kan faktisk ikke huske det med bunden men kan huske vi ikke kunne få den ind hvis vi ikke tog alle 4 hjul af og så er den jo ikke bred nok.
Det lyder vildt. :D Jeg har haft fat i sådan en flere gange, da det åbent bart er sådan en 9 ud af 10 kunder har, og den er smuttet lige ind hver gang, hvis bare rullegardin var væk, så den kunne komme langt nok ind. :)

I må virkeligt have haft en ringe sælger til at hjælpe jer med det stunt. :)
Og du skal ikke have hjulene af?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Skoda Eller Seat

Indlæg af Andersjensen » 4. apr 2016, 08:08

West skrev:
Og du skal ikke have hjulene af?
Nej. Stod med netop en Big Star oppe ved Kboesen for at få en fornemmelse af pladsen. Og der var ingen problemer. Men hvis man piller hjulene af, giver det rigtig meget. Ingen tvivl om det. Billede

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 4. apr 2016, 08:36

Andersjensen skrev:
West skrev:
Og du skal ikke have hjulene af?
Nej. Stod med netop en Big Star oppe ved Kboesen for at få en fornemmelse af pladsen. Og der var ingen problemer. Men hvis man piller hjulene af, giver det rigtig meget. Ingen tvivl om det. Billede
Som Anders han skriver, kan det også sagtens lade sig gøre, med hjulene på.
Lige her(på billedet) var vi i gang med at teste, om vi også kunne få plads til et hundebur ved siden af, men så begynder det at blive knebent. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af GaSelle » 4. apr 2016, 08:41

Man (jeg) gider bare ikke splitte barnevognen ad hver gang den skal i bilen. Som den er sat ind på billedet, skal man have kassen af og stille på jorden - det dur´ ikke, hvis det regner og er møget. Så skal hjulene af, stellet ind, hjul ovenpå og så kassen til sidst. I Superb´en ryger kassen ind først, mellem støddæmpertårnene, og så stellet (med hjul) på højkant bagved. Jeg MENER at kunne huske, at man kan samme manøvre i en Octavia II Combi. Det er noget mere praktisk til "hverdagskørsel". Skal vi have meget bras med, bruger jeg samme fremgangsmåde, som på billedet - dog med kassen klappet sammen.

Men, vi er alle forskellige - og det er heller ikke alle, der skal have en barnevogn ind og ud flere gange ugentligt :)

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 4. apr 2016, 10:41

KBoesen skrev:
Andersjensen skrev:
West skrev:
Og du skal ikke have hjulene af?
Nej. Stod med netop en Big Star oppe ved Kboesen for at få en fornemmelse af pladsen. Og der var ingen problemer. Men hvis man piller hjulene af, giver det rigtig meget. Ingen tvivl om det. Billede
Som Anders han skriver, kan det også sagtens lade sig gøre, med hjulene på.
Lige her(på billedet) var vi i gang med at teste, om vi også kunne få plads til et hundebur ved siden af, men så begynder det at blive knebent. :)
Faktisk nu jeg husker det så var problemet faktisk også styret. Det kan ikke foldes så langt ind på big star
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af GaSelle » 4. apr 2016, 11:16

West skrev: Faktisk nu jeg husker det så var problemet faktisk også styret. Det kan ikke foldes så langt ind på big star
Jo, det kan det let - du skal bare fjerne en skrue i hver side af "drejeleddet" på styret, så kan det vippes helt ind ;)

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 4. apr 2016, 11:40

GaSelle skrev:
West skrev: Faktisk nu jeg husker det så var problemet faktisk også styret. Det kan ikke foldes så langt ind på big star
Jo, det kan det let - du skal bare fjerne en skrue i hver side af "drejeleddet" på styret, så kan det vippes helt ind ;)
Noget man kan gøre nemt når man skal prøve barnevognen? Og siger de noget til det, for ellers kan det jo ikke rigtigt prøves.
Evt billede af hvor det er?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af GaSelle » 4. apr 2016, 12:26

West skrev:
GaSelle skrev:
West skrev: Faktisk nu jeg husker det så var problemet faktisk også styret. Det kan ikke foldes så langt ind på big star
Jo, det kan det let - du skal bare fjerne en skrue i hver side af "drejeleddet" på styret, så kan det vippes helt ind ;)
Noget man kan gøre nemt når man skal prøve barnevognen? Og siger de noget til det, for ellers kan det jo ikke rigtigt prøves.
Evt billede af hvor det er?
Jeg har fjernet skruerne permanent på vores Emmaljunga barnevogn og klapvogn. Jeg mener, det er den/dem, der er markeret her.
Vedhæftede filer
Emmaljunga.jpg
Emmaljunga.jpg (42.83 KiB) Vist 440 gange

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af West » 4. apr 2016, 15:59

GaSelle skrev:
West skrev:
GaSelle skrev: Jo, det kan det let - du skal bare fjerne en skrue i hver side af "drejeleddet" på styret, så kan det vippes helt ind ;)
Noget man kan gøre nemt når man skal prøve barnevognen? Og siger de noget til det, for ellers kan det jo ikke rigtigt prøves.
Evt billede af hvor det er?
Jeg har fjernet skruerne permanent på vores Emmaljunga barnevogn og klapvogn. Jeg mener, det er den/dem, der er markeret her.
Perfekt! Det skal prøves! Så må de sku samle den igen bagefter hvis de vil
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af KBoesen » 4. apr 2016, 16:23

GaSelle skrev:Man (jeg) gider bare ikke splitte barnevognen ad hver gang den skal i bilen. Som den er sat ind på billedet, skal man have kassen af og stille på jorden - det dur´ ikke, hvis det regner og er møget. Så skal hjulene af, stellet ind, hjul ovenpå og så kassen til sidst. I Superb´en ryger kassen ind først, mellem støddæmpertårnene, og så stellet (med hjul) på højkant bagved. Jeg MENER at kunne huske, at man kan samme manøvre i en Octavia II Combi. Det er noget mere praktisk til "hverdagskørsel". Skal vi have meget bras med, bruger jeg samme fremgangsmåde, som på billedet - dog med kassen klappet sammen.

Men, vi er alle forskellige - og det er heller ikke alle, der skal have en barnevogn ind og ud flere gange ugentligt :)
Som jeg også skriver Kasper, så er det billede Anders har taget, taget i en anden anledning. Inden da, havde vi testet at det hele kunne smides ind, med hjul. Og det kunne det uden problemer. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
nicolas
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 17. feb 2011, 19:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Eller Seat

Indlæg af nicolas » 4. apr 2016, 16:50

Bare lige til orientering, så er de skruer der kun fordi vi i Danmark har nogle regler der gør at grebet på en barnevogn ikke må kunne stå i en stilling hvor baby får nemt ved at falde ud. De holder altså ingenting.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"