Here it goes:
Jeg har 2 unger på 7 og 10. Herudover en kone. Vi har en Mercedes C klasse sedan fra 2011 og så har jeg min Porsche 944 fra 1987 som hyggebil. Min kone har 25km på job, jeg cykler på job. Vi kører omkring 30.000km om året da vi ofte kører både på skiferie og sommerferie i bilen.
Jeg har altid drømt om en Porsche. Som så mange andre helst en 911. Sidste år fandt jeg pengene til 944'eren, og det er en lækker bil men lysten til 911 er bare blevet større
Jeg overvejer at sælge begge biler og købe en Porsche 911 (996) istedet. Økonomisk set er det muligt. Jeg tror faktisk at prisen pr kørte kilometer er den samme for 911 og C-klasse (jeg regner med ingen/negativ afskrivning på 911). C-Klasse kan sælges til små 300k. 911 koster ca det samme for en "Sally" altså en 996 med boxster forlygter.
Pros:
Federe bil/drengedrøm
Motorlyden
Cons:
Endnu mindre plads til børnene (jeg tror det går, men det skal være nu inden de bliver teenagere)
Endnu mindre plads til bagage (C-klassen er allerede for lille 5 gange om året, Porschen vil nok være det 10 gange om året)
Ingen anhængertræk
Lidt større risiko for rigtigt dyrt motorhavari.
Mangel på sikkerhedsudstyr (Distronic, blindvinkel assistent) Distronic er jeg blevet vildt glad for.
What to do? Og hvis i kommer med påstande om at det er meget dyrere at køre 911 end C-klasse eller at børnene på INGEN måde kan være der, så hav nogle gode argumenter klar?