Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 21 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af TomDK » 21. maj 2016, 21:25

Tonny skrev:
AU-R8 skrev:Dem til 15.000 euro er jo laveste pris, de må være ret medtaget.
Jeg kiggede i snit på 996 i intervallet 75-125 tkm og bagefter 175-225 tkm, så skal man gå 1/3 ned fra bundpris af og se hvor prisen er.
Bare min erfaring.
Men hvis jeg køber en til 20.000€ som ca er budgettet, kører 30.00km om året i den og vedligeholder den, er vi så enige om at den ikke er 5.000€ værd om et år?
Hvis du bor i DK skal du også betale reg.afgift som skal med i dit regnestykke.

Markedet for disse biler er lille i Danmark. Hvis du senere skal eksportere den vil Skat have afskrevet noget af værdien af reg.afgiften. Derudover tager de 15% gebyr.

Hvis du selv vedligeholder bilen og ikke kører den til Porsche skal det også medtages.

Alt dette kan der MÅSKE ses bort fra hvis vi taler om at du først om mange år (15-20 år?) skal sælge bilen igen, da en ganske almindelig Porsche 996 i dagens marked ikke betragtes som værende en klassiker med den værdi og efterspørgsel du mener den har.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af GranTurismo » 21. maj 2016, 21:27

Tonny skrev:
GranTurismo skrev:
Tonny skrev:Hvis afskrivning på polo er 10.000 og forsikring er 4000kr er det status quo i forhold til 911 solo. Men hvad hjælper det? Poloen er jo også amputeret for plads :)
Arrrh så er det altså heller ikke værre for folk på vores størrelse, Tonny!!!
Så lad mig sige det på en anden måde: Det er jo ikke fordi en Polo vil løse alle vores plads-udfordringer i løbet af et år alligevel, og hvis du alligevel havde en 911 i garagen der ville koste dig det samme at køre i som Polo'en hvor ofte ville DU så tage Poloen? Ja den ene gang hvor du skal hente 16 kasser øl, men mon det virkelig kan tjene sig hjem? :)
Det er sgu da heller ikke DIG der skal køre i Poloen... :D

Hver gang konen kører i Poloen, så har du stadig Porschen stående hvis du skulle få lyst til en køretur.

Og så går sådan en Polo også MEGET længere på literen end en 911'er.

Men det er jo så ligemeget hvis ingen af Jer gider køre i en Polo. Men pladsen i en Polo kan altså ikke sammenlignes med en UP! og andre mikrobiler...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Tonny » 21. maj 2016, 21:30

GranTurismo skrev: Men det er jo så ligemeget hvis ingen af Jer gider køre i en Polo. Men pladsen i en Polo kan altså ikke sammenlignes med en UP! og andre mikrobiler...
Ligesom pladsen i Polo ikke kan sammenlignes med Golf/A3 klassen? Og det er jo "ligegyldigt" at den går længere på literen jvfr tidligere beregning.
tkrath skrev: Alt dette kan der MÅSKE ses bort fra hvis vi taler om at du først om mange år (15-20 år?) skal sælge bilen igen, da en ganske almindelig Porsche 996 i dagens marked ikke betragtes som værende en klassiker med den værdi og efterspørgsel du mener den har.
Jeg kan kun sige at jeg tror ikke den taber værdi uanset afgift eller ej hvis jeg kører i den dagligt og vedligholder den selv, så længe standen ikke bliver ringere end den er nu. Jeg er med på at du har et andet synspunkt på det, men reelt set ved ingen af os det før jeg både har købt og solgt bilen :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af GranTurismo » 21. maj 2016, 21:38

Tonny skrev:
GranTurismo skrev: Men det er jo så ligemeget hvis ingen af Jer gider køre i en Polo. Men pladsen i en Polo kan altså ikke sammenlignes med en UP! og andre mikrobiler...
Ligesom pladsen i Polo ikke kan sammenlignes med Golf/A3 klassen? Og det er jo "ligegyldigt" at den går længere på literen jvfr tidligere beregning.
Pladsen i en Polo er imo meget tættere på en Golf end på en UP!

Men ja brændstofforbruget er underordnet jfr tidligere beregning, men det er vel kun fordi du ikke har taget brændstofudgifter med i beregningen?!?

Hvis det er en pladssluger du er ude efter, så er det jo oplagt med en SuperB, men det levner vel bare ikke så meget luft i økonomien at der kan blive råd til andet end en replika 911 baseret på en gammel bobbel... :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 21 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af TomDK » 21. maj 2016, 21:41

Du har helt ret, men det er en temmelig vigtig og usædvanlig forudsætning du har. Overvej om ikke du skulle være lidt mere forsigtig i dit regnestykke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Tonny » 21. maj 2016, 21:47

GranTurismo skrev: Men ja brændstofforbruget er underordnet jfr tidligere beregning, men det er vel kun fordi du ikke har taget brændstofudgifter med i beregningen?!?

Hvis det er en pladssluger du er ude efter, så er det jo oplagt med en SuperB, men det levner vel bare ikke så meget luft i økonomien at der kan blive råd til andet end en replika 911 baseret på en gammel bobbel... :mrgreen:
Brændstofudgifter er selvfølgelig med, men hvis jeg har begge biler kører jeg i begge 50/50. Hvis jeg kører 95% i Polo så er det billigere, men så er 911 ude af billedet. Er det omvendt så er Polo ude af billedet.

Og det er ikke en pladssluger jeg er ude efter - det er en 911 ;)
tkrath skrev:Du har helt ret, men det er en temmelig vigtig og usædvanlig forudsætning du har. Overvej om ikke du skulle være lidt mere forsigtig i dit regnestykke.
Uden tvivl en usædvanlig forudsætning :) Og jeg syntes ikke jeg behøver være mere forsigtig. Forudsat at jeg tager fejl om 2 år så har jeg "råd" til det. Men så ville jeg måske i bagklogskabens lys kunne have kørt sjovere/billigere i noget andet, men man kan nu engang kun tage sin mavefornemmelse med på råd på sådan noget her ;) Hvis den skøre situation som der er nu holder stik hvor alle 911 stiger og 996 er den sidste der lige mangler, så kan jeg i det aller mest lyserøde scenarie ende med at køre rigtig rigtig billigt, måske endda gratis. Det budgetterer jeg dog ikke med :)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Tonny » 21. maj 2016, 21:56

Iøvrigt - tak for alt det gode saglige med/modspil ;)

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Josl » 21. maj 2016, 22:01

Med 30.000 om året i en 911 VIL den tabe værdi. Den vil jo blive brugt en del og når den kører hver dag i vores klima vil lakken fx også blive medtaget
Derudover vil sådan noget som sæderne også blive slidt - og det hele koster jo penge at skifte ud og Porsche er kendt for meget men billige stumper er vel ikke noget af det?

Desuden er der en anden ting, som ingen dog kan forudsige. Men lige for tiden stiger klassiske biler jo meget voldsomt i værdi og fra mit synspunkt kunne det godt trække op til en boble og hvis den brister står du jo med en bil der er svær at sælge og er faldet i værdi. Det er selvfølgelig svært at spå om - siger bare det er en risiko.

Synes helt klart du skulle udleve drømmen, men også lige regne på det igen - og så i worstcase og se om du har råd til det.


Sent from the moon using dwarfs
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af GranTurismo » 21. maj 2016, 22:06

Tonny skrev:
GranTurismo skrev: Men ja brændstofforbruget er underordnet jfr tidligere beregning, men det er vel kun fordi du ikke har taget brændstofudgifter med i beregningen?!?

Hvis det er en pladssluger du er ude efter, så er det jo oplagt med en SuperB, men det levner vel bare ikke så meget luft i økonomien at der kan blive råd til andet end en replika 911 baseret på en gammel bobbel... :mrgreen:
Brændstofudgifter er selvfølgelig med, men hvis jeg har begge biler kører jeg i begge 50/50. Hvis jeg kører 95% i Polo så er det billigere, men så er 911 ude af billedet. Er det omvendt så er Polo ude af billedet.

Og det er ikke en pladssluger jeg er ude efter - det er en 911 ;)
Det må vel også have en vis "værdi" at du har en Porsche 911 at køre i mens konen kører i A3/Golf/Polo eller hvad det måtte være.

Så er det jo bare lige hvor meget man vurderer den værdi til.

Hvis du kører 20.000 km årligt og kører bilerne 50/50 så er det 10.000 km i hver. Hvis man sætter 911 til at køre 9 km/l og en Polo eller hvad det måtte være til 17 km/l så har du sparet over 500 liter benzin årligt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Skyggen » 21. maj 2016, 22:32

Køb en Panamera
Det burde lukke gabet på både dig og konen.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af GranTurismo » 22. maj 2016, 00:32

Korreborg skrev:
GranTurismo skrev:Vi har kørt 4 voksne til Berlin i min med fin komfort...
Der er også nogle der pendler 4 mand i en UP og mener at det er fint nok :lol: Alt er vel relativt ;)
Ja det er sikkert fint nok at pendle 4 mand i en UP... hvis det er små asiatere...

Og det er helt sikkert fint nok for 4 voksne at køre lange ture i en Polo, hvis man er af nogenlunde normal europæisk størrelse.

Der findes omvendt også folk der er så store at det ikke er nok med en Octavia, så der skal en Superb til.

Og så er der jo også spørgsmålet om økonomi, både indkøb og drift. For de 100k som man kan få en Polo 6R for, skal man tilbage til en 5'er hvis det skal være en Golf. Og så er forskellen i størrelse sgu ikke sååå stor. Golfen er 23 cm længere (hvoraf størstedelen er kølerhjelm og bagagerum), den er 8 cm bredere og Poloen er derimod 1 cm højere.

En Golf 5 vil næsten helt sikkert være dyrere i reparationer, benzin og årlig afgift.

Så hvis man vil have en billig bil nummer to som kan være med til at realisere drømmen om en 911'er, så er en Polo imo et klart bedre valg end en Golf (eller en A3 for den sags skyld).

Personligt ville jeg da også hellere have en A3 eller en Golf7 med masser af udstyr... hvis det kunne fås for nogenlunde den samme omkostning, men det kan det jo ikke... Og så må man prioritere... og gøre op med sig selv hvor gerne man vil have en 911'er i stedet for en C-klasse og en 944'er.
Senest rettet af GranTurismo 22. maj 2016, 00:39, rettet i alt 1 gang.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Kevinff » 22. maj 2016, 00:38

Skyggen skrev:Køb en Panamera
Det burde lukke gabet på både dig og konen.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ikke møj bagagerum i sådan en

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 04:44

Jeg ved godt den 911 er din drøm.
Men den kommer samlet til at koste dig mere end din budget. Mit bud.
Hvis du har råd er det fint nok, hvis budgettet er så stramt så lad være.
Nu skal du passe på at det ikke kommer til at gå ud over familien hvis du ligefrem er ved at være besat af bilen.
Så hellere da spare op i 5-10 år mere og udleve drømmen som en ekstra bil.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af 9had » 22. maj 2016, 06:46

Prøv bilen, lån en et par timer/døgn med familien og se hvordan de har det bagefter... Gerne dagen efter. En ting er sidde i bilen. En anden ting er at køre en længere tur.

Har du overvejet hvor lange dine børn bliver om 2 år? De rammer vokseværket snart og så kan de i princippet vokse sig højere end du er. Og så skal du have tagboks eller to, til dem. Campingvogn?

En anden ting jeg lagde mærke til er de folk på den video med folk der havde 911 i 24h.
De så altså ikke særlig høje ud. Bilen er 130cm høj. De folk var ca hovedet højere end bilen. Ergo er de nok 15-20cm hvis ikke mere, lavere end du er. At der så kan sidde et barn på bagsædet med en fører på 150cm er en sag men med en på 175 er noget helt andet.

Det er sagt før... Du kommer til at tabe penge på bilen hvis den skal trille 30+kilo årligt. Den vil ikke blive en skid værd om 3-4 år.

Lad være med at ende som en gut uger/måneder fordi de ikke har tænkt sig om hvad deres behov egentlig var.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmae

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 07:11

Nu tror jeg ikke at en 996 ikke er en skid værd om 5 år.
Udfordringen er at der kun er 20.000 euro.
Hvordan er man så lige heldig evt at finde et fint eksemplar med kun 125.000 km.
Jeg vil tro man skal op i 35-40.000 euro.
Men udgangspunktet var om han og familien kunne leve med en bil så lille. Alene her vil jeg mene at det burde stoppe.
Man skal ikke have en utilfreds kone og så er der janteloven uanset om den er en ældre model, så kommer konen på arbejdet i en Porsche (Noget afhængigt af hvad hun laver sæføli).
Men som nummer 2 bil med 5.000 km om året er en 911 sgu fin.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Tonny » 22. maj 2016, 07:17

Josl skrev:Med 30.000 om året i en 911 VIL den tabe værdi.
Desuden er der en anden ting, som ingen dog kan forudsige. Men lige for tiden stiger klassiske biler jo meget voldsomt i værdi og fra mit synspunkt kunne det godt trække op til en boble og hvis den brister står du jo med en bil der er svær at sælge og er faldet i værdi. Det er selvfølgelig svært at spå om - siger bare det er en risiko.
Synes helt klart du skulle udleve drømmen, men også lige regne på det igen - og så i worstcase og se om du har råd til det.
Det har jeg argumenteret for før at jeg ikke tror den vil.
Nu ved jeg godt det er helt på den anden ende, men tror du 930 3.3 Turbo, en 964 eller en 991 GT3 RS (som AU-R8's) vil tabe værdi uanset om de kører 30.000km årligt eller ej?
Og mht til boblen, ja så er det en reel risiko. Ligesom det er med eks. Merc'en hvis staten ændrer på vores afgiftssystem. Det kan ske, men jeg finder det usandsynligt, og se det på den lyse side: Hvis Porsche boblen brister bliver det billigt at opgradere :D
Altså igen, jeg har regnet på det, men der er grænser på hvor mange ubekendte der skal gå mod Porschen. Jeg har jo helller ikke i budgettet for Merc regnet med afgiftsændringer, og det skete jo så alligevel sidste år :shock:
9had skrev:Prøv bilen, lån en et par timer/døgn med familien og se hvordan de har det bagefter...
Har du overvejet hvor lange dine børn bliver om 2 år?
Det er sagt før... Du kommer til at tabe penge på bilen hvis den skal trille 30+kilo årligt. Den vil ikke blive en skid værd om 3-4 år.
996 er prøvet, der er plads nok. Vi har ikke kørt i den i flere timer, men det har vi i vores 944 hvor der er mindre plads.
Når mine børn ikke længere kan være i 911 så køber jeg en anden bil. Hvis nødvendigt sælges 911. Jeg regner aldrig mere end 1 år af gangen alligevel mht biler :)
En 911 der ikke er en skid værd? Find den lige til mig? Billigste pt er denne 75'er der er ombygget (trækker pt hårdt ned i værdi): http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/911/27/2822152
AU-R8 skrev:Jeg ved godt den 911 er din drøm.
Men den kommer samlet til at koste dig mere end din budget. Mit bud.
Hvis du har råd er det fint nok, hvis budgettet er så stramt så lad være.
Nu skal du passe på at det ikke kommer til at gå ud over familien hvis du ligefrem er ved at være besat af bilen.
Så hellere da spare op i 5-10 år mere og udleve drømmen som en ekstra bil.
Jeg har skam råd til hvis den bliver dyrere end mit budget, det handler vel altid om prioriteringer hvordan man bruger sine penge :) Jeg tror oprigtigt på mit udkast og jeg kan leve med hvis det ikke bliver sådan.
Der er intet formål i at vente 5-10 år, der vil ungerne være så store at de ikke kan være i den :D Så skal jeg vente 15 år, og det har jeg ikke lyst til lige pt.
GranTurismo skrev: Det må vel også have en vis "værdi" at du har en Porsche 911 at køre i mens konen kører i A3/Golf/Polo eller hvad det måtte være.
Du skal have den vendt om i dit hovede. Hvis man har behov for en Polo, vil man så give 10k ekstra om året for en 911 - JA. Hvis ens behov for en bil kan dækkes af en 911, vil man så bruge 10k på at have en ekstra bil konen kan bruge når hun skal i IKEA, når jeg skal på lossepladsen osv?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmae

Indlæg af Tonny » 22. maj 2016, 07:22

AU-R8 skrev:Nu tror jeg ikke at en 996 ikke er en skid værd om 5 år.
Udfordringen er at der kun er 20.000 euro.
Hvordan er man så lige heldig evt at finde et fint eksemplar med kun 125.000 km.
Jeg vil tro man skal op i 35-40.000 euro.
Men udgangspunktet var om han og familien kunne leve med en bil så lille. Alene her vil jeg mene at det burde stoppe.
Man skal ikke have en utilfreds kone og så er der janteloven uanset om den er en ældre model, så kommer konen på arbejdet i en Porsche (Noget afhængigt af hvad hun laver sæføli).
Men som nummer 2 bil med 5.000 km om året er en 911 sgu fin.
Det kunne eksempelvis være:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =225804956
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =222987868
Hun arbejder i en børnehave, og får allerede nu sjove kommentarer om hvor mange penge vi egentligt har med den Mercedes (WHAT? Den koster mindre end de fleste af deres leverpostejs-børnekontainere)

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 07:28

:De 5-10 år var for at spare op til i kan have 2 biler.

Hvis jeg tager min GT3 RS og kørte 100.000 km ville den ret sikkert være mindre værd end de 178.000 euro ex moms den koster. Hvis det er modsat er det jo bare fint. Men med max 1000 km er den helt sikkert mere værd.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Tonny » 22. maj 2016, 07:34

AU-R8 skrev::De 5-10 år var for at spare op til i kan have 2 biler.

Hvis jeg tager min GT3 RS og kørte 100.000 km ville den ret sikkert være mindre værd end de 178.000 euro ex moms den koster. Hvis det er modsat er det jo bare fint. Men med max 1000 km er den helt sikkert mere værd.
Du misforstår også.
Jeg kan godt have råd til at have en Polo ved siden af, det gider jeg bare ikke :D Optimalt så ville det være 911 og Merc, for jeg er satme glad for den C-klasse som familiebil.
Jeg prøver jo ikke at argumentere for at 1000km ikke altid vil være mere attraktivt end det 30 dobbelte. Din er købt som investering og du bør derfor aldrig køre i den, på den måde stiger den mest. Jeg tror bare at selvom du kørte i den hver dag så ville den stadig stige (og ja jeg ved godt at det er mere sandsynligt for en GT3 RS, end en helt alm. 996). Til gengæld så er min risiko mindre hvis Porsche værdistignings boblen skulle springe, kontra dem der har købt meget dyrere specialversioner.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Avantismo » 22. maj 2016, 07:55

Køb bare den 911'er.

Livet er meget kort og plads betyder ikke alt.

Mine forældre havde en fiat 127 som eneste kørende bil fra jeg var 15-21 år.

Det var altså ikke det helt store problem.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Martin1986 » 22. maj 2016, 08:02

Så det eneste du venter på nu er at din mercedes bliver solgt ikke?

For du har besluttet dig.

Bliver spændende at se hvad du ender med :)


Og jantelovskommentaren.. Fuck da den. Den ville jeg skide et stykke.. Men konen ville ikke..
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 08:04

Martin1986 skrev:Så det eneste du venter på nu er at din mercedes bliver solgt ikke?

For du har besluttet dig.

Bliver spændende at se hvad du ender med :)


Og jantelovskommentaren.. Fuck da den. Den ville jeg skide et stykke.. Men konen ville ikke..
Og det var vist konen der kører på arbejde og T der cykler, eller jeg husker forkert.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Martin1986 » 22. maj 2016, 08:05

AU-R8 skrev:
Martin1986 skrev:Så det eneste du venter på nu er at din mercedes bliver solgt ikke?

For du har besluttet dig.

Bliver spændende at se hvad du ender med :)


Og jantelovskommentaren.. Fuck da den. Den ville jeg skide et stykke.. Men konen ville ikke..
Og det var vist konen der kører på arbejde og T der cykler, eller jeg husker forkert.
Mente min kone ikke ville :) men jeg ville være ligeglad
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 08:11

Martin1986 skrev:
AU-R8 skrev:
Martin1986 skrev:Så det eneste du venter på nu er at din mercedes bliver solgt ikke?

For du har besluttet dig.

Bliver spændende at se hvad du ender med :)


Og jantelovskommentaren.. Fuck da den. Den ville jeg skide et stykke.. Men konen ville ikke..
Og det var vist konen der kører på arbejde og T der cykler, eller jeg husker forkert.
Mente min kone ikke ville :) men jeg ville være ligeglad
Er jeg godt klar over.
En pædago i en børnehave er nok heller ikke videre begejstret.
Nu er jeg jo bare heldig at have en biltosset kone.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Martin1986 » 22. maj 2016, 08:12

AU-R8 skrev:
Martin1986 skrev:
AU-R8 skrev: Og det var vist konen der kører på arbejde og T der cykler, eller jeg husker forkert.
Mente min kone ikke ville :) men jeg ville være ligeglad
Er jeg godt klar over.
En pædago i en børnehave er nok heller ikke videre begejstret.
Nu er jeg jo bare heldig at have en biltosset kone.
Er hun blevet det efterhånden der er blevet råd til biler, eller har hun altså været det?

@tonny går din kone op i biler, så hun føler hun får noget ud af byttet?
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 08:16

Hun blev det ret hurtigt.
Men hun er ikke glad for farven på Boxsteren, alle andre syntrs den er fed.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Avantismo » 22. maj 2016, 08:25

De fleste kvinder skal ikke blandes ind i bilvalg.

Hvis de ikke går op i biler er deres argument helt ude i hegnet.

Den larmer.

Den lugter af benzin.

Den kører alt for hurtigt.

Den er jo svær at parkere.

Den kører ikke langt på literen.

Listen er meget lang.

-

Hvis min kone bestemte så havde vi bare 2 aygo.

For det er jo verdens bedste bil :roll:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af AU-R8 » 22. maj 2016, 08:27

Den er da også 112% i orden.
Men mand den er kedelig.
Problemet er at Ts kone jo ingen bil har om lidt.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14510
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af Watcher » 22. maj 2016, 08:32

replica skrev:De fleste kvinder skal ikke blandes ind i bilvalg.

Hvis de ikke går op i biler er deres argument helt ude i hegnet.

Den larmer.

Den lugter af benzin.

Den kører alt for hurtigt.

Den er jo svær at parkere.

Den kører ikke langt på literen.

Listen er meget lang.

-

Hvis min kone bestemte så havde vi bare 2 aygo.

For det er jo verdens bedste bil :roll:
Du glemmer den er for dyr så vi ska ha en berlingoBilledeBillede
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
lune
Medlem
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:13
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Merc C klasse vs Porsche 911 dilemmaet.

Indlæg af lune » 22. maj 2016, 08:36

Køb.
Hvis det ikke spiller så bare sælg.
Så da plejer jeg at gøre.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
E70 3,0SD Mtech
Mini One 2002
Bmw z4 Coupe 3,0SI

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"