Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af rskadk » 16. maj 2016, 12:08

Hej,

Er ved at kigge på at importere en bil fra tyskland til DK.

Fandt følgende eksempel.

http://www.skm.dk/skattetal/beregning/a ... gseksempel

Har forsøgt at beregne de samlede omkostninger til en bil til 20.000 euro. Herunder har jeg estimeret at airbags mm giver et fradrag på 10.000 DKK i beskattet værdi.

Kommer frem til følgende, er det meget galt?

20.000 * 7.44 = 148.800
Fradrag = 10.000
Beskattet værdi = 138.800
Registreringsafgift 105% = 86.940
Registreringsafgift 150% = 84.000
Sum registreringsafgift = 170.940

Samlet omksotninger ex. hjemtagning = 319.740

Det skal lige nævnes at en lignende bil koster ca. 370-400.000 i DK.. Har dette noget at sige?

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af Tor Morrison » 16. maj 2016, 12:31

rskadk skrev:Hej,

Er ved at kigge på at importere en bil fra tyskland til DK.

Fandt følgende eksempel.

http://www.skm.dk/skattetal/beregning/a ... gseksempel

Har forsøgt at beregne de samlede omkostninger til en bil til 20.000 euro. Herunder har jeg estimeret at airbags mm giver et fradrag på 10.000 DKK i beskattet værdi.

Kommer frem til følgende, er det meget galt?

20.000 * 7.44 = 148.800
Fradrag = 10.000
Beskattet værdi = 138.800
Registreringsafgift 105% = 86.940
Registreringsafgift 150% = 84.000
Sum registreringsafgift = 170.940

Samlet omksotninger ex. hjemtagning = 319.740

Det skal lige nævnes at en lignende bil koster ca. 370-400.000 i DK.. Har dette noget at sige?
Hvad du giver for bilen i udlandet har ingen indflydelse på Skats beregning af registreringsafgiften.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 12:43

Tor Morrison skrev:Hvad du giver for bilen i udlandet har ingen indflydelse på Skats beregning af registreringsafgiften.
Fuldstændig korrekt.
Om du så kun gav 1 EUR for bilen i Tyskland, ville afgiften til Skat blive den samme.

Jeg har lige været processen igennem, og fik lov at se hvordan en beregning laves hos min importpartner.
Ideelt set skal du finde 4-5 tilsvarende biler som står til salg i DK.
Så korrigeres der for bl.a. km-stand i forhold til alder, hvor mange airbags den har og et par andre ting.

For nogen bilers vedkommende kan det være svært at finde 4-5 tilsvarende biler.
I så fald bliver øvelsen sværere.

Det handler om at det er et skøn.
Men både Skat og deres godkendte afgiftsberegnere, forsøger at finde så meget materiale som muligt at underbygge det skøn med. Selvfølgelig.

Hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig til en der kan det kram, og så bede ham lave vurderingen.
De tager typisk 300,- kr for en beregning.
Jeg kan anbefale Søren hos Jels Biler.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af rskadk » 16. maj 2016, 13:56

Allright - tak for svar. Så summa summarum. Så vil skat altid forsøge at ramme samme pris som en tilsvarende bil koster i DK?

I så fald er der ingen fordel i at købe bilen så billig som mulig. Så kan man lige så godt finde en dyr i tyskland, som ingen ridser har mm + Som evt har alt ekstra udstyr i forhold til en i DK som ikke har ret meget.

Så vil registreringsafgiften blive lavere, da de matcher med prisen i DK - og jeg får mere med for samme penge?

olef
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af olef » 16. maj 2016, 14:12

Ikke helt.

Skat beregner afgiften ud fra tilsvarende biler, der er til salg i Danmark.
Dvs. uanset om du har købt bilen billigt eller dyrt i Tyskland, bliver afgiften den samme, nemlig en beregnet ud fra de biler, der er på markedet i vurderingssituationen.
Mvh. Ole
Audi S8+ 2017.

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af rskadk » 16. maj 2016, 14:43

Men det er jo ikke særlig retvisende, eftersom registreringsafgiften er sat ned fra 180 til 150%. Der har jeg jo en ide om det ikke er afspejlet på brugt vogns markedet i år..

Så kommer jeg jo i princippet til at betale en kunstig høj pris, fordi det ikke er direkte sammenlignelet med hvad der blev solgt sidste år osv?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 14:50

rskadk skrev:Så vil skat altid forsøge at ramme samme pris som en tilsvarende bil koster i DK?
Ja - som udgangspunkt.
Men som sagt kan de ikke altid finde en helt tilsvarende, og så bliver det mere "vurdering".
Min egen blev f.eks. matchet op mod nogle Passat Alltrack som stod til salg herhjemme, da det var hvad som kom tættest på.
Og så blev der korrigeret lidt hist og her.
rskadk skrev:I så fald er der ingen fordel i at købe bilen så billig som mulig. Så kan man lige så godt finde en dyr i tyskland, som ingen ridser har mm + Som evt har alt ekstra udstyr i forhold til en i DK som ikke har ret meget.

Så vil registreringsafgiften blive lavere, da de matcher med prisen i DK - og jeg får mere med for samme penge?
Udover de mere faktuelle parametre som hvad udstyrsniveau den er osv, så bliver din importbil også vurderet mht. generel stand i forhold til dens alder og km.
Når vurderingsmanden står med den foran sig, vil han kategorisere den i "under middel", "middel" og "over middel".
Som jeg forstod det, bliver langt, langt de fleste kategoriseret i middel.
Stort set aldrig over middel.
Hvis den du har fundet f.eks. har masser af ridser der kræver lakreparation osv, så kan den blive dumpet ned i under middel, og så vil du få et afgiftsnedslag.

Mit importprojekt handlede ikke om at spare penge.
Det handlede om udvalg.
Dvs. at finde præcis den bil jeg gerne ville have.
Den udstyrspakke jeg søgte, findes overhovedet ikke til salg på det hjemlige marked.
Til gengæld er der hele tiden 50+ at finde i Tyskland, og derfor var det eneste sted at kigge hen.

Hvis du bruger en af de eksterne partnere (altså ikke Skat selv), så hæfter partneren for vurderingen.
Den skal de kunne forsvare overfor Skat i op til 5 år.
Og Skat tager konstant stikprøver.
Så hvis partneren vurderer f.eks. 20.000 lavere end Skat mener i en given sag, så er det partneren der hænger på den ekstraregning. Den kan han ikke efterflg gå til dig og opkræve.
Så derfor har disse partnere på alle måder interesse i at vurdere på samme måde som Skat.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 16:07

rskadk skrev:Allright - tak for svar. Så summa summarum. Så vil skat altid forsøge at ramme samme pris som en tilsvarende bil koster i DK?

I så fald er der ingen fordel i at købe bilen så billig som mulig. Så kan man lige så godt finde en dyr i tyskland, som ingen ridser har mm + Som evt har alt ekstra udstyr i forhold til en i DK som ikke har ret meget.

Så vil registreringsafgiften blive lavere, da de matcher med prisen i DK - og jeg får mere med for samme penge?
Det er sådan set korrekt opfattet, typisk kan man få en bil med mere udstyr ved at hente en i DE end en Dansk bil.
Nogen gange kan det også være fordi den man henter ikke findes i DK til salg lige nu og her.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 16:10

HansH skrev:
rskadk skrev:Så vil skat altid forsøge at ramme samme pris som en tilsvarende bil koster i DK?
Ja - som udgangspunkt.
Men som sagt kan de ikke altid finde en helt tilsvarende, og så bliver det mere "vurdering".
Min egen blev f.eks. matchet op mod nogle Passat Alltrack som stod til salg herhjemme, da det var hvad som kom tættest på.
Og så blev der korrigeret lidt hist og her.
rskadk skrev:I så fald er der ingen fordel i at købe bilen så billig som mulig. Så kan man lige så godt finde en dyr i tyskland, som ingen ridser har mm + Som evt har alt ekstra udstyr i forhold til en i DK som ikke har ret meget.

Så vil registreringsafgiften blive lavere, da de matcher med prisen i DK - og jeg får mere med for samme penge?
Udover de mere faktuelle parametre som hvad udstyrsniveau den er osv, så bliver din importbil også vurderet mht. generel stand i forhold til dens alder og km.
Når vurderingsmanden står med den foran sig, vil han kategorisere den i "under middel", "middel" og "over middel".
Som jeg forstod det, bliver langt, langt de fleste kategoriseret i middel.
Stort set aldrig over middel.
Hvis den du har fundet f.eks. har masser af ridser der kræver lakreparation osv, så kan den blive dumpet ned i under middel, og så vil du få et afgiftsnedslag.

Mit importprojekt handlede ikke om at spare penge.
Det handlede om udvalg.
Dvs. at finde præcis den bil jeg gerne ville have.
Den udstyrspakke jeg søgte, findes overhovedet ikke til salg på det hjemlige marked.
Til gengæld er der hele tiden 50+ at finde i Tyskland, og derfor var det eneste sted at kigge hen.

Hvis du bruger en af de eksterne partnere (altså ikke Skat selv), så hæfter partneren for vurderingen.
Den skal de kunne forsvare overfor Skat i op til 5 år.
Og Skat tager konstant stikprøver.
Så hvis partneren vurderer f.eks. 20.000 lavere end Skat mener i en given sag, så er det partneren der hænger på den ekstraregning. Den kan han ikke efterflg gå til dig og opkræve.
Så derfor har disse partnere på alle måder interesse i at vurdere på samme måde som Skat.
Du får da ikke en selvanmelder til at køre din bil billigt gennem systemet med vurdering og hele papirarbejdet og så han bagefter står inde for at Skat eventuelt sætter vurderingen op.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 16:19

AU-R8 skrev:Du får da ikke en selvanmelder til at køre din bil billigt gennem systemet med vurdering og hele papirarbejdet og så han bagefter står inde for at Skat eventuelt sætter vurderingen op.
Jeg ved ikke hvad du forstår ved en selvanmelder ?
Søren hos Jels Biler er udpeget/godkendt/autoriseret af Skat til at afgiftsvurdere importbiler.
Han er deres forlængede arm, og set fra min side som bilkøber, sidestillet med Skat selv.

Så derfor jo - hvis Søren havde (har) vurderet min nye bil 20.000 for lavt i forhold til hvad Skat vil vurdere den til, og det efterflg er min bil der bliver pillet ud i stikprøvekontrol, så er det Søren der skal efterbetale 20.000 til Skat.

Den vurdering jeg har fået fra Søren nu, er lige så bindende som den jeg ville have fået hvis jeg var gået direkte til Skat.

Sagerne har en forældelsesfrist på 5 år.
Forestiller du dig, at hvis min bil bliver valgt ud om f.eks. 3 år, at Søren så kunne komme til mig om 3 år og sige .... øh, forresten vi har et problem. Du skal lige op med 20K ekstra fordi JEG vurderede for lavt.
Sådan fungerer det ikke.
Sørens vurdering er bindende. Et evt. efterspil med Skat hænger han selv på.

Og hvad mener du egentlig med "... køre billigt gennem systemet" ?
Det er en almindelig forretning Søren driver, ligesom hans kollegaer i branchen.
Jeg tror da ikke der er noget discount eller noget over det.
Han får selvfølgelig sit honorar for sagsbehandlingen og hvad han ellers hjælper med.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 16:45

HansH skrev:
AU-R8 skrev:Du får da ikke en selvanmelder til at køre din bil billigt gennem systemet med vurdering og hele papirarbejdet og så han bagefter står inde for at Skat eventuelt sætter vurderingen op.
Jeg ved ikke hvad du forstår ved en selvanmelder ?
Søren hos Jels Biler er udpeget/godkendt/autoriseret af Skat til at afgiftsvurdere importbiler.
Han er deres forlængede arm, og set fra min side som bilkøber, sidestillet med Skat selv.

Så derfor jo - hvis Søren havde (har) vurderet min nye bil 20.000 for lavt i forhold til hvad Skat vil vurdere den til, og det efterflg er min bil der bliver pillet ud i stikprøvekontrol, så er det Søren der skal efterbetale 20.000 til Skat.

Den vurdering jeg har fået fra Søren nu, er lige så bindende som den jeg ville have fået hvis jeg var gået direkte til Skat.

Sagerne har en forældelsesfrist på 5 år.
Forestiller du dig, at hvis min bil bliver valgt ud om f.eks. 3 år, at Søren så kunne komme til mig om 3 år og sige .... øh, forresten vi har et problem. Du skal lige op med 20K ekstra fordi JEG vurderede for lavt.
Sådan fungerer det ikke.
Sørens vurdering er bindende. Et evt. efterspil med Skat hænger han selv på.

Og hvad mener du egentlig med "... køre billigt gennem systemet" ?
Det er en almindelig forretning Søren driver, ligesom hans kollegaer i branchen.
Jeg tror da ikke der er noget discount eller noget over det.
Han får selvfølgelig sit honorar for sagsbehandlingen og hvad han ellers hjælper med.
Det er det jeg mener han er, han er godkendt af Skat som du skriver.
Hvis han kun tager 300,- for en vurdering med eller uden papirarbejdet, så er det da imponerende hvis han eventuelt om 3 år efterbetaler 50.000 i reg afgift, et eksempel.
Det er jo dig som ejer af bilen får regningen fra Skat.

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af Brizz » 16. maj 2016, 16:47

BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 16:52

AU-R8 skrev:Det er det jeg mener han er, han er godkendt af Skat som du skriver.
Hvis han kun tager 300,- for en vurdering med eller uden papirarbejdet, så er det da imponerende hvis han eventuelt om 3 år efterbetaler 50.000 i reg afgift, et eksempel.
Det er jo dig som ejer af bilen får regningen fra Skat.
Nej du tager fejl - jeg har IKKE fået en regning fra Skat.
Jeg har fået en regning fra Jels Biler, og når den er betalt så er mit mellemværende med dem - og dermed med Skat - udlignet.
Al evt videre disputs er en sag mellem Jels Biler og Skat.

Han tager 300 for en uforpligtende vurdering up front. Altså mens du bare "kigger" på bilen.
Du kan bare maile et link til annoncen på mobile.de, så laver han en vurdering.

Den bindende vurdering laves når han står med køretøjet foran sig nede i Jels.
Og det koster et andet honorar, som er beskrevet ganske fint på deres hjemmeside.
Den endelige vudering i mit tilfælde lå usandsynlig tæt på hans forhåndsbud ... tror det var 1.500 fra eller noget i den stil.

Men ellers vil jeg da henvise til at du, hvis fortsat i tvivl, tager den videre dialog med Søren fra Jels Biler.
Han er en rigtig flink og tålmodig fyr, så jeg er sikker på at han gerne tager sig tid til at forklare sin forretningsmodel.

Der er jo ikke noget nyt under solen.
Jeg går da stærkt ud fra, at det fungerer på præcis samme måde som f.eks. quickimport og de andre godkendte afgiftsvurderingsfirmaer Skat har rundt omkring i landet ?
Men jeg har kun mine informationer fra Jels Biler.

EDIT: Forhåndsvurderingen sagde i mit tilfælde 195.500 og den endelige vurdering sagde 194.893. Så helt præcis 607 kr forskel. Til den gode side :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 17:20

HansH skrev:
AU-R8 skrev:Det er det jeg mener han er, han er godkendt af Skat som du skriver.
Hvis han kun tager 300,- for en vurdering med eller uden papirarbejdet, så er det da imponerende hvis han eventuelt om 3 år efterbetaler 50.000 i reg afgift, et eksempel.
Det er jo dig som ejer af bilen får regningen fra Skat.
Nej du tager fejl - jeg har IKKE fået en regning fra Skat.
Jeg har fået en regning fra Jels Biler, og når den er betalt så er mit mellemværende med dem - og dermed med Skat - udlignet.
Al evt videre disputs er en sag mellem Jels Biler og Skat.

Han tager 300 for en uforpligtende vurdering up front. Altså mens du bare "kigger" på bilen.
Du kan bare maile et link til annoncen på mobile.de, så laver han en vurdering.

Den bindende vurdering laves når han står med køretøjet foran sig nede i Jels.
Og det koster et andet honorar, som er beskrevet ganske fint på deres hjemmeside.
Den endelige vudering i mit tilfælde lå usandsynlig tæt på hans forhåndsbud ... tror det var 1.500 fra eller noget i den stil.

Men ellers vil jeg da henvise til at du, hvis fortsat i tvivl, tager den videre dialog med Søren fra Jels Biler.
Han er en rigtig flink og tålmodig fyr, så jeg er sikker på at han gerne tager sig tid til at forklare sin forretningsmodel.

Der er jo ikke noget nyt under solen.
Jeg går da stærkt ud fra, at det fungerer på præcis samme måde som f.eks. quickimport og de andre godkendte afgiftsvurderingsfirmaer Skat har rundt omkring i landet ?
Men jeg har kun mine informationer fra Jels Biler.

EDIT: Forhåndsvurderingen sagde i mit tilfælde 195.500 og den endelige vurdering sagde 194.893. Så helt præcis 607 kr forskel. Til den gode side :)
Så er det jo også noget andet hvis han tager 4-8.000 for det endelige arbejde.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 17:28

AU-R8 skrev:Så er det jo også noget andet hvis han tager 4-8.000 for det endelige arbejde.
Søren har fortjent hver en krone af det honorar jeg har betalt ham.

Men det er jo ikke så meget dét, der er pointen her.
Pointen er at forstå at Søren kan lave en bindende afgiftsvurdering som fritager bilkøberen for enhver form for direkte kontakt og mellemværende med Skat.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 17:46

HansH skrev:
AU-R8 skrev:Så er det jo også noget andet hvis han tager 4-8.000 for det endelige arbejde.
Søren har fortjent hver en krone af det honorar jeg har betalt ham.

Men det er jo ikke så meget dét, der er pointen her.
Pointen er at forstå at Søren kan lave en bindende afgiftsvurdering som fritager bilkøberen for enhver form for direkte kontakt og mellemværende med Skat.
Jeg ved godt hvad han laver, det var mere prisen på de 300,- på misforstod.
Det kan jo være en ulempe han står inde for eventuelle for lave vurderinger, set kan jo medføre han altid er lidt til den sikre side.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 16. maj 2016, 17:50

AU-R8 skrev: Jeg ved godt hvad han laver, det var mere prisen på de 300,- på misforstod.
Det kan jo være en ulempe han står inde for eventuelle for lave vurderinger, set kan jo medføre han altid er lidt til den sikre side.
Det har du selvfølgelig helt ret i :)
Jeg køber mig en garanti, og det må den enkelte jo gøre op med sig selv hvad man er til.
Lidt på samme måde som nogen vælger at lave en serviceaftale på sin bil.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af AU-R8 » 16. maj 2016, 18:06

HansH skrev:
AU-R8 skrev: Jeg ved godt hvad han laver, det var mere prisen på de 300,- på misforstod.
Det kan jo være en ulempe han står inde for eventuelle for lave vurderinger, set kan jo medføre han altid er lidt til den sikre side.
Det har du selvfølgelig helt ret i :)
Jeg køber mig en garanti, og det må den enkelte jo gøre op med sig selv hvad man er til.
Lidt på samme måde som nogen vælger at lave en serviceaftale på sin bil.
Ved Flexleasing er beløbet jo også ret lille.
Hvis en 12 mdr leasing hvor bilen er vurderet 50.000 forkert, er det jo et noget mindre beløb der skal efterbetales end de 50.000. Så ved betaling af den endelige hele reg afgift skal det jo være mere præcist.

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af rskadk » 16. maj 2016, 21:44

Mange tak for jeres svar. Det gav et noget bedre indtryk i hvordan det fungerer.

Med henblik på import - så nævner i en søren flere gange. Hvis man lader et firma om det. Hvad koster sådan noget typisk? Yderligere hvordan er man stillet med garanti? (Eks. hvis motoren brænder sammen 1 uge efter, elektronikken går i sort, eller der er noget andet helt galt)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af Dakota » 16. maj 2016, 23:43

rskadk skrev:Med henblik på import - så nævner i en søren flere gange. Hvis man lader et firma om det. Hvad koster sådan noget typisk? Yderligere hvordan er man stillet med garanti? (Eks. hvis motoren brænder sammen 1 uge efter, elektronikken går i sort, eller der er noget andet helt galt)
Hvad enten man bruger det ene firma eller det andet, fx. QuickImport eller SpecialCars, er der typisk nul garanti. Det skulle da lige være, hvis man får fat i en Audi Approved eller Porsche ditto eller Mercedes-Benz Junge Sterne. Altså biler, hvor der er et par års Europa-garanti på. Men den slags biler er ikke de billigste.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 17. maj 2016, 01:54

rskadk skrev:Med henblik på import - så nævner i en søren flere gange. Hvis man lader et firma om det. Hvad koster sådan noget typisk? Yderligere hvordan er man stillet med garanti? (Eks. hvis motoren brænder sammen 1 uge efter, elektronikken går i sort, eller der er noget andet helt galt)
Søren Steentoft, Jels Biler.
http://www.jelsbiler.dk/

Han tilbyder som udgangspunkt to modeller.

1. Kan vi kalde "full service"
Du finder den bil du vil have på nettet, og så siger du til Søren "få den bil hjem, og ring til mig når jeg kan hente den med danske plader på".
I den model regner han ud hvad den bil vil koste dig på gaden herhjemme.
Han står for alt mht at købe den i udlandet, få den fragtet til DK, få den toldsynet, afgiftsvurderet, plader på osv.
Dvs. du køber den ved ham, og han yder dig brugtvognsgaranti i henhold til reglerne i DK.
Præcis som hvis du havde købt hos enhver anden forhandler herhjemme.

2. Kan vi kalde "Selvhenter" :)
Du handler selv bilen i udlandet, og får den selv hentet hjem til DK.
Søren står kun for toldsyn, afgift og plader.
I den model er du køber hos forhandleren i udlandet, og får den garanti du kan få dér.
Søren har ikke solgt dig en bil, og har derfor intet med garanti osv at gøre.

Mellem disse to yderpunkter kan der så aftales alt muligt, som man nu engang kan, når man har at gøre med en fleksibel partner der bare arbejder for at få tingene til at ske.

Jeg valgte model 2 til min import.
Den bil jeg købte blev leveret med 12 mdrs brugtvognsgaranti fra forhandleren i Tyskland.
Garantien leveres som en forsikring der er tegnet, dækkende i hele Europa.
Hvis noget går i stykker, går jeg blot til lokal aut. værksted i DK, og så aktiveres forsikringen og tager over derfra.

Den service Søren ydede mig, betalte jeg 3.000 for afgiftsvurderingen og 825 for toldsyn og synsgebyr.
Derudover selvfølgelig de 1180 for et sæt nummerplader.
Altså yderst rimeligt honorar, efter min ringe opfattelse.

Hvad jeg derudover nød rigtig meget gavn af, var Søren's råd og vejledning omkring alt muligt undervejs i forløbet.
Jeg har ikke handlet bil i Tyskland før, så der var mange spørgsmål.
Han skænkede velvilligt af sin store erfaring på det område, og det var bare guld værd.
Og det blev ikke faktureret nogen steder.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af HansH » 17. maj 2016, 01:57

AU-R8 skrev:..Så er det jo også noget andet hvis han tager 4-8.000 for det endelige arbejde.
Se evt min post lige herover mht hvad det kostede i mit tilfælde.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Beregne registreringsafgift - ser dette fornuftigt ud?

Indlæg af ij6210 » 18. maj 2016, 10:31

rskadk skrev:Hej,

Er ved at kigge på at importere en bil fra tyskland til DK.

Fandt følgende eksempel.

http://www.skm.dk/skattetal/beregning/a ... gseksempel

Har forsøgt at beregne de samlede omkostninger til en bil til 20.000 euro. Herunder har jeg estimeret at airbags mm giver et fradrag på 10.000 DKK i beskattet værdi.

Kommer frem til følgende, er det meget galt?

20.000 * 7.44 = 148.800
Fradrag = 10.000
Beskattet værdi = 138.800
Registreringsafgift 105% = 86.940
Registreringsafgift 150% = 84.000
Sum registreringsafgift = 170.940

Samlet omksotninger ex. hjemtagning = 319.740

Det skal lige nævnes at en lignende bil koster ca. 370-400.000 i DK.. Har dette noget at sige?
Har du opgjort noget ekstraudstyr?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"