Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af SenZer » 25. maj 2016, 19:25

Din værkfører må ha været utrolig heldig :)

De sidste 40 år hvor jeg har interesseret mig for biler, har jeg ellers altid hørt lige det modsatte vedr. Citroen ;)

Undrer mig egentlig over, at du ikke lyttede til din værkfører og købte en Citroen?
Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, jeg ser selv citroen som en lorte mærke. :)

Der er aldrig nogen som kan få mig til at købe en Fransk bil. Jeg har også været ærlig over for mig selv hele tiden, Jeg har aldrig synes at vw har lavet de mest stabile biler. Og som jeg sagde da jeg købte den jeg er gået ned i kvalitet. havde en Toyota carina E. Men Poloén køre skide godt og jeg er rigtig glad for den. Men har jo også den fordel at jeg selv kan lave den, og kender nogen hvor jeg kan få delene til den rigtige pris :)

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af Madsbabz » 25. maj 2016, 20:17

Der er nogle VAG folk der måske bliver stødt over at læse dit indlæg på en dedikeret VAG hjemmeside - men jeg må indrømme at jeg udemærket forstår dit indlæg, og jeg har selv tænkt præcis det samme.

Jeg er på min 4. VAG lige nu - har lige haft en enkelt BMW indimellem - og helt ærligt, så synes jeg der har været en del skavanker med mine VAG biler (FOR MANGE).

Derudover kender jeg folk der har været ramt at de større ting (stempler, kæder).
Måske er VAG for tidligt fremme ift udvikling? Fx den nye Mazda 6 kører jo stadig med 2,0 sugemotorer, hvor man i VAG koncernen har haft en tendens til at nedskalere og smide turbo på. Så en video vedr. den nye A4'er og der sagde en ingeniør, at man for Audis vedkommende går tilbage imod større motorer igen gående fremad. Jeg tror man i de sidste 10 år er gået lidt væk fra det man ved virker hos VAG og har eksperimenteret med nedskalering, kæder, turboer, teknologier, vægt etc. - måske for at imødekomme miljøkrav, måske for at nedbringe produktionsomkostninger - who kows. Bilerne de seneste år er jo gået fra 2,0 med 130 hk og 13 km/l til 1,4 med 170 hk og 20 km/l. Jo mere teknologi, jo mere der kan gå i stykker.

Jeg er selv nået frem til, at jeg er færdig med VAG efter den jeg har nu. Jeg tror jeg prøver noget BMW eller Mercedes næste gang :) Jeg var i hvert fald virkelig glad for min BMW, der kostede mig 0 kr. i mekaniker regning de 50k km jeg havde den (måske helt tilfældigt :D ).

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af vw4ever » 25. maj 2016, 20:45

Kender en der købte en Mercedes 500 et eller andet, til 2.2 mill
skal siges at det ligger nogle år tilbage.

Efter 4-5 år var der rust i alle 4 døre samt bagklap.

Bevares Mercedes dækkede det på garantien, men kunden måtte selv betale for maling af resten af bilen.

Han ville ikke kunne leve med den farveforskel det kunne give.

Da den var 5 år gammel havde den været på værksted 50 gange :shock:

Spørg om værkfører ved Mecedes løb væk når han så den omtalte Mercedes :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1890
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 329 times
Been thanked: 212 times

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af The Micktrix / Dk » 25. maj 2016, 21:47

Forskellen er bare at Mercedes er kommet videre, det er Vw Imo ikke. Det gået den anden vej i mine øje.

Og ja de rustede den gang. Det var lige meget om det var en c, e eller s klasse og gik mere i stykker end i dag. Det er der lavet noget om på ;)

Du for ikke ret meget mere holdbar biler end c-eller e-klassen i dag. w204 og w212. Det virker ret godt :)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af lars nelsson » 26. maj 2016, 07:03

Jeg tror der hvor kvaliteten er helt i top, er kabine kvalitet og matriale valg. Hvordan samlinger flugter med hinanden osv. Der er ingen tvivl om at Superb, Passat og Golf er helt fremme der. Teknik såsom gearkasse, motor osv. Er en helt anden snak. Jeg tror det handler om hvad det er man sammenligner med. Jeg valgte selv en bil med lang garanti periode, efter en Jetta fra 06 der var ved at "falde" fra hinanden. Og derudover var begyndt at ruste! Hvis man laver verdens bedste produkt, ville det vel ikke være et problem at sætte garantien væsenligt op?

JSA
Medlem
Indlæg: 548
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af JSA » 26. maj 2016, 08:32

Det er rigtig svært at få defineret kvalitet, idet der findes mange forskellige opfattelser af ordets betydning. Mange mener holdbarhed når de siger/skriver kvalitet, andre mener den umiddelbare opfattelse af produktet, altså materialevalg og spaltemål mm. For nogen (bl. a. min kone) er en høj pris også en kvalitet, for andre er en lav pris en kvalitet, og sådan kan man blive ved. Jeg vil mene at begrebet kvalitet omkring biler dermed er en størrelse der til dels er subjektiv, og derfor svær at diskutere.

Mine biler har siden 2002 været fra Skoda, fire Octavia'er og 2 Superb'er. Mht holdbarhed har der kun været ialt fire små problemer som forhandleren forholdsvis let løste. Alligevel overvejer jeg efterhånden at skifte mærke. Min nuværende Octavia har DSG7, og når den tilkøbte garanti udløber om ca. 1½ år, så kan det godt være, at jeg vil prøve noget andet. Det skyldes ikke, at jeg opfatter bilerne fra Skoda som værende af for lav kvalitet, men mere at de er blevet for kedelige og for dyre. Det kedelige består i det enhedsdesign som VAG-koncernen dyrker. Man tager et design og så lukker man mere eller mindre luft ind i det, og vupti så har man hel serie af biler, lige fra Fabia til Superb, som ser stort set ens ud - det finder jeg kedeligt. Da jeg i 2002 købte min første Octavia kom jeg fra en Nissan Primera som jeg var rigtig godt tilfreds med, men Skoda'en, som var i samme størrelse, var altså bare 75.000 kr billigere end en ny Nissan, og da Nissan og Skoda havde samme forhandler, var det nem at bytte. I dag er den prisforskel forsvundet. Skoda har, efter at Semler overtog importen, stille og roligt sat priserne op, således at Skoda ikke længere er det økonomisk gode køb som det var engang - derfor overvejelsen om at forlade VAG ......
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO
Honda NC 750 XAD

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af SenZer » 26. maj 2016, 20:07

der er nogle VAG folk der måske bliver stødt over at læse dit indlæg på en dedikeret VAG hjemmeside - men jeg må indrømme at jeg udemærket forstår dit indlæg, og jeg har selv tænkt præcis det samme.

Jeg er på min 4. VAG lige nu - har lige haft en enkelt BMW indimellem - og helt ærligt, så synes jeg der har været en del skavanker med mine VAG biler (FOR MANGE).
Der må jeg være ærlig at hvis folk ikke kan klare at høre andres mening så mener jeg at de må tag sig sammen. Ja det er en VAG hjemmeside, men vi har alle hver vores mening. :)
Og nu er toyota carina E nok en af de mest stabile biler der nogen sinde er blevet laver. men godt køre den sku ikke :lol:
Jeg vil da også sige at jeg ikke savner den :)

Det er jo altid sådan at dem som får det nyeste er test kaniner. :) Jeg forstår bare ikke at man så ikke forbedre delene.? også måske sælger de dele lidt billigere,
Det er jo også det samme med Toyota, de har først kommet ud nu med en benzin turbo motor i danmark. og jeg mener jo det er alt for sent. Der kan man jo sige at vw er måske meget hurtigere ude med tingene, hvor de andre venter til andre har testet tingene.

Bmw laver også rigtige lækker biler :)

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Bør man virkelig købe en VAG næste gang igen?

Indlæg af Tylleren » 26. maj 2016, 21:47

vw4ever skrev:Kender en der købte en Mercedes 500 et eller andet, til 2.2 mill
skal siges at det ligger nogle år tilbage.

Efter 4-5 år var der rust i alle 4 døre samt bagklap.

Bevares Mercedes dækkede det på garantien, men kunden måtte selv betale for maling af resten af bilen.

Han ville ikke kunne leve med den farveforskel det kunne give.

Da den var 5 år gammel havde den været på værksted 50 gange :shock:

Spørg om værkfører ved Mecedes løb væk når han så den omtalte Mercedes :)
Kom nu over det med Mercedes en gang rustede. Efter 07 er der ikke nogen mercedeser der har rustet nævneværdigt.
Jeg tror ikke VW er meget dårligere end andre biler rent holdbarhedmæssigt men jeg tror ikke prisen står mål med produktet og det er nok der kæden hopper af for dem som ikke er så inkarnerede fans. Jeg kører ikke selv VW mere fordi jeg synes jeg kan få meget mere bil til færre penge andre steder og så skal jeg oven i købet reparerer mindre.
Men ingen tvivl om VW laver lækre biler...

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"