Mælkekasseexpres - alarm i bilen?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Mælkekasseexpres - alarm i bilen?

Indlæg af DanielB12 » 30. maj 2016, 16:08

Hej.

Dette er sket på vores p-plads, åbenbart i løbet af formiddagen. Bilen er ikke min.

Billede

Billede

Min kæreste og jeg har dog snakket lidt om, i forbindelse med køb af ny bil, om det kan betale sig at tilkøbe alarm direkte fra fabrikken til en polo?
Indtil videre tænker jeg, at de 4.500 kr. det koster er bedre givet ud til andet udstyr, Men bliver da i tvivl nu, da det ikke er første gang der har været hærværk på vores p-plads.
Men hjælper det? Kender ingen i min omgangskreds eller familie som har alarm i deres bil, og forbinder det mest af alt med 90'erne og en masse bip-bip-lyde..
De forsikringsselskaber jeg har snakket med, giver ikke rabat eller nogen anden fordel.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Mælkekasseexpres - alarm i bilen?

Indlæg af AU-R8 » 30. maj 2016, 16:11

I de fleste biler har jeg fabriksmonteret alarm.
Når man sejler skal man typisk på en knap i dørfalsen slå hældning eller ryste sensor fra.
Om den ville have virket i det her tilfælde ved jeg ikk.
Underligt at ingen har set det ske.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Mælkekasseexpres - alarm i bilen?

Indlæg af GranTurismo » 30. maj 2016, 16:18

Jeg vil mene at det burde have udløst alarmen. Så vidt jeg ved, så går alarmen hvis der bliver åbnet for døre, bagklap og motorhjelm samt hvis der er nogen i kabinen eller hvis bilen bliver løftet, f.eks. i forbindelse med et fejeblad. Så imo burde alarmen gå, hvis nogen laver sådan en mælkekasseekspres...

Jeg havde indbrud i min tidligere bil og valgte derfor at få alarm i min Polo. Det har jeg ikke fortrudt.

Man skal bare huske ikke at slå alarmen til imens man handler, hvis ens kæreste venter i bilen... ved jeg af erfaring... :lol:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"