1,4tsi vs. 1,8tsi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
1,4tsi vs. 1,8tsi
Hej vag
Fordele og ulemper ved disse to motorer i passat fra 2011 og frem?
Kan se de har samme hk. Men væsentlig forskel i benzinforbruget. Men hvis forbruget ikke betyder det store hvilken skal man så vælge?
Fordele og ulemper ved disse to motorer i passat fra 2011 og frem?
Kan se de har samme hk. Men væsentlig forskel i benzinforbruget. Men hvis forbruget ikke betyder det store hvilken skal man så vælge?
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Hvor ser du, de yder det samme ?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Medlem
- Indlæg: 738
- Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Det er ikke nogle perler, nogen af dem. De har begge haft problemer med olieforbrug. Har kørt begge motorer, men i forskellige biler, og umiddelbart virker 1.4 TSI til at have mere træk i bunden.
Min mor har 1.8TSI i en A4, og den sluger satan galme noget benzin. Der skulle 1.4 TSI være noget bedre.
Min mor har 1.8TSI i en A4, og den sluger satan galme noget benzin. Der skulle 1.4 TSI være noget bedre.
- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
1,8 har mere overarm i den følelse kubikmeter nu engang betyder. Jeg har ejet begge dele og begge har deres fordele og ulemper. Begge lider af kæde og olie forbrugs problemer. 1,4 går cirka 14 km literen og 1,8 12,5.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
I runde tal - G7 1.4
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
1,4 TSi med tandrem kom med Golf 7 og blev herefter gradvist indfaset i øvrige modeller.Carsten Rasmussen skrev:Hvornår gik de tilbage til tandrem ?
1,8 TSi har kæde.
VAG' s nyeste benzin- motor EA888 2,0 TFSI 140 kW, der ligger i den nye A4 har også kæde - så VAG har ikke forladt kæden.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Kom den ikke først i Polo?erlingvj skrev:1,4 TSi med tandrem kom med Golf 7 og blev herefter gradvist indfaset i øvrige modeller.Carsten Rasmussen skrev:Hvornår gik de tilbage til tandrem ?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1789
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Den 1.4 i Passaten fra 2011 må vel være den gamle 1.4 med kompressor og turbo. En perle af en motor. Har selv haft en i Golf 6. Den trækker bedre fra de helt lave omdrejninger end 1.8 Turbo og trækker rent til 6500 RPM. Hvis den er med DSG havde jeg taget 1,4. Er den med manuel og skal chippes havde jeg taget 1,8 da den har mere potentiale.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 401
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 20 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Jeg vil lige tilføje at 1.8TSI også hedder EA888, og er i samme familie som 2.0. Perle eller ej, 1.8'eren har et rigtig fint jævnt træk. Det var en af de første fra VW med variabel ventilstyring.erlingvj skrev:1,4 TSi med tandrem kom med Golf 7 og blev herefter gradvist indfaset i øvrige modeller.Carsten Rasmussen skrev:Hvornår gik de tilbage til tandrem ?
1,8 TSi har kæde.
VAG' s nyeste benzin- motor EA888 2,0 TFSI 140 kW, der ligger i den nye A4 har også kæde - så VAG har ikke forladt kæden.
Til trods for problemer med stempler og kæder, vil jeg vove at påstå det er en af de mest innovative motorer fra Audi i nyere tid.
-Thomas
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1789
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Er det ikke kun Audi der har Valvelift (eller det er måske ikke det samme?). Kan se de forskellige 1,8 og 2,0 TFSI yder mere i NM i Audi end VW.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
1,4 tsi med DSG.
Men i s fald, hvad skal man være opmærksom på omkring kæden? Og hvis den er skiftet, er problemet da løst fremadrettet?
Men i s fald, hvad skal man være opmærksom på omkring kæden? Og hvis den er skiftet, er problemet da løst fremadrettet?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Som en lille sidebemærkning blev DSG7 (DQ200) opgraderet i 2012 med kraftigere koblinger, anden software og mineralsk olie.Carsten Rasmussen skrev:1,4 tsi med DSG.
Men i s fald, hvad skal man være opmærksom på omkring kæden? Og hvis den er skiftet, er problemet da løst fremadrettet?
Jeg ville helt klart gå efter en bil med den opgraderede DSG7.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: 15. feb 2015, 12:59
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Husk hvis du vælger 1.8 tsi med DSG er den begrænset i NM og har ikke flere end 1.4
Jeg ville ikke tage 1.4 tsi med kæde og kompressor og turbo med mindre du selv kan fixe den eller har en vw mekaniker privat der ved noget om det. Det er en meget kompliceret motor som er dyr at reppe på.
ville klart tage den opdaterede 1.8 tsi uden dsg eller den nye 1.4 tsi med rem og dsg.
Jeg ville ikke tage 1.4 tsi med kæde og kompressor og turbo med mindre du selv kan fixe den eller har en vw mekaniker privat der ved noget om det. Det er en meget kompliceret motor som er dyr at reppe på.
ville klart tage den opdaterede 1.8 tsi uden dsg eller den nye 1.4 tsi med rem og dsg.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1789
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Bortset fra min DSG var LORT efter den fik opgraderet software, så er 1,4 TSI (twincharger) og DSG en total lækker kombi. Kan kun anbefale den.Carsten Rasmussen skrev:1,4 tsi med DSG.
Men i s fald, hvad skal man være opmærksom på omkring kæden? Og hvis den er skiftet, er problemet da løst fremadrettet?
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Jeg havde 1.8tsi i min gl. Passat. Den gik dælme godt. Min Golf 1.4 tsi er med rem - så ikke samme årgang, som du spørger på.
Men må sige at man godt kan mærke at 1.8 motoren har et lidt anderledes bundtræk - jeg ville klart vælge 1.8 af de 2.... hvis vi de begge er med kæde.
Men jeg er glad for min nuværende 1.4 tsi, for nu ved jeg at kædeproblemer ikke kommer til mig. Det var altid lidt en 'joker', da jeg havde 1.8 tsi'en. Men jeg ville nu godt turde at få en med kæde igen - for nu er man klar over man skal lytte efter
Hvis der er økonomi indblandet - så gik 1.8 ca. 3 km/l kortere end 1.4 tsi... det kan også blive dyrt, hvis man kører mange km.
Men må sige at man godt kan mærke at 1.8 motoren har et lidt anderledes bundtræk - jeg ville klart vælge 1.8 af de 2.... hvis vi de begge er med kæde.
Men jeg er glad for min nuværende 1.4 tsi, for nu ved jeg at kædeproblemer ikke kommer til mig. Det var altid lidt en 'joker', da jeg havde 1.8 tsi'en. Men jeg ville nu godt turde at få en med kæde igen - for nu er man klar over man skal lytte efter
Hvis der er økonomi indblandet - så gik 1.8 ca. 3 km/l kortere end 1.4 tsi... det kan også blive dyrt, hvis man kører mange km.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
NejGranTurismo skrev: Kom den ikke først i Polo?
Den kom i Polo Blue GT i 10/2012 og i Golf 7 i 8/2012.
Hvis vi taler hele VAG kom den først i A3 - primo 2012.
Som motorgeneration (EA 111) kom den først i Up!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Lidt liv til emnet igen.
Jeg kigger på en specifik passat 1,8 tsi fra 2012 nu. Der er ingen mistænkelige lyde fra kæden, og forhandleren oplyser at kæden muligvis er skiftet, eller at den ikke er født med sygdommen. Men kan det slås op via stelnummer?, Den har fuld service fra VW.
Hvis nogen kan hjælpe har jeg stelnummeret.
WWWZZZ3CZCE017705
Gerne en komplet historik hvis muligt. Bilen er tysk import.
På forhånd tak
Jeg kigger på en specifik passat 1,8 tsi fra 2012 nu. Der er ingen mistænkelige lyde fra kæden, og forhandleren oplyser at kæden muligvis er skiftet, eller at den ikke er født med sygdommen. Men kan det slås op via stelnummer?, Den har fuld service fra VW.
Hvis nogen kan hjælpe har jeg stelnummeret.
WWWZZZ3CZCE017705
Gerne en komplet historik hvis muligt. Bilen er tysk import.
På forhånd tak
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=122898
Mit råd er til 1,8TSI
Få kæderne skiftet enten i forbindelse med handlen eller få det gjort selv bagefter
At forhandleren mener at kæden muligvis er skiftet kan man jo ikke bruge til en skid
Er den skiftet ja eller nej , hvis nej så skift den
Jeg gir gerne et tilbud på at skifte de kæder
Mit råd er til 1,8TSI
Få kæderne skiftet enten i forbindelse med handlen eller få det gjort selv bagefter
At forhandleren mener at kæden muligvis er skiftet kan man jo ikke bruge til en skid
Er den skiftet ja eller nej , hvis nej så skift den
Jeg gir gerne et tilbud på at skifte de kæder
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Kan du evt. Slå den op og se om de er skiftet?norn skrev:http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=122898
Mit råd er til 1,8TSI
Få kæderne skiftet enten i forbindelse med handlen eller få det gjort selv bagefter
At forhandleren mener at kæden muligvis er skiftet kan man jo ikke bruge til en skid
Er den skiftet ja eller nej , hvis nej så skift den
Jeg gir gerne et tilbud på at skifte de kæder
Alternativt hvad vil en sådan operation stå i?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Nej jeg kan ikke se om det er blevet lavet
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Bare iorden.norn skrev:Nej jeg kan ikke se om det er blevet lavet
Hvis man skiftet kæden, er den så opdateretså problemet ikke vender tilbage?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 1,4tsi vs. 1,8tsi
Jeg ved ikke om der er ændret på kæderne
Strammer elementet er ændret
Men om holdbarheden er blevet bedre ved jeg ikke
Strammer elementet er ændret
Men om holdbarheden er blevet bedre ved jeg ikke
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG