Toning af ruder på Fyn - hvem?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Sgh2008ejs » 4. jun 2016, 16:13

God lørdag! :D

Blev far til en lille dreng for nu 9 dage siden. Han har efterfølgende været med i bilen 3 gange og med den sommer vi pt. har, må jeg konstatere, jeg er nødt til at få tonet ruderne. Han er ikke ovenud begejstret for hverken af få solen i hovedet, eller den høje temperatur der kommer på bagsædet af en sort bil med sort interiør.

Derfor: hvem skal man køre til for at få tonet ruderne i min Seat Leon St, til en overkommelig pris? Har snakket med et par firmaer, men der svinger prisen mellem 3000-3500,- for de bagerste ruder i bilen (ruder i dørene, bagrude + de 2 små ruder bagi) og det synes jeg ærligt er lidt vanvittigt. Som udgangspunkt snakker vi en toning med 5-10% lys gennemtrængning og intet særligt folie.
Jeg bor på Sydfyn, men kører gerne rundt for en god pris og ordenlitgt håndværk! 8-)

På forhånd tak!
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
mikep
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 6. jan 2011, 15:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af mikep » 4. jun 2016, 16:30

Coloursign i Odense de har før lavet det til en god pris

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Rheinlaender » 4. jun 2016, 18:07

http://www.trimcar.dk/

Nok fyns billigste med 3m film og super stykke arbejde han laver og hvis du ikke er tilfreds bliver det lavet om uden beregning og brok ;)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Sgh2008ejs » 4. jun 2016, 19:29

Jeg har henvendt mig til begge nu, så glæder jeg mig til at høre deres pris i starten af næste uge. :D
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Johnny89 » 30. apr 2017, 18:43

Sgh2008ejs skrev:Jeg har henvendt mig til begge nu, så glæder jeg mig til at høre deres pris i starten af næste uge. :D
Hvad ende du med at vælge? jeg er lidt spændt da jeg selv overvejer lidt at få film i, og er også fra fyn/odense :D

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Sgh2008ejs » 1. maj 2017, 12:39

Johnny89 skrev:
Sgh2008ejs skrev:Jeg har henvendt mig til begge nu, så glæder jeg mig til at høre deres pris i starten af næste uge. :D
Hvad ende du med at vælge? jeg er lidt spændt da jeg selv overvejer lidt at få film i, og er også fra fyn/odense :D
Nåede faktisk ikke at få det gjort. Men min søn er allerede generet af lys og varme på bagsædet her i foråret. Så ender nok med at få det gjort inden længe.
Priserne var lige omkring 2000,- samlet.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Frederik » 1. maj 2017, 13:07

Solskærme på vinduerne eller bare en stofble i klemme i ruden eller spændt ud over hans autostol. Det fungerer fint. Varmen afhjælper i blot ved at lufte forsigtigt ud fra forsæderne eller via bilens ventilation (udgå for meget AC)

Jeg tvivler på at du vil opleve toning af ruderne som en reel hjælp. Nogle spædbørn er bare ikke glade at køre bil og generelt skal man undgå at køre så meget med dem. Deres rygge kan ikke holde til det.

Sidder han ikke i stole derhjemme så går det nok med en enkelt kortere tur i ny og næ (og et par timers feriekørsel én gang om året). Men sundt er det ikke. Helt små spædbørn skal være hjemme i kuldet og ikke slæbes rundt. Når det så er sagt, så ved jeg udemærket hvor meget rift der er omkring at få besøg fra de nybagte
forældre.

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Crucky » 1. maj 2017, 16:10

Rheinlaender skrev:http://www.trimcar.dk/

Nok fyns billigste med 3m film og super stykke arbejde han laver og hvis du ikke er tilfreds bliver det lavet om uden beregning og brok ;)
+1 på Trimcar, han har lavet på min gamle passat, hvor resultatet var top, og fik det samtidig til en fornuftig pris, så dem anbefaler jeg gerne

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Sgh2008ejs » 1. maj 2017, 18:09

Frederik skrev:Solskærme på vinduerne eller bare en stofble i klemme i ruden eller spændt ud over hans autostol. Det fungerer fint. Varmen afhjælper i blot ved at lufte forsigtigt ud fra forsæderne eller via bilens ventilation (udgå for meget AC)

Jeg tvivler på at du vil opleve toning af ruderne som en reel hjælp. Nogle spædbørn er bare ikke glade at køre bil og generelt skal man undgå at køre så meget med dem. Deres rygge kan ikke holde til det.

Sidder han ikke i stole derhjemme så går det nok med en enkelt kortere tur i ny og næ (og et par timers feriekørsel én gang om året). Men sundt er det ikke. Helt små spædbørn skal være hjemme i kuldet og ikke slæbes rundt. Når det så er sagt, så ved jeg udemærket hvor meget rift der er omkring at få besøg fra de nybagte
forældre.

Kæft du lyder som en morfar :lol: :lol: :lol: Ja undskyld :roll: :lol:

Har pt. solskærme og de er lort! Stofble kommer ikke til at ske - og åbne vinduer fungerer sgu ikke på motorvej :lol: Klimaanlægget kører og det er gået fint første 11 måneder ;)
Havde tonede ruder i min tidligere bil, det GØR en forskel på især bagsæderne + den generelle temperatur i bilen. Især når bilen er sort i sort i sort ;)

Desuden elsker han at køre bil, her snart et år - men jeg synes jo også det er træls at få solen i smasken + det er varmere 8-) ;)
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Watcher » 1. maj 2017, 18:18

Ved ik om de også har det udenfor danmark.. men rudetoning.dk ude på amar har carbon solfilm.. det er endnu bedre med lys/varme til kiddies osv.. jeg har det i alle vores biler


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af SteffenR » 1. maj 2017, 18:32

Llumar har det, det kan man få i udkants Danmark ala Hillerød og Ishøj.

http://www.llumar.com/automotive-film/t ... indow-tint
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Johnny89 » 3. maj 2017, 12:49

Watcher skrev:Ved ik om de også har det udenfor danmark.. men rudetoning.dk ude på amar har carbon solfilm.. det er endnu bedre med lys/varme til kiddies osv.. jeg har det i alle vores biler


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ved du om de bruger det steder på fyn? :D

For turen over broen til amar er fandme langt for sådan en omgang, og så ryger broen jo også oveni prisen.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af aknedude » 6. maj 2017, 15:50

Frederik skrev:Solskærme på vinduerne eller bare en stofble i klemme i ruden eller spændt ud over hans autostol. Det fungerer fint. Varmen afhjælper i blot ved at lufte forsigtigt ud fra forsæderne eller via bilens ventilation (udgå for meget AC)

Jeg tvivler på at du vil opleve toning af ruderne som en reel hjælp. Nogle spædbørn er bare ikke glade at køre bil og generelt skal man undgå at køre så meget med dem. Deres rygge kan ikke holde til det.

Sidder han ikke i stole derhjemme så går det nok med en enkelt kortere tur i ny og næ (og et par timers feriekørsel én gang om året). Men sundt er det ikke. Helt små spædbørn skal være hjemme i kuldet og ikke slæbes rundt. Når det så er sagt, så ved jeg udemærket hvor meget rift der er omkring at få besøg fra de nybagte
forældre.
Det er forhåbentlig for sjov det du skriver....

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af Frederik » 6. maj 2017, 16:12

Måske en smule regidt skrevet. Jeg er helt sikkert arbejdsskadet af at have set så mange fejludviklede børn - men bestemt ikke for sjov:

http://politiken.dk/forbrugogliv/motion ... hele-tiden

"Sundhedsstyrelsen: Helt små børn skal helst bevæge sig hele tiden"

"Ny officiel anbefaling til 0-4 årige råder til mindre skråstol, autostol og skærmtid.

http://voresborn.dk/psykologi/fra-baere ... -ryg-klare

"Hvad kan din babys ryg klare?"

"Når det gælder autostole, er der store variationer fra fabrikat til fabrikat. Men grundlæggende bør et spædbarn kun køre korte ture. Det skader ikke med en enkelt tur mellem Jylland og Sjælland, men det skal ikke være hver dag."


http://www.netsundhedsplejerske.dk/brev ... IE&id=8383

"Svar: Autostol - hvor længe må børn sidde i den"

"Hvis det således kun er en dag om ugen at din datter sidder 2 timer i autostolen så går det nok, men hvis det reelt er flere gange om ugen, hvis I har en vane med at bære stolen med ind og lade hende sove i den, når I kommer hjem og hvis hun så samtidig har en skråstol og andet som hun også sidder i - ja så er det for meget."

http://www.familien-i-trafikken.dk/med- ... trafikken/

"Med den nyfødte baby i autostol ud i trafikken"

"Den nyfødte baby kan ikke holde til at sidde for længe ad gangen fastspændt i en autostol og bør ikke sidde mere end 30-40 minutter hver gang. I sjældne tilfælde kan babyen dog godt sidde i stolen i 2 timer ad gangen, men sørg for at holde pauser undervejs."

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Toning af ruder på Fyn - hvem?

Indlæg af aknedude » 6. maj 2017, 18:10

Frederik skrev:Måske en smule regidt skrevet. Jeg er helt sikkert arbejdsskadet af at have set så mange fejludviklede børn - men bestemt ikke for sjov:

http://politiken.dk/forbrugogliv/motion ... hele-tiden

"Sundhedsstyrelsen: Helt små børn skal helst bevæge sig hele tiden"

"Ny officiel anbefaling til 0-4 årige råder til mindre skråstol, autostol og skærmtid.

http://voresborn.dk/psykologi/fra-baere ... -ryg-klare

"Hvad kan din babys ryg klare?"

"Når det gælder autostole, er der store variationer fra fabrikat til fabrikat. Men grundlæggende bør et spædbarn kun køre korte ture. Det skader ikke med en enkelt tur mellem Jylland og Sjælland, men det skal ikke være hver dag."


http://www.netsundhedsplejerske.dk/brev ... IE&id=8383

"Svar: Autostol - hvor længe må børn sidde i den"

"Hvis det således kun er en dag om ugen at din datter sidder 2 timer i autostolen så går det nok, men hvis det reelt er flere gange om ugen, hvis I har en vane med at bære stolen med ind og lade hende sove i den, når I kommer hjem og hvis hun så samtidig har en skråstol og andet som hun også sidder i - ja så er det for meget."

http://www.familien-i-trafikken.dk/med- ... trafikken/

"Med den nyfødte baby i autostol ud i trafikken"

"Den nyfødte baby kan ikke holde til at sidde for længe ad gangen fastspændt i en autostol og bør ikke sidde mere end 30-40 minutter hver gang. I sjældne tilfælde kan babyen dog godt sidde i stolen i 2 timer ad gangen, men sørg for at holde pauser undervejs."
Det var det du skrev vedr. Klude og andet skidt. Børn er små så kort tid. Solfilm er både rent solbeskyttelse mæssigt og trafik sikkerheds mæssigt klart at foretrække.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"