Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af rskadk » 18. jun 2016, 12:03

Hej,

Har haft kontakt med nogle flexleasing firmaer. Umiddelbart syntes jeg måske at der er for mange ubekendte faktorer ved at flex lease, yderligere en del omkostninger forbundet hermed (Da de jo også skal tjene), kontra hvis jeg lånte pengen i banken til en 5,5%. Har kigget på nogle biler som koster ca. 350.000-400.000 brugt i DK (Ca 5 år gammel). Og de kan købes for ca. 160.000 i Tyskand.

Jeg hører ofte fra flexlesing firmaer at biler er væsentligt nemmere at sælge efter endt leasing periode (Ex. 2-3 år). End hvis man har købt bilen selv, og der er betalt afgift. Specielt hvis bilen f.eks. er en cabriolet.

Har dette noget på dig, eller hvordan?

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 18. jun 2016, 12:25

Ved Flex er det alfa omega at du får en ordentlig rådgivning og du selv er indforstået med hvor meget du kan bruge på bilen

Der er rigtig mange der kan lave en super billig månedlig ydelse men så kommer straffen bagefter når bilen skal sælges fordi restværdien er højere end hvad bilen er værd.

Det er der rigtigt mange der har lært på en kedelig måde

Jeg Flex leaser selv og er nu på min nr 2 bil og jeg kender flere andre der også har Flex

Hvis du er seriøs om det er noget du vil så tag kontakt til gugi herinde fra..

Han har https://specialcars.dk/ og er helt lige ud af posen

Han fortæller ærligt om hvad din bil er værd bagefter og sætter din ydelse derefter så du ikke kommer i klemme bagefter og så kan du realt osse vurdere om det er en bil du har råd til

4 store fordele ved Flex

1 du skal ikke låne penge til at betale afgiften

2 hvis du mister dit arbejde og ikke kan have bilen mere så taber du mindre ved at sælge en bil uden afgift end en med

3 når du sælger så er der et meget stort marked i Tyskland/Sverige lige om hjørnet kontra lille Danmark..

4 forsikring meget billigere da det ofte er speciel biler der bliver flexet og nogle af de biler vil de alm. forsikringer slet ikke ha = en sygt latterligt højt pris fra dem da de ikke må sige nej
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af rskadk » 18. jun 2016, 13:47

Mange tak for svar, har lige forsøgt at forholde mig til dine svar nedenunder :)
Pacs skrev:Ved Flex er det alfa omega at du får en ordentlig rådgivning og du selv er indforstået med hvor meget du kan bruge på bilen

Der er rigtig mange der kan lave en super billig månedlig ydelse men så kommer straffen bagefter når bilen skal sælges fordi restværdien er højere end hvad bilen er værd.

Det er der rigtigt mange der har lært på en kedelig måde

Jeg Flex leaser selv og er nu på min nr 2 bil og jeg kender flere andre der også har Flex

Hvis du er seriøs om det er noget du vil så tag kontakt til gugi herinde fra..

Han har https://specialcars.dk/ og er helt lige ud af posen

Han fortæller ærligt om hvad din bil er værd bagefter og sætter din ydelse derefter så du ikke kommer i klemme bagefter og så kan du realt osse vurdere om det er en bil du har råd til

4 store fordele ved Flex

1 du skal ikke låne penge til at betale afgiften

--> Jeg tænker at det umiddelbart ikke nædvendigvis er en fordel, hvis man kan få et billån over 7 år, til 5,5% i rente. Så syntes jeg jeg kan se at omkostningerne herved er mindre, sammenlignet med flex leasing hvor renten nok er over 10%..

2 hvis du mister dit arbejde og ikke kan have bilen mere så taber du mindre ved at sælge en bil uden afgift end en med

--> Ja det kan du nok have ret i. Medmindre man afbetaler nok på det banklån, til at bilen kan sælges til det den er værd? SÅ burde situationen være den samme?

3 når du sælger så er der et meget stort marked i Tyskland/Sverige lige om hjørnet kontra lille Danmark..

--> Det tror jeg du har ret i. Spørgsmåler er hvor meget den fordel er værd. Eks. hvis flex leasing over 2 år er 30.000 dyrere. Så har jeg i princippet 30.000 jeg kan dumpe bilen med til et evt. salg..

4 forsikring meget billigere da det ofte er speciel biler der bliver flexet og nogle af de biler vil de alm. forsikringer slet ikke ha = en sygt latterligt højt pris fra dem da de ikke må sige nej

--> Yes kan se jeg ca. kan spare 200-300 om måneden på forsikring ved flex leasing :)

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 18. jun 2016, 14:04

som regl ved Flex er det en dyrere bil eller en speciel bil

Du skal også tænke på dit værditab på den bil med afgift er væsentlig større

Hvilken bil har du i tankerne ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af rskadk » 18. jun 2016, 14:57

Pacs skrev:som regl ved Flex er det en dyrere bil eller en speciel bil

Du skal også tænke på dit værditab på den bil med afgift er væsentlig større

Hvilken bil har du i tankerne ?
Jeg står lidt imellem en Porsche Boxster - 1998 - 2004, eller en BMW Z4 2009 :)

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 18. jun 2016, 16:17

Det er også en fin bil du skal nok ha regnet efter om det kan betale sig med den boxster men ring eller skriv til gugi fra special cars han kan hjælpe dig :)
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Dakota » 19. jun 2016, 00:15

rskadk skrev:Jeg står lidt imellem en Porsche Boxster - 1998 - 2004, eller en BMW Z4 2009 :)
To meget forskellige biler. Jeg vil helt klart mene det ikke kan svare sig at flexlease en så gammel Boxster, mens der kan være ok mening med det med en Z4 - hvis du vel og mærke kan finde en så gammel bil uden moms (MwSt) i Tyskland. At flexlease biler MED moms, er ikke så fornuftigt.

Ligesom så mange andre herinde, har jeg også flexleaset min egen bil (2012 VW Touareg) gennem Theis fra www.specialcars.dk - og er meget tilfreds med det.

ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af ManU_4ever » 19. jun 2016, 06:59

Har været i samme situation - dog bare med en meget nyere bil…
Vi valgte at købe, da min hjerne ikke kunne forstå leasing :D

5,5% i rente fra banken??

Mon ikke du skulle vise dem et finansieringsforslag fra en forhandler? Jeg har lige fået lavet et billån til omkring det halve!
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af farouche » 19. jun 2016, 07:10

Jeg forstår som sådan godt finansieringsprincipperne i flexleasing. Det jeg heller ikke forstår er hvad der sker efter leasingaftalen udløber med bilen. Jeg har endnu ikke fået et brugbart svar på det og det er jo heller ikke noget som nogen af dem der gør sig i leasing gør noget ud af at forklare, måske fordi det er "ulempen" ved finansiel leasing?

At sige at det skulle være nemmere at komme af med en bil uden afgift har jeg svært ved at se. Hvis jeg selv står med ansvaret er det jo en svær opgave da jeg ikke har nogen kanaler til at afhænde en bil uden afgift...

Det er en anden sag hvis leasing eller formidlingsselskabet helt eller delvis hjælper med afhænding af bilen, men så er vi jo ovre i operationel leasing.

Men som jeg forstår det, så vælger man ikke flexleasing for helt at slippe for at tænke i restværdi og gensalg, man gør det simpelthen for ikke at binde rigtigt mange afgiftskroner i en speciel bil.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af ManU_4ever » 19. jun 2016, 07:31

farouche skrev:Jeg forstår som sådan godt finansieringsprincipperne i flexleasing. Det jeg heller ikke forstår er hvad der sker efter leasingaftalen udløber med bilen. Jeg har endnu ikke fået et brugbart svar på det og det er jo heller ikke noget som nogen af dem der gør sig i leasing gør noget ud af at forklare, måske fordi det er "ulempen" ved finansiel leasing?

At sige at det skulle være nemmere at komme af med en bil uden afgift har jeg svært ved at se. Hvis jeg selv står med ansvaret er det jo en svær opgave da jeg ikke har nogen kanaler til at afhænde en bil uden afgift...

Det er en anden sag hvis leasing eller formidlingsselskabet helt eller delvis hjælper med afhænding af bilen, men så er vi jo ovre i operationel leasing.

Men som jeg forstår det, så vælger man ikke flexleasing for helt at slippe for at tænke i restværdi og gensalg, man gør det simpelthen for ikke at binde rigtigt mange afgiftskroner i en speciel bil.
Og hvis man kan holde sig under de givne kilometer og regner med at skifte bil hvert 2./3. år.
Vi forventer at have bilen i mindst lånets løbetid. Derfor er leasing ikke noget for os.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af farouche » 19. jun 2016, 07:34

ManU_4ever skrev: Og hvis man kan holde sig under de givne kilometer og regner med at skifte bil hvert 2./3. år.
Vi forventer at have bilen i mindst lånets løbetid. Derfor er leasing ikke noget for os.
Der er normalt ikke km begrænsning på flexleasing. Netop fordi man selv står inde for restværdi...

Der er steder hvor selskabet står for restværdi, men så er der også km begrænsning på og er tale om operationel leasing...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

ManU_4ever
Medlem
Indlæg: 664
Tilmeldt: 9. okt 2009, 09:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mors
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af ManU_4ever » 19. jun 2016, 07:43

farouche skrev:
ManU_4ever skrev: Og hvis man kan holde sig under de givne kilometer og regner med at skifte bil hvert 2./3. år.
Vi forventer at have bilen i mindst lånets løbetid. Derfor er leasing ikke noget for os.
Der er normalt ikke km begrænsning på flexleasing. Netop fordi man selv står inde for restværdi...

Der er steder hvor selskabet står for restværdi, men så er der også km begrænsning på og er tale om operationel leasing...
Der kan du bare se hvor meget/lidt jeg har lært om leasing :o
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // Quattro // 225 hk // Tiptronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 - Afgået ved døden…

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af rskadk » 20. jun 2016, 21:49

Dakota skrev:
rskadk skrev:Jeg står lidt imellem en Porsche Boxster - 1998 - 2004, eller en BMW Z4 2009 :)
To meget forskellige biler. Jeg vil helt klart mene det ikke kan svare sig at flexlease en så gammel Boxster, mens der kan være ok mening med det med en Z4 - hvis du vel og mærke kan finde en så gammel bil uden moms (MwSt) i Tyskland. At flexlease biler MED moms, er ikke så fornuftigt.

Ligesom så mange andre herinde, har jeg også flexleaset min egen bil (2012 VW Touareg) gennem Theis fra http://www.specialcars.dk - og er meget tilfreds med det.
Det med momsen havde jeg ikke lige kigget på - hvorfor skal den være uden moms i forhold til flexleasing? (NB, på alle dem jeg har set på mobile.de står der: VAT not reclaimable)

Hvis man skal købe, så har jeg forstået at det er en fordel den er med moms, da den tyske moms er lavere..?

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af mortenmol » 20. jun 2016, 22:23

rskadk skrev:
Dakota skrev:
rskadk skrev:Jeg står lidt imellem en Porsche Boxster - 1998 - 2004, eller en BMW Z4 2009 :)
To meget forskellige biler. Jeg vil helt klart mene det ikke kan svare sig at flexlease en så gammel Boxster, mens der kan være ok mening med det med en Z4 - hvis du vel og mærke kan finde en så gammel bil uden moms (MwSt) i Tyskland. At flexlease biler MED moms, er ikke så fornuftigt.

Ligesom så mange andre herinde, har jeg også flexleaset min egen bil (2012 VW Touareg) gennem Theis fra http://www.specialcars.dk - og er meget tilfreds med det.
Det med momsen havde jeg ikke lige kigget på - hvorfor skal den være uden moms i forhold til flexleasing? (NB, på alle dem jeg har set på mobile.de står der: VAT not reclaimable)

Hvis man skal købe, så har jeg forstået at det er en fordel den er med moms, da den tyske moms er lavere..?
Hvor stor fordelen er kommer an på prisen på bilen.

Du skal ikke finansiere bilens moms, men kun bilens pris + moms. (dvs. der er lidt at spare på finansierings omkostninger, men vi er efterhånden nede på 5% i rente på vores flexaftaler)
MEN førstegangsydelse betales inkl. moms, så der "mister" du momsen af førstegangsydelsen, da du betaler den + moms, men det er kun beløbet ex. moms der fradrages bilen.
Derudover skal du betale 20k-30k for at forhandleren henter den hjem + moms (de priser jeg hidtil har betalt) og hvis bilen så samtidig er dyre end de tilsvarende kan det ikke rigtigt svare sig i min optik.

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 21. jun 2016, 08:22

Dem der ofte vælger at flexlease har et ønske til bilen

Det er ofte dyre biler, specielle biler eller biler med rigtigt meget udstyr som ikke vil være at finde i DK pga af ny prisen

Dakota har lige fået en bil hjem med sindssygt meget udstyr i og den ved jeg han har brugt ufattelig meget tid på at finde og det er med det store marked der er i Tyskland

Som der ofte siges så skal bilen koste +400.000 kr med afgift før det rigtigt kan betale sig og jo dyrere jo bedre

Jeg har ikke nogle eksempler på det fordi tallene ville være forkerte men ring/skriv til gugi han kan give dig en pris på en bil så kan du jo se om det er noget for dig

Jeg skal lige sige at efter end leasing så plejer han at hjælpe med at få bilen videre enten til en ny i DK eller til en forhandler i Tyskland

Alt har selvfølgelig en pris og man skal gøre op med sig selv hvad man føler sig mest tryg ved
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

rskadk
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18. apr 2016, 18:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af rskadk » 22. jun 2016, 20:34

Mange tak for jeres svar. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvordan man er bedst stillet efter endt leasing periode / efter 2 år med banklån - hvis man vil sælge/skal sælge. Hvis det er en special bil. Umiddelbart kan jeg se at banklånet er lidt billigere end leasing (10.000 over 2 år), hvis man medregner alle omkostningerne både for banklån og leasing (2 årig periode).

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 23. jun 2016, 08:10

Find et par biler du kan sammenligne og så tag fat i gugi og så et rigtig tilbud .. Så har du noget du rigtigt kan forholde dig til
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Tonny » 4. dec 2016, 16:27

Jeg er nysgerrig men kom du videre med det?

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af ij6210 » 13. dec 2016, 20:53

Fordel ved banklån = du ved hvad det koster og ca. hvad bilen taber.
Ulempe: Du skal selv lægge pengene ud / låne til hele bilens pris. Hvis registreringsafgiften falder taber din bil værdi af hele beløbet incl. afgiften - det gør den ikke ved Flexleasing. Du skal lægge færre penge ud.

Jo mere bilen taber i værdi, jo mere sparet er der ved flexleasing. Hvis du fx kører 50.000+ km pr. år taber din bil mange penge, og så er det godt man ikke har betalt reg. afgift.

Jeg ville også ringe til Specialcars.dk og snakke med dem.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af AU-R8 » 13. dec 2016, 21:01

Der er flere leasing selskaber der er nede på 5% i tente på flex.
Typisk hvis du er meget god bankkunde.

Men som skrevet er flex bedst ved dyrere nyere biler med meget udstyr.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af ij6210 » 13. dec 2016, 21:10

AU-R8 skrev:Der er flere leasing selskaber der er nede på 5% i tente på flex.
Typisk hvis du er meget god bankkunde.

Men som skrevet er flex bedst ved dyrere nyere biler med meget udstyr.
Foruden den periodiske reg. afgift skal man også betale en rente til staten. Dette er så foruden renten til flexleasing-selskabet.

Er bilen 3-4 år og kører du ca. 25.000 km/år så regn med at bilens værditab er ca. 15%. Men leasingselskabet sætter det nok til 25% for at sikre dig at bilens værdi ikke er mindre end den restværdi du skal købe den for. Nogen af de dårlige leasingselskaber sætter værditabet for lavt, og så risikerer du at du om et år skal ud og købe bilen for 100.000 kr. selvom den kun er 80.000 værd = du taber lige 20.000 kr., svarende til 1.666 pr. måned i et år.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af AU-R8 » 13. dec 2016, 21:17

Jeg er nu ret glad for flexleasing.
Nu var jeg ret heldig med Porschen da den holdt værdien.
6 mdr for 83.000 plus forsikring og grøn afgift pg et service.
Bilen blev hurtigt solgt til næste ejer.
Selvom bilen holdt værdien, tror jeg ikke den ville gøre det med afgift og der skulle være lagt 1,3 mill, der jo også koster at låne.

Bagger
Nyt medlem
Indlæg: 202
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Bagger » 4. jun 2017, 11:40

Genopliver lige en god gammel tråd. Er der ikke noget som har været igennem en flexleasing aftale over 2-3 år og har nogle reelle priser på dette ift. køb. Hvis dette samtidig kunne være på en Audi A4, BMW 320 eller mercedes C, så ville det være perfekt ift. de tanker jeg går med. Men andre udregninger kunne også have interresse - tak.


Sent from my iPad using Tapatalk

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 5. jun 2017, 08:54

Jeg har en kollega der røg på den der privat leasing aftale med PUG 308

Det var noget med betal 5000kr i udbetaling og så 4000 kr pr måned

Trods mine advarsler tog han buddet.

Her 2 år efter er bilen 40,000 kr. mindre værd end han skylder og han har ikke lige råd til at tage det tab nu så han er tvunget til at beholde den
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Korreborg » 5. jun 2017, 08:58

Pacs skrev:Jeg har en kollega der røg på den der privat leasing aftale med PUG 308

Det var noget med betal 5000kr i udbetaling og så 4000 kr pr måned

Trods mine advarsler tog han buddet.

Her 2 år efter er bilen 40,000 kr. mindre værd end han skylder og han har ikke lige råd til at tage det tab nu så han er tvunget til at beholde den
Flexleasing på en 308???
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Pacs » 5. jun 2017, 09:01

Korreborg skrev:
Pacs skrev:Jeg har en kollega der røg på den der privat leasing aftale med PUG 308

Det var noget med betal 5000kr i udbetaling og så 4000 kr pr måned

Trods mine advarsler tog han buddet.

Her 2 år efter er bilen 40,000 kr. mindre værd end han skylder og han har ikke lige råd til at tage det tab nu så han er tvunget til at beholde den
Flexleasing på en 308???

Nej det var nu privat leasing og måske var det en større en end en 308 :mrgreen:

Ja ok det passede sku ikke ind med spørgsmålet kan jeg godt se :lol:
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Kevinff » 5. jun 2017, 09:05

Bagger skrev:Genopliver lige en god gammel tråd. Er der ikke noget som har været igennem en flexleasing aftale over 2-3 år og har nogle reelle priser på dette ift. køb. Hvis dette samtidig kunne være på en Audi A4, BMW 320 eller mercedes C, så ville det være perfekt ift. de tanker jeg går med. Men andre udregninger kunne også have interresse - tak.


Sent from my iPad using Tapatalk
En i min familie har lige flexet en 2015 c220D AMG line og rigtig meget udstyr og der lød tilbuddet sådan her over 36 måneder:

Førstegangsydelse: 80.000,- inkl moms

Månedlig ydelse: 6371,- inkl moms

Restværdi: 105.000 + moms

Umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt

spock123
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 4. aug 2012, 13:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af spock123 » 5. jun 2017, 09:42

En i min familie har lige flexet en 2015 c220D AMG line og rigtig meget udstyr og der lød tilbuddet sådan her over 36 måneder:

Førstegangsydelse: 80.000,- inkl moms

Månedlig ydelse: 6371,- inkl moms

Restværdi: 105.000 + moms

Umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt

Jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Kan ikke se fordelen ved flex fremfor køb af en bil til ca. en ½ million.

Det er jo ikke sådan, at efter flex leasing i 3 år så kan man bare aflevere bilen tilbage. Nej så skal man selv sælge den videre eller lease den igen.

Køb af en 2016 Mercedes C220d AMG Line st. car (kørt 16.000 kr) kan klares for:

Pris: 529.900 kr
Udbetaling: 105.980 kr (20%)
Månedlig ydelse: 5112 kr
Løbetid: 8 år
Rente: 2.75%
ÅOP: 3.79%

Alle priser inkl. moms

Så for 25k mindre i udbetaling og 1200 kr mere om måneden i 3 år, så kan man flexlease bilen. Det kan jeg ikke se fordelen i...


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... 5d/3257864

https://www.diba.dk/beregn-billaan?Koeb ... 11&Thumb=1

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Kevinff » 5. jun 2017, 10:31

spock123 skrev:
En i min familie har lige flexet en 2015 c220D AMG line og rigtig meget udstyr og der lød tilbuddet sådan her over 36 måneder:

Førstegangsydelse: 80.000,- inkl moms

Månedlig ydelse: 6371,- inkl moms

Restværdi: 105.000 + moms

Umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt

Jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Kan ikke se fordelen ved flex fremfor køb af en bil til ca. en ½ million.

Det er jo ikke sådan, at efter flex leasing i 3 år så kan man bare aflevere bilen tilbage. Nej så skal man selv sælge den videre eller lease den igen.

Køb af en 2016 Mercedes C220d AMG Line st. car (kørt 16.000 kr) kan klares for:

Pris: 529.900 kr
Udbetaling: 105.980 kr (20%)
Månedlig ydelse: 5112 kr
Løbetid: 8 år
Rente: 2.75%
ÅOP: 3.79%

Alle priser inkl. moms

Så for 25k mindre i udbetaling og 1200 kr mere om måneden i 3 år, så kan man flexlease bilen. Det kan jeg ikke se fordelen i...


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... 5d/3257864

https://www.diba.dk/beregn-billaan?Koeb ... 11&Thumb=1
Der er mere udstyr i den flexleasede og værditabet skulle gerne være noget mindre end den der står til salg i dit link :)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Flexleasing eller købe - sælge bil igen bagefter?

Indlæg af Kevinff » 5. jun 2017, 10:33

Dog vil jeg sige at Audis nye leasing koncept virker super smart og også fornuftige priser ligesom Porsche. Personligt tror jeg det ender ud med bil mærkerne tilbyder flexleasing selv til så fornuftige priser at det ikke kan betale sig at bruge 3 parter. Ellers gør bankerne det

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"