Vidensdeling på Polo 6C?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af AAMS » 7. jul 2016, 04:38

GranTurismo skrev:
AAMS skrev:
GranTurismo skrev: Jeg har ingen problemer haft overhovedet efter halvandet år og 22.000 km.

Kvik, veludstyret og økonomisk. 310 kr halvårlig afgift og over 20 km/l på landevejen, hvis man kører nogenlunde pænt.

Gode køreegenskaber, endnu bedre med Sport-Select. Mulighed for ACC.

What's not to like...
What´s not to like? Tjah - måske 99% af indholdet i tidligere indlæg.
Prøv at gå tråden igennem. Så vidt jeg kan se, er der to med BlueGT som har rapporteret i tråden. Når man tænker på hvor mange BlueGT der efterhånden kører rundt, så er to godt nok ikke mange procent af en promille...
Sjov måde at gøre det op på. Og ikke mindst forkert.
Det man siger, er man selv

skroget
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 26. jun 2008, 19:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af skroget » 7. jul 2016, 06:07

Konen har en Blue GT som hun fik i marts.
Der er nu kommet indkaldelse til at få tjekket børnesikringen, da den kan gå i stykker og ungerne så alligevel kan åbne døren.
Uden at vide det, vil jeg tro det også gælder for andre end GT.

Rettelse:
Det er ikke kun Poloen som er ramt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=123422

Brugeravatar
carsten8620
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. sep 2010, 15:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af carsten8620 » 7. jul 2016, 07:08

Kærestens UP er også blevet indkaldt for tjek af børnesikring


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
phatass
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af phatass » 7. jul 2016, 08:27

Jeg har haft min Polo BlueGT DSG siden oktober og har ingen problemer haft med den overhovedet. Jeg har kørt 33.000km i den nu.
Specielt gearkassen er jeg imponeret over. I samspil med ACC er den forrygende.
Er da ked af at høre at nogle af jer har haft problemer men håber ikke det afskrækker andre for meget. Det er bare en lille sjov bil med masser af udstyr. :)
2019 VW Touran 1.6TDi DSG IQ.Drive
2017 VW Up! 1.0MPi
2015 VW Polo BlueGT DSG - ACC, 9" Joying JY-VL131N2, VW Helix P&P, Hertz HSK165/HCX165 [SOLGT]

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af GranTurismo » 7. jul 2016, 10:59

AAMS skrev:
GranTurismo skrev:
AAMS skrev: What´s not to like? Tjah - måske 99% af indholdet i tidligere indlæg.
Prøv at gå tråden igennem. Så vidt jeg kan se, er der to med BlueGT som har rapporteret i tråden. Når man tænker på hvor mange BlueGT der efterhånden kører rundt, så er to godt nok ikke mange procent af en promille...
Sjov måde at gøre det op på. Og ikke mindst forkert.
Der er fejl på ALLE biler i et vist omfang. Så at der står to BlueGT nævnt i denne tråd, finder jeg på ingen måde alarmerende.

Hvis man vil have en 100% fejlfri bil, så vil en cykel nok være et godt alternativ... :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af TorbenRasmussen » 7. jul 2016, 11:03

Nu lægger tråden her jo heller ikke just op til, at man deler sine solstrålehistorier, så hvordan skulle man få et retvisende billede af fejlprocent ved at kigge her?

Vores Polo 6C har kørt uden problemer siden december sidste år.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

wooksiiiiiii
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. nov 2015, 14:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af wooksiiiiiii » 7. jul 2016, 14:18

Jeg oprettede tråden for at lave det der står i titlen vidensdeling.
Nu kan det godt være folk har forskellig opfattelser af vidensdeling, men intentionerne er stadigvæk at folk kan rapportere hvis de oplever fejl/latente fejl.
Så man har et sammenlignings grundlag hvis man selv står med en decideret fejl på bilen, selvfølgelig skal folk have lov til at have en subjektiv mening omkring selve bilen.
Samt folk kan spørge indtil problematikker de oplever.

Men tråden er lavet med objektivitet for øje, ikke for at klandre VW eller bruger for deres opfattelse/mening.

Så de ting der bliver skrevet i tråden skal ikke danne grundlag for om en bil er et godt eller dårligt køb, fordi det er meget lille publikum der er i fokus og som der også bliver skrevet. Så bliver de positive historier næppe skrevet lige så tit som en såkaldt "negativ". Så lad tråden være debatten om decideret fejl og problematikker og ikke omkring decideret menings dannelse, så det kan forblive så saglig og faktuelt så muligt.
Det er mit besyv på det. Ellers goddag ;)
2015 Polo 1.2 (90hk) TSI Comfortline

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af peter_dk25 » 7. jul 2016, 14:24

wooksiiiiiii skrev:Jeg oprettede tråden for at lave det der står i titlen vidensdeling.
Nu kan det godt være folk har forskellig opfattelser af vidensdeling, men intentionerne er stadigvæk at folk kan rapportere hvis de oplever fejl/latente fejl.
Så man har et sammenlignings grundlag hvis man selv står med en decideret fejl på bilen, selvfølgelig skal folk have lov til at have en subjektiv mening omkring selve bilen.
Samt folk kan spørge indtil problematikker de oplever.

Men tråden er lavet med objektivitet for øje, ikke for at klandre VW eller bruger for deres opfattelse/mening.

Så de ting der bliver skrevet i tråden skal ikke danne grundlag for om en bil er et godt eller dårligt køb, fordi det er meget lille publikum der er i fokus og som der også bliver skrevet. Så bliver de positive historier næppe skrevet lige så tit som en såkaldt "negativ". Så lad tråden være debatten om decideret fejl og problematikker og ikke omkring decideret menings dannelse, så det kan forblive så saglig og faktuelt så muligt.
Det er mit besyv på det. Ellers goddag ;)
+1

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af SenZer » 7. jul 2016, 23:16

Vil mene at tråden er til at snakke om de fejl polo 6c har og ikke om det er en dårligt bil, ellers kommer der altså meget "spam"
Min GT har kørt ca 10.000

Jeg har oplevet mindre problemer som

Knapperne til at nulstille km tæller sidder fast. Virker igen
synes at acc virker underligt nogen gange, hvis tager nogen gange meget langtid om at se at bilen foran mig køre ind i en sving bane, den bremser helt ned, selv om der ingen er

skal lige find tid til at de kan se på den, håber at de kan opdaterer nogen af systemerne og at det vil hjælpe

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af Mr Galli » 8. jul 2016, 10:36

VOLKSWAGEN POLO 6C 2015 COMFORTLINE 1.2 TSI/DSG7 90 PS,
Købt som: Fabriksny.
Kilometerstand ved købsdato: 13 km

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Vacuumslange
Symptomer/fejl: Pivelyd ved kørsel mellem 50-60km/t
Kan den køre: Ja

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Ingen skift, da det er bremsesystem der udfører selvtest til emergencybrake.
Symptomer/fejl: Klonk lyd samt lille ryk i pedaler første gang bilen rammer 40km/t efter slukket motor.
Kan den køre: Ja

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Grundindstilling af rat-motor, Afhjalp ikke fejlen.
Symptomer/fejl: Rat står skævt mod venstre (Skøn: ca 3 grader)
Kan den køre: Ja
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af Charlimike » 8. jul 2016, 13:19

Sjovt de ikke har fået fixet rettet på Polo bilerne. Min tidl Ibiza 6j fra 2011 fil jeg sporet og rettet på styrrestang 3x på 2 år. Solgte bilen da problemet forsatte, plus at bilen havde negativ camber både for og bag, men kun i højre side. Aldrig skadet, men passet og plejet. Til sidst rystede hjul uanset hvad vi gjorde og skiftede af dæk/fælge.. Lortet røg ud.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af erlingvj » 12. jul 2016, 17:12

Allerede da vi overtog vores Polo var bagkofangeren "poppet" ca. 5mm ud ved venstre baglygtes højre nederste hjørne. Bilen har nu været på værksted 3 gange hvor de har "rettet" fejlen. Efter nogen tids kørsel "popper" den ud igen.
Nu har jeg selv lavet en løsning der virker. En skrue (original VAG :) ) der går gennem kofangeren og ned i det underliggende plastbeslag - der er støbt lidt skævt og derfor ikke holder kofangeren korrekt. Løsningen er helt usynlig, når baglygten er monteret.
Er ikke særligt imponeret over kvaliteten i en Polo 6C må jeg sige. Mange irriterende småfejl, som jeg slet ikke kender fra min Golf eller min A3. Ville aldrig vælge en Polo med meget udstyr. Vil til enhver tid foretrække en Golf med mindre udstyr - her stemmer kvaliteten i det mindste.
Vedhæftede filer
www.jpg
www.jpg (104.2 KiB) Vist 1133 gange

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af erlingvj » 12. jul 2016, 17:16

GranTurismo skrev: Der er fejl på ALLE biler i et vist omfang. Så at der står to BlueGT nævnt i denne tråd, finder jeg på ingen måde alarmerende.
Min A3 fra 2011 har aldrig haft en fejl - heller ikke en bagatel-fejl ;)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af GranTurismo » 12. jul 2016, 21:58

erlingvj skrev:
GranTurismo skrev: Der er fejl på ALLE biler i et vist omfang. Så at der står to BlueGT nævnt i denne tråd, finder jeg på ingen måde alarmerende.
Min A3 fra 2011 har aldrig haft en fejl - heller ikke en bagatel-fejl ;)
Min BlueGT har jo heller ikke haft nogle fejl, som jeg også har skrevet længere oppe.

Jeg mener selvfølgelig alle bil modeller. Og mon ikke der findes adskillige A3 8P som har haft en eller anden fejl...
erlingvj skrev:...

Ville aldrig vælge en Polo med meget udstyr. Vil til enhver tid foretrække en Golf med mindre udstyr - her stemmer kvaliteten i det mindste.
Medmindre man f.eks. har købt en af de Golf7 som ruster i taget indenfor første år...

Jeg mener stadig at der i et vist omfang er fejl på alle bilmodeller. Ikke kun Polo (som ikke ruster i taget, men i stedet i kølerhjelmen) :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af erlingvj » 13. jul 2016, 05:55

Har haft 11 VAG-biler af alle 4 mærker, både nye og brugte. Min 6C har haft 4 fejl på 7 måneder. En suveræn bundplacering. Min 6R havde fx kun en enkelt det første år.
Min G7 har ikke noget der minder om fejl.
Min 6C har også alt for meget "sjusk" som ikke kan betegnes som fejl men bare dårlig kvalitet, fx tæppebeklædningen i bagagerummet der ikke ligger særlig pænt.
Ville ikke anbefale en 6C hvis en god ven spurgte.
Håber den nye MQB-Polo bliver bedre.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af GranTurismo » 13. jul 2016, 08:21

erlingvj skrev:Har haft 11 VAG-biler af alle 4 mærker, både nye og brugte. Min 6C har haft 4 fejl på 7 måneder. En suveræn bundplacering. Min 6R havde fx kun en enkelt det første år.
Min G7 har ikke noget der minder om fejl.
Min 6C har også alt for meget "sjusk" som ikke kan betegnes som fejl men bare dårlig kvalitet, fx tæppebeklædningen i bagagerummet der ikke ligger særlig pænt.
Ville ikke anbefale en 6C hvis en god ven spurgte.
Håber den nye MQB-Polo bliver bedre.
Det er selvfølgelig ærgerligt for dig og andre som har fået en "mandagsbil". Det er bare ikke iorden, når man betaler så meget mere for bilen end hvad en tilsvarende konkurrent koster.

Men uanset om en bil er baseret på PQ25, PQ26, MQB eller kommende platforme, vil der altid ske fejl på fabrikkerne. Nye folk skal trænes op, når nogen fratræder. Robotter skal grundjusteres efter fejl/nedbrud osv.

Der findes (desværre) ikke nogen bilmodeller som er 100% fejlfrie, uanset mærke, uanset pris.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 17. jul 2016, 16:01

Lige et lille spørgsmål, Sønnens Polo 1,2 TSI 90 HK (med Rem) tikker lige 2-3 sek fra ventilerne
ved start selv når den er lun, der er stadig garanti på bilen, den har kørt 22000 er der en sag for vw eller er det normalt ???? på 1,2 TSI

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af Charlimike » 17. jul 2016, 16:31

Dafling skrev:Jeg har en Highline 1,2 110 hk fra 6 måned 2014
Da jeg fik den, tikkede den helt vildt, det blev løst ved at skifte knastforstillere.
Jeg har adaptive støddæmpere på, de har "klonket" fra dag 1 når man kører i "Normal mode", men er helt lydløse i "Sport", der er blevet skiftet støddæmpere 4 gange og det er stadigvæk ikke løst, vw har ikke opgivet endnu.
Prøv at skriv til "Dafling" han har haft samme problem.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Dafling
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 20. sep 2010, 19:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af Dafling » 18. jul 2016, 09:19

aknedude skrev:Lige et lille spørgsmål, Sønnens Polo 1,2 TSI 90 HK (med Rem) tikker lige 2-3 sek fra ventilerne
ved start selv når den er lun, der er stadig garanti på bilen, den har kørt 22000 er der en sag for vw eller er det normalt ???? på 1,2 TSI
Som Charlimike skriver, har jeg haft samme problem. Da jeg modtog min polo TSI 1,2 tikkede den også de første 2-3 sek når man startede den, jeg tog til vw som sagde det var knastkæden den var gal med, da jeg fik dem overbevist om at den havde tandrem, prøvede de flere ting, kan huske jeg måtte aflevere bilen 3-4 gange før de fandt problemet, de skiftede knastforstillere, det løste problemet.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 18. jul 2016, 10:46

Ok jeg drøner til vw. Idag. En bil der har kørt 22000 skal ikke tikke på den måde.....

Har lige været forbi VW, "Den må gerne tikke lidt ved start" var beskeden. men de ville gerne lytte til den. både varm og kold. så det får de da lov til.

At skifte den knastforstiller er det er stort indgreb. eller er det nemt. nogen der evt. har et billede af hvordan den ser ud.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 18. jul 2016, 15:23

Har nu lige hørt om at der simpelthen er en Action Hos VW på det her (tikken ved start) at den knastforstiller SKAL skiftes. Nogen der ved noget om det.

wooksiiiiiii
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. nov 2015, 14:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af wooksiiiiiii » 18. jul 2016, 16:53

aknedude skrev:Har nu lige hørt om at der simpelthen er en Action Hos VW på det her (tikken ved start) at den knastforstiller SKAL skiftes. Nogen der ved noget om det.
Jeg skal aflevere min bil i morgen hos VW.

Min tikker også ved opstart, jeg har dog bare troet det var meningen da det forsvinder rimlig hurtigt når jeg fjerner foden fra kobling efter opstart.
Kan dog spørge ind til i morgen om den ekstra tikke ved opstart er normal eller ej.
2015 Polo 1.2 (90hk) TSI Comfortline

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 18. jul 2016, 16:55

Det ville være fedt. Hvis du gider. Spændt på hvad de siger.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 23. jul 2016, 14:39

Du vendte ikke tilbage med hvad vw sagde. Vedr. Tikken.

wooksiiiiiii
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. nov 2015, 14:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af wooksiiiiiii » 23. jul 2016, 14:56

De mente den ekstra tikken på min ved opstart var normalt, de havde ikke nogen action/ordre på at skifte knastforstiller ved VW Herning.
2015 Polo 1.2 (90hk) TSI Comfortline

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af aknedude » 23. jul 2016, 21:13

Ok hører med vores på mandag.

Brugeravatar
mga
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. jan 2009, 22:29
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af mga » 28. jul 2016, 15:03

Mr Galli skrev:VOLKSWAGEN POLO 6C 2015 COMFORTLINE 1.2 TSI/DSG7 90 PS,
Købt som: Fabriksny.
Kilometerstand ved købsdato: 13 km

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Vacuumslange
Symptomer/fejl: Pivelyd ved kørsel mellem 50-60km/t
Kan den køre: Ja

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Ingen skift, da det er bremsesystem der udfører selvtest til emergencybrake.
Symptomer/fejl: Klonk lyd samt lille ryk i pedaler første gang bilen rammer 40km/t efter slukket motor.
Kan den køre: Ja

Værksted (garanti) Tirsdag 22/09-2015
Kørt: 3633 KM
Skift af: Grundindstilling af rat-motor, Afhjalp ikke fejlen.
Symptomer/fejl: Rat står skævt mod venstre (Skøn: ca 3 grader)
Kan den køre: Ja
Fik du løst det med rattet? Min skal ind 3. gang her om et par uger.

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af Mr Galli » 28. jul 2016, 15:12

mga skrev:
Fik du løst det med rattet? Min skal ind 3. gang her om et par uger.
Nej har kun haft den på værksted 1 gang siden køb.
Jeg har tænkt mig at påpege det når bilen skal til service.
Desuden vil jeg også have udskiftet rat til multifunktionsrat i den nærmeste fremtid.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af peter_dk25 » 28. jul 2016, 17:53

Mr Galli skrev:
mga skrev:
Fik du løst det med rattet? Min skal ind 3. gang her om et par uger.
Nej har kun haft den på værksted 1 gang siden køb.
Jeg har tænkt mig at påpege det når bilen skal til service.
Desuden vil jeg også have udskiftet rat til multifunktionsrat i den nærmeste fremtid.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Min Blue GT fra modelårgang 2014 havde samme problem med rattet. VW påstod, at undervognen lige skulle "sætte" sig først, så skulle problemet være løst - total sludder.
Jeg omkodede selv følsomheden via VCDS fra "almindelig" Polo til "sportslig" køretøj:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=97&t=113829
Det løste problemet på min - måske værd at forsøge.....

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Vidensdeling på Polo 6C?

Indlæg af gudhjem » 30. jul 2016, 10:36

peter_dk25 skrev:
Mr Galli skrev:
mga skrev:
Fik du løst det med rattet? Min skal ind 3. gang her om et par uger.
Nej har kun haft den på værksted 1 gang siden køb.
Jeg har tænkt mig at påpege det når bilen skal til service.
Desuden vil jeg også have udskiftet rat til multifunktionsrat i den nærmeste fremtid.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Min Blue GT fra modelårgang 2014 havde samme problem med rattet. VW påstod, at undervognen lige skulle "sætte" sig først, så skulle problemet være løst - total sludder.
Jeg omkodede selv følsomheden via VCDS fra "almindelig" Polo til "sportslig" køretøj:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=97&t=113829
Det løste problemet på min - måske værd at forsøge.....
Dette kan man vidst ikke på en 6c da den har et andet styretøj end en 6r


Vw polo bluegt 1.4 tsi dsg act bmt 150

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"