Touran 2016 - eftermontering

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Kjaer85
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 9. dec 2013, 18:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Touran 2016 - eftermontering

Indlæg af Kjaer85 » 1. jul 2016, 22:03

Jeg er pt igang med et køb af en nye VW Touran.

Formentlig bliver det en 1.4TSI Comfortline DSG.

Men inden jeg vælger til af ekstraudstyr sp vil jeg lige høre herinde hvad det kræver hvis man selv laver det.

Comfortline har ikke Navigation. Men anlægget er det sange som hvis der var navigation i.

Er det bare en CD jeg selv kan kæbe og smide i, eller er det en større operation?

Easy open funktion til bagklappen. Er den forberedt til det, så der blot skal Installeres En sensor under bilen, så man kan åbne bagklappen med foden?

Adaptiv Fartpilot.
Skal det blot slåes til?
Bilen bremser jo selv ned hvis man er ved at køre ind i forankørende. Så tænker at man godt kan ændre fra almindelig Fartpilot og til adaptiv via vcds?

El klapbare spejle, så de selv slår sig sammen. Og tilter når man er i bakgear - Er det ren kodning?

Til sidst.

Kan simpelthen ikke finde ud af om jeg blot skal være konservativ og vælge den i hvid, eller sort.

Er der evt nogle af jer som har omtalte bil. Og på nogle fede fælge, som man må se et billede af? :)

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Touran 2016 - eftermontering

Indlæg af preben76 » 1. jul 2016, 23:15

Acc kræver mere end kodning. Det er noget med både sign assist og lane assist og front assist med city break. Den bremser jo kun selv ned hvis du køre under 30 km/t og er ved at ramle ind i en foran.

Spejle kræver at der sidder en motor i dem. De er med garanti ikke monteret hvis ikke du vælger det. Så det vil næsten med sikkerhed kræve nye spejle.

Easy open bagklap kunne jeg forestille mig kræver en sensor og noget kodning hvis du har valgt den med el bagklap. Ellers kræver det jo motor til åbning af det også som minimum.

Der kan sikkert være nogle ting som styre enheden i bilen ikke kan finde ud af selv om du montere det da den ikke er bygget til at kunne kodes med det.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"