Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Stedet hvor der snakkes VAG biler
ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af ph » 16. aug 2016, 11:27

Anders D skrev:Min anbefaling i forhold til motorvej, hvor placering og hastighed og lignende er vigtige elemener, der kan bruges helt generelt:

2. Hold afstand der afspejler risiko og dynamik i trafikken. Herunder vejret (sigtbarhed osv). Afstand er ikke en fast formel som FDM der kalder det '2 sekunders reglen'.
i går aftes holdt jeg ca 2.bilers afstand til forankørende i en stort set stillestående kø nordgående ved køge sammenfletningen.... det gjorde blot at en svensker tog nødsporet inden om :roll: og ud i det "hul" som var mellem forankørende og min lastbil...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Anders D » 16. aug 2016, 11:55

Hermed opfordring til admin om at træde ind inden tråden bliver totalt off topic. Den handler om adfærd på motorvejene - ikke om en persons personlige tragedie, politiets lovbestemte opgave forbundet hermed, eller folk i trådens manglende empati og forståelse for hvad det kunne lægge bag det symptom, at folk kommer helt derud at de forsøger at tage livet af sig selv (tragedien).

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af HansH » 16. aug 2016, 12:22

"Kunsten at afspore en tråd.."
C'mon guys - venligst fokus tilbage på trådens emne. Tak :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af malern » 16. aug 2016, 13:07

Kan man ikke helt slette de indlæg som i fjerner teksten fra?
Skide irreterende at se på "fjernet pga irrelevans" når man gerne ville læse hvad folk har skrevet.
Det må have været slemt eller virkelig irrelevant siden de grønne hævnere er så meget oppe på dupperne.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af HansH » 16. aug 2016, 13:21

malern skrev:Kan man ikke helt slette de indlæg som i fjerner teksten fra?
Skide irreterende at se på "fjernet pga irrelevans" når man gerne ville læse hvad folk har skrevet.
Det må have været slemt eller virkelig irrelevant siden de grønne hævnere er så meget oppe på dupperne.
Helt i orden, point taken.
Ja - de slettede indlæg var totalt irrelevante i denne tråd. Ellers var de ikke blevet slettet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Pacs » 17. aug 2016, 22:23

adagio skrev:
Pacs skrev:De små bilers indtog har også gjort at mange der før i tiden ikke ville ha haft bil nu har fået og der er en hele kultur i tøserne har en smart lille micro bil og nu er det måske at være generaliserende men der er ikke ret mange af dem der køre ret godt bil ud fra hvad jeg ser på de +100.000 km jeg køre om året
Igen kommer det an på hvad man mener med at køre godt bil. Det er de unge mænd der slår sig selv og andre ihjel i trafikken, det er ikke de unge kvinder. Kvinderne er sikkert mere usikre, men til gengæld kører de ikke som om de er konger af verden.
Dem der er usikre skaber virkelig farlige situationer og jeg ser det HVER dag. Ja knægten i hans smart bil er for sikker på han er kongen af vejen er også farlig men folk glemmer dem der ikke føler sig hjemme i en bil og specielt på motorvejen.. Jeg er bare ikke sikker på man lige måler på det da farten altid får skylden

Der er ingen der tænker over grunden til hele motorvej er oppe og stå på bremsen er fordi frøken/hr filthat tøffer ud af sammenfletningen med 60 kmt
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"