Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Stedet hvor der snakkes VAG biler
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af claussor » 13. aug 2016, 20:01

Et fænomen jeg har oplevet på de Jydske motorveje de senere år der er vokset eksplosivt, er aggressive billister der føler at forankørende i ydersporet kører for langsomt eller ikke trækker ind. De demonstrerer så deres arrogance/utilfredshed på værste vis. De kører helt op i røven, blinker, kører mellem sporene samt tager det inderste spor og lægger sig i den blinde vinkel/kører op på siden, for så at trække ud i ydersporet igen.

Jeg oplever det oftest når der er en lang kø i ydersporet, og "betjenten" der udfører stuntet er nummer 15 i rækken. Dvs. forankørende kan ikke køre stærkere...

Uanset hvad man er utilfreds med så er den opførsel fandme utilstedelig. Hvad sker der oven i knoppen på de bilister? Det er hamrende farligt og tendensen er desværre vanvittigt stigende.

Det her handler ikke om at de nogle gange kan have grund til at være frustrerede, men simpelthen hvordan man kan være så arrogant og ligeglad med andres ve og vel. Og desværre er det oftest biler med de 4 ringe der udfører stuntet. Om det så er pga. de bare oftest kører motorvej i forhold til andre mærker ved jeg ikke...

Hvad er pointen med indlægget? Jeg ved det ikke, jeg er bare træt og trist over at se hvor hensynsløse vi danskere er blevet....

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Reid » 13. aug 2016, 20:21

Vi er helt enige om at det kan være et rigtig farligt træk at lave på motorvejen.

Men hvis der er plads i indersporet, så en bil kan komme op på siden af en bagfra, kører man så umiddelbart ikke i den forkerte bane selv?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af JerrilD » 13. aug 2016, 20:29

Så hold til højre.....
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af hpo » 13. aug 2016, 20:33

Køre selv i en med 4 ringe og oplever at der alt alt for ofte køre spader i midter og yder spor som køre for langsomt og usikkert,der er mange kvinder imellem dem jeg ser og rigtigt mange små pispotter,de fleste af dem uden ordentlig og rigtig lys på bilen.


Hvad mener du om det :?:
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Ice Fox » 13. aug 2016, 21:00

Trafikkulturen er blevet værre og værre.
Vi ender snart med russiske tilstande.

Steffan P
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:18
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Steffan P » 13. aug 2016, 21:05

Hvis jeg havde en stor 4x4 og kunne slippe ustraffet for at skubbe/køre ind i andre biler havde jeg gjort det mange gange... Jeg kan til tider være rimelig zinzyg... Og har som regl 0 tolerance over for andre som ikke passer ind i mit billede af normal kørsel...

Tror det er godt jeg cykler på arbejde hver dag.
Hvis jeg skulle pendle blev jeg helt sikkert nød til at gå til yoga eller ligende....

Brugeravatar
Bjarne H
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 29. nov 2010, 22:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Bjarne H » 13. aug 2016, 21:25

JerrilD skrev:Så hold til højre.....

+1

Mvh

Bjarne H


Nu: 2014 Skoda Octavia Combi 3 Elegance 1,6 TDI CR
Tidligere: 2008 VW Golf V GT Sport 1,9 TDI (BLS)
Tidligere: 1999 VW Polo Classic 1,9 SDI (AEY)

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Decipher » 13. aug 2016, 21:26

Grundliggende er problemet vel, at alle synes deres tid/komfort er vigtigere end andres.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Obel » 13. aug 2016, 21:41

JerrilD skrev:Så hold til højre.....
Grundlæggende enig... Men problemet, som jeg tror trådstarter vil frem til er, f.eks. når der er 10-15 biler i ydersporet, som er ved at overhale en lastbil eller som er fange bag en lastbil, så hjælper det ikke skide meget at holde til højre.
Det hjælper heller ikke ham, som kommer bagfra, at komme een bil længere frem i køen.

Hvis der er plads (og man ikke er igang med en overhaling), så skal man selvfølgelig ind til højre og gøre plads... Det er bare ikke samme situation....

En anden ting jeg oplever tit, som pisser mig af, er når der skal flettes på motorvejen. Primært ved f.eks. vejarbejder, hvor alle skal over i højre spor. Det anbefales, at man bliver i sin bane og først fletter umiddelbart før (50-100m før) flettepunktet... Men hold nu kæft mand, det er der godt nok ikke mange der forstår.
Oplevede 2 lastbiler den anden dag, som bevidst lå i mellem de to spor, så ingen kunne overhale og dermed komme hurtigere frem til flettepunktet... Der lå de så i ca. 1500m.... idioter.... :twisted:

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af claussor » 13. aug 2016, 21:50

Obel rammer hovedet på sømmet. Alle vil forbi og kører derfor i yderbanen.

Men uanset langsom hastighed eller at undlade at køre ind til højre når man burde. Det er maksimalt tidsspilde. Men ikke farligt. Hvordan nogle af jer kan forsvare den kørsel/kultur jeg har beskrevet i første post begriber jeg ikke. Den er farlig og langt mere forkert end det nogensinde vil være at blokere overhalingsbanen.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af DJ_Gran » 13. aug 2016, 21:58

Obel skrev:
JerrilD skrev:Så hold til højre.....
Grundlæggende enig... Men problemet, som jeg tror trådstarter vil frem til er, f.eks. når der er 10-15 biler i ydersporet, som er ved at overhale en lastbil eller som er fange bag en lastbil, så hjælper det ikke skide meget at holde til højre.
Det hjælper heller ikke ham, som kommer bagfra, at komme een bil længere frem i køen.

Hvis der er plads (og man ikke er igang med en overhaling), så skal man selvfølgelig ind til højre og gøre plads... Det er bare ikke samme situation....

En anden ting jeg oplever tit, som pisser mig af, er når der skal flettes på motorvejen. Primært ved f.eks. vejarbejder, hvor alle skal over i højre spor. Det anbefales, at man bliver i sin bane og først fletter umiddelbart før (50-100m før) flettepunktet... Men hold nu kæft mand, det er der godt nok ikke mange der forstår.
Oplevede 2 lastbiler den anden dag, som bevidst lå i mellem de to spor, så ingen kunne overhale og dermed komme hurtigere frem til flettepunktet... Der lå de så i ca. 1500m.... idioter.... :twisted:
Jeg synes fandme ofte jeg ser en eller anden tåbe 15 biler fremme som ikke kører mere end 2 km/t hurtigere end den lastbil de er ved at overhale. Eller værre endnu så kører tåben så langsomt at andre lastbiler kan tage hele rækken i højre spor, og samtidig overhale den lastbil som tåben skal overhale om 2 km. Det pisser mig gevaldigt af.

Jeg tager den sku tit i højre vognbane fordi folk ikke fatter at holde til højre. Jeg blinker og dytter og laver ikke håndtegn mod folk, går meget ud fra de godt selv ved de er kæmpe idioter hvis der er plads i højre spor. Nord fra mod limfjordstunellen, sydgående retning om morgenen er helt hjernedødt dumt. Højre spor er altid tomt 4 km før tunellen. De to andre spor er fyldt. I finder mig i højre bane...
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af SteffenR » 13. aug 2016, 22:01

Hvis trafikken på motorvejen ikke bevæger sig hurtigere end en lastbil og der ikke er kø, så bør føreren af bilen der er forrest skydes på den lokale torv.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af GranTurismo » 13. aug 2016, 22:14

Det er bare at sætte ACC på Sport og sætte afstanden til Extremely Close, og så kode bilen til at den selv kipper med overhalingslyset når radaren registrerer en bil foran... Så kører det!

Og nu får vi også 17 årige i trafikken. Det bliver bare SÅ godt! 8-)

(Ovenstående kan indeholde spor af sarkasme)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af pdj » 13. aug 2016, 22:19

(Nedenstående handler om 2 sporede motorveje. For 3 og 4 sporede er problemet lidt anderledes, men det kan også nemt løses)

Pt. opstår der lynhurtigt en meget lang kø i venstre vejbane, når mange ønsker at køre hurtigere end ham lige foran i venstre bane. At sige alle andre skal holde til højre, så JEG kan komme frem i venstre bane er da det mest egoistiske argument man kan komme med. Det er forhåbentlig et ironisk svar (JerrilD og Bjarne), hvor jeg bare misser joken?

Vejdirektoratets video omkring problemet er latterligt, og handler slet ikke om det reelle problem.
https://www.youtube.com/watch?v=ABs1t7vNiJU

Når der kører 13 biler foran i venstre bane, og man gerne vil køre hurtigere end dem, så bliver man nød til at placere sig i venstre bane med de nuværende regler. Muligvis overholder den forreste bil ikke reglen om at holde til højre, men ofte er køen så lang at det kan man slet ikke se/vurdere, og det er også fuldstændig ligegyldig i forhold til hvordan man selv skal køre ned bag i køen. Under alle omstændigheder bryder de 12 andre biler da ikke reglen.

For at udnytte kapaciteten bedre på 2 sporede motorveje, så kan man bare tillade overhalinger højre om, fx med en max hastighedsforskel på 20-30 kmt. Dem der ikke kan overskue at blive overhalet indenom, kan bare blive i højre bane, eller altid trække ind umiddelbart efter en klassisk overhaling venstre om. Problem løst. :geek:

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Andreas K » 13. aug 2016, 22:23

Nogen bilister er meget sikre at tage højre om, da de aldrig trækker i højre bane :x

Har været i Holland sidste weekenden og til Formel 1 i Tyskland weekenden inden. Og jeg bliver lige positivt overrasket hver gang jeg kører i Tyskland. Nøj det er en fornøjelse.

Folk holder bare til højre, en overhaling forgår med lidt speeder på, og ikke med 4km/t hurtigere end bilen der overhales, folk har biler med lyssensor eller husker at tænde deres lys, biler med fartpilot der ikke svinger 30km/t i hastighed, osv osv
Ren fornøjelse kontra at køre hjemme i dk med et utal a midterbane ryttere og usikre bilister der ikke kan holde en hastighed, holde til højre, overhale hurtigt og konsekvent, ikke forstår at man ikke bare kaster sin Aygo ud i yderbanen med 120 og tror man stryger let og elegant forbi en anden bil med sine 60hk, ja man kunne blive ved.

Jeg er selvfølgelig selv verdens bedste bilist :lol:
Spøg til side, det er jeg selvfølgelig ikke. Men jeg kører mange km og ser sku lidt af hvert syntes jeg, og mener bestemt at dk har mange "øv trafikanter"
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af SteffenR » 13. aug 2016, 22:25

pdj skrev:
Når der kører 13 biler foran i venstre bane, og man gerne vil køre hurtigere end dem, så bliver man nød til at placere sig i venstre bane med de nuværende regler. Muligvis overholder den forreste bil ikke reglen om at holde til højre, men ofte er køen så lang at det kan man slet ikke se/vurdere, og det er også fuldstændig ligegyldig i forhold til hvordan man selv skal køre ned bag i køen. Under alle omstændigheder bryder de 12 andre biler da ikke reglen.

Har du set dit eget klip? Kan du holde til højre, SÅ SKAL DU HOLDE TIL HØJRE!

Hvis ham tumpen ligger og flyder i ydresporet, så skal du placere dig i højre spor under fartgrænsen og bliver der indtil, at han speeder op, køre galt eller trækker ind. Du må kun passere ham, hvis der er tæt trafik.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af claussor » 13. aug 2016, 22:35

Hvis man vil forbi forankørende hvorfor skal man så holde til højre? Så bør de hjernedøde spassere der presser og kører i begge spor oveni striberne jo også holde til højre måske jeg misser logikken?

Der er en kø på 15 i venstre(overhalingsbanen). Forreste kører måske 130 og ifærd med at overholde en lastbil. De 14 bagefter vil også forbi. Alligevel ligger der så nogle der er utålmodige i 15. Række som mener dem foran skal gøre hvad? Trække ind til højre? Hvorfor? De vil også gerne overhale

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af claussor » 13. aug 2016, 22:38

Uanset hvad. Om jeg dog FATTER hvordan man kan forsvare hjernedød kørsel som at køre mellem striberne midt mellem to spor og ligge og presse. Eller køre op på siden i den blinde vinkel. Det er farligt. Så kør sq forbi på inderside og få det overstået i en fart i stedet. Begge dele er hamrende ulovligt. Men vil da foretrække I i det mindste kommer forbi i en fart i stedet for at genere os andre og risikere liv og lemmer. En dag er er der en i ydersporet der ikke ser jer og trækker ind og så kan det hele være slut.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af SteffenR » 13. aug 2016, 22:41

claussor skrev:Hvis man vil forbi forankørende hvorfor skal man så holde til højre? Så bør de hjernedøde spassere der presser og kører i begge spor oveni striberne jo også holde til højre måske jeg misser logikken?

Der er en kø på 15 i venstre(overhalingsbanen). Forreste kører måske 130 og ifærd med at overholde en lastbil. De 14 bagefter vil også forbi. Alligevel ligger der så nogle der er utålmodige i 15. Række som mener dem foran skal gøre hvad? Trække ind til højre? Hvorfor? De vil også gerne overhale

Hvis der er tomt i indersporet, så skal de blive der ind til, at de når op til en langsommere kørende bil og derefter trække ud. Når de har passeret den langsommere kørende bil, så skal de trække ind igen. Er der 3 eller 4 spor, så skal du også helt tilbage ind i indersporet hver gang.


Tror vi skal have indført lovpligtig genopfriskning af teoriundervisning hver 10ende år-
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Andreas K » 13. aug 2016, 22:45

claussor skrev:En dag er er der en i ydersporet der ikke ser jer og trækker ind og så kan det hele være slut.
Netop det ! En eller anden dag. Det er nok hvad de fleste tænker om risikoen for at nogen trækker til højre.
Vi er SÅ dårlige til det herhjemme, at jeg da selv har tænkt tanken "tja højre om er sku snart det sikreste, der trækker folk jo ikke ind"
I hvert fald nogen der konsekvent ikke vil ind.

Tror desværre mange tænker sådan.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af pdj » 13. aug 2016, 23:02

SteffenR skrev:Har du set dit eget klip? Kan du holde til højre, SÅ SKAL DU HOLDE TIL HØJRE!
Hvis ham tumpen ligger og flyder i ydresporet, så skal du placere dig i højre spor under fartgrænsen og bliver der indtil, at han speeder op, køre galt eller trækker ind. Du må kun passere ham, hvis der er tæt trafik.
Eksemplerne i filmen handler om een billist der ligger og sover i venstre bane på en øde motorvej - det må han ikke, surprise. Men den siger jo intet om hvad man skal gøre når man møder sådan en, eller kommer op til en lang række af biler i venstre bane.

Du siger altså at jeg skal placere mig umiddelbart bag og til højre for bilen der ligger i venstre spor selvom jeg ønsker at køre hurtigere? Dvs. jeg skal bare ligge der, indtil vi engang kommer op til et køretøj i højre side, hvorefter jeg skal kæmpe mig ud igennem en tæt række biler der absolut ikke vil lukke mig ind? Ehh, hvis jeg gør det, så får alle andre bagved en fordel, men jeg får ulemper, og kapaciteten på vejen er 100% uændret, så tror jeg melder pas. :?

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af pdj » 13. aug 2016, 23:07

claussor skrev:Uanset hvad. Om jeg dog FATTER hvordan man kan forsvare hjernedød kørsel som at køre mellem striberne midt mellem to spor og ligge og presse.
Det er der vel heller ikke nogen her i gruppen der gør?
claussor skrev:Eller køre op på siden i den blinde vinkel. Det er farligt. Så kør sq forbi på inderside og få det overstået i en fart i stedet. Begge dele er hamrende ulovligt.
Det er vel ikke ulovligt at køre bagved til højre for en bil i venstre spor? (dumt og farligt, ja, men det er noget andet)
claussor skrev:Men vil da foretrække I i det mindste kommer forbi i en fart i stedet for at genere os andre og risikere liv og lemmer. En dag er er der en i ydersporet der ikke ser jer og trækker ind og så kan det hele være slut.
Overhalingen er derimod ulovligt, men det vil løse mange problemer at tillade det.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af claussor » 13. aug 2016, 23:11

pdj skrev:
claussor skrev:Uanset hvad. Om jeg dog FATTER hvordan man kan forsvare hjernedød kørsel som at køre mellem striberne midt mellem to spor og ligge og presse.
Det er der vel heller ikke nogen her i gruppen der gør?
claussor skrev:Eller køre op på siden i den blinde vinkel. Det er farligt. Så kør sq forbi på inderside og få det overstået i en fart i stedet. Begge dele er hamrende ulovligt.
Det er vel ikke ulovligt at køre bagved til højre for en bil i venstre spor? (dumt og farligt, ja, men det er noget andet)
claussor skrev:Men vil da foretrække I i det mindste kommer forbi i en fart i stedet for at genere os andre og risikere liv og lemmer. En dag er er der en i ydersporet der ikke ser jer og trækker ind og så kan det hele være slut.
Overhalingen er derimod ulovligt, men det vil løse mange problemer at tillade det.
Enig med hvad pdj skriver forøvrigt. Mht. hvad folk herinde gør så lyder det rigtig meget ud fra svarene at en del netop bifalder det.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af SteffenR » 13. aug 2016, 23:18

pdj skrev: Du siger altså at jeg skal placere mig umiddelbart bag og til højre for bilen der ligger i venstre spor selvom jeg ønsker at køre hurtigere? Dvs. jeg skal bare ligge der, indtil vi engang kommer op til et køretøj i højre side, hvorefter jeg skal kæmpe mig ud igennem en tæt række biler der absolut ikke vil lukke mig ind? Ehh, hvis jeg gør det, så får alle andre bagved en fordel, men jeg får ulemper, og kapaciteten på vejen er 100% uændret, så tror jeg melder pas. :?
Ja, du må ikke chikanere den anden bil og du må ikke overhale indenom.

Den eneste måde, at du kan passere ham lovligt på er ved, at der er mere end 3 biler i indersporet (mener jeg antallet er) og i så passere under fartgrænsen og ikke er den forreste.

http://koerekort-guiden.dk/overhaling-indenom
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Play4Fun » 13. aug 2016, 23:48

Lå selv i ydersporet idag med 130 kmt da der kom en super idiot helt op i røven af mig, det var ikke muligt for mig at trække ind men alligevel lå han få meter fra min bagende og pressede mig. Da der var plads trak jeg ind for at se at nu var det den næstes tur til at blive presset af idioten.
Min indre djævel kom lige til live og jeg røg i yder banen for lige at sætte tingene lidt perspektiv ved at ligge mig 100m bag ved ham og signalere han skulle trække ind.
Det var han imidlertidig ikke helt tilfreds med og huggede bremsen i, jeg bremsede og han gasserne op og således gjorde jeg, samme scenarier skete 3 gange hvor efter han trak til højre og gav mig fingeren, for derefter at hive sin mobil frem og filme hvad der skete.w
moralen her er at vi har med at gøre en person der mener at fordi han køre i en fin Ford Mondeo så har han ret til at presse folk der køre i mindre biler, og når han så selv får lidt modspil går der tudeprinsesse i ham.
Måske han nu ved hvad Cupra står for bag på en Seat ☺ og han lærer at holde afstand.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
pdj
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 8. mar 2014, 00:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af pdj » 13. aug 2016, 23:59

SteffenR skrev:Ja, du må ikke chikanere den anden bil og du må ikke overhale indenom.
Dvs. jeg må ikke
* overhale indenom (medmindre der er kø-kørsel i begge spor, så det er en forbikørsel)
* køre bag bilen i venstre spor, da man skal holde til højre
* holde til højre bag bilen i venstre spor, da du kalder det chikane

Hva' pokker skal man så gøre? :lol:

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af Play4Fun » 14. aug 2016, 00:08

pdj skrev:
SteffenR skrev:Ja, du må ikke chikanere den anden bil og du må ikke overhale indenom.
Dvs. jeg må ikke
* overhale indenom (medmindre der er kø-kørsel i begge spor, så det er en forbikørsel)
* køre bag bilen i venstre spor, da man skal holde til højre
* holde til højre bag bilen i venstre spor, da du kalder det chikane

Hva' pokker skal man så gøre? :lol:
Tror vi alle skal sælge vores bil, så har vi samtidig løst en masse af regerings problemer.
Derefter laver vi alle motorvejene om til floder også kan vi ellers tage vores jetski på arbejde.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af SteffenR » 14. aug 2016, 05:17

pdj skrev:
SteffenR skrev:Ja, du må ikke chikanere den anden bil og du må ikke overhale indenom.
Dvs. jeg må ikke
* overhale indenom (medmindre der er kø-kørsel i begge spor, så det er en forbikørsel)
* køre bag bilen i venstre spor, da man skal holde til højre
* holde til højre bag bilen i venstre spor, da du kalder det chikane

Hva' pokker skal man så gøre? :lol:
Tror du skal gå i seng og komme igen, når du er vågen og kan læse, da nr er hvad du skal gøre.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af AU-R8 » 14. aug 2016, 06:17

Er enig med den Fynske motorvej, stykket i sig selv er myg røv sygt og der er for det meste for mange biler.
Alt fra Aarhus og nord på bliver med Molslinien her, nok også fordi ruten derop kan man i søvne.
Tit på den Fynske motorvej er der de der 5-15 biler i en hale i ydersporet, men den første eller et par stykker må jo køre 90-100.
Tag den med ro og nyd turen over Fyn :D

adagio
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Selvbestaltede politibetjente på motorvejene

Indlæg af adagio » 14. aug 2016, 06:23

JerrilD skrev:Så hold til højre.....
Hvis der er 20 biler foran dig som alle er i færd med at overhale en lastbil, holder du så til højre indtil du er henne ved lastbilen og skal bruge lang tid på at prøve at finde plads i overhalingssporet igen? Det har jeg godt nok ikke set ret mange gøre, det hjælper alle andre end en selv.

Og fjolset i Audien der blinker med lygterne, burde vel så selv være inde i højre spor?

Jeg er ret sikker på at man straffes hårdere for at ligge helt oppe i røven af nogen og blinke med lygterne, end man gør for at ligge i venstre bane fordi man gerne vil køre hurtigere end den forankørende trafik.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"