Falck Vejhælp - pengene værd?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af DanielB12 » 17. aug 2016, 12:49

Hej.

Er der nogle der har erfaringer med Falck Vejhjælp ifht deres gratis tillægsydelser som er inkluderet i prisen på 79 kr. (DK kun), og som blandt andet tæller:
- Skift mellem sommer-/vinterhjul 2 gange årligt, inkl. opbevaring
- 1 bilvask hos OK om måneden (vask 3 - mest basale)
- 2 x minitjek med påfyldning og skift af forskellige ting.
Se mere her: http://www.falck.dk/vejhjaelp/produkter ... p-fordele/

Som sagt koster det 79 kr. pr. måned, og alene det med skift mellem sommer og vinterhjul (gøres på forskellige værksteder i DK) virker til at være pengene værd alene, da det billigste jeg har fundet er igennem en ven hos noget euromaster eller eurodæk til 900 kr. pr. år for to gange skift og opbevaring, men det ligger i hedehusende (bor i Køge) så er ikke optimalt.. Hos VW koster det mellem 1200 og 1500 kr. om året inkl. 2 skift og opbevaring..

Så virker falck jo noget billigere, når der også er andre ting med.. Vejhjælpen har vi dog i forvejen igennem VW.. så det er i princippet de ekstra ting jeg ville betale ekstra for..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af Andreas K » 17. aug 2016, 16:06

en anden "fordel" ved vejhjælpen igennem falck kan vel være det frie valg af kørsel.
altså med vw mobilitetservice køres den jo kun til VW. har du bare en punktering, dødt batteri what ever. kan det jo være en fordel at kunne få den fragtet hjem i nærheden hos et lokalt værksted.

det ville jeg da i hvert fald tænke. eller bare hjem til sig selv hvis det er man er lidt fingernem selv.

husk at undersøg hvor du kan få skiftet de hjul via falck. i hvert fald hvis det er et krav at det er inden for rimelig afstand.
på mit arbejde er vi f.eks. ikke falck service værksted.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af Cyppen » 18. aug 2016, 20:20

Til 79 kr. Får du vejhjælpen.

Husk det er tillæg i de 79 hvis du skal have:
Frit værksted og ikke kun 20? Km.
Videretransport
Minut garanti
Med mere.

Så prisen er jo ikk kun 79,- men nærmere 110-130 kr. Pr. Måned. Hvis man skal være rigtig dækket.

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af DanielB12 » 19. aug 2016, 09:11

Cyppen:

Det er egentlig for de ekstra ting der er med, og helt specifikt dæk-skifte (der findes et Falck-serviceværksted tæt på vores bopæl), som jeg tænker er de 950 kr. værd om året.
Hos VW her i Køge betaler en kollega 700 kr. pr. gang, inkl. opbevaring af dækket i maks 7 måneder...

Jeg tænker ikke der er den store forskel på servicen om man gør det hos en autoriseret værksted eller hos f.eks. Super Dæk Service..? :)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af Cyppen » 19. aug 2016, 11:34

Jeg har selv kigget på det, fordi prisen var tiltrækkende.

Personligt var der kun 3 steder i Nordsjælland der kunne klare dæk opbevaring. De havde begrænset plads da jeg tjekkede.
Samtidig var det meget små værksteder, som jeg personligt ikke turde efterlade 10-12.000 kr. Alu fælge med dæk hos.
Hvordan bliver de mon opbevaret, for på adresserne så der ikke ud til at være plads.
Står de mon i en nedlagt lade et sted, eller kommer de på et fint depot, med fornuftig temperature, og fugtighed?

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Falck Vejhælp - pengene værd?

Indlæg af Thor-thor » 20. aug 2016, 11:54

Lige som så mange andre "pakketilbud" kommer det jo helt an på dit behov/anvendelse af alle/de fleste af elementerne i tilbuddet, om det rent faktisk er et godt tilbud.
Man skal i hvert fald tænke sig om i forhold til disse pakketilbud/"streamingtjenester" :D .
Man har en tendens til at blive imponeret over, hvor meget man får med og så glemmer man hvor meget(lidt) af det man egentlig har brug for (og overvurderer hvor meget af de ting der kunne være "rare at have" som man rent faktisk kommer til at bruge)

Som en anden også nævner, er den reelle pris vel højere end de 79,- mdr, ihvertfald hvis du vil have frit valg af hvor bilen skal hen etc.

Mht. til dæk-opbevaring synes jeg jævnligt at have set diverse tilbud i "skifte-sæsonen" hvor det koster i omegnen af 250-300,- for skift/opbevaring, pr. halvår

Kan se at de skriver at mht. den gratis vask skal du tilsyneladende på nettet inden hver gang, for at få en værdikupon (hvilket helt sikkert ville være et irritationsmoment for mig og betyde at jeg næppe ville bruge det fuldt ud)

Minitjek: Går ud fra at de betyder at de så skal have lov til at sælge dig viskere/pærer, hvis du vil have dem skiftet etc.? (jeg regner ikke med at de sætter de dele på, som du evt. selv har købt et andet sted?) og kan godt selv checke olie, dæktryk etc.

Så for mig ville det ikke være prisen værd: Dækskift kan findes til noget lignende 5-600/år (men jeg gør det i øvrigt selv), jeg ville formentlig ikke få hentet de vaske værdikuponer på nettet på forhånd og jeg kan selv skifte pærer/viskere (og gider ikke give overpris for stumperne) og bilen har i øvrigt noget vejhjælp, så længe jeg passer min service.

Men det er jo individuelt hvor meget man får det brugt.....

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"