Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Excalibur » 29. mar 2018, 00:57

AU-R8 skrev:
22. mar 2018, 06:09
Det er som jeg har sagt fra start.
Man kan ikke drive virksomhed for et honorar på 2000 i dette tilfælde når de også har risikoen.
Længere er den jo ikke.
Det er jeg for såvidt enig i.

Men hvorfor forsøges det skjult?

Iflg. deres hjemmeside fremgår følgende:
"Vi tager et fast salær uanset beløbets størrelse, på kun 2.000,- kr. inkl. moms."

Hvis man herefter ulejliger sig med at nærlæse deres betingelser kan man (måske) få et hint om ekstra gebyr/salær som fremstår som "sikkerhedsstillelse". Dog intet omkring størelsen af dette gebyr, hverken i form at et beløb eller en procent sats!

Når en beregnet forhåndsvurdering herefter omsættes til en faktura reduceres den beregnede registreringsafgift med ca. 6%, som derefter er gebyr/salær udover det "faste salær uanset beløbets størrelse".

Synes ikke lige åbenhed og gennemskuelighed matcher et andet citat fra deres hjemmeside:
"Derfor kan du trygt og uden yderligere omkostninger eller skjulte gebyrer, importere din drømmebil."

:o

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af AU-R8 » 29. mar 2018, 05:21

Det er jo kun fordi at normale kunder ikke kan forstå det ikke kan gøres for det lave beløb, herunder nogen brugere herinde.
Samtidig ser de jo billigst ud i markedet.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af DanielB12 » 29. mar 2018, 05:27

Det er da efterhånden en sag for forbrugerstyrelsen ifht falsk markedsføring.. Jeg forstår fuldt ud AU-R8's 'filosofi' omkring at man jo nok kan tænke sig til det, men personligt tror jeg da ikke jeg ville have overvejet det, når de går så meget ud af, at prisen alene er de 2.000 kr.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"